ایروپرس چیست و نکات طلایی در تهیه قهوه AeroPress

5/5 - (13 امتیاز)

ایروپرس چیست

قهوه ساز AeroPress نوع جدیدی از پرس قهوه است که قهوه را در شرایط ایده آل دم می کند: دمای مناسب، غوطه وری کامل، و فیلتر کردن سریع. این باعث می شود قهوه ای فوق العاده خوشمزه با طیف وسیعی از طعم های زیبا اما بدون تلخی و اسیدیته بسیار کم به دست آید.

از زمان معرفی، AeroPress به یک آبجوی محبوب برای دوستداران جدی قهوه و متخصصان قهوه در سراسر جهان تبدیل شده است.

قهوه ساز دمی AeroPress بیشتر در آشپزخانه خانه استفاده می شود، اما سبک وزن، جمع و جور و بادوام است و برای استفاده در کمپینگ، کوله پشتی، قایق سواری یا فقط مسافرت ایده آل است. از Aeropress با کاغذهای فیلتر (۳۵۰ عدد) یا با فیلتر دیسک فلزی (فروش جداگانه) استفاده کنید.

تمام قطعات AeroPress به جز مهر و موم سیلیکونی و فیلترهای کاغذی در حال حاضر از پلی پروپیلن ساخته شده اند و از جولای ۲۰۱۴ ساخته شده اند. تمام مواد استفاده شده در AeroPress فاقد BPA و فتالات هستند، ساخت ایالات متحده آمریکا و FDA و اتحادیه اروپا هستند. برای استفاده در تماس با غذا تایید شده است.

ایروپرس از دو مخزن شیشه ای استوانه‌ای شکل تشکیل شده است و استوانه‌ی کوچک‌تر در انتهای خود پیستونی از جنس لاستیک نسوز دارد که باعث می‌شود در داخل استوانه‌ی بزرگ‌تر جا بیفتد و سبب جلوگیری از  نفوذ هوا  و همچنین عایق می شود.

این دستگاه شباهت زیادی به سرنگ تزریقات دارد و سازکارش با سرنگ تفاوتی ندارد. ایروپرس علاوه بر این دو مخزن استوانه‌ای که بدنه‌ی اصلی را تشکیل می‌دهند دارای یک پیمانه‌ی اندازه‌گیری، یک قاشق برای ترکیب نمودن، چندین فیلتر صفحه‌ای کاغذی و یک قیف بزرگ است.

ساز و کار ایروپرس بدین صورت است که پودر قهوه را بر روی فیلتر صفحه‌ای کاغذی که داخل داخل استوانه‌ی بزرگ‌تر قرار داده‌ایم، خالی می کنیم، سپس آب داغ را بر روی پودر قهوه می‌ریزیم و به مدت چند ثانیه با قاشق مخصوص همراه هم می‌زنیم.

سپس استوانه‌ی کوچک‌تر را که در انتهایش پیستونی نیز دارد در استوانه‌ی بزرگ‌تر فرو می‌بریم و قهوه را به پایین فشار می‌دهیم. قهوه‌ی دم‌شده به درون ماگ قهوه‌ خوری‌مان که از پیش در زیر استوانه‌ی بزرگ‌تر قرار داده‌ایم می‌ریزد.

ایروپرس چیست

ایروپرس و فرنچ پرس هر دو با پیستون کار می‌کنند، اما تفاوت قهوه‌ی دم‌شده توسط ایروپرس در این است که به علت استفاده از فیلتر کاغذی اثری از خود در فنجان باقی نمی‌گذارد و همچنین می‌توان از درجه‌ی آسیاب ریزتری برای دانه‌های قهوه در آن استفاده کرد و در نتیجه طعم بیشتری از آن‌ها استخراج کرد.

قهوه دمی ایروپرس

برای تهیه قهوه دمی با استفاده از دستگاه ایروپرس، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ آماده‌سازی دستگاه: ابتدا دستگاه ایروپرس خود را آماده کنید. این شامل قرار دادن فیلتر و ظرف قهوه‌سازی در جای مناسب و استفاده از قهوه مورد نظر شما می‌شود.

۲٫ آسیاب قهوه: قهوه را تازه و برای تهیه قهوه دمی در ایروپرس، آسیاب کنید. میزان آسیاب قهوه باید متناسب با نوع قهوه و تنظیمات دستگاه شما باشد.

۳٫ ترکیب قهوه و آب: قهوه آسیاب شده را به داخل فیلتر ایروپرس بریزید و آن را به طور یکنواخت در ظرف قهوه‌سازی پخش کنید. سپس آب داغ را به داخل ظرف قهوه‌سازی ریخته و آن را به طور کامل ببندید.

۴٫ استخراج قهوه: دستگاه ایروپرس را بر روی لیوان یا فنجان قرار دهید و آن را به زاویه یا موقعیت مطلوب برای تخلیه قهوه بچرخانید. این کار باعث استخراج قهوه از فیلتر می‌شود و قهوه دمی شما آماده می‌شود.

۵٫ سرو و لذت بردن: قهوه دمی تازه تهیه شده را در فنجان یا لیوان مورد نظرتان بریزید و لذت ببرید. می‌توانید آن را با اضافه کردن شکر یا شیر همراه کنید، به سلیقه خودتان.

با این روش، می‌توانید به سرعت و به راحتی قهوه دمی خوشمزه و مطلوب خود را با استفاده از دستگاه ایروپرس تهیه کنید.

چه چیزی در تهیه قهوه AeroPress مهم است؟

با این حال با تمام توضیحات داده شده در فوق، هنوز باید مراقب دمای آب باشید آب جوش قهوه شما را تلخ می کند، مهم است از آبی که گرم است اما جوشانده نیست استفاده کنید برای این کار آب خود را بجوشانید و قبل از استفاده حدود ۱ دقیقه از روی حرارت بردارید. اگر می خواهید دقیق باشید، بهتر است ۱۹۵ درجه فارنهایت باشد، اگرچه مخترع AeroPress دمای حتی کمتر از ۱۷۵ درجه فارنهایت را توصیه می کند.

مثل همیشه، می خواهید از حبوبات با کیفیتی که اخیراً برشته شده اند استفاده کنید اما شما نیازی به فرز آسیاب ندارید (برخلاف فرنچ پرس) یک آسیاب تیغه ای ارزان به خوبی عمل می کند یا فقط هنگام خرید دانه ها قهوه خود را آسیاب کنید برای AeroPress، مانند قهوه قطره ای، قهوه را به خوبی آسیاب کنید.

طرز تهیه ی قهوه ایروپرس

ایروپرس چیست

روش تهیه قهوه ایروپرس چیست

من دو روش برای استفاده از AeroPress به شما نشان خواهم داد: ابتدایی ترین و آسان ترین و سپس یک تغییر جزئی که اجازه می دهد قهوه برای یک دقیقه بیشتر در محفظه خیسانده شود.

برخی از افراد دوست دارند قهوه خود را قوی‌تر و موثرتر کنند و این باعث می‌شود که طعم بیشتری داشته باشند لازم نیست، اما سرگرم کننده است که با هر دو روش بازی کنید تا ببینید کدام را بیشتر دوست دارید!

آب را گرم کنید آب خود را به جوش بیاورید و بگذارید حدود ۱ دقیقه خنک شود.

لوبیا را آسیاب کنید دو پیمانه کامل AeroPress دانه های قهوه (حدود ۱/۴ فنجان) را اندازه کنید و آسیاب کنید تا خوب شود

فیلتر را خیس کنید AeroPress را با یک فیلتر کاغذی داخل کلاهک مونتاژ کرده و روی یک لیوان یا فنجان قرار دهید کمی آب گرم بریزید تا فیلتر خیس شود.

خرید قهوه را انجام داده سپس ان را اضافه کنید قیف را روی فنجان بگذارید و قهوه را داخل آن بریزید قیف را بردارید.

آب را اضافه کنید قهوه را در آن بریزید تا به خط بالای AeroPress برسد.

هم بزنید از همزن پارویی (یا قاشق) برای هم زدن یک بار و مختصر استفاده کنید.

مطبوعات پیستون را وارد کنید پیستون را محکم فشار دهید تا صدای خش خش طولانی را بشنوید.

بچشید و رقیق کنید قهوه را بچشید و در صورت تمایل آب بیشتری اضافه کنید.

AeroPress یک فنجان قهوه غلیظ درست می کند و در صورت تمایل می توانید این مقدار را بین دو فنجان تقسیم کرده و کمی آب داغ اضافه کنید.

قهوه ساز ایروپرس

AeroPress  را به صورت وارونه مونتاژ کنید  آب را گرم کنید و قهوه را همانطور که در بالا توضیح دادیم آسیاب کنید AeroPress را با قرار دادن پیستون در محفظه مونتاژ کنید برعکس کنید اما درپوش یا فیلتر را روی آن قرار ندهید.

قهوه را بریزید قیف را داخل محفظه قرار دهید قهوه آسیاب شده از ۲ پیمانه دانه های AeroPress را داخل محفظه بریزید.

در آب بریزید آب داغ اضافه کنید تا محفظه تقریبا پر شود.

یکبار هم بزنید با استفاده از دست و پا (یا قاشق) یک بار هم بزنید.

۱ دقیقه دم کنید۱ دقیقه خیساندن را امتحان کنید، اما اگر خیلی قوی یا خیلی ضعیف ظاهر شد، در دسته های بعدی آن را تنظیم کنید.

درپوش را بگذارید یک فیلتر کاغذی را در درپوش قرار دهید و محکم روی محفظه پیچ کنید.

حال ایروپرس یک طعم خوب و راحتی را بدون هزینه زیاد ارائه می دهد در اینجا دو روش برای استفاده از آن وجود دارد: ابتدایی ترین و آسان ترین، و سپس یک تغییر جزئی که اجازه می دهد قهوه برای یک دقیقه بیشتر در محفظه دم بکشد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت