تفاوت قهوه عربیکا و اسپرسو به طور کامل

5/5 - (11 امتیاز)

تفاوت قهوه عربیکا و اسپرسو

اسپرسو و آنچه ما به عنوان قهوه خوب “معمولی” در نظر می گیریم در روش تهیه آنها متفاوت است. هر دم کرده روش آماده سازی مجزایی دارد که فراتر از نوع لوبیا انتخاب شده بر طعم آن تأثیر می گذارد.

البته حبوبات تفاوت هایی را ایجاد می کنند اغلب تفاوت بین یک فنجان خوب و یک فنجان عالی.

قهوه یک اصطلاح گسترده است که تمام نوشیدنی های مشتق شده از دانه های خام و خشک گیاه قهوه را در بر می گیرد قهوه معمولی را می توان با استفاده از روش های مختلف دم کرد.

در روش دم کردن اسپرسو از گرما و فشار برای دم کردن سریع استفاده می شود نتیجه قهوه غلیظ است که به دلیل طعم غنی، پیچیده و شدیدش محبوب است اسپرسو بلوک اصلی ساختمانی است که کل گروه نوشیدنی های قهوه بر اساس آن است.

تفاوت قهوه عربیکا و اسپرسو

تفاوت اسپرسو و قهوه عربیکا

تفاوت اصلی بین اسپرسو و قهوه عربیکا، چگالی مواد جامد محلول در آب (که شامل کافئین است) است. اسپرسو متراکم تر است مواد جامد محلول به اسپرسو بدنی سنگین‌تر و چسبناک‌تر، طعم قوی‌تر می‌دهند و وقتی به درستی درست شود لایه‌ای از فوم خامه‌ای روی آن می‌دهند.

همه اینها از فرآیند آسیاب کردن، آماده سازی و دم کردن قهوه صورت می گیرد که بر خلاف روش هایی است که برای قهوه معمولی استفاده می شود برای تهیه شات اسپرسو به یک دستگاه تخصصی نیاز دارید، اما لازم نیست که یک دستگاه کافی شاپ غول پیکر و پیچیده باشد. شما می توانید یک اسپرسو ساز مناسب برای آشپزخانه منزل خود با قیمت مناسب خریداری کنید.

دانه های اسپرسو در مقابل دانه های قهوه عربیکا

گونه های لوبیا

از همین دانه ها برای تهیه اسپرسو و قهوه ها استفاده می شود در ایالات متحده، این تا حد زیادی به معنای دانه های قهوه عربیکا است، با دانه های روبوستا به طور کلی برای قهوه های با کیفیت پایین تر استفاده می شود که با قیمت های پایین تر فروخته می شوند با این حال، برشته‌کنندگان دریافته‌اند که افزودن مقدار کمی روبوستا به رست عربیکا می‌تواند کرم مطلوب روی یک اسپرسو را بهبود بخشد.

چگونه دانه های اسپرسو برشته می شوند

دانه های در نظر گرفته شده برای اسپرسو معمولا طولانی تر و تیره تر از بیشتر دانه های قهوه عربیکا برشته می شوند با این حال، می توانید یک رست اسپرسو را در یک قهوه ساز معمولی قرار دهید و قهوه ای کاملاً خوب درست کنید در صورت تمایل می توانید از رست بلوند در دستگاه اسپرسوساز نیز استفاده کنید. این فرآیند تهیه شات اسپرسو است که طعم دانه ها را تشدید می کند بسیاری از باریستاها اکنون با پتانسیل کباب های سبک تر برای اسپرسو آزمایش می کنند.

اسپرسو از ایتالیا به ما می آید، جایی که آنها از دیرباز به دانه های تیره بوداده ترجیح می دهند به همین دلیل است که ما گاهی به کباب بسیار تیره، کباب ایتالیایی یا کباب اسپرسو می گوییم.

در روزگاری که اکثر لوبیاهای موجود کیفیت بالایی نداشتند، کباب تیره برای پوشاندن طعم لوبیا اصلی و پوشاندن طعم‌های نان تست ایجاد شد کباب اسپرسو طعم شیرین، دودی و کاراملی را به ارمغان می آورد، حتی اگر دانه ها ضعیف بودند امروزه، کشاورزان لوبیا بسیار بهتری می کارند و کباب تیره به جای ضروری، سنتی است.

کباب اسپرسو شبیه کباب فرانسوی است لوبیاها تفت داده می شوند تا روغنشان آزاد شود و براق شوند از آنجایی که روغن ها در حال حاضر به جای داخل لوبیا خارج از لوبیا هستند، باید به سرعت از لوبیا استفاده کرد لوبیا برشته شده به سرعت پیر می شود و طعم و توانایی ایجاد کرم کف دار را از دست می دهد.

 

تفاوت قهوه عربیکا و اسپرسو

چگونه لوبیاها آسیاب می شوند

دانه ها برای اسپرسو بسیار ریزتر از سایر انواع قهوه آسیاب می شوند اگر دانه های آسیاب شده قهوه شبیه شن هستند، دانه های اسپرسو مانند ماسه هستند اگر یک آسیاب اسپرسو خوب را در یک دستگاه قطره‌ای معمولی قرار دهید، احتمالاً قهوه‌ای کاملاً تلخ تولید می‌کنید، زیرا آب به مدت طولانی با زمین در تماس است تا تلخ‌ترین طعم‌ها را از بین ببرد آب با زمین های درشت تر نمی تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

آماده سازی مرحله ای است که مهمترین تفاوت بین قهوه و اسپرسو ظاهر می شود برای تهیه اسپرسو ، ابتدا دانه های قهوه آسیاب شده را در پورتا فیلتر بسته بندی کنید سپس آب داغ را به مدت ۲۵ تا ۳۰ ثانیه با فشار بالا از داخل آنها می گذرانید و یک فنجان اسپرسو میل کنید.

نسبت آب به قهوه نسبت به قهوه عربیکا بسیار کمتر است، اما همچنان می توانید به لطف گرما و فشار، تمام طعم را استخراج کنید نتیجه قهوه بسیار طعم‌دار و غلیظ است.

وقتی یک اسپرسو می‌کشید، در پشت صحنه علم زیادی در جریان است، اما این عمل به خودی خود کمی هنری است.

دستگاه‌های اسپرسوساز قبلاً کاملاً بخارپز بودند که می‌توانست دم بسیار تلخی ایجاد کند سپس طراحان ماشین هایی را توسعه دادند که از پمپ دستی استفاده می کردند باریستاها این احساس را پیدا می‌کنند که دقیقاً چقدر و برای چه مدت باید روی دانه‌ها فشار وارد کنند این روزها، بیشتر این موارد خودکار است هنر باریستا در مراحل دیگری مانند کف کردن شیر با دست ظاهر می شود اما این کشش تحت فشار است که طعم لایه ای را ایجاد می کند که خبره های اسپرسو را دوست دارند.

کافئین در اسپرسو در مقابل قهوه عربیکا

اسپرسو طعم قوی تری دارد و در هر قاشق کافئین بیشتری نسبت به قهوه عربیکا دارد اما اسپرسو معمولاً در وعده های کوچکتر عرضه می شود که به اندازه یک فنجان قهوه عربیکا حاوی کافئین نیست.

خرید قهوه عربیکا از فروشگاه معتبر و بزرگ قهوه دارک

توجه داشته باشید که قدرت قهوه و کافئین لزوماً یکسان نیستند.

تفاوت قهوه عربیکا و اسپرسو

قهوه جوش اصل را می توانید با ضمانت کیفیت از قهوه دارک تهیه نمود و لذت یک نوشیدنی گرم را برد.

اسپرسو معمولاً حاوی حدود ۶۲ میلی گرم کافئین در هر شات است یک فنجان ۱۲ قاشق قهوه دم کرده تقریباً دو برابر این مقدار است: ۱۲۰ میلی گرم.

بنابراین بله، اسپرسو دارای غلظت کافئین بالاتری نسبت به سایر انواع قهوه ها است، اما شما باید دو عدد از آن ها را بنوشید تا همان راش کافئینی یک فنجان قهوه داشته باشید.

میزان کافئین موجود در هر نوع قهوه به عوامل مختلفی بستگی دارد اشباع کامل قهوه آسیاب شده  همانطور که در اسپرسو سازی انجام می شود به خروج تمام کافئین از دانه ها کمک می کند دمای نزدیک به آب جوش نیز کافئین بیشتری استخراج می کند و این یکی دیگر از ویژگی های اسپرسو است.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت