درجه آسیاب قهوه برای تمام دستگاه های مختلف ۱۴۰۲

3.8/5 - (23 امتیاز)

درجه آسیاب قهوه

با هر آسیاب قهوه خوب، می توانید اندازه آسیاب را در سطوح مختلف تنظیم کنید.معمولاً درجه آسیاب دانه های قهوه از ۱۰ (بسیار درشت) تا ۱ (بسیار خوب) متغیر است . با این حال، برخی از آسیاب‌های قهوه دارای اندازه‌های آسیاب و درجه بندی متفاوتی هستند: ۹، ۱۲ یا حتی ۴۰ آسیاب مختلف در دسترس هستند.

 

با خرید آنلاین آسیاب قهوه خانگی دانه های قهوه را آسیاب کنید و تا ادامه مقاله کمتر از سه دقیقه با ما باشید.

معمولاً درجه اسیاب دانه های قهوه از ۱۰ (بسیار درشت) تا ۱ (بسیار خوب) متغیر است با این حال، برخی از آسیاب‌های قهوه دارای اندازه‌های آسیاب و درجه بندی متفاوتی هستند: ۹، ۱۲ یا حتی ۴۰ آسیاب مختلف در دسترس هستند به خصوص آسیاب های قهوه صنعتی از این نظر با آسیاب های مخصوص استفاده شخصی متفاوت است.

در نهایت، این نتیجه است که مهم است: اگر آسیاب بسیار خوبی را انتخاب کنید، قهوه شما سطح بیشتری خواهد داشت اگر دانه های قهوه را با درجه اسیاب متوسط ​​آسیاب کنید، سطح آب از قبل کمتر خواهد بود از طرف دیگر، اگر تصمیم دارید قهوه خود را خیلی درشت آسیاب کنید، پودر سطح نسبتاً کمی دارد.

چرا این مهم است؟ وقتی قهوه را دم می کنید، با آب تماس پیدا می کند . هرچه سطح سطح بیشتری را پودر قهوه ارائه دهد به این معنی که پودر قهوه ریزتر آسیاب شود عطرهای آن سریعتر آزاد می شود.

درجه آسیاب قهوه ترک

 

قهوه ترک از روش دم آوری بسیار قدیمی تر و ساده تری نسبت به روش های دم آوری قهوه اصل غربی استفاده می کند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک قهوه جوش ترکی یا به قول ما به ترکی cezve یا ibrik است. سپس کاری که باید انجام دهید این است که قهوه آسیاب شده را با آب مخلوط کرده و آن را تا یک نقطه خاص گرم کنید اگرچه برای رسیدن به بهترین نتایج کمی تجربه لازم است، روش دم کردن قهوه ترک به سادگی به این خلاصه می شود

از آنجایی که هیچ فناوری پیچیده ای به جز یک قابلمه ساده و آب داغ وجود ندارد، از تفاله های ریز قهوه برای استخراج قهوه به کارآمدترین روش استفاده می شود آنقدر کارآمد است که قهوه ترک از نظر استانداردهای غربی “بیش از حد استخراج” شده است.

میزان درجه قهوه ترک برای آسیاب در حد درجه ۱ می باشد چون به اندازه ای پودر خواهد شد که شما بتوانید بهترین قهوه را از آن خارج کنید.

بنابراین برای تهیه قهوه ترک، از تفاله های قهوه بسیار ریز استفاده می شود، حتی ریزتر از آنهایی که برای اسپرسو و قهوه دم شده در موکا پات استفاده می شود. اگر نمی خواهید قهوه ترک خود را آسیاب کنید، می توانید از قهوه ترک از قبل آسیاب شده استفاده کنید.

دلیل اینکه ممکن است بخواهید خودتان قهوه خود را آسیاب کنید این است که وقتی قهوه از قبل آسیاب شده خریداری می کنید، به مرور زمان طراوت خود را سریعتر از دانه های کامل قهوه از دست می دهد. لایه بیرونی کل لوبیا یک سطح محافظ در برابر اکسیژن ایجاد می کند و به این ترتیب لوبیا برای مدت طولانی تری تازه می ماند.

اما من، همراه با میلیون‌ها دوستدار قهوه ترک، دانه‌های قهوه‌ام را توسط مغازه‌دار آسیاب می‌کنیم و از آن لذت می‌برم.

بنابراین اگر به دنبال راحتی هستید و طعم قهوه تهیه شده با دانه های از قبل آسیاب شده را لذت بخش می دانید، ممکن است بخواهید قهوه ترک خود را از قبل آسیاب کنید.

آسیاب قهوه ترک

قهوه ترک بخش بزرگی از فرهنگ ترکیه است و این یک رسم است که آنها برایشان عزیز هستند. این کشور آنقدر شیفته این نوشیدنی است که کلمه ترکی برای صبحانه “کاهوالتی” به معنای واقعی کلمه “قبل از قهوه” است و کلمه قهوه ای “کاهورنگی” به معنای قهوه رنگی است.

به طور معمول، قهوه ترک از دانه عربیکا به دست می آید اما بسیار بیشتر از این است. معنای واقعی قهوه ترک از روش غیرمعمول ایجاد نوشیدنی می آید.

برای شروع، دانه ها باید با یک هاون و هاون یا به طور سنتی تر، آسیاب قهوه ترکی به صورت پودر درآیند.

سپس، لوبیاها را به یک قابلمه مسی به نام “cezve” که حاوی آب سرد و صاف شده است، اضافه می کنند، اگر شکر می خواهید، در این مرحله نیز به آن اضافه می شود (شکر هرگز بعد از آن اضافه نمی شود زیرا باعث ایجاد مزاحمت می شود ته فنجان).

پس از اتمام این مراحل، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا جا بیفتد و مایع شروع به کف کردن کند، پس از اینکه این اتفاق افتاد، از روی حرارت برداشته شده و بهم می زند. سپس سزو دوباره روی حرارت اضافه می شود و این مرحله چند بار تکرار می شود تا مایع به روش سنتی قهوه ترک غلیظ شود.

پس از پایان دم کردن، گلدان را به مدت یک دقیقه می‌گذاریم تا خنک شود و اجازه می‌دهیم تا دم‌نوش به ته بیاید. 

درجه آسیاب قهوه برای دستگاه نوا

یکی از بهترین دستگاه هایی که می تواند با درجات مختلف آسیاب خود را وقف دهد دستگاه نوا است چون حتی امکان قرار دادن نشانگر درجه برروی میانه اعداد وجود دارد و میتوانید با درجات ۱/۵ ، ۲/۵ ، ۳/۵ و … قهوه خود را آسیاب کنید. عملیات آسیاب کردن قهوه بسیار یکدست و عالی با صدای قابل قبول و لرزش نسبتا کم انجام میشه و بسیار راضی کننده است.

در مورد کیفیت ساخت هم باید گفت قسمت های پلاستیکی دستگاه از کیفیت چشمگیری برخوردار نیستند، اما با توجه به کارایی عالی و قیمت مناسب دستگاه کاملا قابل چشم‌پوشی هستند.

در صورت نیاز برای آسیاب لوبیا ها بصورت خرید آنلاین آسیاب قهوه دستی را تهیه کنید و برای همیشه استفاده کنید.

درجه آسیاب قھوه برای دستگاه نوا ۱۲۸

اسپرسوساز نوا مدل NOVA NCM-128EXPS یک دستگاه حرفه ای و نیمه صنعتی با طراحی عالی و یک دستگاه پر قدرت و کاملاً کاربردی است. این مدل امکانات متنوع و بسیار کاربردی را در اختیار کاربر قرار می دهد  و می‌توان گزینه‌های مناسبی برای کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها باشد.

اسپرسوساز نوا مدل ۱۲۸ با نشانگر درجه فشار بخار آب عقربه از یک گروه دبل‌شات تشکیل می‌شود و به‌طورکلی می‌توان دو فنجان قهوه را به‌طور همزمان آماده مصرف کرد.

 این دستگاه دارای توان مصرفی ۱۴ وات و فشار بخار ۱۵ بار است.

درجه آسیاب قھوه برای دستگاه نوا ١۴٩

دستگاه اسپرسوساز نوا ۱۴۹ nova یک دستگاه قهوه ساز با طراحی بسیار عالی برای مصرف در منازل، محل کار، دکه‌ها و سوپرمارکت‌ها و به ویژه جزء لوازم کافی شاپ می‌باشد. اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ nova با قدرت بخار ۱۵ بار و اجزا داخلی و لوله‌های بخار از فولاد ضدزنگ و قدرت ۱۲۵۰ وات می‌باشد که یک اسپرسوساز قوی محسوب می‌شود. اسپرسوی خارج شده از نوا ۱۴۹ nova با کرمای عالی و دمای عالی نشان دهنده ی قدرت بالا و بسیار خوب این دستگاه می‌باشد.

دستگاه اسپرسوساز نوا ۱۴۹ دارای نازل تولید بخار و آب جوش است که از آن برای تهیه فوم شیر و انواع نوشیدنی‌های گرم اعم از کاپوچینو، لته، و استفاده می‌شود.

 همچنین نازل بخار در نوا ۱۴۹ قابل چرخش می‌باشد. دستگاه اسپرسوساز نوا ۱۴۹ دارای سیستم گرم کننده‌ی فنجان است که به شما این امکان را می‌دهد که قبل از تهیه‌ی اسپرسو فنجان خود را گرم نموده و از پایین آمدن دمای قهوه حین عصاره گیری جلوگیری می‌کند. 

درضمن صفحه گرم کننده‌ی نوا ۱۴۹ نسبت به نوا ۱۳۹ بزرگتر است که باعث می‌شود تعداد فنجان بیشتری را نگه دارد.

درجه آسیاب قهوه برای دستگاه دلونگی

اکثر آسیاب قهوه های دلونگی درجه های یکسانی دارند و یکی از پرقدرت ترین دستگاه های آسیاب در صنعت قهوه است که بی شک می توان از پر مخاطب ترین دستگاه ها شناخت.

این دستگاه ها از ۳ درجه قدرت و ۱۸ درجه میزان تنظیم برای آسیاب قهوه را دارد.

اپراتور یک آسیاب درشت قهوه برای یک کافه یا فرنچ پرس می خواهد که در حدود ۳ دقیقه دم می کند. یک تنظیم جزئی ریزتر انجام دهید و این کار با استفاده از Chemex یا V60 و همچنین AeroPress عالی خواهد بود. یک ریز تنظیم دیگر، و این برای یک قهوه سیفون عالی خواهد بود.

برای دم کردن اسپرسو، باید آسیاب را روی سطح سه یا چهار از ۱۳ تنظیم کنید. خوشبختانه، درست مانند مدل قبلی خود، می توانید نتایج بسیار خوبی از آسیاب بگیرید.

بهترین اندازه آسیاب برای اسپرسو دلونگی چیست؟ برای تهیه اسپرسو، اندازه ذرات آسیاب شده باید حدود ۱/۳۲ اینچ یا حدود ۰٫۸ میلی متر باشد، در هنگام دم کردن در حالت آسیاب ریز. 

درجه مناسب آسیاب قهوه اسپرسو

نادیده گرفتن درجه مناسب آسیاب با روش دم کردن خاص شما، به این امید که درجه آسیابتان درست از آب درآمده، ایده درستی نیست و مخصوصا اگر شما باریستای یک کافه باشید و مهارت و تجربه کافی در تنظیم کردن درجه دستگاه آسیاب با ماشین اسپرسوساز کافه را نداشته باشید چون مشتریانی که چشایی حساسی دارند سریعا متوجه میشوند که قهوه شما یک چیزی کم دارد و با اینکه ممکن است دلیل اصلی این نقص را ندانند ولی متوجه هستند که قهوه اسپرسوی شما، قهوه خوبی نیست و مشتریان ممکنه بگویند قهوه تان ضعیف و شل است ( این یعنی درجه آسیاب شما خیلی درشت بوده ) و ممکنه بگویند قهوه تان خیلی غلیظ است ( بدین دلیل است که درجه آسیاب شما خیلی ریز بوده است ) و حالت آخر ممکنه بگویند قهوه تان خوب است !
پیدا کردن اینکه این نقطه ی خوب کجاست ، خیلی مهم است نترسید با تغییر و تنظیم دوباره درجه اسیاب و عصاره گیری قهوه با درجه های مختلف نتیجه هر نوع درجه اسیاب شدن را تست کنید !

اسپرسوساز جیمیلای ۳۰۰۵ با طراحی ویژه  پر قدرت و کاملاً کاربردی برای مصارف خانگی و یا کافه ها با تخفیف ویژه خریداری کنید.

خب بعد از توضیحات مفصل راجع به اهمیت آن ، باید توضیحی درباره اسپرسو بدهم، طبق تعریف انجمن قهوه تخصصی آمریکا SCAA :

یک شات اسپرسو ؛ نوشیدنی ۲۵ تا ۳۵ میلی لیتری است که با گذر آب با دمای ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت ( ۹۰ تا ۹۵ درجه سلسیوس ) و تحت فشار ۹ تا ۱۰ اتمسفر( بار ) از میان ۷ الی ۹ گرم قهوه آسیاب شده بطوریکه اندازه قهوه آسیاب شده به حدی باشد که زمان عصاره گیری ۲۰ الی ۳۰ ثانیه طول بکشد.

به قسمت آخر جمله بالا دقت کنید بطوریکه اندازه قهوه آسیاب شده به حدی باشد که زمان عصاره گیری ۲۰ الی ۳۰ ثانیه طول بکشد.

تمام تنظیمات درجه آسیاب برای تهیه اسپرسو به این نکته ختم میشود: یک شات اسپرسوی ۲۰ الی ۳۰ ثانیه ای که طعمی خوب و دلنشین داشته باشد !

با توجه به اینکه مقدار وزن قهوه و عمل فشرده ساختن قهوه ( Tamp ) نقش اساسی در درست شدن قهوه اسپرسو بازی می کند ، اگر قهوه شما به درستی آسیاب نشده باشد ، آنها هم فایده ای نخواهند داشت.

 

در سایت فروشگاهی قهوه دارک خرید آنلاین آسیاب قهوه کافی شاپ با بهترین کیفیت و برند های معتبر عرضه می شود.

از آنجا که معیار سنجش اندازه مناسبی برای راهنمایی شما در درجه آسیاب شدن قهوه وجود نداره و مثلا نمی توان گفت که اندازه خرد شدن دانه های قهوه باید به اندازه خردی نصف دانه های شکر باشه ؛ یک ترفند و راه حل کاربردی به شما یاد می دهم تا بتوانید به درجه آسیاب مورد نظر نزدیک شوید و بعد اگر نیاز به تغییر درجه آسیاب شدن بود بعد از این مرحله انجام دهید .

درجه آسیاب قھوه برای دستگاه خانگی

آسیاب های فرز و آسیاب های تیغه ای هر دو می توانند دم نوش تازه و خوشمزه ای ایجاد کنند. هنگامی که صحبت از ارائه زمین های یکنواخت با حرارت کمتر و آشفتگی کمتر می شود، آسیاب های فرز نسبت به آسیاب های تیغه ای لبه دارند. حتی بیشتر از آن، له کردن لوبیاها در آسیاب‌ها به آزاد شدن روغن‌ها کمک می‌کند و در نتیجه دم‌کرده‌ای غنی و صاف ایجاد می‌کند.

چه آسیابی برای دستگاه اسپرسوساز خانگی؟

 

آسیاب خوب

آسیاب کردن برای دستگاه اسپرسوساز یا اسپرسوساز اجاق گاز – آسیاب خوب. برای اسپرسوسازهای اجاقی، از آسیاب خوب قهوه استفاده کنید .یک آسیاب ریز از نظر اندازه و حس مشابه شکر خواهد بود. همچنین باید کمی درشت تر از آسیاب مورد استفاده در یک اسپرسوساز معمولی باشد.

بهترین اندازه آسیاب برای دستگاه اسپرسوساز دستی

از بین تمام گزینه های موجود، دستگاه های اسپرسوساز دستی قادر به استخراج قهوه در سریع ترین زمان هستند. به طور دقیق، ریختن یک اسپرسو بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد!

بنابراین زمان تماس بین آب و قهوه نیز بسیار کوتاه خواهد بود. مهم است که مطمئن شوید که آب خیلی سریع از قهوه عبور نمی کند، زیرا به زمان کافی برای جذب طعم قهوه نیاز دارد. بنابراین شما به یک آسیاب بسیار ظریف نیاز دارید. جریان آب را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که تمام تفاله های قهوه فشرده شده را مرطوب می کند.  آسیاب مورد نیاز بسیار ریز است و عملا هیچ اثری روی انگشتان شما باقی نمی گذارد.

نکته تخصصی: اگر یک دستگاه اسپرسوساز دستی دارید، حتماً یک آسیاب برای همراهی آن تهیه کنید (چه برقی یا دستی، که قادر به تولید یک آسیاب اسپرسو باشد).

به ما اعتماد کنید، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد: قهوه‌ای که با دانه‌های تازه آسیاب شده تهیه می‌شود، علاوه بر اینکه آسیاب خوب، دقیق و یکدستی به شما می‌دهد، طعم غنی‌تر و شدیدتری خواهد داشت.

درجه آسیاب قھوه برای موکاپات 

بهترین اندازه آسیاب قهوه برای قهوه ساز موکا پات

قابلمه های موکا، که به عنوان قهوه ساز ایتالیایی نیز شناخته می شوند، بیشتر از یک دستگاه اسپرسوساز دستی برای استخراج یک فنجان قهوه (چند دقیقه یا بیشتر) طول می کشد. به دلیل روش منحصربفرد استخراج، موکا پات ها به آسیاب نسبتاً ریز نیاز دارند ، البته درشت تر از آسیاب مورد استفاده در دستگاه های اسپرسوساز.

چرا اسپرسو غلیظ نمی شود

دمای بالا باعث افزایش استخراج و فشار می شود، در حالی که دمای پایین هر دو را کاهش می دهد. این بدان معناست که اگر خامه شما سبک، نازک است و به سرعت ناپدید می شود، ممکن است اسپرسوی شما کم عصاره گیری شده باشد.

قهوه ساز دستی چیست؟

دستگاه‌های اسپرسوساز دستی (که دستگاه‌های پیستون نیز نامیده می‌شوند) مورد علاقه سنت‌گرایان، روش اصلی دم کردن اسپرسو هستند. آنها پیستونی هستند و کاربر را ملزم به پمپ کردن یک اهرم برای ایجاد فشار مورد نیاز برای شلیک می کنند.

سوالات متداول

تفاوت بین دستگاه قهوه ساز غلاف اتوماتیک و دستی چیست؟

یک دستگاه اتوماتیک برای رسیدن به یک فنجان کامل به کمی بیشتر از فشار یک دکمه نیاز دارد. یک دستگاه قهوه ساز دستی به مهارت، دانش و کمی تمرین نیاز دارد تا دم نوشی بسازد که ارزش لاف زدن داشته باشد

بهترین حالت آسیاب برای اسپرسو دلونگی چیست؟

برای مثال، آسیاب اسپرسو باید خوب تا خیلی خوب باشد .در حالی که یک اسپرسوساز اجاق گاز به آسیاب کمی درشت تر نیاز دارد.
قهوه ساز باید چه سطحی آسیاب کند؟

آسیاب متوسط ​​رایج ترین اندازه آسیاب برای لوبیاهای از قبل آسیاب شده با بافتی مانند ماسه صاف تر است. این آسیاب برای قهوه سازهای قطره ای و آبجوسازی سیفونی عالی است.

چرا اسپرسوی من کرمی نیست؟

در دستگاه های اسپرسوساز معمولی، استفاده از اندازه اشتباه آسیاب قهوه رایج ترین دلیل عدم مصرف خامه است. اسپرسو به اندازه آسیاب بسیار ریزتر از قهوه قطره ای یا قهوه آسیاب شده معمولی برای دستگاه های قهوه ساز عمومی نیاز دارد. تفاله اسپرسو در حالت ایده آل باید ریزتر از نمک سفره باشد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت