طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک با شش گام ساده

4.5/5 - (8 امتیاز)

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک این دستور العمل تلاشی برای تقلید از “بستنی قهوه ترک” ساخته شده توسط یک بستنی ساز در سانتا باربارا، کالیفرنیا است. خیلی نزدیک می شود. اگر بستنی با طعم قهوه دوست دارید، این را دوست خواهید داشت.

۱ ½ فنجان آب

شکر سفید ۲ لیوان

۱ ½ فنجان خامه غلیظ

۱ ½ فنجان شیر

۶ عدد زرده تخم مرغ

۳ قاشق غذاخوری گرانول قهوه فوری

خرید قهوه ترک اصلی

۲قاشق غذاخوری قهوه ترک (اختیاری)

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک در شش گام ساده

گام اول

آب و شکر را در قابلمه ای روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و شربت شفاف شود. به همراه خامه و شیر در دیگ دوبل بریزید آنقدر هم بزنید تا شربت در شیر حل شود، سپس زرده تخم مرغ و قهوه فوری را با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شود.

گام دوم

داخل دیگ دوتایی را روی یک تابه آب در حال جوشیدن قرار دهید (اما لمس نکنید) حدود ۱۰ دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا کاستارد غلیظ شود و به پشت قاشق بچسبد. از صافی مشبک داخل کاسه ای بریزید و تفاله های قهوه را هم بزنید. چند ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شود.

گام سوم

در بستنی ساز بریزید و طبق دستور کارخانه فریز کنید.

این دستور برای یک فنجان است، بنابراین می توانید آن را در صورت لزوم چند برابر کنید.

یک قاشق چای خوری پر از قهوه اصل ترک را به قهوه جوش خود اضافه کنید.

شکر خود را اضافه کنید برای قهوه قندی استاندارد دو حبه قند اضافه کنید (البته، می توان آن را بدون شکر، با شکر کمتر یا با بیشتر پخت).

به عنوان پیمانه از فنجان قهوه ترک خود (که در آن سرو می کنید) یک فنجان آب سرد به قابلمه اضافه کنید و قهوه اصل و شکر و آب را با هم مخلوط کنید تا شکر شروع به حل شدن کند (تا الان بدون حرارت).

گام چهارم

قهوه جوش خود را با مخلوط روی کوچکترین شعله روی اجاق گاز قرار دهید و شروع به گرم کردن مخلوط کنید نیازی به مخلوط کردن بیشتر نیست. شما به سادگی می توانید حرارت آن را به آرامی تماشا کنید. داشتن شعله اجاق گاز روی کمترین حرارت ممکن برای اطمینان از طعم خوشمزه قهوه ضروری است – پختن آن به آرامی بر کیفیت طعم تاثیر می گذارد.

گام پنجم

همانطور که قهوه به گرم شدن ادامه می دهد، متوجه خواهید شد که کف شروع به ایجاد کف در بالای مخلوط می کند از قاشق چای خوری خود برای برداشتن کف از قسمت انتهایی دم کردن و جمع آوری آن در فنجان (یا فنجان) قهوه خود استفاده کنید. این را فراموش نکنید این بخش نمایشی است، حرفه ای!

در صورتی که دنبال لاغری اندام خود هستید با خرید قهوه فرانسه چربی های اطراف شکم خود را آب کنید.

گام ششم

پس از جوش آمدن قهوه، آن را بلافاصله از روی حرارت بردارید. اجازه دهید یک یا دو دقیقه استراحت کند و مخلوط قهوه را روی حباب های کف دار بریزید و مراقب باشید حباب های روی فرآیند از بین نرود. یکی دو دقیقه دیگر صبر کنید تا قهوه جا بیفتد و سپس سرو کنید.

قهوه ترک  را با یک لیوان آب و شاید با مقداری لوکوم معروف لذف ترکی سرو کنید. راهی عالی برای اینکه تجربه ترکی خود را بارها و بارها تجربه کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید همانطور که در ترکیه می گوییم afiyet olsun ! همانطور که می دانید اکنون چگونه قهوه ترکی درست کنید، دوستان خود را دعوت کنید و تجربه واقعی قهوه ترک را داشته باشید این به اشتراک گذاری آن با همه است!

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک

سوالات متداول

چگونه می توانم قهوه ترک بدون ایبریک یا cezve درست کنم؟

اگر cezve یا ibrik سنتی ندارید نگران نباشید. یک قابلمه کوچک نیز خوب عمل می کند. هر چه کوچکتر، بهتر است. اگر از یک قابلمه بزرگ استفاده می کنید و قهوه دو نفره درست می کنید، کف کافی نخواهید داشت. از طرف دیگر، اگر آن را با ۶-۷ فنجان قهوه آب و قهوه کافی برای این سرو درست کنید، فوم ها را به دست خواهید آورد.
اگر به دنبال راه آسان‌تر و سریع‌تری هستید، مطمئناً می‌توانید به‌دنبال قهوه‌ساز برقی ترکی به صورت قابلمه‌ای آنلاین باشید. برندها و انواع مختلفی با قیمت های متنوع وجود دارد. ارزوم یا فاکیر از محبوب ترین برندهایی هستند که در ترکیه استفاده می شود.

با شیر درست کنم؟

به طور سنتی، قهوه ترک به دلیل عطر قوی خود شناخته می شود، بنابراین هرگز با شیر درست نمی شود. با این حال، یادم می‌آید که مادرم وقتی بچه بودم آن را با شیر درست می‌کرد، درست مثل چند مادر برای بچه‌ها. بنابراین فقط برای اینکه طعم ملایمی به آن بدهید از شیر استفاده کنید، اما انتظار نداشته باشید که کف کند.

چرا با آب سرو می شود؟

این به این دلیل است که شما باید کام خود را برای قهوه آماده کنید. به طور سنتی ابتدا آب و سپس قهوه می نوشید تا حداکثر عطر آن را احساس کنید. می توانید یک برش نازک سیب یا گلبرگ گل رز را در آب خود بریزید تا عطری لطیف به آن بدهید.

آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است؟

هر دوی آنها قوی هستند اما قهوه ترک غلیظ تر است و این ممکن است باعث تلخی بیشتر آن شود.

آیا لایه گل مانند تفاله قهوه را در انتهای فنجان می نوشید؟

نه، ما آن لجن را نمی نوشیم. ما از آن لایه برای قهوه خوانی به نام فال گیری استفاده می کنیم.

 

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک

 

خلاصه توضیحات

آب را با یک فنجان قهوه کوچک اندازه بگیرید. از یک فنجان کوچک آب برای یک نفر و دو فنجان برای دو نفر استفاده کنید. آن را مستقیماً در یک قابلمه کوچک به نام cezve بریزید.

قهوه آسیاب شده را اندازه بگیرید: نسبت قوام مورد نظر ۱:۲ است، یعنی ۱ فنجان قهوه آب سرد و ۲ قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده. قهوه آسیاب شده را در قابلمه قهوه اضافه کنید.

خرید قهوه سبز را با فروشگاه قهوه دارک تجربه کنید.

قهوه و آب را مخلوط کنید: با استفاده از یک قاشق چایخوری، قهوه ریز آسیاب شده خود را با آب سرد در یک قابلمه قهوه ترکی به آرامی مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. اگر می‌خواهید قهوه‌تان شیرین باشد، شکر را به همراه قهوه و آب اضافه کنید به یادداشت های مربوط به شکر مراجعه کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید کمی بپزد و چند بار به آرامی هم بزنید. وقتی درست شد که به جوش آمد و کف بلند شد، آن را از روی حرارت بردارید. با استفاده از یک قاشق چای خوری، فوم ها را در هر فنجان قهوه ترک تقسیم کنید.

قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید بگذارید دم بکشد و وقتی شروع به جوشیدن کرد آن را بردارید قهوه را در فنجان ها به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه آیس کافی سریع

آیس کافی بهترین و خاص ترین نوشیدنی در فصل تابستان و بهار است و گاهی اوقات در فصل سرما یکی از شوکه کننده و هیجان آور ترین نوشیدنی جهان برای بدن به شمار می آید. افرادی که در حال فعالیت و کار کردن هستند بهتر این نوشیدنی را درک و طلب می کنند.

در صورتی که همیشه در حال سفر هستید و به یک دستگاه کوچک و قابل حمل برای تهیه ی قهوه نیاز دارید اسپرسوساز اصل را به شما توصیه می کنم.

تهیه ی این نوشیدنی یا  آیس کافی کاملا راحت و بدون دردسر است و زمان شما را درگیر خود نمی کند فقط کافیست یخ درون فریزر داشته باشید و در ادامه با ما همراه باشید تا یک آیس کافی خوشمزه را برای شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه آیس کافی سریع

مواد لازم برای تهیه آیس کافی سریع

۲ پیمانه یخ

۱ و ۱/۲ پیمانه قهوه

۱/۲ پیمانه شیر

۲ قاشق چایخوری شکر

گام های رسیدن به یک آیس کافی عالی

موادی که در فوق بیان شده و شما تهیه نموده اید به شما دو لیوان آیس کافی میدهد در ابتدا باید شکر را با قهوه ارگانیک که تهیه نموده اید مخلوط کنید. ما معمولا برای قهوه ی آیس کافی از ترکیب آب و قهوه فوری استفاده میکنیم و به ازای هر پیمانه آب یک قاشق چایخوری قهوه فوری در نظر میگیرم.

مقدار شکر هم سلیقه ای هست اما هرچه آیس کافی شما شیرینی کمتری داشته باشد بهتر و خوشمزه تر خواهدبود.

روش دیگری هم را توضیح خواهیم داد.

یک لیوان قهوه غلیظ دم کنید، هرچه غلیظ‌تر باشد بهتر است. در مراحل بعدی اضافه کردن یخ باعث کاهش غلظت قهوه می‌شود. بهتر است در همین مرحله شکر را اضافه کنید، شکر در آب داغ راحت‌تر حل می‌شود.

صبر کنید تا قهوه سرد شود و به دمای اتاق برسد.

تکه‌های یخ را داخل یک لیوان بلند بریزید، تمام لیوان را با یخ پر نکنید و فضای کافی برای اضافه کردن قهوه هم در نظر بگیرید.

قهوه خنک شده را درون لیوان بریزید. در این مرحله می‌توانید متناسب با ذائقه تان یخ‌های بیشتری به آیس کافی اضافه کنید.

اگر در مراحل قبلی شکر اضافه نکرده اید، در این مرحله یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. سپس مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید. آن را بچشید و متناسب با سلیقه تان میزان بیشتری شکر یا شیر به آن اضافه کنید.

این نوشیدنی خوشمزه پیش از اینکه یخ‌های آن ذوب شوند بنوشید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه آیس کافی سریع

طرز تهیه قهوه سرد (بدون آب دادن)

آیا آماده اید که یاد بگیرید چگونه یک فنجان قهوه سرد تازه دم شده کامل درست کنم؟ آسان است!

این ترفند من برای قهوه سرد عالی است اولین کاری که هر روز صبح انجام می دهم این است که یک فنجان قهوه معمولی دم کنم. سپس، قبل از اینکه زیر دوش بپرم، فنجان قهوه ام را در فریزر می گذارم.

برای تهیه یک نوشیدنی خوب و مورد رضایت بهتر است از فرانسه ساز اصل استفاده نمایید.

وقتی دارم دوش می‌گیرم، آرایش می‌کنم و موهایم را مرتب می‌کنم، قهوه‌ام تا دمای ایده‌آل خنک می‌شود من از یک لیوان شیشه ای زیبا استفاده می کنم، اما هر نوع آن کار می کند.

تا زمانی که آماده می شوم، دمای قهوه من کاملاً سرد است و می توانم شکر، شیر و یخ را بدون آب دادن به آن اضافه کنم.

همچنین می توانید قبل از سرد کردن قهوه داغ، شکر را به آن اضافه کنید، اگر نمی خواهید در قهوه شما کریستال وجود داشته باشد. من واقعاً ترد چند کریستال را دوست دارم استفاده از شربت ساده به جای شکر گرانول گزینه دیگری است.

آیا می خواهید در وقت صبح صرفه جویی کنید؟ فنجان قهوه خود را از شب قبل دم کنید، سپس آن را در یخچال بگذارید تا وقتی از خواب بیدار شدید، آماده نوشیدن باشد. البته می توانید این کار را با یک فنجان قهوه پر هم انجام دهید.

آیا می توانید قهوه داغ را روی یخ بگذارید؟

از نظر فنی، می توانید به سادگی قهوه داغ را روی یخ بریزید. اما من آن را توصیه نمی کنم!

یخ قهوه‌تان را آب می‌کند، و آن‌قدر هم خنک نمی‌شود… و قهوه یخی عالی باید کاملا سرد باشد.

اگر ترجیح می دهید نوشیدنی خود را با قهوه داغ درست کنید، توصیه می کنم به جای یخ های معمولی از تکه های یخ قهوه استفاده کنید… به این ترتیب قهوه شما رقیق و آبکی نخواهد شد. برای تهیه تکه های یخ قهوه، کافی است یک سینی یخ را با باقی مانده قهوه پر کنید، سپس یک شبه فریز کنید.

صبح، چند تکه یخ قهوه را در قهوه تازه دم شده خود هم بزنید. مکعب ها قهوه شما را بدون کاهش طعم مانند یخ معمولی خنک می کنند. هنگامی که قهوه شما خنک شد، شکر و شیر را با هم مخلوط کنید تا مزه دار شود، سپس یخ معمولی یا تکه های یخ قهوه را روی آن قرار دهید.

طرز تهیه آیس کافی سریع

انواع قهوه سرد

من معمولا قهوه‌ام را فقط با شیر و شکر می‌نوشم، اما راه‌های سرگرم‌کننده زیادی برای طعم دادن به آن وجود دارد! در اینجا چند ایده وجود دارد:

شربت قهوه را اضافه کنید. برای یک نوشیدنی الهام گرفته از کافی شاپ، کمی شربت قهوه طعم دار را در نوشیدنی خود هم بزنید. شما حتی می توانید شربت های خود را درست کنید این شربت قهوه قهوه ای دارچینی مورد علاقه من است!

یک قطره عصاره را هم بزنید لمس عصاره وانیل خالص یا بادام قهوه ساده را به چیزی خاص تبدیل می کند.

آن را بیشتر شیرین کنید شکر را با شیر تغلیظ شده شیرین جایگزین کنید تا یک خوراکی به سبک ویتنامی داشته باشید.

قهوه را با ادویه طعم دار کنید قبل از دم کردن قهوه، کمی دارچین، جوز هندی و یا زنجبیل روی تفاله ها بپاشید.

یک لاته سرد درست کنید با اضافه کردن شیر کف شده به جای شیر ساده، نوشیدنی خود را به یک لاته سرد تبدیل کنید شیر سرد را در شیشه سنگ تراشی تکان دهید تا کف کند یا مانند من از یک کفگیر دستی استفاده کنید.

یک تکه مرکبات اضافه کنید یک تکه نازک لیمو، لیموترش یا پرتقال می تواند به نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه تان رنگ و بوی جذابی بدهد.

ترک ساز اصل را از فروشگاه قهوه دارک تهیه نمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت