طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه صبحانه خوش طعم

4.7/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه قهوه ترک با شیر یا شیر خشک و خامه

در ترکیه، وقتی به خانه کسی می روید، اولین سوال این نیست که  آیا  می خواهید قهوه ترک بنوشید، بلکه در مورد طرز تهیه قهوه ترک و میزان شکری که می خواهید در قهوه خود داشته باشید می پرسد.

برای پاسخ به این سوال، می توانید بگویید “ساد” که به معنای بدون شکر است که به معنی شکر بسیار کم است.

قهوه با خامه صبحانه بدون شیر

در حالی که خامه قهوه آشکارا برای قهوه ساخته شده است، نوشیدنی های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. مثلاً می توانید از قهوه مات در چای استفاده کنید؟ ممکن است شگفت‌زده شوید که اگر یک قطره شیر در چای مفید است، خامه قهوه می‌تواند حتی بهتر باشد. 

 حتی می توانید خامه های قهوه را با طعم های مختلف چای مخلوط و مطابقت دهید تا بهترین تطابق را پیدا کنید.

 همچنین می‌توانید مقداری خامه قهوه طعم‌دار را به یک فنجان شکلات داغ اضافه کنید تا خامه‌ای و لطیف‌تر شود.

شاید قبلاً از خامه قهوه برای افزودن مقداری طعم در حین پخت استفاده کرده باشید، اما آیا می‌دانستید که اگر شیری که برای دستور پخت غذا لازم است تمام شود، می‌توانید به جای آن از خامه قهوه خود استفاده کنید؟ نه تنها می توانید از خامه به جای شیر در قهوه استفاده کنید، بلکه می تواند جایگزینی عالی برای شیر در طیف گسترده ای از دستور العمل های آشپزی شگفت انگیز باشد.

به عنوان مثال خامه قهوه طعم دار می تواند یک انتخاب عالی برای پختن صبحانه باشد. برای مثال، اگر بلغور جو دوسر درست می‌کنید و می‌خواهید طعمی خامه‌ای و طعم‌دار داشته باشید، برای مثال، یک خامه قهوه با وانیل یا دارچین می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. همچنین می توانید با افزودن مقداری به خمیر خود از خامه قهوه با طعم های مختلف برای طیف گسترده ای از سایر اقلام صبحانه مانند وافل یا پنکیک استفاده کنید.

به عنوان مثال، خامه قهوه بدون طعم، می تواند بسیار متنوع تر باشد.

 وقتی شیری که برای هر نوع دستور پختی نیاز دارید تمام شود بسیار عالی است. به عنوان مثال، اگر سوپ درست می کنید و کمی غلیظ است، خامه قهوه بدون طعم به جای شیر خوب عمل می کند. همچنین می توانید از آن برای افزودن خامه به چیزهایی مانند پوره سیب زمینی استفاده کنید.

طرز استفاده از پودر خامه برای قهوه

  1. کاسه را خنک کنید

برای تهیه یک قهوه خوب با پودر خامه فرم گرفته خانگی عالی هر بار: از یک کاسه به اندازه کافی پهن برای همزن استفاده کنید. قبل از افزودن خامه، کاسه و همزن ها را سرد کنید.

 فقط ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) را در هر بار هم بزنید، اگر شکر اضافه کردید، این کار را بعد از زدن خامه انجام دهید هرگز قبل از آن.

  1. از همزن استفاده کنید

وقتی مقدار کمی خامه را می‌زنید (½ فنجان (۱۲۵ میلی‌لیتر) یا کمتر)، به جای همزن برقی، از یک کاسه سرد یا لیوان اندازه‌گیری مایع و یک همزن استفاده کنید.

شما کنترل بسیار بیشتری خواهید داشت و می‌توانید همزن مخملی و کرکی خواهید داشت. کرم رنگ.

  1. از یخ استفاده کنید

در روزهای گرم، کاسه خامه فرم گرفته را در حین هم زدن در یک کاسه یخ بزرگتر قرار دهید تا بیشترین حجم را داشته باشید. کاسه را داخل یخ در یخچال نگه دارید تا زمانی که برای سرو آماده شوید.

  1. پس از آن میکس را اضافه کنید

حجم خامه فرم گرفته را با افزودن شیرین کننده هایی مانند شکر یا شربت افرا، یا طعم دهنده ها یا چاشنی های دیگر مانند پوست لیمو، سبزی یا ادویه جات ترشی جات، زمانی که تقریباً به طور کامل زده شده است، به جای در ابتدایی که هنوز مایع است، به حداکثر برسانید.

  1. پودر شیر و پودر قند را الک کنید

برای کمی تثبیت کننده بیشتر برای اطمینان از اینکه خامه فرم گرفته در یخچال یا روی کیک پف دار می ماند، به ازای هر فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) خامه فرم گرفته، ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) پودر شیر بدون چربی و پودر قند را برای طعم دادن، روی تقریباً الک کنید. خامه فرم گرفته سپس آن را بزنید تا سفت شود.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر با دستگاه

دسته: نوشیدنی

آشپزی: ترکی

سرویس دهی: ۴

زمان پخت: ۱۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

نویسنده: امین اصلان

کالری ۳۷

شیرکامل یک لیوان

هشت  قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده، آسیاب بسیار ریز۸ قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده، آسیاب بسیار ریز

Cezve یا Briki

مقداری شکر (اختیاری)

جهت ها

قهوه آسیاب شده و شیر را به قهوه جوش، سزو یا بریکی اضافه کنید.

با حرارت ملایم روی اجاق قرار دهید. اگر عجله دارید روی حرارت متوسط ​​هم درست کنید ولی حرارت کم بهتر است.

قهوه آسیاب شده و شیر را به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

صبر کنید تا تا لبه بالا بیاید. این کار ۴ تا ۶ دقیقه طول می کشد، اما نباید آن را روی اجاق گاز تنها بگذارید تا سرریز نشود.

به محض بالا آمدن قهوه جوش را از روی اجاق گاز بردارید و داخل فنجان ها بریزید. هنگام تهیه قهوه ترک با شیر نیازی به افزایش مجدد ندارید زیرا مانند قهوه ترک معمولی کف ایجاد نمی کند.

قهوه ترک با شیر شما آماده است.

لذت ببرید!

 

طرز تهیه شیر غلیظ شده برای قهوه

برای تهیه این نوشیدنی قهوه ویتنامی با طراوت به دو ماده نیاز دارید . اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه بهترین قهوه یخی را با شیر تغلیظ شده در خانه در کمتر از ۱۰ دقیقه دوباره بسازید!

اگر هنوز شیر تغلیظ شده شیرین را در قهوه امتحان نکرده‌اید، چیزهای زیادی از دست داده‌اید، نوشیدنی قهوه این دو ماده خامه‌ای، شیرین است و می‌توان آن را سرد یا گرم میل کرد. البته من سرمای یخ خودم را ترجیح می دهم! این دستور پخت بسیار آسان است و می توان آن را با قهوه فوری، قهوه دم کرده، اسپرسو یا قهوه ویتنامی درست کرد.

این یک نوشیدنی با طراوت است که در هوای گرم عالی است و اگر شما هم مانند من هستید که در تمام طول سال از قهوه سرد یا قهوه سرد لذت می برید، این دستور غذا برای شما مناسب است. هنگام پذیرایی می توان آن را برای مهمانان سرو کرد و همچنین ارزان است.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر با قهوه جوش

به یک دستور العمل سریع برای ساخت دستی این اکسیر غلیظ نیاز دارید؟  در ادامه به مواد و مراحل تهیه قهوه ترک می پردازیم.

۲ قاشق غذاخوری دانه های قهوه عربیکا ریز آسیاب شده (قوام باید شبیه پودر کاکائو باشد) 

۱۷۷ میلی لیتر آب سرد جوشیده شده

یک قطره شیر (اختیاری) 

۲ قاشق غذاخوری شکر (اختیاری) 

همانطور که متوجه شدید، شیر و شکر در این دستور غذایی اختیاری هستند. برخی از افراد ممکن است دوست داشته باشند قهوه ترک خود را مستقیم بنوشند. اما اگر قبلا هرگز این نوشیدنی را امتحان نکرده اید، توصیه می کنیم حداقل کمی شکر اضافه کنید. شیرینی شکر و کرمی بودن شیر تا حدی تلخی قهوه را متعادل می کند.

مراحل

بنابراین، شما با موفقیت به انباری خود برای یافتن مواد مناسب حمله کرده اید. اکنون زمان ایجاد این معجون است، پس بیایید وارد آن شویم: 

پس از اینکه مواد خود را گذاشتید، آب، شکر و قهوه آسیاب شده را به سزوی خود اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا قهوه و شکر حل شوند.

 

سزوی خود را روی اجاق گاز قرار دهید و روی حرارت متوسط ​​بگذارید و بگذارید بجوشد. ممکن است وسوسه شوید که مخلوط را هم بزنید، اما نمی خواهید این کار را انجام دهید. بعد از هم زدن اولیه در مرحله اول، دیگر به قاشق نیاز نخواهید داشت.

بگذارید قهوه ترک شما بپزد. پس از چند دقیقه، باید ببینید که قهوه شروع به کف کردن کرده است. این نشانه خوبی است!

درست قبل از جوشیدن، سزو را از روی حرارت بردارید اما اجاق را خاموش نکنید. کمی از کف قهوه را جدا کرده و به فنجان های سرو خود اضافه کنید.

سزو را دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، اجازه دهید مایع بالا بیاید و دوباره کف کند.

بعد از بار دوم که بالا آمد، می توانید سزو را از روی حرارت بردارید این بار برای همیشه و به آرامی قهوه را در فنجان های سرو بریزید. ریختن آهسته برای حفظ بافت کف دار قهوه ترک شما بسیار مهم است.

حالا کافی است کمی شیرینی ترکی بپزید، یک لیوان آب بریزید تا از این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید!

 

طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه

مواد لازم برای طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه

ابزار و مواد مورد نیاز برای تهیه یک قهوه خوش طعم و بهمراه شیر و خامه:

خرید قهوه ترک بسیار عالی ودرجه یک

شیر پر چرب یا خامه صبحانه

شکر به سلیقه (ترجیحا شکر قهوه ای )

فرنچ پرس یا قهوه جوش

می توانید از همزن استفاده کنید اما فرنچ پرس ابزار بسیار مفیدی است

طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه در ۴ مرحله ساده

مرحله اول: شیر را بجوشانید

همیشه از شیر کامل استفاده کنید و به درستی داخل قهوه جوش حرارت دهید تا به جوش آید یا تا دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتیگراد.
۱ فنجان شیر را در شیرجوش یا فرنچ پرس روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، بگذارید شیر بجوشد شیرجوش را از روی حرارت بردارید و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.

مرحله دوم: شیر یا خامه صبحانه را هم بزنید

در مرحله بعد شیر گرم را با همزن برقی یا فرنچ پرس یا میله کف کن شیر بزنید و با شروع غلیظ شدن شیر سرعت را افزایش دهید به هم زدن ادامه دهید تا حجم کف مورد نظر به دست آید، فشار دهید تا کرمی و کفی شود.

برای خرید دستگاه فرنچ پرس اصل در صورتی که فروشگاه معتبری را پیدا نکردید حتما وارد فروشگاه قهوه دارک شده و سفارش خود را ثبت نمایید.

مرحله سوم: حالا قهوه را درست کنید

۱ قاشق چایخوری پودر قهوه و شکر را در یک فنجان بریزید.
۱ قاشق غذاخوری آب گرم را به مخلوط قهوه و شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: ساخت قهوه

۱-۲ قاشق غذاخوری کف شیر را خارج کرده و کنار بگذارید.
بقیه شیر را به همراه لبه های فنجان نه در مرکز بریزید.
حالا کف شیر را (که کنار گذاشته بودید) دور تا دور دیواره ها یا لبه های فنجان بریزید و دایره ای بزنید.
حالا با شربت شکلات دایره ای درست کنید.

یک خلال دندان تمیز جدید یا یک سیخ یا یک چاقو بردارید و از نوک تیز آن برای کشیدن خطوط بیرونی استفاده کنید سپس خطوطی را به سمت داخل بکشید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه

حالا برای تهیه یک قهوه ترک مراحل زیر را انجام دهید

روش اول :

شما به آب فیلتر شده، قهوه ترک،  cezve (یک قابلمه ته پهن مخصوص که معمولاً از مس ساخته می شود)، فنجان قهوه ترک و شکر نیاز دارید.

همیشه از آب سرد و فیلتر شده استفاده کنید برای اندازه گیری مقدار آب برای هر فنجان، از فنجان قهوه ای که قرار است استفاده کنید استفاده کنید. قانون کلی من ۱ ½ فنجان آب در هر فنجان قهوه است بار دیگر، اندازه گیری “فنجان” به جای یک فنجان اندازه گیری استاندارد، فنجان قهوه ای است که قرار است قهوه را در آن سرو کنید.

خرید دستگاه ایروپرس با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را از فروشگاه ما بخواهید.

قهوه ترک بسیار ریزتر از قهوه معمولی است. من خودم هرگز آن را زمین نگذاشته ام و به شما هم توصیه نمی کنم این کار را انجام دهید امروزه می توانید قهوه ترک را در اکثر سوپرمارکت های خاورمیانه یا مدیترانه پیدا کنید.

برای هر فنجان قهوه، من از یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده استفاده می کنم همانطور که در بالا ذکر کردم، اگر میهمانان شما قهوه با شکر را ترجیح می دهند، در همان ابتدا شکر را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود.

به آرامی روی حرارت متوسط ​​آن را به جوش بیاورید. این حدود ۳-۴ دقیقه طول می کشد، بنابراین مراقب آن باشید. با گرم شدن قهوه، فوم تیره ای را مشاهده خواهید کرد. این فوم تیره بسیار مهم است. سرو قهوه ترک با فوم روی آن مرسوم و مهم است.

نزدیک‌تر به جوش آمدن، با استفاده از یک قاشق چای‌خوری مقداری از کف را به هر یک از فنجان‌های قهوه ترک خود منتقل کنید. قابلمه قهوه را به اجاق گاز برگردانید. وقتی قهوه به جوش آمد، نیمی از قهوه را در فنجان ها، روی کف بریزید.

قابلمه را روی اجاق برگردانید و باقی مانده قهوه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بجوشانید و بقیه را در فنجان های قهوه بریزید و آنها را تا لبه پر کنید.

روش دوم :

شما به آب صاف شده، قهوه ترک،  cezve  (یک قابلمه ته پهن مخصوص که معمولا از مس ساخته می شود)، فنجان قهوه ترک و شکر نیاز دارید. قهوه ترک بسیار ریزتر از قهوه معمولی است. حتی اگر خودتان می توانید آن را آسیاب کنید، امروزه می توانید آن را در اکثر سوپرمارکت های خاورمیانه یا مدیترانه پیدا کنید.

همیشه از آب سرد و فیلتر شده استفاده کنید. برای اندازه گیری مقدار آب برای هر فنجان، از فنجان قهوه ای که قرار است استفاده کنید استفاده کنید. قانون کلی من ۱½ “فنجان” آب در هر فنجان قهوه است بار دیگر، اندازه گیری “فنجان” به جای یک فنجان اندازه گیری استاندارد، فنجان قهوه ای است که قرار است قهوه را در آن سرو کنید.

 

برای هر فنجان قهوه، از یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده استفاده کنید اگر یک فنجان با شکر آماده می کنید، در همان ابتدا آن را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود با این حال، اگر یک یا چند نفر از مهمانان بدون شکر ترجیح می دهند، ابتدا آن فنجان را آماده کرده و بریزید.

پس از بازگرداندن قهوه جوش به اجاق گاز، شکر بیشتری به آن اضافه کنید تا با ترجیحات میهمانان باقی مانده باشد.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه

مخلوط را به آرامی روی حرارت متوسط ​​به جوش بیاورید این ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد، بنابراین مراقب آن باشید. با گرم شدن قهوه، کف تیره ایجاد می شود سرو قهوه ترک با فوم روی آن مرسوم و مهم است.

وقتی مخلوط به جوش آمد، با یک قاشق چایخوری مقداری از کف را به هر فنجان قهوه ترک منتقل کنید. قابلمه قهوه را روی اجاق گاز برگردانید. وقتی قهوه به جوش آمد، نیمی از قهوه را در فنجان ها، روی کف بریزید.

قابلمه قهوه را روی اجاق برگردانید و باقی مانده قهوه را به مدت ۱۰-۱۵ ثانیه دیگر بجوشانید و فنجان ها را تا لبه پر کنید.

سوالات متداول

 

آیا می توانید به جای شیر با خامه قهوه درست کنید؟

قهوه خود را آنطور که دوست دارید درست کنید. خامه را در یک قابلمه کوچک بریزید و در حین هم زدن به آرامی حرارت دهید تا کف کند. خامه گرم را در یک فنجان بزرگ بریزید، قهوه را اضافه کنید و هم بزنید. بلافاصله همانطور که هست یا با یک مشت آجیل یا یک تکه پنیر سرو کنید.

چگونه از شیر خشک در قهوه استفاده می کنید؟

می توانید شیرخشک را با تفاله ها مخلوط کنید تا از جمع شدن آنها روی سطح جلوگیری شود یا اینکه ابتدا آن را به صافی اضافه کنید و سپس با تفاله ها روی آن را اضافه کنید . اکثر مردم دریافتند که محاسبه ۱ قاشق غذاخوری در هر فنجان معیاری ایده آل برای افزودن شیرخشک به طور مستقیم به فیلتر برای دم کردن یک قابلمه پر است.

برای خرید قهوه درجه یک و کاملا تضمینی به سایت فروشگاه اینترنتی قهوه دارک مراجعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت