قهوه ترک تلخ است یا شیرین

5/5 - (11 امتیاز)

قهوه ترک تلخ است یا شیرین

میلیون ها دوستدار قهوه در سراسر جهان از قهوه ترک به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود لذت می برند.

قهوه ترک نه تنها به دلیل تاریخ طولانی و ریشه های فرهنگی غنی، یک نوشیدنی عالی است، بلکه به دلیل عطر و طعم آن نیز باورنکردنی است.

اگر هرگز به ترکیه سفر نکرده‌اید و یک فنجان درست شده از این نوشیدنی خوشمزه و منحصر به فرد را نچشیده‌اید، اما همچنان می‌خواهید آن را در خانه امتحان کنید، ممکن است ساختن طعم اصیل آن کار دشواری به نظر برسد و ممکن است از خود بپرسید: طعم قهوه ترک چیست؟ ”

قهوه تلخ بهتر است یا شیرین

آیا قهوه شما به اندازه کافی شیرین نیست؟ شکر را بریزید. ممکن است لازم باشد لیوان قهوه سفید خود را با یک فنجان رنگ متفاوت عوض کنید .

رنگ لیوان قهوه شما بر طعم نوشیدنی صبحگاهی شما تأثیر می گذارد . لیوان‌های سفید شدت درک قهوه را افزایش می‌دهند، در حالی که لیوان‌های آبی و شفاف باعث می‌شوند مصرف کنندگان فکر کنند که قهوه‌شان شیرین‌تر است.

در دو آزمایش، محققان استرالیایی در مجموع ۵۴ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند که چندین ویژگی فنجان قهوه سرو شده در لیوان های سفید، شفاف و آبی را ارزیابی کردند. آزمودنی ها قهوه نوشیده شده از یک لیوان سفید را هم شدیدتر و هم کمتر شیرین ارزیابی کردند.

این تحقیق در راستای مطالعات دیگری است که نشان می‌دهد فنجان‌های پلاستیکی با رنگ‌های مختلف بر درک افراد از شکلات داغ تأثیر می‌گذارند (پرتقال و خامه تیره طعم شکلاتی بیشتری نسبت به فنجان‌های سفید دارند) و قهوه‌ای که در شیشه‌های آبی سرو می‌شود عطر ملایم‌تری دارد. نسبت به قهوه ارائه شده در شیشه های رنگی دیگر.

همچنین با حکمت باریستای محلی همخوانی دارد: این آزمایش توسط یک مکالمه غیرمستقیم با یک باریستا انجام شد که ادعا می کرد قهوه مصرف شده از یک لیوان سفید تلخ تر از زمانی است که از یک لیوان شیشه ای شفاف نوشیده شود.

محققان معتقدند که دلیل افزایش شدت درک شده، تضاد بین قهوه قهوه ای و لیوان سفید است. دیدن قهوه در برابر پس زمینه سفید و تیره لیوان باعث می شود که آن را بیشتر برجسته کنید و قدرت درک شده آن را افزایش داده و در نتیجه شدت آن را افزایش داده و شیرینی آن را کاهش می دهد.

بنابراین اگر قهوه شما طعم عجیبی دارد، ابتدا رنگ لیوان خود را بررسی کنید.

کدام قهوه شیرین است

راه‌های زیادی برای شیرین کردن قهوه‌تان وجود دارد، اما بیشتر مغازه‌ها از شربت‌های طعم‌دار، خامه فرم گرفته، شکلات داغ، تکه‌های آب نبات یا سایر خوراکی‌ها استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای از قهوه ایجاد کنند که به دسر نزدیک‌تر از یک فنجان قهوه ساده است.

بنابراین، شیرین ترین انواع قهوه چیست؟ بسته به موکاهای کافی شاپ، بمبون های کافه، فراپه یا فراپوچینو، کاپوچینوهای شیرین شده، قهوه سرد ویتنامی، قهوه ایرلندی، آفوگاتو و لاته های شیرین از شیرین ترین انواع قهوه موجود هستند.

قهوه ترک چه طعمی دارد؟

قهوه ترک بدون شیرینی طعم بسیار پررنگ و قوی و قوام غلیظی دارد. قهوه ترک بویی شبیه به آجیل دارد و تلخی با کمی شوری دارد.

اما قبل از هر گونه قضاوتی در مورد طعم دانه قهوه ترک ، باید بررسی کنیم که چه چیزی طعم دلپذیر قهوه را می دهد، روش صحیح ارزیابی طعم قهوه و چگونگی طعم قهوه ترک را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

قهوه ترک شیرین است یا تلخ

عطر، طعم و طعم: تفاوت چیست؟

در زبان روزمره ما این اشتباه را مرتکب می شویم که از اصطلاحات عطر، طعم و طعم به جای یکدیگر استفاده می کنیم. اگرچه آنها کلمات مرتبطی هستند، اما بخش های مختلفی از تجربه قهوه را توصیف می کنند.

رایحه اولین جزء تجربه قهوه است که شما را به سمت آن جذب می کند. وقتی در خیابان قدم می‌زنید و از کنار یک کافی‌شاپ رد می‌شوید، رایحه‌ای که باعث می‌شود فقط از کنار آن رد شوید و داخل نشوید و برای خودتان یک فنجان قهوه ننوشید، واقعاً سخت می‌شود.

عطر بوی قهوه است و به اندازه طعم مهم است، اگر نه بیشتر. عطر آنقدر مهم است که بدون بو، طعم سیب و پیاز یکسان خواهد بود. به همین دلیل است که وقتی بینی شما گرفتگی می‌کند، غذا طعم عجیبی پیدا می‌کند.

همچنین، عطر چیزی است که شما را به این تجربه جذب می کند، بنابراین اهمیت آن غیرقابل انکار است.

طعم قهوه حسی است که قهوه با تماس با زبان شما ایجاد می کند. این اساسا یک ابزار تکاملی است که اجداد ما را بر آن داشته تا به دنبال انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود باشند.

ما طعم گوشت و میوه ها را دوست داریم زیرا سرشار از مواد مغذی هستند که برای داشتن یک زندگی سالم حیاتی هستند، ما فست فود و غذاهای ناسالم را بسیار دوست داریم زیرا پر از کالری هستند که اجداد اولیه ما به شدت به آن نیاز داشتند.

ما قهوه را دوست داریم زیرا کتاب ها به یک همراه خوش طعم نیاز دارند.

می توان طعم قهوه را در چهار دسته توصیف کرد شیرینی، ترشی، شوری و تلخی.

طعم در اصل ترکیبی از عطر و طعم است این چیزی است که به قهوه تجربه کامل آن را می دهد.

چه چیزی به قهوه طعم آن را می دهد؟

تفاله های دانه قهوه در واقع دانه های این گیاه هستند. هدف اصلی آنها گسترش و تکثیر است. به همین دلیل، آنها پر از قند و پروتئین برای تغذیه جنین و کافئین برای محافظت از خود در برابر حشرات شکارچی هستند. در حالت خام، طعم و مزه دانه های قهوه کاملاً متفاوت از دانه های قهوه است که به دیدن آن عادت کرده اید.

بنابراین برای اینکه دانه‌های قهوه خام را همانطور که می‌دانیم به قهوه تبدیل کنیم، آن‌ها را برشته می‌کنیم. در طی این فرآیند قهوه از طریق یک واکنش شیمیایی به نام واکنش Maillard انجام می شود. این فرآیندی مانند کارامل کردن است و زمانی که استیک را سرخ می‌کنید یا ختمی را برشته می‌کنید، اتفاق می‌افتد.

Maillard Reaction خواص پروتئین‌ها و قندهای درون دانه‌های قهوه را تغییر می‌دهد و این همان چیزی است که به قهوه طعم دلپذیری می‌دهد.

همچنین کافئین خود طعمی تلخ و شور دارد.

گذشته از هر چیزی، قهوه یک طعم اکتسابی است. بخشی از آنچه قهوه را خوش طعم می کند، احساساتی است که با آن مرتبط می شوید. همه طعم قهوه را در اولین امتحان دوست ندارند، اما به دلیل هجوم اولیه هورمون های دوپامین و سروتونین که به دلیل کافئین ترشح می شوند، قهوه را با احساس خوب مرتبط می کنیم.

آنچه اضافه می کنید مهم است

هنگام قضاوت در مورد طعم قهوه، مهم است بدانید که چشیدن یک فنجان پر از طعم‌های طبیعی و مصنوعی، غلیظ‌کننده‌ها، نگهدارنده‌ها، امولسیون‌کننده‌ها و دسته‌ای از ادویه‌ها نمی‌تواند راهگشا باشد.

هنگامی که شیر را به طور طبیعی به قهوه خود اضافه می کنید، طعم آن بیشتر شبیه به … خوب، شیر و کمتر شبیه قهوه است.

بنابراین، هنگام قضاوت در مورد طعم قهوه، بهتر است از افزودن هر چیزی خودداری کنید و آ

ن را در خالص ترین شکل آن بچشید.

قهوه ترک برای لاغری

بهترین راه برای قضاوت در مورد طعم قهوه

به دلیل دلایلی که در بالا ذکر کردم، بهتر است از افزودن هر چیزی خودداری کنید و از فنجان قهوه خود لذت ببرید، حداقل زمانی که می خواهید طبیعی ترین طعم های آن را دریافت کنید.

ابتدا مهم است که استراحت کنید و در لحظه باشید. اجازه دهید حواس خود را کنترل کند و ذهن مسابقه خود را خاموش کنید. به این ترتیب لطیف ترین طعم ها را تجربه خواهید کرد. قدردانی از قهوه با قدردانی از زندگی شروع می شود.

سپس، قهوه خود را بو کنید و اجازه دهید تا شما را به جایی که می خواهد ببرد. از خود بپرسید که بوی آن چگونه است. آیا گلدار، گیاهی یا کرملی است؟ یا شاید بوی تند یا صمغی می دهد؟

و در آخر یک جرعه بنوشید و سعی کنید طعم آن را بسنجید. سطوح شیرینی، شوری، تلخی و ترشی آن را ارزیابی کنید. مهمتر از همه، از آن لذت ببرید.

مشخصات بو و طعم قهوه ترک

بیشترین رایحه قهوه ترک عطری است.

قهوه ترک از جوشاندن دانه‌های قهوه بسیار ریز آسیاب شده تهیه می‌شود و به دلیل افزایش سطح کل قهوه تقریباً پودر مانند، قهوه‌ای به دست می‌آید که می‌توان آن را طبق استانداردهای غربی بیش از حد استخراج کرد.

بنابراین، به جرات می توان گفت که قهوه ترک طعم بسیار پررنگی دارد.

بدون افزودن شیرین کننده، طعم غالب قهوه ترک تلخی با ته رنگ شور است.

قهوه ترک تلخ است

بافت قهوه ترک

بافت نسبتا ضخیم و داشتن کف مناسب روی آن یکی از مشخصه های قهوه ترک است. ضخامت کف نشان دهنده مهارت فردی است که قهوه را دم می کند.

یک قهوه ترک خوب هرگز رقیق و آبکی نیست.

از آنجایی که قهوه ترک بدون فیلتر سرو می شود، بهتر است ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به قهوه ترک استراحت دهید تا از ذرات قهوه که در اطراف شناور می شوند و تجربه شما را مختل می کنند، جلوگیری کنید.

خرید دانه قهوه ترک از فروشگاه معتبر قهوه دارک

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت