قهوه ساز ترک چیست و چگونه کار می کند + قیمت

4.8/5 - (10 امتیاز)

قهوه ساز ترک چیست

قهوه ساز و شناخت انواع آن را می توان یکی از بهترین اصول اولیه طرفداران قهوه معرفی کرد. قهوه سازها مدل های متنوع و خاصی دارند که شما می توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود، برای خرید گزینه مد نظرتان اقدام کنید.

اینکه شما قصد تهیه یک اسپرسو ساده را دارید و یا تمایل به آماده نمودن یک قهوه دم کرده ناب دارید دارید همین امر در قیمت و نوع دستگاه شما تاثیرگذار است و لازم است تا تمام نمونه های موجود در بازار ایران را بشناسید.

اگر شما هم آن دسته افرادی می باشید که به قهوه علاقه دارید و صبح‌گاه خود را با عطر و طعم بی‌نظیر قهوه شروع می‌کنید یا عادت دارید پس از پایان کار روزانه خستگی‌تان را با نوشیدن قهوه از تن به در کنید،

داشتن قهوه ساز ترک در خانه برای‌تان ضروری است اما ممکن است با کاربرد‌های قهوه ساز و انواع آن آشنایی زیادی نداشته باشید به همین دلیل می‌خواهیم در این مقاله شما را با نحوه عملکرد قهوه ساز و انواع مختلف آن بیشتر آشنا کنیم پس همراه تیم قهوه دارک باشید و اطلاعات بروز را کسب نمایید.

همان گونه که در جریان هستید به طور کلی به وسیله‌ای که با استفاده از آن قهوه تهیه می شود، قهوه ساز می‌گویند اما این اصطلاح معمولا برای قهوه ساز های برقی که مناسب برای تهیه قهوه های فیلتری (اصطلاحا قهوه فرانسه) است کاربرد بسزایی دارد.

 

قهوه ساز ترک

قهوه ترک ساز چگونه کار می کند؟

روش کار قهوه ساز های فیلتری به این صورت است که شما در ابتدا قهوه آسیاب شده را درون فیلتر کاغذی یا فلزی میریزید و سپس آن را درون قیف دستگاه قرار می‌دهید.

بعد از این مرحله آب سرد در مخزن آب دستگاه ریخته می‌شود که پس از روشن کردن دستگاه و رسیدن به نقطه جوش مستقیما به درون قیف هدایت می‌شود.

اکثر اوقات در قسمت خروجی این دستگاه ها یک قوری شیشه‌ای و سرامیکی قرار دارد که پس از ریخته شدن آب جوش بر روی قهوه آسیاب شده، قهوه آماده شده درون آن ریخته می گردد، پس از به پایان رسیدن کار دستگاه، قهوه آماده است میتوانید به اندازه مورد نیاز درون لیوان یا فنجان خود و دوستان بریزید و با لذیذترین قهوه روز خود را شروع کنید .

قهوه ترک ساز باید چند دقیقه بجوشد؟

قهوه ترک چند دقیقه باید بجوشد
تا دهه ۱۹۳۰ ،جوشاندن رایج ترین روش برای تهیه قهوه ترک بود. اگرچه در حال حاضر به نفع سایر تکنیک های
دم کردن از مد افتاده است، اما هنوز در بسیاری از دستور العمل های سنتی استفاده می شود، برای جوشاندن قهوه،
تنها چیزی که واقعا نیاز دارید آب، تفاله قهوه و منبع حرارت است.

جوشاندن تفاله قهوه ترکیبات طعم دهنده را از بین می برد و به احتمال زیاد منجر به استخراج بیش از حد تلخ می
شود.
وقتی در مورد جوشاندن قهوه صحبت می کنیم، در واقع در مورد دم کردن آن در آب گرم بحث نموده ایم. بیایید
نگاهی به چند روش سنتی برای “جوش دادن” قهوه بیندازیم.

قهوه ترک به خاطر طعم شدیدش معروف است. با استفاده از تکنیک مشابه برای بیش از ۵۰۰ سال تهیه شده است،
بنابراین قرارداد های ساخت آن به خوبی تثبیت شده است.

برای تهیه قهوه ترک به دو چیز نیاز است: پودر قهوه بسیار ریز آسیاب شده و یک دیگ مخصوص دم آوری که در
ترکیه “cezve “یا در بیشتر نقاط جهان “ibrik “نامیده می شود. در تهیه آن از فیلتر استفاده نمی شود، بنابراین
فنجان حاصل با “گل” قهوه غلیظ است. این فقط به جذابیت آن می افزاید.

در نتیجه، به یک آسیاب قهوه بسیار خوب نیاز دارید تا دانههای آن به اندازهای خوب باشد که با قهوه ترکیب شوند. از
طرف دیگر، می توانید فقط قهوه ترک آماده آسیاب شده را بردارید.

برای دم کردن قهوه ترک، آب، قهوه و مقدار دلخواه شکر و ادویه را در یک بریک ترکیب کنید. قابلمه را به آرامی
گرم کنید و از نقطه جوش و ریختن آن جلوگیری کنید. بگذارید خنک شود و دوباره آن را روی اجاق گاز قرار دهید و
بگذارید یک یا دو بار دیگر درست زیر نقطه جوش گرم شود بالفاصله بریزید و لذت ببرید.

بنابراین معلوم شد که جوشاندن قهوه ایده خوبی نیست. بیشتر دستور العمل های سنتی در واقع باید اجازه دهید آب
جوشیده قبل از اضافه کردن تفاله قهوه کمی خنک شود.

آب جوش )۲۱۲ فارنهایت – ۱۰۰ درجه سانتیگراد( هرگز نباید استفاده شود، زیرا قهوه را می سوزاند.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

تهیه قهوه ترک بسیار آسان است. من تمایل دارم قهوه ترک را از یک فروشگاه تخصصی بنام قهوه دارک بخرم زیرا
طعم آن شبیه قهوه خانه است اما می توانید از هر نوع قهوه ای استفاده کنید.

ترفند این است که آن را تا حد امکان ریز
خرد کنید، شما به یک ibrik یا هر نوع فنجان فلزی کوچکی نیاز دارید که می توانید روی اجاق گاز و آب گرم کنید.
عناصر
قهوه ریز آسیاب شده
اب
شکر )اختیاری(
ظروف
ایبریک یا دیگ یا فنجان فلزی کوچک

طرز تهیه خامه قهوه ترک :

برای تهیه قهوه ترک با خامه حتما مراحلی را که خدمتتان عرض می شود رعایت بفرمایید.

از قهوه اعلاء استفاده بفرمایید اگر قهوه شما تازه نیست خامه نخواهد داشت. برای اینکه قهوه را تازه نگه دارید کافیست آن را در ظرف شیشه ای درب دار بسته و محفوظ از هوا در یخچال نگاه دارید.

لطفا برای تهیه قهوه از آب گرم یا داغ استفاده نکنید.

هنگام مخلوط کردن آب و قهوه با ملایمت آن ها را بهم بزنید هرگز آن ها را سریع میکس نکنید.

در این مرحله تهیه ی قهوه با خامه را توضیح دادیم و ادامه به روش تهیه روی گاز را بیان می کنیم.

قهوه ساز کمکس

گام اول

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز طبق مراحل گام بردارید.

بعد از خرید قهوه ترک  درجه یک ابتدا پودر قهوه، آب سرد و شکر در صورتی که تمایل داشتید را داخل قهوه جوش بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید به آرامی با قاشق مواد را مخلوط کنید پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند، قاشق را خارج کنید و منتظر بمانید تا قهوه به جوش بیاید.

گام دوم:

وقتی قهوه شروع به جوشیدن و بالا آمدن کرد بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید. اگر قهوه بجوشد، دیگر کف خامه ای روی آن نخواهید داشت. کف خامه را در فنجان قهوه تان خالی نمایید و قهوه را به مدت ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که دوباره به جوش بیاید مجدداً روی حرارت بگذارید. سپس قهوه را درون فنجان بریزید و سرو کنید.

اگر دوست دارید قهوه ترک شکلاتی هم تست کنید میتوانید آن را با روش قهوه موکا تهیه کنید فقط به جای اسپرسو از قهوه ترک استفاده کنید.

روش کار با قهوه ساز

قهوه سازها بخشی از روال میلیون ها نفر هستند. در سراسر جهان، میلیون ها نفر روزانه قهوه می نوشند. اگر هرگز از دستگاه قهوه ساز استفاده نکرده اید، فرآیند دم کردن می تواند هر چیزی جز بصری باشد. از این مراحل ساده برای تهیه یک فنجان رضایت بخش از ترکیب قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید.


یک فیلتر قهوه را در سبد فیلتر اضافه کنید. در حالی که می توان از فیلترهای طبیعی یا سفید شده استفاده کرد، توصیه می شود از نسخه های عمومی استفاده نکنید. فیلترهای ارزان و استاندارد برای نتایج خوب سازگاری کمتری دارند.

بسیاری از قهوه سازها دارای فیلتر توری مخصوص خود هستند. اگر در دسترس باشد، معمولاً ساده ترین و سازگارترین انتخاب با محیط زیست است. به جای فیلتر کاغذی از فیلتر تخصصی قهوه ساز استفاده کنید.


قهوه را اندازه بگیرید هرچه قهوه بیشتری بخواهید درست کنید، قهوه بیشتری باید در فیلتر بریزید. بسته به دستگاه قهوه ساز و نوع قهوه ای که درست می کنید، نسبت قهوه به آب ممکن است متفاوت باشد. 

نسبت استاندارد حدود ۲ قاشق غذاخوری قهوه برای هر ۶ اونس آبی است که قصد دارید دم کنید (یا یک درب کامل آسیاب قهوه، نه بیشتر). توصیه می شود هنگام تصمیم گیری در مورد نسبت قهوه و آب، دفترچه راهنمای قهوه ساز خود را دوباره بررسی کنید.

مخلوط‌های قهوه مخصوص ممکن است نسبت قهوه آب خاصی داشته باشند. 

بیشتر مخلوط‌های قهوه دستورالعمل‌هایی روی بسته‌بندی دارند.

مطمئن شوید که از یک قاشق غذاخوری استفاده می کنید. اکثر قهوه سازها با اسکوپ عرضه می شوند. دستورالعمل ها را بخوانید تا ببینید چه تعداد اسکوپ نیاز دارید.
آب کافی برای دم کردن قهوه خود را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری می توانید از خطوط اندازه گیری روی قهوه جوش یا کناره قهوه ساز استفاده کنید. آب قابلمه قهوه را داخل قهوه ساز بریزید معمولاً یک فضای باز به نام مخزن در پشت یا بالای فیلتر وجود دارد.

برای کسانی که برای اولین بار از قهوه ساز استفاده می کنند، تمایل دارند که آب را مستقیماً در سبد فیلتر بریزند. این کار را نکنید.

 قبل از دم کردن، در محفظه ای که برای نگهداری آب در نظر گرفته شده است، بریزید. پس از ریختن، قابلمه قهوه را دوباره روی صفحه گرم کننده قرار دهید.

قهوه ساز را به برق بزنید و آن را روشن کنید. برخی از سازندگان به طور خودکار شروع به دم کردن قهوه می کنند در حالی که برخی دیگر تنظیم زمان دستی دارند.

قبل از ریختن قهوه صبر کنید تا کاملا دم بکشد. برخی از قهوه سازها دارای تنظیمات “مکث” هستند که به شما امکان می دهد فرآیند دم کردن را مکث کنید و قبل از اتمام یک فنجان آن را پر کنید.

اگر از فیلتر کاغذی استفاده کردید، پس از دم کشیدن آن را دور بیندازید. اگر تفاله های قهوه را دیرتر جدا کنید، به دلیل طعم هایی که بعداً در طول فرآیند دم کردن آزاد می شوند، دم کرده شما تلخ می شود.

اگر از فیلتر مش استفاده می‌کنید، کافی است تفاله‌های قهوه را در زباله‌ها بیندازید (یا آنها را بازیافت کنید) و فیلتر را بشویید.

 

قهوه مناسب برای قهوه ساز برقی

قهوه Lifeboost یک برند قهوه درجه یک است. قهوه آنها یک قهوه تک منشا است که در کوه های نیکاراگوئه رشد می کند. Lifeboost هنگام رشد قهوه خود بسیار مراقب است و اطمینان حاصل می کند که هیچ آفت کش، مواد شیمیایی، GMOs یا مایکوتوکسین وجود ندارد. تمام قهوه آنها دارای گواهینامه تجارت منصفانه و ارگانیک است.

خود قهوه طعمی ملایم و تمیز و بدون تلخی دارد. رایحه ای از کارامل و شکلات با طعمی سبک و میوه ای دارد. قهوه آنها به طور طبیعی اسید کمی دارد و آن را برای معده ملایم می کند. قهوه Lifeboost در رنگ های روشن، متوسط ​​یا تیره در دسترس است. آنها همچنین یک گزینه قهوه آسیاب شده بدون کافئین و انبوهی از گزینه های طعم دار دارند.

قهوه کوآ – برشته شده متوسط

قهوه کوآ یک برند معروف است که به دلیل تولید قهوه کونا با کیفیت بالا و برنده جوایز، در دنیای قهوه احترام زیادی به دست آورده است .قهوه کوآ در هاوایی روی کمربند قهوه کونا (یکی از بهترین مناطق رشد در جهان) کشت می شود.

قهوه کوآ ۱۰۰% قهوه کونا بوده و طعم بی نظیری دارد. این یک قهوه بسیار صاف، غلیظ و پر بدن با طعمی شیرین و ملایم و کمی میوه است. قهوه تلخی ندارد و اسیدیته کمی دارد.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی

باید از جایی شروع کنید و قهوه ساز قطره ای خودکار کلاسیک مکانی عالی برای مبتدیان (یا قهوه نوشان با هر سطح مهارتی) است.

 دم‌آوری با دستگاه قطره‌ای که به دلایل خوبی استفاده می‌شود، به اندازه کافی سازگار، آسان و همه‌کاره است که می‌تواند با هر قهوه‌ای که دوست دارید کار کند.

 اما ساده را با پایه اشتباه نگیرید، می توانید قهوه واقعاً خوبی را انتظار داشته باشید که به راحتی با اکثر روش های دستی برابری می کند.

 راز در آسیاب صحیح، تمیز کردن مناسب و آب فیلتر شده است و در حالی که این دستور قهوه مخصوص یک قهوه ساز ۱۰ فنجانی است، می توانید به راحتی آن را برای مقادیر مختلف قهوه تنظیم کنید. به سادگی حجم آب و وزن قهوه را بر همان عدد تقسیم کنید (مثلاً ۶۲۵ میلی لیتر آب به ۴۰ گرم قهوه.

قهوه ساز چه مارکی خوبه؟

قهوه ساز های متعددی درون بازار موجود می باشند که در سایت فروشگاهی قهوه دارک بهترین ها را برای شما قرار داده و برای هرکدام تخفیفات ویژه ای اعمال نموده اند.

قهوه ساز کمکس بیشتر شبیه به یک اثر خارق العاده و مشتری پسند است تا قهوه ساز، حتی پیش آمده که از این نوع قهوه ساز برای تزئیین دکوراسیون منزل یا کافی شاپ ها از این مدل استفاده می کنند. این قهوه ساز از اوایل سال ۲۰۰۰ بسیار محبوب شد و در بیشتر کافی‌شاپ‌ها می‌توان یکی از آن‌ها را مشاهده نمود.

قهوه‌ای که با استفاده از این قهوه ساز تولید می‌شود یک قهوه بسیار خوشمزه با طعمی ماندگار می باشد.

قهوه ساز فرنچ پرس وقتی صحبتش می شود باید اعتراف کرد که این قهوه ساز در مقایسقهوه ساز برقیه با دیگر دستگاه های هم رده بسیار منحصر به فرد است و امروزه انواع متنوعی از آن در بازار موجود می باشد که می‌توانند تمام مشتریان خوش سلیقه و دشوار پسند را که دارای سلیقه‌های مختلفی هستند راضی کنند، از مسافران گرفته تا طرفداران قهوه سازهای شیشه‌ای و قهوه سازهایی که از استیل‌های ضد زنگ ساخته شده‌اند.

ناگفته نماند با وجود این تفاوت‌ها باید بیان کرد که قهوه به دست آمده از تمام این دستگاه‌ها تقریبا یکی می باشد و ممکن است طعم آن فقط با توجه به میزان آبی که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد بنابراین چنانچه از طعم قهوه خود راضی نیستید به جای این که قید تهیه قهوه در خانه را بزنید، عیب کارتان را پیدا کنید.

اسپرسو ساز از دستگاه‌هایی هستند که انواع مختلفی دارند در گام اول گران قیمت به نظر می آیند اما هزینه کردن برای خرید یکی از آن‌ها در واقع صرفه‌جویی در هزینه‌هاست.

دستگاه اسپرسوسار جیمیلای ۳۶۰۵ با قیمت ویژه با کارایی خیلی بالا و کیفیت عالی

زیرا علاوه بر این که شما را از پرداخت روزانه پول برای خوردن قهوه در کافی‌شاپ‌ها خلاص می‌کند، سرعت بالایی دارند و شما را در زمان اندکی به قهوه با کیفیت و خوش طعم می‌رساند.

قهوه ساز موکاپات در واقع نوعی اسپرسوساز است که در کل از سه قسمت مختلف تشکیل شده است. برای درست کردن قهوه با استفاده از موکاپات ابتدا محفظه زیرین را با آب سرد پر می‌کنیم.

آب درون آن پس از جوشیدن با فشار زیاد به قسمت بالایی که قهوه آسیاب شده را در خود جای می‌دهد، وارد می‌شود.

پس از آن قهوه آماده از فیلتر عبور می‌کند و دوباره با فشار به سمت بالاتر و درون قوری جمع کننده می‌ریزد. به همین سادگی قهوه شما آماده است تا آن را نوش جان کنید.

 

برای دیدن لیست قیمت تصویر زیر را کلیک کنید

خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز

سوالات متداول

چگونه بهترین قهوه را در قهوه ساز درست کنید؟

با یک قهوه متوسط ​​آسیاب خوب شروع کنید. قهوه فوق العاده خوب بخرید. از آسیاب متوسط ​​استفاده کنید. …

آب خود را فیلتر کنید از آب تصفیه شده استفاده کنید. …

صبور باش. از تنظیم زودهنگام قهوه خودداری کنید. …

حرارت را کم کنید. پس از اتمام دم کردن، حرارت را خاموش کنید. …

دستگاه خود را تمیز کنید! دستگاه خود را ماهی یکبار تمیز کنید

کدام قهوه آسیاب شده برای دستگاه قهوه ساز بهتر است؟

بسته به سیستم پخش آب مورد استفاده، زمان تزریق معمولاً بین ۳ تا ۵ دقیقه است. بنابراین آنها به اندازه آسیاب نیاز دارند که به آب اجازه می دهد راحت تر در گردش باشد و در عین حال زمان کافی برای استخراج طعم قهوه را به آن بدهد. بنابراین باید از آسیاب متوسط ​​​​ریز استفاده کنید

طرز تهیه قهوه در قهوه ساز

آب اضافه کن. مخزن آب را با آب سرد پر کنید. …

فیلتر آماده سازی اگر قهوه ساز قطره ای شما از فیلتر مخروطی شکل استفاده می کند، قبل از قرار دادن آن در سبد فیلتر، لبه های چین دار را در جهت مخالف تا کنید. …

دم کردن قهوه. …

سرو کنید و لذت ببرید

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت