قهوه لاته چیست ؟ طرز تهیه این قهوه خوشمزه

5/5 - (33 امتیاز)

قهوه لاته چیست؟

یک لاته به درستی به عنوان ” کافه لاته ” شناخته می شود، اگرچه اکثر زنجیره های تجاری در مقیاس بزرگ زمانی که شما درخواست لاته می کنید به طور پیش فرض یک کافه لاته می سازند. استثنا در این مورد، رستوران‌های ایتالیایی یا سایر رستوران‌های اروپایی است، جایی که با سفارش «لاته» به معنای واقعی کلمه فقط یک لیوان شیر بخارپز می‌گیرید.

با خرید آنلاین قهوه ترک در سایت قهوه دارک بهترین نوع قهوه را دریافت کنید.

شیر مورد استفاده برای کافه لاته است بخار پز شده و قرار دهید برای ایجاد یک خامه، بافتی مخلوط به خوبی با شدت متمرکز و طعم اسپرسو ایجاد یک هماهنگی از طعم. کف کردن شیر با استفاده از میله بخار دستگاه اسپرسوساز انجام می شود .

یک کافه لاته شامل ۲ اونس مایع اسپرسو، ۳ اونس شیر بخار پز و معمولاً یک لایه نازک فوم روی آن است گاهی اوقات می توان از آن به عنوان “کاپوچینوی مرطوب” یاد کرد.

در حالی که رایج ترین لاته کافه لاته است، می توان آن را با استفاده از چیز دیگری به عنوان جایگزینی برای اسپرسو درست کرد جایگزین های رایج عبارتند از مات، چای یا ماچا.

همچنین تعدادی جایگزین برای شیر برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند یا نیازهای غذایی دیگری دارند در بازار وجود دارد. شرکت‌هایی مانند پاسیفیک باریستا به‌ویژه شیر بادام، شیر سویا و شیر نارگیل و همچنین برخی دیگر از شیر برنج و شیر کنف را فرموله کرده‌اند در حالی که می‌توان از محصولات معمولی خارج از قفسه در یک فروشگاه مواد غذایی استفاده کرد، مارک‌های مخصوص باریستا دارای مواد کف‌کننده میکرو و سایر عوامل کف‌کننده هستند که کف کردن و بخارپز کردن را آسان‌تر می‌کنند و شما با خرید آنلاین قهوه سبز یک قهوه خوش طعم را میل نمایید.

لاته شیرین است؟

لاته یک نوع نوشیدنی قهوه‌ای است که از اسپرسو و شیر استفاده می‌کند. عموماً لاته خود به طور طبیعی شیرین نیست، اما می‌توانید به آن شیرینی اضافه کنید اگر تمایل دارید. برای اضافه کردن شیرینی به لاته، می‌توانید از شکر، شیرینی‌زنجبیل، شکر قهوه، یا سایر مواد شیرین‌کننده استفاده کنید.

همچنین، برخی از مکمل‌های شیرین‌کننده مانند سیروپ وانیل یا کارامل نیز می‌توانند به لاته شیرینی بیشتری ببخشند. به طور کلی، شیرین کردن یا نکردن لاته به سلیقه شما بستگی دارد.

لاته تلخ است یا شیرین

لاته به طور کلی به عنوان یک نوشیدنی قهوه‌ای شیرین در نظر گرفته می‌شود، اما میزان شیرینی آن بستگی به ترکیب مواد و سلیقه شخصی شما دارد. لاته از ترکیب اسپرسو و شیر تهیه می‌شود که اساساً شیر بر روی اسپرسو سرو می‌شود. اگر شما به لاته شیرینی اضافه کنید، به طور طبیعی شیرین تر خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر شما به طور معمول از شکر یا سایر مواد شیرین‌کننده استفاده نمی‌کنید، لاته به طور طبیعی تلخ‌تر خواهد بود و از طعم قهوه اسپرسو بیشتری برخوردار خواهد بود.

بنابراین، می‌توان گفت که لاته به طور کلی معمولاً شیرین است، اما میزان شیرینی آن بستگی به اضافه کردن شکر یا سایر مواد شیرین‌کننده دارد و می‌تواند بین تلخ و شیرین متغیر باشد.

قهوه لاته چیست؟

خواص قهوه لاته

همه ما می دانیم که قهوه ها دارای خواص بسیاری هستند و بهتر است که روزانه به اندازه یک کاپ میل کنیم ولی قهوه لاته بسیار مناسب برای افرادی که ترس از پیری زود رس دارند، عده ای که دچار آلزایمر نخواهند شد، مناسب برای تنظیم خواب راحت و دیگر خواص های بسیاری که به بدن ارائه می دهد.

شما با مصرف روزانه یک فنجان قهوه از اکثر مشکلاتی مانند چروکی پوست در امان خواهند ماند.

لاته چه طمعی دارد

لاته یک قهوه با طعم ملایم است، زیرا این نوشیدنی شیر بیشتری نسبت به سایر قهوه های اسپرسو دارد . اسپرسو شات حتی می توانید از درون milkiness از دست داده، به خصوص اگر آن دارای مشخصات کباب سبک تر است.

به طور کلی طعم لاته مانند قهوه شیری است، طعم آن کمی لطیف تر از نوشیدنی های مشابه دیگر مانند کاپوچینو است و به لطف شیر بخار پز شده که داخل دهان شما را می پوشاند، طعمی مجلل در دهان دارد.

زیبایی دم کردن قهوه در خانه این است که می توانید انتخاب کنید، شیر یا بدون شیر، شکلات روی کاپوچینوی خود یا اصلاً! در یک کافه، باریستای شما ممکن است انواع مختلفی از حبوبات را برای انتخاب لاته، کاپوچینو یا سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو به شما پیشنهاد دهد، اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد.

دانه‌های قهوه بسته به نوع دانه‌ای که هستند، نحوه پرورش و فرآوری ، ترکیب و برشته شدن آن‌ها می‌تواند طعم‌های بسیار متنوعی داشته باشد ! امتحان کردن قهوه های مختلف برای خودتان بسیار سرگرم کننده است. دم کردن قهوه در خانه به شما این امکان را می دهد که دانه های مختلف قهوه و قهوه های تک منشا مختلف را برای افراد قهوه ساز واقعی امتحان کنید.

نحوه درست کردن قهوه لاته با دستگاه

یک کافه لاته از یک شات اسپرسوی قوی و دو سوم شیر کف کرده تشکیل شده است که آن را به ترکیبی عالی از طعم ها تبدیل می کند. وقتی خوب درست شود، لاته می تواند مانند آغوش گرمی باشد که ما را در خوبی ابریشمی، شیرین و با طعم قهوه می پوشاند.

قهوه لاته چیست؟

خوشبختانه، آنها به راحتی در خانه درست می شوند. شما فقط به چند ماده اولیه نیاز دارید، و شما آماده هستید. حالا بیایید طرز تهیه لاته در خانه را به شما آموزش دهیم.

ماده اصلی هر لاته قهوه است. بدون قهوه، لاته فقط شیر است. شما می توانید دانه های قهوه خود را سخت کار کردن اگر شما یک چرخ قهوه ، و اگر شما یکی را نیست ، یک راه حل برای آن نیز وجود دارد.

از طرف دیگر، می توانید قهوه پیش آسیاب شده را در یک قهوه فروشی محلی خریداری کنید. اگر یک قهوه‌فروشی محلی دارید که دانه‌های خود را برشته می‌کند، این بهترین راه است. بیشتر اوقات، تازه تر از قهوه از قبل آسیاب شده ای است که در فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید.

از آنجایی که لاته یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است، دانه‌های اسپرسو بو داده تیره بهترین خواهند بود. دانه های برشته شده با تیره متوسط ​​بهترین اسپرسو را می سازند و طعمی متمایز به لاته شما می بخشند و آن را با خامه غنی می کنند.

شیر

با توجه به اینکه بیشتر لاته شما شیر است، نوع شیری که استفاده می کنید تأثیر قابل توجهی بر طعم آن خواهد داشت. اگرچه شیر کامل غنی ترین طعم را می دهد، اما می توانید از انواع شیرهای جایگزین نیز استفاده کنید.

یک لیوان لاته معمولی ۲۴۰ میلی لیتر (یا ۸ اونس) است. گرفتن یک لیوان یا فنجان قهوه به این اندازه به شما کمک می کند تا مقدار ایده آل شیری را که باید بریزید اندازه گیری کنید.

دستگاه اسپرسو مطمئناً دم کردن قهوه برای لاته شما را آسان تر می کند . ماشین های بهتر همچنین دارای یک دسته بخار هستند که شیر را تا دمای ایده آل بخار می کند.

شیر مورد نظر خود را در یک پارچ کف کن بریزید و با استفاده از چوب دستی دستگاه خود آن را بخارپز کنید. برای شیر معمولی، دمای ایده آل ۱۵۰ درجه فارنهایت است .

اگر درجه حرارت بالاتر از این باشد، ممکن است شیر ​​را بسوزاند که باعث کاهش شیرینی طبیعی شیر و از بین رفتن طعم آن می شود. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید چوب دستی را حدود نیم اینچ زیر سطح شیر نگه دارید تا در نهایت شیر ​​داغ و کمی کف در قسمت بالایی آن داشته باشید

شیر بخار پز را در لیوان خود بریزید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید شیر داغ یا اسپرسو را پاشیده یا نریزید. می خواهید به آرامی بریزید تا شیر اول جریان پیدا کند و در پایان ریختن کف ایجاد شود.

طرز خوردن لاته

برای خوردن لاته، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ آماده‌سازی اسپرسو: ابتدا یک اسپرسو تهیه کنید. می‌توانید از ماشین اسپرسو، ماشین قهوه‌ساز یا حتی اسپرسو محکم استفاده کنید. یک قوری اسپرسو تهیه کنید و اسپرسو را در آن بریزید.

۲٫ آماده‌سازی شیر: شیر را در یک قابلمه یا دیگ داغ کنید تا گرم شود. می‌توانید از شیر خام، شیر سویا یا دیگر جایگزین‌های شیر هم استفاده کنید، به توجه به ترجیحات خود.

۳٫ اضافه کردن اسپرسو به لاته: اکنون اسپرسو را به لاته اضافه کنید. می‌توانید اسپرسو را به آرامی به روی شیر بریزید یا از طریق استفاده از قاشق یا دیگر ابزارها بر روی شیر بریزید.

۴٫ تزئین: برای تزئین لاته، می‌توانید از کاکائو پودر، پودر قره قاشقی، قهوه خرد شده، شکر قهوه یا حتی نوار شکلات استفاده کنید. می‌توانید با یک قاشق یا یک دستگاه تزئین کننده، الگوهایی را بر روی سطح لاته ایجاد کنید.

۵٫ لذت بردن: حالا لاته آماده است! لذت ببرید و از طعم دلپذیر و ملایم آن لذت ببرید.

مراقب باشید که لاته گرم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دم لاته قابل تحمل است قبل از خوردن آن.

قهوه لاته چیست؟

برای خرید دانه قهوه فرانسه می توانید با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت از فروشگاه قهوه دارک تهیه نمایید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت