نکات طلایی مصرف قهوه با داروهای اعصاب

4.7/5 - (30 امتیاز)

قهوه برای اعصاب خوب است

قهوه عربیکا اصل و کافئین در حال حاضر رایج ترین داروی مورد استفاده در جهان است.

قهوه برای اعصاب خوب است

 در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها کافئین وجود دارد که باعث می شود به راحتی فراموش کنیم که یک دارو است حتی یکی از مواد تشکیل دهنده نوشیدنی ها و غذاهایی است که برای کودکان به بازار عرضه می شود.

در حالی که کافئین دارای برخی فواید سلامتی است، اما اثرات منفی قابل توجهی بر بدن و مغز دارد.

برخلاف بسیاری از داروهای روانگردان دیگر ، کافئین قانونی است و یکی از پرمصرف ترین مواد در جهان است.

از آنجا که کافئین قانونی است، اصطلاحات عامیانه معمولاً هنگام اشاره به آن استفاده نمی شوند اصطلاحات عامیانه برای قهوه و چای، دو مورد از رایج ترین نوشیدنی های کافئین دار طبیعی، شامل جو و کاپ است.

طبقه بندی دارویی: قهوه روبوستا اصل و کافئین به عنوان محرک طبقه بندی می شود و فعالیت در سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد.

از آنجایی که کافئین به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی (CNS) عمل می کند ، مردم معمولا آن را برای احساس هوشیاری و انرژی بیشتر مصرف می کنند. کافئین می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و به افراد کمک کند تا احساس بهره وری بیشتری داشته باشند اعتقاد بر این است که با مسدود کردن گیرنده های انتقال دهنده عصبی آدنوزین عمل می کند و تحریک پذیری را در مغز افزایش می دهد.

تحقیقات نشان داده است که کافئین می تواند اثرات مثبت و منفی بر سلامتی داشته باشد.

تاثیر قهوه بر اعصاب

قهوه یک نوشیدنی حاوی کافئین است که به عنوان یک محرک عصبی شناخته می‌شود. این به این معنی است که کافئین در قهوه می‌تواند به سیستم عصبی مرکزی اثر کند و تأثیرات مختلفی را ایجاد کند. در زیر تأثیرات اصلی قهوه بر اعصاب ذکر شده است:

آیا قهوه برای اعصاب ضرر دارد

۱. افزایش بیداری و آگاهی: کافئین موجود در قهوه می‌تواند به سرعت بیداری و آگاهی را افزایش دهد. این اثرات معمولاً در عرض چند دقیقه پس از مصرف قهوه شروع می‌شود و به مدت چند ساعت ادامه دارد.

۲. افزایش تمرکز و توجه: کافئین می‌تواند بهبود موقعیت توجه، تمرکز و حافظه را ارائه دهد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقادیر معقولی از قهوه می‌تواند در کارایی شناختی بهبود بخشد.

۳. افزایش انرژی و بارگذاری اعصابی: کافئین با افزایش ترشح هورمون‌های موثر بر انرژی مانند ادرنالین و نوراپی‌نفرین می‌تواند انرژی را افزایش دهد و حس بارگذاری اعصابی را بهبود بخشد.

۴. افزایش استرس: مصرف زیاد قهوه یا محصولات حاوی کافئین ممکن است باعث افزایش قلقلکیت، اضطراب و استرس شود، به خصوص در افراد حساس به کافئین.

۵. افزایش فشار خون: مصرف مقادیر زیادی از قهوه می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود، که ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کند، به ویژه افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند.

۶. تحریک معده: کافئین موجود در قهوه می‌تواند ترشح اسید معده را افزایش دهد و برخی از افراد را با مشکلات معده‌ای مثل سوزش معده مواجه کند.

در کل، قهوه با مصرف معقول می‌تواند اثرات مثبتی بر روی عملکرد شناختی و بیداری داشته باشد، اما در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند اضطراب، بی‌خوابی و مشکلات گوارشی شود. برای هر فردی تأثیرات مصرف قهوه ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مصرف معقول و در مرزهای توصیه شده توسط متخصصین بهتر است.

قهوه برای اعصاب خوب است

می تواند عملکرد ذهنی را تا حدی بهبود بخشد در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نشان داده شد که کافئین عملکرد را در طیف وسیعی از وظایف مختلف از جمله هوشیاری، زمان پاسخ‌دهی، پردازش اطلاعات و برخی  اما نه همه کارهای تصحیح را بهبود می‌بخشد.

اما این میانبری برای بهبود عملکرد شما نیست هنگامی که بین افرادی که مصرف روزانه کافئین آنها کم است (تا ۱۰۰ میلی گرم کافئین در روز) و افرادی که به طور منظم مقدار زیادی کافئین مصرف می کنند (بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز) مقایسه می شود، پیشرفت ها بسیار ناچیز است و این کار را انجام نمی دهد با کافئین بیشتر بهتر شوید.

در حالی که افرادی که روزانه مقدار زیادی کافئین مصرف می کنند، عملکرد بهتری با کافئین بیشتر نشان می دهند ، ممکن است به سادگی با اثرات وابستگی به کافئین مقابله کنند بنابراین با مصرف بیشتر کافئین به عملکردشان نزدیک تر می شوند از ابتدا به کافئین معتاد نبودند.

کافئین ممکن است زمان واکنش را بهبود بخشد، اما انتظارات نیز ممکن است نقش داشته باشند طبق بررسی منتشر شده در سال ۲۰۱۰، کافئین هوشیاری و زمان واکنش را بهبود می بخشد مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، ظرافت های نحوه عملکرد این روش را بررسی کرد و دریافت که حداقل در برخی مواقع، این یک اثر انتظاری است.

تأثیرات انتظاری نقش بسزایی در تأثیراتی که مواد مخدر بر ادراک و رفتار افراد می گذارد دارد به نظر می رسد انتظارات مردم از اینکه چگونه کافئین بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد به ویژه اگر فکر می کنند عملکرد آنها را مختل می کند زمینه ساز برخی از این پیشرفت ها باشد.

به عبارت دیگر، اگر مردم فکر می کنند مصرف کافئین عملکرد آنها را بدتر می کند، بیشتر تلاش می کنند و اثرات مورد انتظار کافئین را جبران می کنند.

در دوزهای توصیه شده، کافئین می تواند تأثیر مفیدی بر خلق و خو داشته باشد کافئین بر انتقال دهنده های عصبی که در خلق و خو و عملکرد ذهنی نقش دارند از جمله نوراپی نفرین، دوپامین و استیل کولین تأثیر می گذارد تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه میکس اصل یا کلا انواع قهوه کافئین دار در روز با کاهش خطر خودکشی مرتبط است.

مصرف قهوه با داروهای اعصاب

افزودن قهوه یا چای به اکسیرهای نورولپتیک فنوتیازین یا بوتیرفنون باعث ایجاد یک رسوب در شرایط آزمایشگاهی می شود این بارش به دلیل کافئین موجود در قهوه یا چای نیست در ابتدا، این یافته نگران کننده بود زیرا بیماران ممکن است بلافاصله پس از دریافت داروهای خوراکی قهوه یا چای بنوشند.

با این حال، در یک مطالعه، استفاده از کافئین در انسان فقط کمی با سطوح نورولپتیک مرتبط بود، و پروتکل کافئین بدون کافئین بدون کافئین اثری از کافئین بر سطوح نورولپتیک نشان نداد.

مطالعه بعدی به این نتیجه رسید که این یافته های منفی در انسان به این دلیل رخ می دهد که اسیدیته معده هرگونه بارش را معکوس می کند بنابراین مشخص نیست که آیا پدیده بارش کافئین نورولپتیک اهمیت بالینی دارد یا خیر.

قهوه برای اعصاب خوب است

شواهد جدیدتر نشان می دهد که کافئین ممکن است عوارض جانبی کلوزاپین را تشدید کند. بر خلاف داروهای اعصاب سنتی، کلوزاپین بیشتر توسط ایزوآنزیم سیتوکروم P450 CYP1A2 متابولیزه می شود، که آنزیم مسئول متابولیسم کافئین نیز می باشد.

بنابراین کافئین و کلوزاپین ممکن است برای ایزوآنزیم CYP1A2 با هم رقابت کنند. یک گزارش موردی در ادبیات نشان می دهد که استفاده از کافئین می تواند سطوح کلوزاپین را به اندازه کافی افزایش دهد تا عوارض جانبی قابل توجه بالینی ایجاد کند.

متأسفانه، مطالعات تجربی بیشتر در مورد اعتبار، شیوع و اهمیت بالینی این تعامل احتمالا مهم منتشر نشده است.

در نهایت، دوزهای بالای کافئین می‌تواند باعث لرزش شود و به نظر می‌رسد باعث بی‌قراری پاها می‌شودکه هر دوی این موارد ممکن است به اشتباه اشتباه گرفته شوند یا علائم خارج هرمی ناشی از نورولپتیک را تشدید کنند. از سوی دیگر، یک مطالعه برچسب باز اخیر نشان داد که تئوفیلین، متابولیت کافئین، می تواند علائم پارکینسون را بهبود بخشد.

خلاصه مقاله مصرف قهوه با داروهای اعصاب

اگرچه پایگاه داده کوچک است و کاملاً سازگار نیست، به نظر می رسد که بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مصرف کافئین بالایی دارند. دلایل نامشخص است.

در غیر انسان ها، کافئین اثرات دوپامین را افزایش می دهد، که ممکن است انتظار داشته باشیم که علائم مثبت را بدتر کند و علائم منفی اسکیزوفرنی را بهبود بخشد و دیسکینزی دیررس را بدتر کند. به نظر نمی رسد که حذف کافئین در میان بیماران اسکیزوفرنی باعث بهبود یا بدتر شدن آنها شود.

مصرف شدید مقادیر زیاد کافئین ممکن است باعث افزایش روان پریشی و خصومت شود. با این حال، کسانی که به طور مزمن از مقادیر زیادی کافئین استفاده می کنند ممکن است به اندازه کافی تحمل کنند که این اثرات نامطلوب رخ ندهد، اما اینکه آیا این حدس درست است، آزمایش نشده است.

تداخل قهوه با داروهای ضد افسردگی

مصرف قهوه یا دیگر محصولات حاوی کافئین ممکن است با برخی از داروهای ضدافسردگی تداخل داشته باشد. در اینجا چند نکته در این زمینه ذکر می‌شود:

۱. تأثیرات مضاعف: مصرف قهوه همزمان با داروهای ضدافسردگی ممکن است تأثیرات مضاعفی داشته باشد. به عنوان مثال، ترکیب مصرف قهوه با داروهای SSRI ممکن است باعث افزایش تأثیرات جانبی این داروها مانند اضطراب، بی‌خوابی و روابط جنسی ناکام شود.

۲. کاهش جذب دارو: مصرف قهوه ممکن است باعث کاهش جذب برخی از داروهای ضدافسردگی شود و در نتیجه کارایی این داروها کاهش یابد. برای اطمینان از اثربخشی داروهای خود، مصرف قهوه و داروهای ضدافسردگی را با فاصله زمانی مصرف کنید.

۳. تأثیرات میانجی: برخی از داروهای ضدافسردگی ممکن است باعث افزایش حساسیت به کافئین شوند و تأثیرات جانبی مصرف قهوه را افزایش دهند. برای مثال، مصرف همزمان مونوآمین‌اکسیداز (MAOIs) و قهوه ممکن است باعث افزایش فشار خون و تشدید اثرات این داروها شود.

۴. تأثیرات جانبی: مصرف همزمان قهوه و داروهای ضدافسردگی می‌تواند تأثیرات جانبی این داروها را تشدید کند. برای مثال، مصرف همزمان قهوه و داروهای SSRI ممکن است باعث افزایش اضطراب و بی‌خوابی شود.

یا قهوه اثر قرص را از بین میبرد؟

مصرف قهوه همزمان با مصرف قرص ممکن است تأثیرات مختلفی داشته باشد و در برخی موارد ممکن است باعث کاهش جذب یا کاهش اثرات مفید قرص شود

خرید قهوه ارگانیک و تازه از فروشگاه اینترنتی قهوه دارک

خرید دانه قهوه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت