معرفی بهترین قهوه در ایران بهمراه نکات طلایی

Rate this post

بهترین قهوه در ایران

ممکن است تصور برخی افراد از انواع قهوه ی ایرانی این باشد که تمام مراحل، از کشت گرفته تا تمام مراحل فراوری دانه سبز و سپس برشته کاری آن در ایران انجام می شود اما باید بدانید که کاشت و برداشت میوه های قهوه نیاز به شرایط آب و هوایی خاص دارد، برای درک بهتر این شرایط آب و هوایی بهتر است بدانیم،

قهوه یک گیاه گرمسیری از خانواده ی روناسیان بوده که شامل بیش از ۶۰۰۰ گونه مختلف است که شرایط آب و هوایی مناسب تمام این گونه های مختلف بین مدار راس السرطان و راس الجدی که به اسم کمربند قهوه( coffee belt) نیز شهرت دارد میباشد، بنابراین این تصور اشتباه است و زمانی که حرف از قهوه ایرانی زده میشود، منظور انتخاب گونه ی قهوه و مزرعه ی آن برای واردات است ولی برشته کاری و بسته بندی آن در ایران انجام میشود.

فرقی نمی‌کند که شما یک روز شلوغ کاری یا یک روز مهیج با دوستان، آشنایان و خانواده در پیش رو دارید، هرچه که باشد قهوه می‌تواند یک نوشیدنی روزانه عالی برای شما باشد.

قهوه‌های فوری این روزها کار را راحت کرده اند، هر کجا که باشید کافیست یک فنجان آب جوش داشته باشید تا بتوانید یک نوشیدنی فوق العاده میل کنید و انرژی دوباره بگیرید.

پیش از اینکه در مورد بهترین برند قهوه صحبت کنیم بهتر است ابتدا با خواص قهوه آشنا شویم. با شنیدن اسم قهوه اکثر افراد به یاد شب های پر استرس امتحانات افتاده که برای نخوابیدن قهوه می خوردند.

اما نوشیدن قهوه فواید بسیار بیشتری برای بدن داشته و یکی از آن ها افزایش انرژی بدن است. به دلیل وجود کافئین در قهوه، شما کمتر احساس خستگی کرده و هوشیاری شما افزایش می یاید.

از دیگر فواید قهوه می توان به خاصیت چربی سوزی آن اشاره کرد. بنابراین اگر مشکل اضافه وزن دارید نوشیدن قهوه را فراموش نکنید. یکی دیگر از آثار قهوه بهبود عملکرد فیزیکی بدن است. بنابراین اگر نیم ساعت قبل از خروج از خانه قهوه میل کنید به طور حتم بازدهی بیشتری خواهید داشت.

بهترین قهوه در ایران

بهترین قهوه در ایران به قهوه ای گفته می شود که در کشور ایران رست و بسته بندی می شود.
دانه های قهوه جنس خوب از سراسر کشورهای دنیا که دارای مزارع قهوه هستند توسط کشتی ها به ایران انتقال داده می شوند و پس از تخلیه بار به سوله هایی انتقال داده می شوند و پس از بو دادن و ترکیب با هم در بسته بندی و همچنین به صورت فله به فروش می رسد.

شرکت های معتبری با داشتن مجوزهای بهداشتی و استاندارد به تولید قهوه روی اورده اند و توانسته اند با تجربه ایی که در این صنعت به دست اورده اند، قهوه های خوبی را تولید کنند.

معمولا کیفیت یک قهوه به نوع دانه و نژاد آن و همچنین رست آن که کاری بسیار پیچیده و نیاز به دانش فنی بالایی دارد سنجیده می شود.
قهوه به صورت دانه قهوه سبز از کشورهای آمریکا جنوبی و کلمبیا و همچنین افریقا و برزیل به کشور ایران وارد می شوند.

قهوه که بیش از پانزده سال است که بسیار در ایران پرطرفدار شده و توانسته جزء نوشیدنیهای پرطرفدار ایرانیان به شمار بیاید.

معمولا برای اسپرسو از ترکیب دانه های ربوستا و عربیکا و با رست مدیوم و دارک استفاده میشود.

در ایران با توجه به ذائقه مردم معمولا قهوهایی با طعم تلخ و کرما زیاد را بیشتر دوست دارند و بیشتر قهوه های ایرانی از ترکیب بیشتر ربوستا و درصد کمتر عربیکا استفاده میشود.

البته قهوه ایرانی با درصد ترکیب عربیکا بالاتر نیز موجود است که معمولا در کافه ها سرو میشود.

بهترین قهوه در ایران

قیمت قهوه های ایرانی نسبت به برندهای خارجی بسیار کمتر و ارزان تر است،ولی دلیلی بر بی کیفیت بودن ان نیست.

به دلیل این که قهوه های ایرانی در داخل کشور رست داده میشوند و واردات ان به صورت دانه سبز است بسیاری از هزینه های اضافه حذف و لذا قهوه ایرانی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

بهترین قهوه فوری در ایران

زمانی به نظر می‌رسید، که فقط قهوه ای که از دانه‌‌های تازه روست شده و آسیاب شده ، ارزش نوشیدن را داشته باشد. قهوه فوری، در برخی از چرخه‌‌ها، به عنوان قهوه کم کیفیت تر مورد بررسی قرار گرفته است.

اما به لطف نگاه رو به آینده تولیدکنندگان، قهوه فوری نیز با همان مواد تشکیل دهنده باکیفیت از مناطقی که نسخه گرانترشان در قهوه خانه‌‌ها وجود دارد تهیه می‌شود. برای کسانی که این را می‌دانند، قهوه فوری دارای مزایای متفاوتی است.

بیایید ببینم چه چیزی ؛ قهوه فوری را به چیزی که هست تبدیل می‌کند. اینجا راهنمایی شامل برخی از مبانی قهوه فوری، و نشانگرهایی برای امتحان برندهای مشهور آورده شده است. هر برند چیزی منحصر به فرد برای عرضه دارد، و طرفدارانی وفادار مختص به یک طعم خاص شکل گرفته است.

ممکن است شگفت انگیز باشد، اما قهوه فوری می‌تواند در مقایسه با قهوه تازه تولید شده خصوصیات خود را حفظ کند، و در بسیاری از موارد، بسیاری از طرفداران آن را به نسخه قهوه خانه ای ترجیح می‌دهند.

قهوه فوری یک نوشیدنی قهوه است که از پودر، گرانول‌‌ها، و کریستال‌‌ها ساخته شده است. این نوشیدنی بصورت تجاری با دم کردن دانه‌‌های قهوه برای ساخت قهوه مایع، یا عصاره قهوه، سپس اسپری یا فریز درای کردن آن ساخته می‌شود.

قهوه دی هیدراته شده است. بخش مایع برای نگه داری و حمل و نقل آسان تر ؛ حذف می‌شود. عصاره قهوه در دمایی حدود ۴۰ درجه سانتی گراد یخ زده و سپس به گرانول‌‌های کوچک بریده می‌شود. این گرانول‌‌ها سپس در خلا، و دمای بسیار پایین خشک می‌شوند. این فرایند حساس باعث می‌شود که عطر و طعم قهوه حفظ شود.

بهترین قهوه در ایران

قهوه به سرعت با گاز داغ برای تولید پودر خشک قهوه مایع خشک می‌شود. قهوه مایع، یا عصاره قهوه به درون جریان هوای داغ که از سیلندرهای بلند بیرون می‌آید اسپری شده، و فرایند خشک کردن آغاز می‌شود.

وقتی قهوه با هر کدام از این روش‌‌ها به شکل خشک در آمد، می‌توان آن را بسته بندی کرد و در وزن و حجم کمتری به مشتری رساند. قهوه فوری را می‌توان هر زمانی با استفاده از آب داغ یا سرد برای آماده کردن نوشیدنی قهوه دوباره آب دار کرد.

قهوه فوری تا زمانی که کاملا خشک نگه داری شود خراب نمی‌شود. به این معنی که مدت‌‌های طولانی در قفسه خواهد ماند. همچنین بعد از آماده سازی، تمیز کردن نیز آسان است، زیرا قهوه فوری هیچ تفاله ای برجا نخواهد گذاشت.

خرید دانه قهوه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت