فرنچ پرس چیست کاربردهای مهم این دستگاه جذاب

5/5 - (13 امتیاز)

مقدمه:

قهوه را می توان یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مورد استفاده در جهان در نظر گرفت. در کافه های سراسر دنیا، طیف وسیعی از قهوه های مختلف آماده و سرو می شود که هر کدام طرفداران خود را دارد.

تفاوت قهوه عمده ها علاوه بر نوع دانه قهوه، به نوع دم شدن و آماده کردن آن ها نیز بر می گردد. به همین ترتیب در کشور های مختلف جهان، کافه های سرو کننده قهوه و نوشیدنی های گرم بر پایه قهوه، بر اساس ذائقه و سلیقه مشتریان خود و افراد طرفدار قهوه های مختلف، از انواع قهوه های ترک، اسپرسو، کلمبیایی قهوه فرانسه و انواع مختلف قهوه ها و نوشیدنی های گرم در منوی خود استفاده می کنند.

هر کدام از این قهوه ها به نوع به خصوصی دم شده و از دستگاه های مختلفی برای آماده سازی آن ها استفاده می شود. یکی از این دستگاه ها فرنچ پرس یا فرانسه ساز نام دارد. در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم.

 

فرنچ پرس چیست ؟

روز را به درستی با یک فنجان قهوه فرنچ پرس عالی شروع کنید تهیه قهوه فرنچ پرس بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید برای تولید یک فنجان قهوه عالی در کمتر از ۱۵ دقیقه، لازم نیست یک نابغه قهوه باشید.
قهوه فرنچ پرس روشی برای دم کردن قهوه است که از دستگاهی به نام «پرس فرانسوی» استفاده می‌کند فرنچ پرس مانند پیستونی است که با صافی برخورد می کند. این امکان را به شما می دهد که قهوه آسیاب شده را در ظرفی با دم کردن، فشار دادن و صاف کردن همه در یک ظرف دم کنید.

پس از دم کشیدن قهوه، دانه های آسیاب شده قهوه را با فشار به ته ظرف فشار می دهید که قهوه قوی، پررنگ و زیبا برای شما باقی می ماند.

فرنچ پرس یا فرانسه ساز را می توان به عنوان یکی از کاربردی ترین محصولاتی دانست که از آن برای تهیه انواع چای، دمنوش ها و دم کردن قهوه های مختلف از جمله قهوه فرانسه استفاده می شود.

این وسیله به دلیل کاربرد بسیار راحت و آسان خود و همچنین ارائه طعم تازه و منحصر به فرد قهوه،  طرفداران زیادی در بین دوستداران نوشیدنی های گرم دارد. فرنچ پرس با نام های دیگری نیز شناخته می شود.

این دستگاه را با نام فرانسه ساز نیز می شناسند، چرا که از آن برای دم کردن کلاسیک قهوه فرانسه استفاده می شود. علاوه بر این نام های دیگری همچون Press pot و کافه تریا را نیز برای این دستگاه به کار می برند.

از طرفی فرنچ پرس ها در انواع مختلفی وجود دارند. بیش ترین مدل های محبوب و پر استفاده از این محصولات در بازار، از نوع بدنه شیشه ای است. البته انواع بدنه استیل نیز از فرنچ پرس ها وجود دارد.

این دستگاه ها ظرفیت های متفاوتی نیز دارند که بر اساس سایز های متفاوت مخزن تعیین می شود.

بهترین فرنچ پرس

بهترین فرنچ پرس بستگی به نیازها و سلیقه‌های شما دارد، اما برخی از برندهای معروف و مورد توجه که فرنچ پرس‌های با کیفیت تولید می‌کنند عبارتند از:

۱٫ بودوم (Bodum): این برند یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان فرنچ پرس است و محصولات با کیفیت و زیبایی تولید می‌کند. طراحی‌های مختلف، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف شیشه و فلزی از مزایای این برند است.

۲٫ فرنچ کافه (French Café): این برند نیز برای فرنچ پرس‌های با کیفیت و مقاوم شناخته می‌شود. طراحی‌های ساده و زیبا، مواد با کیفیت و عملکرد مطمئن از ویژگی‌های محصولات این برند است.

۳٫ بایسنکس (Bialetti): این برند ایتالیایی نیز فرنچ پرس‌های با کیفیتی تولید می‌کند. طراحی‌های زیبا و کیفیت ساخت بالا از مزایای محصولات بایسنکس است.

۴٫ فرانکو (Frieling): این برند آلمانی همچنین محصولات با کیفیت و مقاومی را تولید می‌کند. طراحی‌های ساده و اندازه‌های مختلف برای نیازهای متنوع کاربران عرضه می‌شود.

همه این برندها دارای محصولات با کیفیتی هستند و انتخاب نهایی بستگی به سلیقه شما، نیازهای خود و بودجه‌ی در دسترستان دارد. قبل از خرید، بهتر است نظرات کاربران و بررسی‌های مرتبط با هر برند و محصول را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

کاربردهای  فرنچ پرس چیست ؟

این محصول ساده و کاربردی در اصل یک ابزار برای تولید و دم آوری قهوه است که کاربرد بسیار ساده و راحتی دارد. این وسیله را می توان یک ابزار مناسب برای دم کردن انواع قهوه، خصوصا قهوه فرانسوی در نظر گرفت.

کاربرد فرنچ پرس در کافه ها است. علاوه بر این از این محصول می توان برای دم کردن خانگی قهوه و انواع دمنوش ها نیز استفاده کرد. در محیط های کار مانند اداره و شرکت نیز از این محصولات برای تهیه قهوه استفاده می شود.

علاوه بر قهوه، دم کردن و سرو انواع دمنوش ها و چای های گیاهی همچون چای سبز در این دستگاه به خوبی صورت می گیرد. قهوه، چای و دمنوش هایی که با کمک فرنچ پرس دم شده و آماده می شود، از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

یکی از کاربرد های قابل توجهی که این دستگاه ها دارند، استفاده از آن ها برای فوم گیری از شیر است. همان طور که می دانید، فوم شیر در تهیه طیف وسیعی از قهوه ها و نوشیدنی های گرم همچون قهوه لاته و کاپوچینو کاربرد دارد.

فوم ایجاد شده از این طریق کیفیت و طعم فوق العاده ای دارد. البته در کنار این کاربرد ها، از فرنچ پرس برای موارد جانبی دیگری نیز می توان استفاده کرد. شاید جالب باشد اما با کمک این وسیله می توانید انواع خامه های قنادی که خریداری می کنید را بزنید تا پف لازم را پیدا کند.

تهیه برخی از نوشیدنی های سرد مانند شیک ها، شربت ها، کوکتل های میوه ای و قهوه سرد از جمله این نوشیدنی ها است.

کارایی فرنچ پرس چیست؟

برای ساده نگه داشتن همه چیز، ما چهار نکته مهم را که هنگام تهیه یک قوری قهوه فرنچ پرس باید در نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

  1. دانه های قهوه
  2. ضخامت پودر قهوه
  3. دمای آب
  4. زمان دم کشیدن

اگر این موارد زیر را در نظر داشته باشید، یک ظرف عالی از فرنچ پرس خواهید داشت. مانند هر چیزی که در آشپزخانه تهیه می کنید، با خیال راحت آزمایش کنید و فرنچ پرس خود را مطابق با ترجیحات خود تهیه کنید!

وقتی قهوه دم می کنید در فرنچ پرس باید از دانه های درشت آسیاب شده شروع کنید. نباید از آسیاب تیغه ای استفاده کنید زیرا به طور یکنواخت آسیاب نمی شوند و حبوبات را گرمتر می کنند و این باعث می شود طعم دلخواه شما از فنجان شما گرفته شود.

دستگاه پرس را با چرخ خردکن تهیه کنید یا حبوبات خود را در فروشگاه آسیاب کنید. تفاله ها را با آب بسیار داغ داخل قاب فرنچ پرس بریزید و بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند. می خواهید زمین را با صافی محکم فشار دهید و یک فنجان برای خود بریزید.

به دلیل تفاوت ها، باید به طعم جدید عادت کنید. شما از عطر آن قدردانی خواهید کرد و روغن های قهوه شناور در بالای آن را مشاهده خواهید کرد. وقتی قهوه خود را می نوشید، ذرات ریز دانه را می چشید. علاقه مندان به قهوه کیفیت را دوست دارند.

فرنچ پرس یا قابلمه پیستونی روشی است که اغلب دست کم گرفته شده برای دم کردن قهوه. این یک راه ساده، ارزان و قابل اعتماد برای تهیه یک فنجان قهوه عالی و پر حجم است.

تفکر فعلی برای قهوه فرنچ پرس نیاز به آسیاب ریزتر از قهوه فیلتر دارد. این امر توسط بسیاری از علم و بهره وری استخراج از مطبوعات فرانسوی هدایت می شود. از نسبت قهوه به آب ۱:۱۶ تا ۱:۱۸ استفاده کنید.

دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس

آنچه شما نیاز دارید: آب، قهوه، پرس فرنچ، قاشق غلات، ترازو، تایمر

مقدار مصرف:  ۴۵ – ۵۰  گرم قهوه آسیاب شده;  ۸۰۰ میلی لیتر (۸۰۰ گرم) آب گرم

آسیاب: ماسه  متوسط  (مانند  شکر ) (۱۵ عدد روی یک باراتزا) – ریزتر از آنچه که احتمالاً عادت کرده اید، اما این کار عصاره گیری و طعم را بهبود می بخشد.

دمای آب: ۳۰ ثانیه از جوش (۲۰۰ درجه فارنهایت)

زمان کل: ۴ دقیقه (بیشتر از  ۶ دقیقه)

  1. قابلمه فرنچ پرس را با آب داغ پر کنید تا از قبل گرم شود.
  2. در حالی که آب خود را برای دم کردن می جوشانید، قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید.
  3. آب از قبل گرم شده قابلمه فرنچ پرس را خالی کنید.
  4. قهوه آسیاب شده را به قابلمه پرس اضافه کنید و قابلمه را روی ترازو خود قرار دهید. مقیاس خود را کاهش دهید
  5. شروع تایمر
  6. با وزن مناسب (۸۰۰ گرم) آب (۳۰ ثانیه بعد از جوش) را به آرامی و با حرکات دورانی بریزید. اگر از ترازو استفاده نمی کنید، حجم مناسب آب را اندازه بگیرید و ۳۰ ثانیه بعد از جوشیدن به آن اضافه کنید. قهوه هنگامی که خیس شود گاز آزاد می کند و در یک “شکوفایی” به سمت بالا می رود.
  7. به آرامی شکوفه را با قاشق غوطه ور کنید، بیرون را حرکت دهید و سپس در مرکز قرار دهید تا گازها آزاد شوند. قهوه را هم نزنید.
  8. پیستون را در گلدان قرار دهید و فشار دهید تا شکوفه فقط زیر آب فرو رود.
  9. بعد از ۴ دقیقه به آرامی و به آرامی فرو رفته و سپس بریزید.
  10. قهوه فرنچ پرس مقداری رسوب خواهد داشت. برای به حداقل رساندن این شن، حدود یک سانتی متر قهوه را در قابلمه پرس بگذارید.

 

ترتیب اجزای فرنچ پرس

ترتیب قرارگیری اجزای فرنچ پرس برای تهیه چای به شکل زیر است:

۱٫ فیلتر فلزی: ابتدا فیلتر فلزی یا شبکه‌ای که بر روی آن برگ‌های چای قرار می‌گیرد، را درون بدنه فرنچ پرس قرار دهید. این فیلتر معمولاً با یک دیسک فلزی و یک مهره فشاردهنده همراه است.

۲٫ برگ‌های چای: برگ‌های چای مورد نظر خود را درون فیلتر قرار دهید. مقدار برگ‌های چای بستگی به سلیقه شما و نیاز به قوت نوشیدنی دارد.

۳٫ آب گرم: آب گرم را به داخل بدنه فرنچ پرس بریزید. دمای آب و زمان تماس آن با برگ‌های چای بستگی به نوع چای و سلیقه شما دارد.

۴٫ غلتک فشاردهنده: غلتک فشاردهنده را بر روی آب و برگ‌های چای قرار دهید و آن را به آرامی به پایین فشار دهید تا برگ‌های چای تماماً با آب تماس داشته باشند.

۵٫ استخراج چای: مدت زمان استخراج بستگی به نوع چای و سلیقه شما دارد. پس از مدت مورد نظر، غلتک فشاردهنده را به آرامی به بالا بکشید تا فیلتر فلزی برگ‌های چای را از آب جدا کند.

 

قهوه ساز

لیوان فرنچ پرس

بدون شک فرنچ پرس یکی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه است استفاده از آن ساده است، تمیز کردن آن آسان است و هر بار نتایج خوشمزه ای را ایجاد می کند. از آنجایی که پرس فریچ از قبل به اندازه کافی عالی نبود، بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفتند با ترکیب یک پرس فرانسوی با یک لیوان مسافرتی، آن را بیشتر ارتقا دهند! تصور کنید.

یک قهوه‌ ساز فرنچ پرس بدون نشت با لیوان مخصوص به خود چه در حال کمپینگ، پیاده‌گردی، در خانه یا محل کار هستید، یک لیوان مسافرتی فرنچ پرس ممکن است مفیدترین کیت دم‌آوری باشد که می‌توانید داشته باشید.

یک لیوان مسافرتی فرنچ پرس تقریباً همیشه از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود آنها تقریباً شبیه یک لیوان مسافرتی معمولی به نظر می رسند آنها درب سیپی دارند، اغلب عایق هستند و معمولاً اندازه آنها بزرگتر نیست اما در داخل آن یک پیستون پنهان است.

قهوه سازهای ریختنی عالی هستند آنها می توانند یک قهوه خوشمزه را به راحتی دم کنند اما نکته منفی برای بسیاری از افراد و چیزی که بیشتر از آوردن V60 در سفرهای کمپینگ جلوگیری می کند، نیاز به فیلترهای کاغذی است مطبوعات فرانسوی این موضوع را ندارند هر چیزی که نیاز دارید درست است.

فرنچ پرس استارباکس

فرنچ پرس استارباکس یکی از قهوه ساز های مناسب برای دم کردن قهوه به روش کلاسیک و مدرن می باشد حتی شما می توانید از دستگاه قهوه ساز دمی فرنچ پرس برای دم نمودن دیگر نوشیدنی های گرم نیز استفاده کنید. بیشتر کافه داران از این محصول در کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می دهند و برای سرو کردن قهوه، کاپوچینو و لته کاربرد دارد.

جنس مخزن این دستگاه از شیشه و با بدنه ای از پلاستیک با گنجایشی حدودا ۳۳۰ میلی لیتر به همراه فیلتر داخلی برای جلوگیری از و تصفیه عصاره از روغن قهوه ساخته شده است و داخل کارتن فرنچ پرس یک عدد قاشق هم به همراه دارد.

چگونه با کمک یک فرانسه ساز یک قهوه عالی داشته باشیم

همان طور که گفته شد، کار با این دستگاه بسیار راحت است. در شروع برای این که نتیجه بهتری از دم کردن قهوه خود بگیریم، بهتر است مخزن شیشه ای دستگاه را با کمک مقداری آب جوش گرم کنیم تا فضای آن را برای تهیه قهوه آماده کنیم. بعد از گرم شدن آب درون آن را خالی می کنیم.

حال در این مرحله کافی است دانه قهوه خود را انتخاب کرده و آن را آسیاب کنید. اگر هم از قهوه پودر شده آماده استفاده می کنید، مقدار کافی از آن را درون مخزن فرنچ پرس بریزید.

بعد در این مرحله آب جوش را روی قهوه ریخته، خوب هم می زنیم و اجازه می دهیم تا قهوه دم بکشد. برای دم کشیدن قهوه تنها کافی است برای چهار دقیقه صبر کنیم. اکنون قهوه ما دم شده و آماده است.

هنگام تهیه قهوه با این روش بهتر است از قهوه هایی استفاده کنید که به نسبت دانه های درشت تری دارند. در نتیجه اگر دانه قهوه دارید و می خواهید خودتان آن را آسیاب کنید، بهتر است میزان آسیاب دانه ها را به صورت درشت تری انجام دهید.

علاوه بر این، هنگامی که قهوه و آب جوش را در مخزن ریختید، ابتدا فیلتر را کمی بالا برده تا تمامی ذرات قهوه ته نشین شود و سپس فیلتر را پایین بیاورید تا آن را فیلتر کنید.

 

مزایای تهیه قهوه با فرنچ پرس چیست ؟

قطعا اولین مزیت سرو قهوه با استفاده از این دستگاه سادگی کاربرد آن است. آماده کردن قهوه با استفاده از این محصول اصلا کار سختی نیست.

شما می توانید در هر مکان و زمانی با کمک این وسیله کاربردی یک قهوه خوش طعم و با کیفیت و در با عطر واقعی قهوه را آماده کنید. از همه مهم تر این که قیمت این دستگاه ها کاملا مقرون به صرفه بوده و نیاز به صرف هزینه های بالا ندارید.

اما مزیت دیگر این دستگاه به ساختار آن بر می گردد. این محصول یک مخزن شیشه ای دارد که قهوه و آب جوش در آن ریخته می شود. اجزای دیگر آن شامل یک اهرم و فیلتر است.

فیلتر به شما کمک می کند تا تفاله قهوه به خوبی از قهوه شما جدا شده و بتوانید آن را فیلتر کنید. به نوعی می توان این مدل قهوه را که در فرنچ پرس آماده می شود، قهوه فیلتری در نظر گرفت.

هنگام استفاده از این دستگاه شما می توانید به سادگی زمان دم کشیدن قهوه خود را تعیین کنید. همچنین میزان غلظت قهوه و دمای آب همگی مواردی است که می توانید بسته به سلیقه خود آن را تعیین نمایید. با کمک این دستگاه می توانید قهوه های مختلفی که دوست دارید را دم کنید.

دستگاه های فرنچ پرس در سایز های مختلفی در دسترس است. در نتیجه بسته به اندازه محصول و گنجایش مخزن آن، می توان به راحتی از این دستگاه برای تهیه قهوه دم کرده برای مهمان هایی با تعداد بالاتر استفاده کرد.

از طرفی چون کار با دستگاه راحت و سریع بوده و نیازی به صرف وقت چندانی برای دم کردن قهوه ندارد، می توانید از این دستگاه کاربردی در مهمانی ها جهت تهیه قهوه برای چند نفر در کم ترین زمان ممکن استفاده کنید.

مزیت دیگر دستگاه مربوط به فیلتر آن می شود. فیلتری که در این محصولات به کار برده شده است، به خوبی تمامی تفاله های قهوه را می گیرد و هیچ تفاله ای وارد فنجان قهوه شما نخواهد شد.

فرنچ دمنوش و چای چیست

فرنچ دمنوش یا به اصطلاح فرنچ پرس، یک وسیله ساخت دمنوش و چای است که اصولاً از آن برای تهیه چای یا دمنوش‌های مختلف استفاده می‌شود. این وسیله شامل یک بدنه مخروطی است که از جنس شیشه یا فلز ساخته شده و دارای یک فیلتر فلزی و تیغه فشاردهنده می‌باشد.

برای دم کردن دمنوش نحوه استفاده از فرانسه ساز یا فرنچ پرس چیست ؟

از این دستگاه می توانید برای تهیه انواع چای و دمنوش نیز استفاده کنید. آماده کردن این نوشیدنی ها با کمک این دستگاه نیز بسیار راحت است. تنها کافی است چای یا دمنوش مورد نظر خود را در مخزن دستگاه ریخته و فیلتر را روی آن قرار دهید. سپس آب جوش را در مخزن می ریزیم و درب فرنچ پرس را می گذاریم.

بسته به نوع چای و دمنوش و زمان لازم برای دم آمدن آن، بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم. بعد از دم آمدن، بدون نیاز به استفاده از هر گونه فیلتر و صافی، به راحتی می توان با کمک فیلتر خود دستگاه چای و دمنوش را فیلتر کرد و در فنجان ریخت.

فرنچ پرس یک وسیله‌ی آشپزی است که برای تهیه قهوه و دمنوش‌های مختلف به کار می‌رود. این وسیله شامل یک بدنه‌ی شیشه‌ای یا فلزی، فیلتر فلزی، و تیغه‌ی فشار دهنده‌ی فلزی است.

فرنچ پرس به عنوان یک روش ساده و موثر برای تهیه دمنوش‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به دلیل قابلیت کنترل زمان استخراج، در نتیجه تنظیم قوام و طعم دلخواه، برای تهیه دمنوش‌های متنوع و بدون نیاز به استفاده از فیلترهای کاغذی یا نایلونی بسیار مناسب است.

کاربرد فرنچ پرس برای دمنوش

برای استفاده از فرنچ پرس برای دمنوش، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

۱٫ آماده‌سازی مواد: ابتدا مواد دمنوش مورد نظر خود را درون بدنه فرنچ پرس قرار دهید. می‌توانید از چای، گیاهان دارویی، یا حتی میوه‌ها استفاده کنید.

۲٫ افزودن آب داغ: آب داغ را به داخل بدنه فرنچ پرس اضافه کنید. دمای آب و زمان تماس آن با مواد دمنوش بستگی به نوع دمنوش و سلیقه شما دارد.

۳٫ مرحله استخراج: فیلتر فلزی را به طور کامل به بدنه فشار دهید تا مواد دمنوش در آب استخراج شوند. زمان مورد نیاز برای استخراج همچنین بستگی به نوع مواد دمنوش دارد.

۴٫ سرو و لذت بردن: بعد از اتمام استخراج، فرنچ پرس را به دلیل حفظ دمای دمنوش می‌توانید مستقیماً سرو کنید یا آن را به سرویس چای یا لیوان مناسب بریزید و از آن لذت ببرید.

این روش ساده و کارآمد اجازه می‌دهد تا مواد دمنوش با کیفیت و طعم مطلوبی تهیه شوند و برای لذت بردن از نوشیدنی گرم و آرامش بخش، مناسب است.

 

نحوه فوم گیری از شیر با کمک فرنچ پرس چیست ؟

یکی از کاربرد های جالب توجه این دستگاه، استفاده از آن برای فوم گیری از شیر است. از این فوم می توان در بسیاری از نوشیدنی های گرم بر پایه قهوه استفاده کرد. برای مثال فوم یا کفی که روی کاپوچینو یا کافه لته مشاهده می کنید، از شیر گرفته است.

تهیه فوم شیر با کمک دستگاه فرنچ پرس نیز بسیار ساده و راحت است. اول از همه باید شیر خود را روی حرارت گذاشته و آن را خوب گرم کنید. توجه داشته باشید نباید اجازه دهید که شیر شما جوش بیاید.

سپس شیر داغ را در دستگاه ریخته و با کمک اهرم آن را خوب هم می زنیم. اهرم را خوب بالا و پایین می کنیم تا فوم شیر تهیه شود و سپس فوم تهیه شده را روی قهوه مورد نظر خود می ریزیم.

 

چگونه با استفاده از فرانسه ساز انواع نوشیدنی های سرد را آماده کنیم؟

درست است که به صورت کلی، فرنچ پرس را یک دستگاه ایده آل برای تهیه انواع نوشیدنی های دمی و گرم در نظر می گیرند، اما یکی از کاربرد های جالب دیگر این دستگاه، استفاده از آن برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد از جمله انواع شربت ها، کوکتل ها و دیگر نوشیدنی های ترکیبی است.

کافی است ترکیبات مورد نظر را در مخزن دستگاه ریخته و با کمک اهرم آن شروع به هم زدن و ترکیب کردن آن ها کرد. به این ترتیب به راحتی یک نوشیدنی خوش طعم و عالی خواهید داشت.

 

مشخصات با کیفیت بودن یک فرنچ پرس چیست ؟

این دستگاه ها تنوع بسیار زیادی دارند و با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند. اگر قصد خرید یک فرنچ پرس با کیفیت و با دوام را دارید باید برخی مشخصه ها را در محصولی که می خرید لحاظ کنید. اولین چیزی که در مورد یک فرنچ پرس باید در نظر بگیرید، جنس و ضخامت بدنه شیشه ای آن است.

بدنه شیشه ای طعم اصلی قهوه شما را حفظ می کند. اما با این حال یک فرنچ پرس با کیفیت باید بدنه شیشه ای نشکن و محکمی داشته باشد که در برابر حرارت و ضربه مقاوم باشد. البته فرنچ پرس ها انواع استیل هم دارند که دوام بیش تری دارند. اما در مقایسه با انواع شیشه ای، محبوبیت کم تری دارند.

از طرف دیگر مهم ترین بخش یک فرنچ پرس دسته اهرمی آن و فیلتر متصل به آن است. این قسمت نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بهتر است در کل این قسمت از جنس استیل با کیفیت باشد.

تمیز کردن و شست و شوی صفحات و فیلتر های فلزی بسیار راحت تر است و دوام بیش تری دارند. البته می توان از فیلتر کاغذی فرنچ پرس یا فرانسه ساز نیز استفاده کرد.

در نهایت نیز باید قیمت و گنجایش دستگاه را برای خرید در نظر بگیرید. مخزن های متفاوت فرنچ پرس ها می توانند مقادیر متفاوت قهوه و نوشیدنی را برای شما ارائه دهند. در نتیجه بر اساس نیاز خود، سایز ایده آل را انتخاب کنید. معمولا گنجایش مخزن این محصولات در حدی است که می توان بین ۴ تا ۸ فنجان قهوه خوری، قهوه را با آن تهیه کرد.

قیمت های متفاوتی از این محصولات در بازار وجود دارد. این قیمت ها برخی اوقات به کیفیت و سایز محصول شما مربوط می شود و بر این اساس قیمت گذاری محصول انجام می شود. اما با این حال، برخی از قیمت های بالا تر تنها بر اساس نام برند تولید کننده محصول تعیین شده است.

 

سخن نهایی در مورد مقاله فرنچ پرس چیست

همان طور که دیدید، شما می توانید با در نظر گرفتن برخی معیار ها برای خرید یک فرنچ پرس با کیفیت، از این دستگاه کاربردی برای تولید انواع نوشیدنی های گرم از جمله قهوه و حتی تهیه نوشیدنی های سرد استفاده کنید. اما با این حال نوع و کیفیت قهوه ای که استفاده می کنید نیز در طعم و عطر نهایی نوشیدنی شما تاثیر خواهد داشت.

به همین دلیل سعی کنید دانه های قهوه با کیفیت را خریداری کنید. از همه مهم تر بهتر است از پودر قهوه های ریز برای دم کردن قهوه به این روش استفاده نکنید. توصیه می شود با داشتن دانه قهوه و آسیاب کن قهوه در خانه، به تدریج و در زمان مصرف آن، دانه های قهوه را به صورت درشت تر آسیاب کرده و به این روش در فرنچ پرس دم کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت