تاثیر قهوه بر کبد چرب

Rate this post

تاثیر قهوه بر کبد چرب

اگر قبلاً با کبد خود مشکل دارید، قهوه می‌تواند به رفع آن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که مقادیر متوسط، معمولاً بین ۱ تا ۳ فنجان در روز، ممکن است شرایط زیر را کاهش دهد:

فیبروز

سیروز

هپاتیت B و C

بیماری کبد چرب 

قهوه علاوه بر کافئین ، بیش از ۱۰۰۰ ماده شیمیایی دارد. پزشکان هنوز در تلاشند تا بفهمند بدن با آنها چه می کند که قهوه را مفید می کند. در اینجا چند قطعه از پازل آورده شده است:

هنگامی که بدن شما کافئین را هضم می کند، ماده شیمیایی به نام پاراکسانتین می سازد که رشد بافت اسکار درگیر در فیبروز را کند می کند. این ممکن است به مبارزه با سرطان کبد، سیروز مرتبط با الکل، بیماری کبد چرب غیر مرتبط با الکل و هپاتیت C کمک کند .

دو ماده شیمیایی موجود در قهوه، کاهوول و کافستول، ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. پزشکان مطمئن نیستند که این اثر چقدر قوی است، اما برخی فکر می‌کنند که مقادیر متوسط ​​قهوه شیرین نشده می‌تواند در کنار درمان‌ های اصلی رایج‌ ترین نوع سرطان کبد، کارسینوم سلول ‌های کبدی، موثر باشد .

اسید های موجود در قهوه ممکن است بر علیه ویروسی که باعث هپاتیت B می شود عمل کند. یک مطالعه نشان داد که قهوه بدون کافئین می تواند فواید مشابهی داشته باشد.

مطالعات نشان داده است که قهوه به مردان و زنان کمک می کند و فواید آن بدون توجه به نحوه تهیه قهوه – فیلتر شده، فوری یا اسپرسو ظاهر می شود.

قهوه برای کبد چرب

پزشکان فکر می کنند قهوه ممکن است به سلاح مهمی در مبارزه با بیماری کبد تبدیل شود. به هر حال، تهیه آن آسان است و نیازی به هزینه زیادی ندارد.

اما در این مرحله، پزشکان به اندازه کافی نمی دانند که مقدار خاصی را توصیه کنند و ممکن است قهوه برای همه مناسب نباشد. حتی اگر ممکن است به کبد شما کمک کند، ممکن است شانس شما را برای سایر شرایط افزایش دهد.

به عنوان مثال، برخی از مواد شیمیایی موجود در آن ممکن است سطح کلسترول یا فشار خون شما را افزایش دهد این می تواند یک علامت احتیاط برای:

افراد مبتلا به فشار خون بالا

کودکان و نوجوانان

بزرگسالان مسن

مهم نیست که چقدر قهوه برای شما مفید است، کلید مراقبت از کبد همچنان سبک زندگی شماست. غذای سالم بخورید، مراقب وزن خود باشید، برای هپاتیت A و B واکسینه شوید، از سوزن مشترک خودداری کنید و به طور منظم ورزش کنید .

به نظر می رسد قهوه از افرادی که قبلاً مشکلات کبدی دارند محافظت می کند. شواهدی وجود دارد که قهوه برای افراد مبتلا به هپاتیت C ، ویروسی که کبد را آلوده می‌کند و می‌تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود، مفید است.

آیا قهوه برای کبد چرب خوب است؟

در افرادی که قبلاً به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، نوشیدن منظم قهوه احتمال ابتلا به سیروز را کاهش می دهد و در میان افرادی که سیروز دارند، کسانی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند، پس قهوه برای کبد چرب بسیار خوب است.

با عرض پوزش، شما باید به چیزهای با اکتان بالا برسید. بسیاری از اثرات مفید قهوه بر روی کبد ناشی از وزوز است. دکتر واکیم فلمینگ می گوید: «شما باید روزانه قهوه معمولی نه بدون کافئین مصرف کنید تا از مزایای کبد بهره مند شوید. چیزی ذاتی در مورد کافئین وجود دارد که برای کبد مفید است.

مواد مفید دیگری نیز وجود دارد. او می افزاید: «قهوه حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات است که همگی نقش مهمی در کاهش التهاب کبد دارند.

از دهه گذشته یا بیشتر، چندین آژانس آمریکایی و اروپایی تحقیقاتی را در مورد قهوه و اثرات مفید آن بر روی کبد انجام داده اند که این آژانس ها عبارتند از: موسسه اطلاعات علمی قهوه، بریتیش لیور تراست و انجمن سلطنتی پزشکی، یافته های گزارش های مختلف منتشر شده قابل توجه است.

قهوه به بیماران مبتلا به هپاتیت C کمک می کند تا بهتر با این بیماری مبارزه کنند.

نوشیدن منظم قهوه احتمال ابتلا به سیروز کبدی را کاهش می دهد یا پیشرفت آن را به تاخیر می اندازد.

نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز می تواند به جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های کبدی از جمله بالا بودن گرید چربی کمک کند، در حالی که نوشیدن ۴ تا ۵ فنجان در روز زمانی که فرد از هپاتیت یا بیماری کبد چرب رنج می برد، می تواند علائم را کنترل کند.

این مزایا گسترش می یابد چه قهوه فوری، چه فیلتر شده یا اسپرسو.

نوشیدن مقادیر معقول قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد و با افزایش مصرف قهوه این خطر کاهش می یابد.

مصرف متوسط ​​قهوه می تواند پیشرفت بیماری مزمن کبدی را کاهش دهد. اساساً پیشرفت فیبروز را در بیماران مبتلا به فیبروز کبدی، سیروز و بیماری کبد چرب غیر الکلی کند می کند.

بیمارانی که مقدار بیشتری قهوه مصرف می‌کنند دوره خفیف‌تری از فیبروز را نشان می‌دهند، به‌ویژه در بیماران مبتلا به بیماری کبدی مرتبط با الکل.

بیماران مبتلا به هپاتیت C که چندین فنجان قهوه در روز می نوشند، نسبت به افرادی که کمتر قهوه می نوشند، میزان پیشرفت بیماری کبدی کمتری دارند.

مصرف قهوه با ایجاد کندتر سیروز در بیمارانی که برای بیوپسی کبد برنامه ریزی شده اند مرتبط است.

علاوه بر سرطان کبد، زنانی که قهوه می نوشند کمتر به سرطان آندومتر (پوشش داخلی رحم) مبتلا می شوند.

نوشیدن ۲ فنجان قهوه در روز می تواند شانس ابتلا به سیروز را تا ۴۴ درصد کاهش دهد، در حالی که نوشیدن ۴ فنجان در روز می تواند تا ۶۵ درصد این احتمال را کاهش دهد. همین ارقام در مورد سرطان کبد ۲۵ درصد و ۵۰ درصد است.

طرز تهیه قهوه برای کبد چرب

شما برای تهیه ی یک نوشیدنی خوب و با انرژی و از طرفی درمانی برای کبد چرب نیاز به قهوه دارید که مانند سایر قهوه های اسپرسو با دستگاه قهوه ساز یا قهوه جوش و اسپرسو ساز تهیه کنید.

ابتدا قهوه پودر شده را درون سبد یا پرتافیلتر قهوه ساز خود، به اندازه یک شات بریزید و اگر با موکاپ تهیه می کنید، سپس روی حرارت قرار دهید و شعله را ملایم تنظیم نموده تا قهوه شما آماده شود و اگر با اسپرسوساز است که آب را درون مخزن دستگاه ریخته و پرتا فیلتر را قرار داده و دستگاه را روشن کرده و منتظر قهوه با خامه ای لذیذ باشید.

تحقیقات در مورد اینکه چرا یا چگونه دقیقاً قهوه کمک می کند، قطعی نیست، اما موارد زیر توسط برخی از دانشمندان پیشنهاد شده است:

هنگامی که قهوه هضم می شود، یکی از محصولات نهایی ایجاد شده پاراکسانتین است. این عامل رشد بافت همبند را سرکوب می کند که منجر به رشد آهسته بافت همبند می شود. در کبد، این به کند کردن رشد بافت اسکار که با فیبروز، سیروز و سرطان کبد مرتبط است، کمک می کند.

کاهوئول و کافستول دو ماده شیمیایی هستند که در قهوه یافت می شوند. شناخته شده است که اینها رشد یا تکثیر سلول های سرطانی را به تاخیر می اندازند که به طور موثر با چندین سرطان از جمله سرطان کبد مبارزه می کنند.

برخی از اسیدهای موجود در قهوه ممکن است به طور موفقیت آمیزی با ویروسی که باعث هپاتیت C می شود، که یک عامل خطر برای بیماری های کبدی است، مبارزه کند.

برخی افراد به قهوه حساس هستند. نوشیدن بیش از حد آن باعث سردرد، سوزش معده، مشکلات گوارشی، تحریک پذیری کلی و کمبود خواب می شود. چنین افرادی نباید از قهوه به عنوان درمان بیماری های کبدی خود استفاده کنند. خطر بیشتر از مزایای آن است.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت