طرز تهیه قهوه گلد به ۵ روش خوشمزه و راحت

3.5/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه ی قهوه گلد

اجزای حیاتی قهوه گلد، شامل قهوه‌ های موسمی با دقت مطبوع از آسیای جنوب شرقی است. قهوه های موسمی قهوه های سبزی هستند که پس از چیدن اجازه داده شده است تا رطوبت باد های موسمی را جذب کنند. دانه ها با جذب رطوبت منبسط می شوند، سلول ها پاره می شوند و سپس برای صادرات خشک می شوند.

خواص قهوه گلد چیست را حتما ببینید .

بسیاری از ترکیبات شیمیایی موجود در دانه‌ ها در این فرآیند تغییر می‌کنند، اما اثر کلی کاهش شدید اسیدیته قهوه است که با این حرکت اسیدیته قهوه‌ های سبز را از طریق نگهداری در یک محیط کنترل ‌شده با رطوبت نسبی نرم ‌تر می‌کنیم.

فرآیندهای تهویه و پیری که ما به کار می بریم پرخطر، کار فشرده و بسیار پرهزینه هستند. با این حال، آنها در هویت قهوه گلد نقش اساسی دارند. هنگامی که طعم ‌های لطیف این قهوه‌ ها از طریق استخراج فشار بالا در دستگاه اسپرسوساز متمرکز می‌شوند، کیفیت آن تا حد ضروری افزایش می‌یابد.

طرز تهیه ی قهوه گلد با دله

جهت آماده‌ سازی قهوه گلد از دو نوع ظرف خاص باید استفاده شود.

قمقم یک نوع ظرف بزرگی است که جهت آماده‌ سازی اولیه قهوه و جوشاندن قهوه از آن استفاده می‌شود. دله در واقع، قهوه‌ جوش کوچک ‌تری است که برای سرو قهوه در مراسم‌ های عربی به کار می‌رود. دله یا قهوه‌ جوش عربی، یک ظرف کوچک مسی غالبا طلایی ‌رنگ است.

۱. یک فنجان آب را درون دله بریزید و روی شعله ملایم حرارت گاز بگذارید تا به جوش بیاید. وقتی آب شروع به جوشیدن نمود، دله را به مدت ۳۰ ثانیه از روی حرارت بردارید تا دمای آب، کمی نسبت به نقطه جوش کاهش بیاید. این دمای ایدئال برای اضافه کردن پودر قهوه است.

۲. به مقدار لازم یا ۲ قاشق چایخوری پودر قهوه را به آب با دمای مناسب اضافه کنید و سپس ترکیب نمایید پس از انجام این کار، دله را روی شعله ملایم گاز قرار دهید.

۳. اندکی صبر پیشه نموده تا قهوه به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه روی شعله ملایم حرارت دم بکشد. نشانه دم‌ کشیدن قهوه، ایجاد شدن تدریجی کف یا فوم قهوه روی دله و بالا آمدن پودر قهوه به روی سطح است.

۴. پس از دم کشیدن قهوه، آن را از روی شعله گاز بردارید و اجازه دهید حدود ۱ دقیقه بدون حرکت روی سطح قرار دهید و صب نمایید و سپس میخک، زعفران و ادویه دلخواهتان را به مقدار دلخواه به آن اضافه کنید. اگر از هل استفاده می‌کنید، آن را با پشت قاشق یا هاون له کرده و سپس آسیاب کنید.

۵. پس از افزودن ادویه، دله را به مدت کوتاهی روی شعله ملایم گاز بگذارید و اجازه دهید تا فوم یا کف قهوه تشکیل شود. دله را از روی گاز بردارید و به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید تا پودر قهوه ته‌نشین شود.

۶. قهوه را در فنجان مخصوص قهوه عربی بریزید و سعی کنید که آنها را تا کمتر از نیمه پر کنید.

۷. قهوه عربی را همراه با خرما، انجیر یا شیرینی‌های دیگر سرو کنید.

طرز تهیه ی قهوه گلد با قهوه جوش مسی

قهوه جوش مسی یکی از روش‌ های سنتی و محبوب برای تهیه قهوه در ایران و سایر کشور های خاورمیانه است.

معمولا برای هر پیمانه آب، ۱ تا ۱٫۵ قاشق غذا خوری قهوه مناسب است. آب را در یک قهوه جوش مسی گذاشته و روی حرارت قرار دهید، سپس وقتی آب داغ شد، قهوه را به آب اضافه کنید.

مهم است که قهوه آرام و به‌ خوبی در آب مخلوط شود. حرارت را به مرور کمتر کنید تا قهوه، جوش نیاید. پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه، قهوه جوش آماده است.

طرز تهیه ی قهوه گلد بهمراه شیر

وقتی میل به شیر و قهوه گلد یا طلایی پیدا می‌شود، به سختی فرصتی برای حذف همه ادویه‌ ها وجود دارد، به همین دلیل است که بیشتر اشخاص میکس گلد و شیر را انتخاب می کنند.

از آنجایی که بیشتر بعد از ظهر ها از شیر قهوه گلد لذت می بریم، تقریباً هر روز از مخلوط خود استفاده می کنیم، این یک راه حل عالی برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیند شیر طلایی برای صرفه جویی در زمان و انرژی است.

این مخلوط ۵ دقیقه ای ۴ ماده ای از ۴ ادویه اساسی که به اکثر شیرهای طلایی اضافه شده است درست شده است: زردچوبه ، دارچین، فلفل سیاه و زنجبیل.

نتیجه یک ترکیب خاکی، تند و آرامش بخش است که کاملاً با شیر بدون لبنیات و کمی شیرین کننده ترکیب می شود.

در زمستان، من تماماً دنبال قهوه گلد با شیر داغ هستم، اما وقتی تابستان فرا می رسد، هوس چیزهایی می کنم که به من کمک می کند خنک بمانم.

پودر قهوه گلد و شکر فوری را در یک فنجان میل کنید.

یک قاشق چایخوری آب یا شیر اضافه کنید و پودر قهوه و شکر را مخلوط کنید.

مخلوط را با قاشق خوب هم بزنید تا رنگ آن قهوه ای روشن و کرمی شود.

شیر را گرم کنید و بگذارید بجوشد.

شیر داغ را داخل کرم قهوه ای که آماده می کنیم بریزید.

حال پس از آماده شدن صرف نمایید.

طرز تهیه قهوه گلد با کافی میت

Nescafé with Coffe-mate دارای قهوه Nestle Nescafé مورد علاقه شما به همراه قهوه های مورد علاقه مانند فندق، وانیل فرانسوی و اصل است.

آنها بین ۸۰ تا ۹۰ کالری در هر وعده و ۲ گرم چربی در هر وعده دارند. هر وعده ۲ قاشق غذاخوری است – که تمام چیزی است که برای دریافت یک فنجان قهوه ۲ تا ۴ گرم شیرین شده با خامه نیاز دارید.

برای تهیه، ۲ قاشق غذاخوری نسکافه را با خامه قهوه میت در یک لیوان بریزید، ۶ تا ۸ ق آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. به همین سادگی! آن را در سفرهای کمپینگ با خود همراه داشته باشید، زمانی که دسترسی محدودی به یخچال دارید، بهتر است درون یک قوطی بریزید و با خود در محل کار یا سفر همراه داشته باشید.

طرز تهیه نسکافه گلد با کافی میت

Nescafé with Coffe-mate دارای قهوه Nestle Nescafé مورد علاقه شما به همراه قهوه های مورد علاقه مانند فندق، وانیل فرانسوی و اصل است. آنها بین ۸۰ تا ۹۰ کالری در هر وعده و ۲ گرم چربی در هر وعده دارند. هر وعده ۲ قاشق غذاخوری است – که تمام چیزی است که برای دریافت یک فنجان قهوه ۶ تا ۸ گرم شیرین شده با خامه نیاز دارید.

برای تهیه، ۲ قاشق غذاخوری نسکافه گلد را با خامه قهوه میت در یک لیوان بریزید، ۶ تا ۸ ق آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. به همین سادگی! آن را در سفرهای کمپینگ با خود همراه داشته باشید، زمانی که دسترسی محدودی به یخچال دارید، شاید یک قوطی دیگر برای میز کارتان در محل کار و چه خوب، یکی در هر طعم و مزه برای استفاده خانگی.

طرز تهیه ی قهوه گلد به همراه موکاپات

  1. آب پیش گرم

از آب گرم شده (نه در حال جوش) استفاده کنید – فرآیند دم کردن را تسریع می کنید. این مرحله اجباری نیست، اما کارشناسان موکا پات تغییرات مثبت در طعم را گزارش کردند.

  1. دیگ را با آب پر کنید

دیگ را با آب پر کنید، کمی زیر شیر توقف کنید.

  1. قهوه را آسیاب کنید

قهوه تازه آسیاب شده بهترین راه برای بهبود طعم است. لطفاً مطمئن شوید که از سطح آسیاب مناسب استفاده می کنید.

  1. سبد را با قهوه پر کنید

سبد را با قهوه پر کنید، قهوه را روی سطحی صاف و یکدست صاف کنید، اما آسیاب را فشار ندهید.

نکته: طبق تجربه ما، برخی از قهوه‌ها بیشتر از بقیه متورم می‌شوند و در نتیجه ممکن است در طول فرآیند دم کردن، به شدت به فیلتر فشار بیاورند.
اگر قهوه شما طعم تلخ یا سوخته ای دارد، سعی کنید ۱-۲ میلی متر قهوه کمتر (از لبه واشر) استفاده کنید. بنابراین قهوه فضای بیشتری برای پف کردن دارد و آب می تواند به طور یکنواخت نفوذ کند (و استخراج کند).
امکان دیگر استفاده از آسیاب درشت تر است (اگر خودتان آسیاب کنید).

  1. روی موکاپات را پیچ کنید و روی اجاق گاز قرار دهید

  2. روی شعله ملایم حرارت دهید

در مقیاس ۱ (کم) تا ۱۰ (بالا) تنظیم حرارت را بین ۳ تا ۴ توصیه می کنیم.

در تجربه ما، اجاق‌های اجاق گاز سران یک استثنا هستند: می‌توانید و باید از تنظیم حرارت بالاتر استفاده کنید.

  1. استخراج قهوه

به محض اینکه قهوه شروع به ریختن از محفظه کرد، با دقت گوش کنید تا بخار شروع به مخلوط شدن با قهوه کند.

این لحظه ای است که با برداشتن موکا قابلمه از روی حرارت، استخراج را متوقف کنید.

  1. موکاپ را از روی حرارت بردارید

به محض ظاهر شدن بخار بیشتر و بیشتر، قابلمه موکا را از روی حرارت بردارید، فشار باقیمانده همچنان مقداری قهوه استخراج می کند.

می توانید با استفاده از یک حوله مرطوب و سرد که در اطراف دیگ پیچیده شده است، استخراج را فورا متوقف کنید. این باعث کاهش گرما (و فشار) و در نتیجه توقف استخراج می شود.

  1. قهوه را بریزید و لذت ببرید!

 

خرید قهوه از فروشگاه بزرگ و معتبر قهوه دارک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت