گیلاس قهوه چیست ؟ اناتومی کامل گیلاس قهوه

5/5 - (3 امتیاز)

گیلاس قهوه چیست

گیلاس قهوه چیست یکی از سوال های همیشگی عاشقان قهوه است گیلاس قهوه نام خود را از شباهت آن به گیلاس معمولی گرفته است. علیرغم ظاهر مشابه، آنها با گیلاس ارتباطی ندارند به جز این که هر دو میوه هسته دار (دروپه) هستند.

مانند هر گیاه دیگری، انواع مختلفی از گیاه قهوه وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

گیلاس های قهوه به صورت خوشه ای در امتداد شاخه های گیاه قهوه رشد می کنند. اندازه هر گیلاس به اندازه یک انگور کوچک است.

تمام گیلاس های قهوه نارس سبز رنگ هستند و در زمان رسیدن به رنگ قرمز، زرد یا نارنجی در می آیند. رنگ نهایی با توجه به تنوع قهوه تعیین می شود. اکثر قهوه های تولید شده در سراسر جهان از انواع میوه های قرمز هستند.

گیلاس قهوه چیست

گیلاس های قرمز میوه ترجیح داده می شوند زیرا وقتی کاملاً رسیده باشند به راحتی قابل شناسایی هستند. گیلاس ها سبز شروع می شوند، به زرد و در نهایت قرمز می شوند.

توانایی تشخیص زمان رسیدن گیلاس بسیار مهم است زیرا افزایش سطح قند تأثیر زیادی بر کیفیت دانه های قهوه دارد. درست مانند هر میوه ای، میوه ای که شانس کامل رسیدن را داشته است همیشه از نظر طعم برتر است، شیرین تر و از نظر طعم متعادل تر است.

آناتومی گیلاس قهوه مشابه سایر میوه های هسته دار مانند آلو، هلو، بادام و زیتون است تمام میوه های هسته دار از چندین لایه ساخته شده اند.

خرید آنلاین دستگاه های برقی مخصوص تهیه انواع قهوه را می توانید با بهترین قیمت از فروشگاه قهوه دارک تهیه نمایید و درب محل تحویل بگیرید.

این لایه ها را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: تفاله میوه و دانه (لوبیا). گروه بیرونی پریکارپ نام دارد و از سه لایه تشکیل شده است. گروه داخلی که دانه ها را در خود جای می دهد نیز از سه لایه تشکیل شده است.

درون هر گیلاس معمولاً دو دانه وجود دارد، اگرچه حدود پنج درصد مواقع گیلاس فقط یک دانه دارد. هنگامی که تنها یک دانه گرد تشکیل می شود، به آن Peaberry می گویند.

دانه های قهوه خام در واقع سبز رنگ هستند و تنها پس از برشته شدن به قهوه ای آشنا تبدیل می شوند.

گیلاس قهوه خوراکی است

در زیر پوست گیلاس قهوه لایه ای از میوه وجود دارد که برای انسان قابل خوردن است. این میوه شیرینی مطبوع و اسیدی طراوت‌بخش دارد. با این حال، گیلاس قهوه حاوی میوه های خوراکی بسیار کمی است زیرا دانه ها بیشتر فضا را اشغال می کنند.

گاهی اوقات گیلاس تازه را فشار می دهند تا نوشیدنی درست شود، اما معمولاً این کار را انجام نمی دهند، زیرا با توجه به مقدار کمی میوه در اطراف لوبیا، آب گیری آن دشوار است.

طعم این میوه شبیه دانه های قهوه بو داده نیست. این تعجب آور نیست زیرا دانه های خام و سبز داخل گیلاس هیچ یک از ویژگی های طعم و عطری را که ما با قهوه مرتبط می کنیم را نشان نمی دهند زیرا هنوز برشته نشده اند.

هنگامی که گیلاس های قهوه چیده شدند، آنهایی که قرار است تحت فرآیند شستشو قرار گیرند به ایستگاه خمیرگیری فرستاده می شوند. پولپر وسیله ای مکانیکی است که گوشت میوه را از لوبیا جدا می کند.

برای خرید آنلاین قهوه جوش اورجینال و تهیه ی اسپرسو و سایر قهوه با طعمی خوش و عالی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

گیلاس قهوه چیست

اکثر پوست‌های گیلاس پس از برداشتن دور ریخته می‌شوند، اما برخی از کشاورزان ترجیح می‌دهند پوست‌ها را خشک کنند تا محصولی را در انگلیسی به نام Cascara بسازند. پوست های خشک شده کاسکرا را می توان با آب ترکیب کرد و یک نوشیدنی میوه ای خوشمزه تولید کرد .

این نوشیدنی اغلب به عنوان چای گیلاس قهوه شناخته می شود. با این حال، توصیف دقیق تر میوه tisane است.

از آنجایی که گیاه قهوه به طور طبیعی کافئین را به عنوان یک آفت‌کش برای محافظت از خود تولید می‌کند ، مقداری از این کافئین در گیلاس قهوه ذخیره می‌شود، بنابراین کاسکورا قطعاً کافئین را تقویت می‌کند.

آناتومی گیلاس قهوه

سه لایه اول که میوه گیلاس قهوه را تشکیل می دهد به نام پریکارپ شناخته می شود. اولین و خارجی ترین لایه پریکارپ اگزوکارپ (پوست) است.

در زیر پوست مزوکارپ (موسیلاژ) قرار دارد که لایه نازکی از پالپ است. پالپ گوشت شیرین و خوراکی گیلاس است.

در زیر مزوکارپ و اطراف دانه های قهوه ارگانیک (دانه ها) لایه ای چسبناک و عسل مانند به نام پارانشیم وجود دارد. این لایه سوم پریکارپ از لوبیا محافظت می کند و در درجه اول از سلولز با مقادیر کمی پکتین تشکیل شده است.

در زیر پارانشیم، لایه نهایی پریکارپ قرار دارد. لوبیاها درون یک پاکت کاغذ مانند به نام اندوکارپ قرار دارند که بیشتر به آن پوسته می گویند.

گروه دوم: دانه (لوبیا) در داخل پریکارپ قرار دارد. دانه ها در یک غشای بسیار نازک پوشیده شده اند که از دانه محافظت می کند. این غشاء، یا بیضه، اسپرمودرم نامیده می شود، اما معمولاً در صنعت قهوه به عنوان پوست نقره ای شناخته می شود.

درون خود دانه ها آندوسپرم و جنین قرار دارند. آندوسپرم بافت زنده ای است که جنین را احاطه کرده است. این شامل یک منطقه سخت خارجی و یک منطقه نرم داخلی است.

در داخل آندوسپرم جنین وجود دارد که اندازه آن فقط ۳ تا ۴ میلی متر است. جنین مسئول جوانه زدن دانه های قهوه است.

خرید قهوه ارگانیک و تازه و دست نخورده از فروشگاه قهوه دارک که یکی از فروشگاه های معتبر است .

موسیلاژ قهوه چیست

موسیلاژ قهوه (Coffee Mucilage) یا همان پوسته‌ی میوه‌ی قهوه، لایه‌ای از مواد ژله‌ای است که میوه قهوه را احاطه می‌کند. این مواد از قسمت میانی میوه قهوه به دور دانه قهوه قرار دارد و دانه‌های قهوه را از دیگر اجزای میوه محافظت می‌کند.

پس از برداشت میوه‌های قهوه، موسیلاژ همراه با دانه‌ها از میوه جدا می‌شود. این لایه موسیلاژ باعث می‌شود دانه‌های قهوه به خوبی از آب جدا شده و پس از فرآیندهای خشک‌کردن و پالپ کردن، دانه‌های قهوه آماده برای فرآیندهای بعدی مانند برندسازی و تهیه قهوه شود.

در برخی موارد، موسیلاژ نیز به عنوان یک منبع انرژی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است به صورت کود طبیعی در کشاورزی یا به عنوان مواد غذایی برای دام استفاده شود.

نوشیدنی ساخته شده از پوست قهوه

Cascara نامی است که هم به پوست گیلاس قهوه پس از جدا شدن از دانه ها و خشک شدن و هم به نوشیدنی حاصل که با استفاده از پوست های خشک شده ایجاد می شود، داده می شود.

پس از خشک شدن، پوست ها شبیه پوسته می شوند. این پوسته ها را می توان در آب دم کرد و طعم خود را برای ایجاد دم کرده میوه ای ایجاد کرد.

گیلاس قهوه چیست

این نوشیدنی معمولاً با آب گرم دم می‌شود اما می‌توان آن را با آب سرد نیز تهیه کرد. کلمه Cascara از اسپانیایی (cáscara) به معنای پوسته، پوست یا پوست گرفته شده است.

کشاورزان قهوه باید تصمیم بگیرند که قهوه خود را با آب یا بدون آب پردازش کنند و این فرآیندها به عنوان فرآیند شسته شده، طبیعی یا عسلی شناخته می شوند.

هر روشی که کشاورز تصمیم بگیرد، پوست بیرونی گیلاس قهوه باید جدا شود تا دانه‌های سبز قهوه داخل آن نمایان شود.

خشک کردن پوست قهوه برای تبدیل شدن به کاسکرا می تواند به اندازه خشک کردن دانه های قهوه کار فشرده و پرخطر باشد، و این واقعیت که تقاضای زیادی برای کاسکرا وجود ندارد به این معنی است که اکثر مزارع پوست ها را دور می اندازند یا از آنها به عنوان کود برای مزرعه استفاده می کنند.

راستی انواع قهوه ساز های مرغوب و اورجینال با قیمت های باور نکردنی را می توانید با مراجعه به همین فروشگاه تهیه نمایید برای خرید انلاین قهوه ساز دمی قهوه دارک را فراموش نکنید.

میوه قهوه چیست ؟

میوه قهوه از گیاهی به نام قهوه‌ای (Coffea) به دست می‌آید. این میوه‌ها درختان قهوه که اصالتاً از قاره آفریقا هستند، تولید می‌شوند. میوه قهوه دارای دو بذر یا دانه است که به طور معمول درون پوسته‌ای میوه شیرین و کاملاً رنگی قرار دارند.

پس از برداشت میوه‌ها، دانه‌های داخلی از میوه جدا شده، شسته و سپس خشک می‌شوند. این دانه‌ها بعد از خشک شدن به عنوان دانه‌های قهوه شناخته می‌شوند که برای تهیه نوشیدنی قهوه استفاده می‌شوند. بر اساس نوع گونه گیاه قهوه، ویژگی‌های مختلفی می‌تواند در میوه و دانه‌های آن وجود داشته باشد.

میوه قهوه شبیه کدام میوه است

میوه قهوه، میوه‌ای است که از گیاه قهوه‌ای بومی آفریقا به نام “قهوه” به دست می‌آید. این میوه‌ها دارای دانه‌هایی است که بعد از پخت و خشک شدن، به عنوان دانه‌های قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور خاص، میوه قهوه شبیه به میوه‌ای چیره‌دست مانند گیلاس یا توت است، اما معمولاً برای مصرف مستقیم به عنوان میوه خام استفاده نمی‌شوند.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت