بهترین قهوه مال کدام کشور است ؟

1.1/5 - (29 امتیاز)

بهترین قهوه مال کدام کشور است ؟

اکثر مردم می دانند بهترین فنجان قهوه را در کدام قسمت از شهر پیدا کنند. چیزی که خیلی ها از آن مطلع نیستند این است که دقیقاً چقدر کار برای پرورش تعداد انگشت شماری از لوبیا ها انجام می شود که به لاته های مورد علاقه آن ها طعم و مزه ی خود را می دهند.

به گفته سازندگان معتبر قهوه، برای اینکه نگاهی اجمالی به دنیای کشت برتر قهوه داشته باشید، قهوه دارک در مورد کشورهایی با بهترین طعم دانه های قهوه تحقیق کرد. برای این کشورها، تولید یک دانه قهوه با کیفیت بالا صرفاً کاشت و آبیاری یک دانه در روز نیست، بلکه اطمینان از تعادل دقیق دما، سایه، بارندگی و محافظت در برابر باد است.

به همان اندازه که برای طعم نهایی لوبیا مهم است، تصمیم گیری در مورد نحوه پردازش آنها است. این که یک کولتیواتور تکنیک «خشک»، روش «تر» یا روش نیمه شسته را انتخاب کند، به این موضوع بستگی دارد که دانه‌ های قهوه رایحه‌های شیرین و میوه‌ای داشته باشند یا اسیدی‌تر باشند.

برای تعیین کشور هایی که این هنر ظریف را به کمال رسانده‌اند، موسسه غیرانتفاعی کیفیت قهوه از درجه‌ بندی‌ کننده ‌های معتبر قهوه خواست تا به ۱۲۲۹ قهوه از سراسر جهان که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ برداشت شده‌اند، در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ رتبه‌بندی کنند.

اگر فکر می‌کنید دقت ممکن است مشکل باشد، شما می توانید مطمئن باشید که هر دستگاه قهوه گریدر باید ۲۲ آزمایش را پشت سر بگذارد تا ثابت کند که می تواند قهوه را به طور مداوم بر اساس عطر، طعم، اسیدیته، بدن، تعادل و موارد دیگر درجه بندی کند.

میانگین رتبه‌بندی قهوه‌های هر کشور برای تعیین بهترین کشورهای تولیدکننده قهوه در سراسر جهان محاسبه شد.

در ادامه بخوانید تا ببینید کدام ۱۶ کشور در صدر ذائقه های درجه داران قرار گرفته اند.

آزمون و خطا را متوقف کنید و از میان تمامی دانه های موجود قهوه، بهترین نوع قهوه را انتخاب کنید تا در نهایت به آن فنجان قهوه خوب مورد نیاز خود برسید.

شماره ۱: نیکاراگوئه

– میانگین امتیاز: ۸۰٫۴۶

بر اساس بسیاری از برآوردها، نیمی از بازار کشاورزی نیکاراگوئه را قهوه تشکیل می دهد و این صنعت تا ۱۵ درصد از نیروی کار این کشور را استخدام می کند. این تمرکز منابع زمانی منطقی به نظر می رسد که در نظر بگیرید بیشتر صادرات قهوه نیکاراگوئه از گیاهانی که در سایه رشد می کنند، تامین می شود، که هم کار فشرده تر هستند و هم بازده کمتری دارند. برای بسیاری از مردم، طعم قوی، خوش طعم و لطیف قهوه عربیکا نیکاراگوئه ارزش تلاش را دارد.

شماره ۲٫ هندوراس

– میانگین امتیاز: ۸۰٫۸۸

شرایط ایده آل برای رشد گیاهان قهوه شامل دمای گرم و گرمسیری است. رطوبت کافی و خاک های غنی بنابراین جای تعجب نیست که هندوراس با دمای متوسط ​​۷۰ درجه فارنهایت در ارتفاعات و بارندگی منظم، بزرگترین تولید کننده قهوه در آمریکای مرکزی است.

در اینجا، ترکیبی از انواع – از جمله بوربون، کاتورا، و کاتوای – به وفور یافت می‌شود، با کارشناسانی مانند Mihaela Iordache ، رئیس برشته ‌کننده و مدیر کنترل کیفیت در کافه‌های Belleville در پاریس، که اشاره می‌کنند که «تغییر قهوه‌های هندوراس چیزی غیرعادی نیست.

 شماره ۳٫ مکزیک

– میانگین امتیاز: ۸۰٫۸۹

به لطف سازماندهی تعاونی های قهوه و نفوذ فرهنگ بومی، مکزیک به یکی از بزرگترین صادرکنندگان قهوه ارگانیک در جهان تبدیل شده است. کنگلومراهایی مانند استارباکس از دانه های قهوه عربیکا غنی و در سایه در کشور استفاده کرده اند. مکزیک با فرهنگ داخلی قوی نوشیدن قهوه ، برخی از بهترین دانه های خود را برای دوستداران قهوه خود در نزدیکی خانه نگه می دارد.

شماره ۴٫ گواتمالا

– میانگین امتیاز: ۸۱٫۸۵

بارندگی و رطوبت ثابت، گواتمالا را به کشوری ایده آل برای کشت دانه های قهوه تبدیل کرده است و به دلیل آب و هوای آن، این کشور روش فرآوری مرطوب را ترجیح می دهد. این تکنیک – که تمام پالپ دانه را در حالی که خیس است به جای خشک کردن کل گیلاس از بین می برد – همچنین برای نشان دادن اسیدیته شیرین و ملایمی که دانه های قهوه گواتمالا به آن معروف هستند، عالی است.

شماره ۵٫ تایوان

– میانگین امتیاز: ۸۲٫۰۰

برخلاف بسیاری از غول‌های بزرگ قهوه‌کار، کشت قهوه در تایوان هنوز در مقیاس بسیار کوچک در نظر گرفته می‌شود.

جو هسو، مدیر عامل Orsir Coffee ، گفت: «حداکثر تولیدکنندگان منفرد حدود یک هکتار زمین کشاورزی دارند .اما به لطف مکان هایی مانند شهرستان یونلین، که دارای خاک آتشفشانی، دمای خنک و رطوبت لازم برای رشد غنی است، خروجی متوسطی دارای مشخصات طعم بسیار چشمگیری است. دلیل دیگری که ممکن است درباره لوبیاهای تایوان نشنیده باشید؟ قهوه تایوانی معمولا در داخل کشور فروخته می شود. هسو گفت که مقدار بسیار کمی صادر می شود.

شماره ۶٫ ایالات متحده

– میانگین امتیاز: ۸۲٫۲۱

اگرچه ایالات متحده خارج از “کمربند قهوه” معروف – منطقه ای در امتداد خط استوا که بهترین شرایط را برای رشد این گیاه دارد، قرار دارد.

دو قلمرو آن به این فهرست کمک می کند و در هاوایی، خاک های آتشفشانی و غنی از مواد معدنی، قهوه هایی با نت های کمی شیرین و آجیلی را تضمین می کنند.

این قهوه آنقدر محافظت شده است که فقط گیاهانی که در منطقه کونا هاوایی رشد می کنند می توانند این نام خاص را داشته باشند. اگرچه پورتوریکو در مواجهه با بسیاری از طوفان های مخرب اخیر، تولید قهوه را کاهش داده است، کوه های مرکزی این قلمرو سابقه طولانی در تولید قهوه دارند که ممکن است روزی شاهد تجدید حیات باشند.

شماره۷٫ تانزانیا

– میانگین امتیاز: ۸۲٫۳۷

مناطق مرتفع تانزانیا به محصولات قهوه آن هم خاک غنی و هم دمای خنک‌تری که گیاهان برای دوره رشد آهسته و ملایم نیاز دارند، می‌دهد. لوبیاهای تانزانیا هنگام پردازش، کباب تیره نادر و خوشمزه ای درست می کنند. اما توجه داشته باشید: آنها روغنی تر از حد متوسط ​​هستند، بنابراین زودتر خراب می شوند.

تیغه را بیرون بیاورید و یک ماشین سنگ زنی پیدا کنید.

چه به دنبال بالاترین کیفیت، ساده ترین و یا گزینه اقتصادی باشید، می توانید قهوه خود را با آسیاب فرز بهبود ببخشید.

شماره ۸٫ برزیل

– میانگین امتیاز: ۸۲٫۴۱

اگر یک لوبیا با شیرینی شدید و بدنی سنگین می خواهید، به برزیل نگاه نکنید. البته، شما به عنوان بزرگترین تولید کننده قهوه در جها ، ممکن است حتی در این مورد انتخابی نداشته باشید.

برزیل مدت ‌هاست که بر تولید قهوه عربیکا مسلط بوده و به این زودی‌ ها کاهش نخواهد یافت. به گفته پروفسور لوئیز گونزاگا د کاسترو جونیو ، هماهنگ کننده مرکز اطلاعات مدیریت و بازار در دانشگاه فدرال لاوراس، پیشرفت های تکنولوژیکی – مانند “بهبود ژنتیکی قهوه، تغذیه، مدیریت، مکانیزاسیون و تکنیک های پس از برداشت”- همگی به بهره وری و پایداری محصول در برزیل رسیده اند.

شماره۹٫ تایلند (تساوی)

– میانگین امتیاز: ۸۲٫۵۷

تایلند ممکن است یک تازه وارد در عرصه کشت قهوه باشد، اما مصرف و تولید آن در سال های اخیر به طور تصاعدی رشد کرده است. تولید قهوه عربیکا در شمال غالب است، در حالی که روبوستا یک پایه اصلی در جنوب است. به گفته Safak Akkose، مالک شرکت KIFFA Coffee، در هر دو منطقه، روش‌های نوآورانه پردازش، مانند افزودن برگ‌های موز در طول فرآیند تخمیر، باعث تولید قهوه‌ی تخصصی و طعمی در سطح جهانی می‌شود.

 

خرید قهوه عمده از فروشگاه بزرگ معتبر قهوه دارک

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت