عوارض قهوه کافئین بالا

Rate this post

عوارض قهوه کافئین بالا

کافئین یک ماده شیمیایی طبیعی با اثرات محرک است. در قهوه، چای، کولا، کاکائو، گوارانا، یربا میت و بیش از ۶۰ محصول دیگر یافت می شود.

مضرات قهوه را بخوانید

کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی، قلب، ماهیچه ها و مراکز کنترل کننده فشار خون عمل می کند. کافئین می تواند فشار خون را افزایش دهد، اما ممکن است این تاثیر را در افرادی که همیشه از آن استفاده می کنند نداشته باشد. کافئین همچنین می تواند مانند یک “قرص آب” عمل کند که جریان ادرار را افزایش می دهد.


مردم بیشتر از کافئین برای هوشیاری ذهنی، سردرد، میگرن، عملکرد ورزشی، حافظه و چاقی استفاده می کنند. همچنین برای آسم، بیماری کیسه صفرا ، ADHD ، فشار خون پایین، افسردگی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می‌شود اما هیچ شواهد علمی خوبی برای حمایت از بسیاری از این موارد دیگر وجود ندارد.


محصولات کافئینی که به شکل های بسیار غلیظ یا خالص فروخته می شوند یک نگرانی بهداشتی هستند. افراد به راحتی می توانند به اشتباه دوز های بسیار زیاد مصرف کنند.

 در ایالات متحده غیرقانونی است که این محصولات به صورت عمده به مصرف کنندگان فروخته شوند. مصرف کافئین، در محدوده، توسط انجمن ملی ورزش دانشگاهی (NCAA) مجاز است.

در دوزهای کم، کافئین می تواند به شما احساس شادابی و تمرکز بدهد ولی در دوز های زیاد، کافئین می تواند شما را مضطرب کند و در خوابیدن مشکل داشته باشید .

کمتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین (۱ یا ۲ فنجان قهوه) می تواند شما را هوشیارتر کند، خلق و خوی بهتری داشته باشد و کمتر احساس خستگی کنید. همچنین می تواند کار فیزیکی و تفکر را بهبود بخشد. اثرات معمولا در عرض نیم ساعت شروع می شود و می تواند تا ۱۲ ساعت ادامه داشته باشد.

برخی از افراد به کافئین حساس هستند و حتی مقادیر کم آن می تواند باعث ایجاد احساس بیماری در آنها شود.

مقادیر کم کافئین ممکن است فشار خون شما را بالا ببرد، ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث ادرار بیشتر شما شود.

 اگر نزدیک به زمان خواب کافئین دارید، ممکن است در به خواب رفتن مشکل داشته باشید، مدت زمان کوتاه تری بخوابید یا عمیق نخوابید.

مقادیر بیشتر کافئین (۶۰۰ میلی گرم یا بیشتر) می تواند:

  • باعث لرزش بدن مصرف کننده شود

  • ایجاد مشکل در خوابیدن

  • شما را آشفته و پریشان کند

  • باعث ضربان قلب سریع و نامنظم (تپش قلب)

  • فشار خون خود را بالا ببرید و سپس به سطوح بسیار پایین کاهش دهید

  • باعث می شود شما احساس تحریک پذیری، بی قراری و عصبی بودن کنید

  • کافئین و مشکلات سلامتی

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی یا مشکلات قلبی نباید از مقادیر زیاد کافئین استفاده کنند زیرا می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.

به ندرت اتفاق می افتد که بزرگسالان به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیاد کافئین (مصرف بیش از حد) بمیرند. افرادی که با مشکلات قلبی متولد می‌شوند به دلیل نوشیدن مقادیر زیادی نوشیدنی ‌های انرژی ‌زای حاوی کافئین و محرک ‌های گیاهی جان خود را از دست داده‌اند.

اثرات بلند مدت

اکثر بزرگسالان سالمی که هر روز از مقادیر کم تا متوسط ​​کافئین (حداکثر ۳ فنجان قهوه) استفاده می کنند، به نظر نمی رسد که اثرات طولانی مدتی داشته باشند.

مصرف منظم بیش از ۶۰۰ میلی گرم کافئین در روز ممکن است عوارض طولانی مدتی مانند مشکلات خواب، نازک شدن استخوان ها و شکستگی ها، اضطراب بیشتر و اسیدیته معده ایجاد کند. همچنین می تواند فشار خون را افزایش دهد و اگر قبلاً فشار خون بالا دارید، می تواند بدتر شود.

بارداری و شیردهی

بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین (حدود ۲ تا ۳ فنجان قهوه) در روز ممکن است با سقط جنین و وزن کم هنگام تولد در نوزادان مرتبط باشد.

کافئین از طریق شیر مادر منتقل می شود، که ممکن است کودک شما را تحریک پذیر یا مشکل خواب کند.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، ممکن است بخواهید کافئین را محدود کنید یا مصرف نکنید.

اگر به طور ناگهانی نوشیدن کافئین را متوقف کنید، ممکن است علائم ترک را داشته باشید مانند:

داشتن سردرد های شدید

تداخل در خواب رفتن

احساس تحریک پذیری، خستگی و افسردگی

کمبود انرژی

احساس ضعف

مشکل در تمرکز یا فکر کردن

علائم ترک ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از قطع کافئین شروع می شود. اکثر علائم در عرض چند روز از بین می روند.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت