پیچر چیست انواع آن

5/5 - (1 امتیاز)

پیچرچیست؟

پیچر (pitcher) یک ظرف شبیه به پارچ ولی در سایز کوچک تر است که در گذشته از آن برای سرو نوشیدنی‌ استفاده می‌شده است.
پیچر ۵۵۰ میلی لیتر بهترین گزینه برای باریستا ها می باشند چرا که در ادامه دلیل این سایز از پیچر ها را توضیح خواهیم داد.

اما امروزه پیچر برای تهیه فوم شیر و همچنین طراحی نمودن و هنرنمایی روی قهوه یا همان لاته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس باریستا هایی که به هنرنمایی بر روی نوشیدنی می‌پردازند، باید از پیچری با جنس و کیفیت عالی استفاده کنند تا بتوانند تمامی
خلاقیت های هنری خود را روی قهوه آماده شده پیاده سازی کنند. این لوازم که نسبت به پارچ ‌های معمولی از ابعاد کمی برخوردار هستند، شامل سه بخش اصلی بدنه، دهانه و دستگیره می‌باشند. همچنین پیچر ها در اندازه‌ های متفاوتی موجود هستند که هنگام خرید باید به اندازه و شکل آنها توجه شود.

ساختار ظاهری پیچر کافه

پیچرها از نظر ظواهر ی شیک و ساده و همچنین سایز بندی های مختلفی تولید می‌ شوند که هر شخصی و باریستایی می تواند نسبت به شرایط و انتظارات خود بهترین اندازه را برای آن در نظر بگیرد و سفارش دهد.

در واقع حجم این وسیله باید بر اساس تعداد فنجان قهوه هایی که قرار است در هر بار تهیه شوند، مد نظر قرار گرفته شود. با این حال از معمول ترین اندازه‌ های پیچر می توان به سایز
۳۵۰، ۵۵۰، ۶۰۰ و ۱۰۰۰ میلی لیتری اشاره کرد.

اگر نسبت به سایز پیچر شک و تردید دارید، بهتر است به این موضوع توجه کنید که برای نوشیدنی‌ های خود به چه میزان شیر نیازدارید.

زمانی که صحبت از بخار دادن و به کف آوردن شیر است، پارچ یا همان پیچر نباید خیلی پر یا خالی باشد چرا؟ چون در صورتی که بخش زیادی از پیچر اگر خالی باشد، باریستا نمی تواند لوله نازل بخار را به خوبی در شیر فرو برده و آن را هوا دهی کند و بر عکس اگر که این پارچ در حد زیادی از شیر پر شود، امکان بیرون ریختن شیر از آن وجود دارد.

برای همین حد استاندارد این است که تنها نیمی از حجم مخزن را پر کرده و آن را خیلی از شیر پر نکرد و بهترین نوع پارچ ها، پیچر ۵۵۰ میلی لیتر است. وجود فضای کافی در مخزن پیچر باعث می‌شود تا کف شیر یکنواختی حاصل شود و بتوان از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

جنس پیچر

پیچرها از نظر جنس دارای تنوع بسیار بالایی هستند و از نمونه ‌هایی چون تفلون، استیل و تیتانیوم در بازار موجود می‌باشند. با این حال پیچر استیل که از استیل ضد زنگ ساخته شده است، از کیفیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

این پیچر ها در حین کف کردن شیر گرمای تولید شده با بخار را در خود نگه می‌دارند و سبب می‌شوند هوای بیشتری جذب شیر شود.
از طرفی باید به ضخامت بدنه پیچر هم توجه شود.

پارچ‌ هایی که از بدنه ضخیم‌ تری برخوردار هستند، موجب می‌شوند تا در زمان بخار دادن دما ثابت بماند. زمانی که شیر با دمای ۷۰درجه سانتی گراد بخاردهی می‌شود، مخزن پیچر هم گرم می‌شود.
در صورتی که بدنه پیچر شما نازک باشد، خیلی زود بدنه به نقطه بالایی از دما می رسد و گرمای تولید شده در شیر را هدر می‌دهد.

این باعث می‌شود تا باریستا نتواند به کف شیر مرغوبی دست پیدا کند. برای همین هنگام خرید پیچر باید به جنس و ضخامت بدنه آن نیزتوجه شود.

پیچر ۱۰۰۰

پیچر یا همان پارچ مندرج ۱۰۰۰ میلی لیتر برای تهیه نمودن یک نوشیدنی با پایه اسپرسو و لته آرت است، برای تهیه ی این نوع نوشیدنی نیاز به فوم شیر می باشد و برای درست کردن فوم شیر باید از پیچر استفاده کرد.

کارایی پیچر ۱۰۰۰شما در ابتدا شیر را در داخل پیچر (که بر اساس نیاز بهتر است سایز مورد نظر را انتخاب کرد و در اینجا شما از پیچر ۱۰۰۰استفاده نمایید) ریخته و نازل بخار دستگاه قهوه را درون آن قرار می دهیم.

در بالا برای مقدار حجم پیچر گفتیم ولی ظرفیت پیچر و لبه آن برای طراحی، دو عاملی است که در انتخاب پیچر تاثیر گذار است. پیچر هفت رنگ مندرج وسیله‌ای مناسب برای اضافه کردن شیر بخار داده شده به قهوه است، جنس این پیچر از استیل بوده و ظرفیت آن
۱۰۰۰ میلی لیتر می باشد ولی سایز های کوچک تر هم موجود است از جمله پیچر ۵۵۰ میلی لیتر، ۶۰۰ میلی لیتر و در طرح های مختلف موجود است.

جنس پیچر۱۰۰۰ از چیست؟

پیچر حتما باید از استیل ضد زنگ باشد، چرا که زمانی به نقطه جوش می رسد گرما را در خود نگهدارد و سریع سرد نشود و اگر همچین اتفاقی بیوفتد باریستا یا مصرف کننده شخصی نمی تواند شیر کف دار یا همان خامه مورد نظر را آماده نماید.

کشور سازنده این نوع پارچ ها یا همان پیچر، چین می باشد و شما برای خرید انواع پیچر ها در سایز های مختلف و طراحی های شیک می توانید به فروشگاه قهوه دارک یکی از بزرگترین واردات تجهیزات و انواع قهوه در ایران مراجعه نمایید و محصولات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و عالی ترین کیفیت تهیه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت