طرز تهیه قهوه آسیاب نشده خوش طعم

5/5 - (17 امتیاز)

طرز تهیه قهوه آسیاب نشده

آیا می توانید با دانه های کامل قهوه درست کنید؟

بله، می‌توانید قهوه‌ای عالی با دانه‌های کامل بدون آسیاب درست کنید. دم کردن دانه‌های قهوه اصل ،  آسیاب نشده بیشتر طول می‌کشد، اما تلخی و اسیدی قهوه کمتر از قهوه معمولی است. همچنین از دانه های کامل بیشتر از زمانی که با قهوه آسیاب شده دم می کنید استفاده می کنید.

تاریخچه آسیاب قهوه به زمان پیدایش قهوه برمی گردد یک آسیاب قهوه دانه های قهوه را به ذرات کوچکی تجزیه می کند که زمان کوتاه تری برای دم کشیدن آنها نیاز است.

آسیاب کردن قهوه طعم را افزایش نمی دهد، اما سرعت حل شدن طعم ها و سایر ترکیبات محلول در آب را بهبود می بخشد اگر نمی خواهید دانه های قهوه را آسیاب کنید یا به آسیاب دسترسی ندارید چطور؟

روش های درست کردن قهوه با دانه های درشت قهوه

  1. طرز تهیه قهوه با دانه های کامل با استفاده از روش دو دیگ

آنچه شما نیاز دارید:

یک قابلمه بزرگ

یک اجاق گاز

یک ظرف ایمن در برابر حرارت مانند یک لیوان یا یک شیشه سنگ تراشی

دانه های کامل قهوه

اب

یک صافی

یک قاشق

دستورالعمل های تهیه قهوه آسیاب نشده یا دانه درشت

۱ فنجان آب تصفیه شده یا بطری شده را در یک قابلمه گرم کنید تا نزدیک به جوش بیاید.

دانه های کامل قهوه را به حدود یک سوم شیشه میسون یا لیوان ایمن برای گرما اضافه کنید.

آب داغ را به دانه های قهوه در شیشه/لیوان اضافه کنید.

آب تازه را داخل قابلمه زیر نیمه راه بریزید و آن را گرم کنید.

ماسون جار را در قابلمه قرار دهید تا یک دیگ دوبل درست شود.

حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید دانه های قهوه به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد، زیرا آب در قابلمه به جوشیدن ادامه می دهد. هر از گاهی قهوه را هم بزنید.

اجاق گاز را خاموش کنید و با استفاده از یک پارچه یا یک انبر پارچ مزون را از قابلمه خارج کنید.

قهوه را صاف کنید و از آن لذت ببرید.

  1. طرز تهیه قهوه با دانه های کامل با دم کشیدن

آنچه شما نیاز دارید: یک ظرف عایق (لیوان مسافرتی) با درب، دانه های قهوه، آب جوش

دستورالعمل ها:

دانه های قهوه را تا حدود یک سوم ظرف عایق شده اندازه گیری کنید

آب جوش را به حدود دو سوم ظرف عایق شده اضافه کنید

اجازه دهید آب حدود ۳۰ ثانیه بماند تا دما کمی پایین بیاید

دانه های قهوه را اضافه کنید، درب ظرف را بپوشانید و آن را تکان دهید تا دانه های قهوه در آب خیس بخورد.

حدود یک ساعت به ظرف استراحت دهید و هر از چند گاهی آن را تکان دهید

قهوه را در یک فنجان خالی صاف کنید و از قهوه خود لذت ببرید

آیا باید با دانه های درشت قهوه قهوه درست کنید؟

دم کردن قهوه با دانه‌های کامل نه تنها یک فنجان قهوه عالی می‌سازد، بلکه زمانی که به آسیاب قهوه یا قهوه‌ساز دسترسی ندارید، یک هک عالی است. سناریوهایی که در آن می‌توانید قهوه را با دانه‌های کامل بدون آسیاب دم کنید عبارتند از:

زمانی که فراموش می کنید برای سفر کمپینگ خود یک آسیاب بسته بندی کنید

هنگامی که به طور تصادفی دانه‌های قهوه کامل می‌خرید یا دانه‌های آسیاب نشده را به عنوان هدیه دریافت می‌کنید، به جای آسیاب کردن با آسیاب ناکارآمد که باعث ایجاد تفاله‌های ناسازگار می‌شود، به سادگی آن‌ها را کامل دم کنید.

مسافرانی که گاهی خود را در شهرهایی می‌بینند که فقط دانه‌های کامل قهوه در آن‌ها موجود است، نیازی به عذاب کشیدن برای خرید آسیاب برای بازدید موقت ندارند.

تهیه قهوه با دانه های قهوه آسیاب نشده می تواند راهی سرگرم کننده برای آزمایش روش های مختلف دم کردن قهوه باشد. برخی از مردم این روش را بیشتر از استفاده از قهوه آسیاب شده دوست دارند

دم کردن قهوه با دانه‌های قهوه آسیاب نشده ممکن است در واقع روش بهتری برای تهیه قهوه نسبت به آسیاب کردن دانه‌ها با آسیاب‌های تیغه‌ای و مخلوط‌کن‌هایی باشد که دانه‌های قهوه را به اندازه‌های ناسازگار خرد می‌کنند – برخی فوق‌العاده و برخی دیگر به صورت درشت آسیاب شده.

اندازه آسیاب نامتعادل بر طعم قهوه تأثیر می گذارد، زیرا عصاره گیری در میان تفاله های قهوه نامتعادل است. قهوه‌ی کامل احتمالاً تازه‌تر، خوش‌طعم‌تر و معطرتر از قهوه پیش آسیاب‌شده است، زیرا تفاله‌های قهوه ترکیبات فرار خود را خیلی سریع‌تر از دانه‌های کامل از دست می‌دهند.

جمع بندی طرز تهیه قهوه آسیاب نشده یا دانه درشت

می‌توانید با دانه‌های کامل قهوه درست کنید، اما دم کردن قهوه بیشتر طول می‌کشد. دانه های کامل قهوه سطح کمتری نسبت به قهوه آسیاب شده دارند، بنابراین برای تهیه یک فنجان قهوه عالی به دانه های قهوه بیشتر و زمان دم طولانی تری نیاز دارید.

زمانی که آسیاب قهوه ندارید، دم کردن قهوه با دانه های کامل قهوه انتخابی عالی است. همچنین، دانه‌های کامل می‌توانند قهوه بهتری نسبت به آسیاب کردن با آسیاب‌های تیغه‌ای که تفاله‌های قهوه ناسازگار تولید می‌کنند، بسازند.

دم کردن قهوه با دانه‌های کامل قهوه آسیاب نشده می‌تواند در درازمدت پرهزینه باشد، زیرا مقادیر بیشتری از دانه‌های قهوه برای دم کردن یک فنجان قهوه استفاده می‌کنید.

موافقم که تغییر عادات به سختی انجام می شود و سال هاست که ما خود را با فرآیند آسیاب کردن دانه های قهوه قبل از دم کردن آن هماهنگ کرده ایم. با این حال، آزمایش و امتحان راه‌های جدید کار را بهتر و آسان‌تر می‌کند.

دم کردن دانه های قهوه را بدون آسیاب کردن امتحان کنید و از تجربیات خود بگویید. اگر راه بهتری برای دم کردن با دانه های قهوه به غیر از روشی که در بالا ذکر کردم پیدا کردید، به یاد داشته باشید که دستور پخت خود را به اشتراک بگذارید.

در حالی که ممکن است در روزهای هفته که عجله دارم و به یک صبح سریع جو نیاز دارم، وقت دم کردن دانه‌های قهوه را بدون آسیاب کردن آنها نداشته باشم، مطمئناً دوست دارم از دم کردن ارگانیک خود بدون آسیاب کردن در آخر هفته‌های آرام‌تر لذت ببرم!

 

خرید دانه قهوه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت