طرز تهیه قهوه دانه درشت

5/5 - (45 امتیاز)

طرز تهیه قهوه دانه درشت

اهمیت قهوه تازه برشته شده

حتی اگر به قهوه ساز نیاز ندارید، همچنان به دانه های قهوه تازه برشته شده نیاز دارید . کیفیت یک فنجان قهوه تا حد زیادی با کیفیت قهوه ای که برای تهیه آن استفاده می شود تعیین می کند و هیچ چیز بهتر از دانه های تازه برشته شده نیست.

طعم یک فنجان قهوه حدود ۸۰ درصد آروماتیک است که با بالا رفتن سن قهوه بو داده از بین می رود . اگر قهوه پس از برشته شدن برای مدت طولانی بماند، مزه کهنه می شود. به عبارت دیگر، تازه ترین قهوه بهترین قهوه را می سازد.

سعی کنید از قهوه ای استفاده کنید که در دو هفته گذشته برشته شده است و یک فنجان قهوه تازه معطر و لذت بخش خواهید داشت. اگر به جاده می‌روید یا به کمپینگ می‌روید، تمام دانه‌های قهوه‌تان را با خود ببندید – فضای زیادی نمی‌گیرد!

طرز تهیه قهوه دانه درشت

نیاز به یک آسیاب قهوه برای تهیه قهوه دانه درشت

شما همچنین به یک آسیاب قهوه نیاز دارید  که می توانید با خرید آنلاین آسیاب قهوه خانگی گام اول را بلند نمایید، بنابراین می توانید دانه ها را آسیاب کنید و تمام مواد معطر آنها را آزاد کنید.

حتی در روزهای اولیه نوشیدن قهوه در اروپای غربی، قهوه تازه آسیاب شده بود. جین آستین در نامه‌ای به خواهرش کاساندرا  درباره  دیدار آتی برادرش نوشت : «پیشنهاد مراقبت از خانه به یک خانه‌دار بسیار نابخردانه است، اما جرأت می‌کنم بگویم که قهوه‌خانه هر روز تحت تعقیب قرار می‌گیرد، در حالی که ادوارد است.

در استیونتون، همانطور که همیشه برای صبحانه قهوه می‌نوشد.» تاریخ این نامه به سال ۱۷۹۹ می رسد، زمانی که چای هنوز رایج تر از این دو نوشیدنی بود. جالب اینجاست که جین آستن تقاضای یک آسیاب قهوه می کند، اما او هیچ اشاره ای به قهوه ساز ندارد.

امروزه نمی‌توانید وقتی در خانه دیگران می‌مانید، از یک خانه‌دار برای تجهیز ماشین‌سنج استفاده کنید، بنابراین احتمالاً باید آسیاب خود را بسته‌بندی کنید. دو آسیاب دستی که من دوست دارم  هاریو آسیاب  و  پورلکس مینی هستند . هر دو آسیاب سوراخ دار هستند ، بنابراین آسیاب خوب و یکدستی ایجاد می کنند و نسبتاً فشرده هستند.

قابل توجه افرادی که کافی شاپ دارند، با خرید آنلاین آسیاب قهوه کافی شاپی فعالیت خود را راحت تر نمایید و در تسریع کیفیت به مشتری یک گام جلوتر باشید.

ماده نهایی: آب داغ

در نهایت، شما همچنان به آب داغ، درست زیر جوش، نیاز دارید. قهوه باید با آبی که بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است دم کنید، زیرا این بهترین محدوده دما برای استخراج مواد محلول از تفاله قهوه است. در این محدوده، آب زمین را داغ نمی‌کند، اما طعم و عطر آن را از بین می‌برد.

نیازی نیست دمای آب خود را با دماسنج بررسی کنید. اصلاً چه کسی دماسنج را به اطراف حمل می کند؟ فقط آب را بجوشانید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند. هر ظرف دسته دار را می توان به عنوان کتری برای گرم کردن آب استفاده کرد.

طرز تهیه قهوه دانه درشت

اکنون به دم کردن قهوه بدون قهوه ساز

دو روش برای تهیه قهوه بدون قهوه ساز سنتی وجود دارد. روشی که می خواهید استفاده کنید به این بستگی دارد که آیا فیلتر دارید یا خیر. با استفاده از یک فیلتر، می توانید یک پورت موقت ایجاد کنید. اگر فیلتر ندارید، یک دم نوش غوطه ور، شبیه به فرنچ پرس، بهترین کار را خواهد داشت.

روش ۱: ایجاد یک پوره موقت

برای ایجاد یک ریختن موقت، فیلتر خود را در بالای فنجان قهوه قرار دهید. فرقی نمی کند فیلتر ضخیم یا نازک داشته باشید، اما باید تمیز باشد. فیلترهای کاغذی ارزان هستند، یافتن و حمل آن آسان است. اگر ندارید، از یک پارچه تمیز استفاده کنید و آن را به الک ببندید. هنگامی که فیلتر در جای خود قرار گرفت:

فیلتر را با آب داغ بشویید و آب شستشو را بریزید.

برای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید، یک قاشق غذاخوری قهوه اندازه بگیرید.

قهوه خود را با آسیاب متوسط ​​و شن مانند آسیاب کنید.

زمین ها را با کمی آب خیس کنید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید (اگر لوبیاهای شما خیلی تازه هستند بیشتر)

نیمی از آب باقیمانده را به مدت ۳۰ ثانیه بریزید.

بقیه آب را در سه یا چهار مرحله کوچکتر بریزید.

شما آن را دارید فنجان قهوه عالی خود را برای اینکه شما را برای یک روز ادامه دهید! اگر فکر می کنید طعم آن خیلی تلخ است، قهوه بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی ترش است، مقدار قهوه مصرفی خود را کاهش دهید.

خرید آنلاین آسیاب قهوه دستی را در سایت فروشگاهی قهوه دارک فراموش نکنید و با مناسب ترین قیمت بهترین کالا را تحویل بگیرید.

روش ۲: تقلید از فرنچ پرس

بدون فیلتر، باید از تکنیک غوطه ور استفاده کنید، که همان روشی است که پرس های فرنچ کار می کنند. به سادگی:

برای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید، یک قاشق غذاخوری قهوه اندازه بگیرید.

قهوه خود را در حالت درشت آسیاب کنید تا شبیه نمک دریا شود.

اگر از قهوه تازه استفاده می کنید، قهوه را خیس کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید.

طرز تهیه قهوه دانه درشت

بقیه آب خود را بریزید

بگذارید قهوه به مدت ۴ دقیقه بماند.

آن را به آرامی در فنجانی که از آن می نوشید بریزید و قبل از اینکه زمین ها وارد فنجان شوند متوقف کنید. به این ترتیب، یک فنجان به طور یکنواخت دم کرده بدون اینکه مقدار زیادی در ته آن گیر کرده باشد.

یک آسیاب فرز مخروطی انتخاب کنید ، نه یک آسیاب تیغه ای (هر دو آسیاب دستی یا برقی خوب هستند، به شرطی که با فرز آسیاب شوند)

آسیاب های تیغه ای برای دستیابی به زمینه های یکنواخت مکش می کنند زمین های یکنواخت حتی استخراج قهوه را آسان می کند.

اگر با آسیاب بلید گیر کرده اید، چند هک وجود دارد که می توانید از آنها برای بهتر کردن زمین استفاده کنید.

دم کردن برای اسپرسو؟ حتی مهم‌تر است که سنگ‌های شما یکنواخت/یکنواخت باشند.
اگر از چیزی مانند آسیاب تیغه ای استفاده می کنید، این چیزی است که احتمالاً اتفاق می افتد، و نگویید ما به شما هشدار نداده ایم: هفت اندازه آسیاب زیر تمام آن چیزی است که شما برای دم کردن فنجان های عالی جو با طیف وسیعی از روش های مختلف دم کردن قهوه نیاز دارید.

بله، متوجه خواهید شد که برخی از روش‌های دم‌آوری قهوه خوب در بیش از یک دسته اندازه آسیاب قرار می‌گیرند، زیرا می‌توانید نتیجه دم‌آوری خود را با اندازه آسیاب + زمان دم‌آوری برای روش‌های دم‌آوری خاص کنترل کنید.

پودر قهوه درشت

پودر قهوه درشت یک گزینه جذاب برای دوستداران قهوه است. این نوع قهوه اغلب برای تهیه قهوه در مخلوط‌کن‌ها یا دستگاه‌های espresso استفاده می‌شود. اگر مایل به استفاده از پودر قهوه درشت هستید، می‌توانید از مراحل زیر برای تهیه قهوه استفاده کنید:

۱٫ آسیاب کردن قهوه: اگر دسترسی به پودر قهوه درشت ندارید، می‌توانید دانه‌های قهوه را در یک آسیاب قهوه خرد کنید. اطمینان حاصل کنید که قهوه به اندازه‌ای خرد شود که مناسب برای استفاده در دستگاه قهوه espresso یا مخلوط‌کن باشد.

۲٫ آماده‌سازی دستگاه: اگر از دستگاه espresso استفاده می‌کنید، آماده‌سازی آن را انجام دهید. برای دستگاه‌های دیگر، به دستورالعمل مربوطه اطلاعات بیشتری برای تنظیمات لازم است.

۳٫ تهیه قهوه: دانه‌های قهوه خرد شده را در دستگاه خود قرار داده و قهوه را تهیه کنید. بسته به نوع دستگاه و تنظیماتی که برای آن انتخاب کرده‌اید، ممکن است نیاز به آزمایش و تنظیمات دقیق‌تری داشته باشید.

۴٫ لذت بردن: پس از تهیه قهوه، به قهوه‌ی خود بپردازید! می‌توانید آن را به عنوان یک قهوه espresso لذیذ یا به عنوان مبنای دیگری برای قهوه‌های خاص مانند cappuccino یا latte استفاده کنید.

هرچند که پودر قهوه درشت برای بعضی از افراد ممکن است گزینه‌ای جذاب باشد، اما توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به یک دستگاه خاص برای تهیه قهوه داشته باشید و باید تنظیمات مختلفی را امتحان کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت