آِیا قهوه برای سرماخوردگی خوب است

4.5/5 - (22 امتیاز)

قهوه برای سرماخوردگی خوبه

آزمایشی برای تعیین اینکه آیا قهوه بدون کافئین و بدون کافئین ناراحتی (کاهش هوشیاری، عملکرد روانی حرکتی کندتر) مرتبط با سرماخوردگی را از بین می برد یا خیر، انجام شد. صد داوطلب زمانی که سالم بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و ۴۶ نفر پس از ابتلا به سرماخوردگی به آزمایشگاه بازگشتند. سپس آن دسته از افراد سالم به عنوان گروه کنترل فراخوان داده شدند.

در ویزیت دوم، آزمودنی ها دو جلسه، یکی قبل از نوشیدن و دیگری یک ساعت پس از نوشیدن انجام دادند. آزمودنی ها به طور تصادفی در یکی از سه شرایط زیر، قهوه کافئین دار (۱٫۵ میلی گرم بر کیلوگرم کافئین/وزن بدن)، قهوه بدون کافئین یا آب میوه قرار گرفتند. افراد مبتلا به سرماخوردگی کاهش هوشیاری را گزارش کردند و در انجام وظایف روانی حرکتی کندتر بودند.

کافئین هوشیاری و عملکرد افراد مبتلا به سرماخوردگی را به همان سطح گروه سالم افزایش داد و قهوه بدون کافئین نیز منجر به بهبودی شد. این نتایج نشان می‌دهد که داروهایی که هوشیاری را افزایش می‌دهند، می‌توانند ناراحتی مرتبط با سرماخوردگی را از بین ببرند و افزایش تحریک اعصاب آوران حسی نیز ممکن است مفید باشد.

خرید آنلاین قهوه ساز مینی پرسو برای زمانی که شما سرماخوردگی دارید و توان تهیه یک نوشیدنی را ندارید بهترین گزینه در این شرایط است.

قهوه و سرفه خشک

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود سرفه شما بدتر شود. با این حال، بسیاری از مردم بعد از نوشیدن قهوه بیشتر سرفه می کنند. پس آیا قهوه باعث سرفه می شود؟

پاسخ مثبت است و این کاملاً رایج است. تشدید سرفه یکی از رایج ترین علائم کافئین موجود در قهوه با سلامتی نیست. با این حال، کافئین برای برخی از افراد. علائم کافئین موجود در قهوه برای مصرف کنندگان اغلب به میزان مصرف، وضعیت پزشکی، استعداد ابتلا به آلرژی و چندین عامل دیگر بستگی دارد. بنابراین، برای برخی افراد، نوشیدن قهوه سرفه را بدتر می کند. اگر در این شرایط هستید، باید مصرف قهوه خود را محدود کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

قهوه دارای مقدار زیادی کافئین است، بنابراین احساس آرامش و راحتی به کاربران می دهد، بسیاری از افراد احساس اعتیاد به قهوه خواهند داشت و نمی توانند برای مدت طولانی بدون آن باشند. با این حال، علاوه بر اثرات خوب مانند افزایش انرژی، هوشیاری، افزایش حافظه و توانایی تمرکز. قهوه همچنین باعث می شود تا کاربران علائم ناخوشایندی را تجربه کنند که به راحتی در گلو دیده می شود. با این حال، این علائم در ۱۰۰٪ از مصرف کنندگان قهوه تجربه نمی شود.

استفاده از قهوه بر سرفه تأثیر می گذارد، زیرا کافئین باعث کم آبی در مصرف کنندگان قهوه می شود که باعث خشکی گلو می شود. این می تواند به راحتی منجر به سرفه یا بدتر شدن آن در برخی افراد شود.

چه چیزی باعث سرفه شما می شود؟

سرفه ها معمولاً در اثر مخاط یا مواد خارجی موجود در گلو ایجاد می شوند، بنابراین بدن شما می خواهد آن ماده را از گلو به سمت آن ها خارج کند. برخی از افراد با صاف کردن گلوی خود احساس سرفه را سرکوب می کنند و در برخی دیگر با سرفه مستقیم. سرفه برای مدت طولانی یک بیماری حاد خواهد بود. سرفه معمولا دو هفته طول می کشد و پس از آن به طور قابل توجهی بهبود می یابد. چه چیزی باعث سرفه شما می شود؟

مصرف کنندگان قهوه سرفه دارند زیرا کافئین موجود در قهوه آب گلو را جذب می کند و گلو را خشک می کند و منجر به سرفه می شود. سرفه سیگاری معمولاً یک سرفه مزمن با صدای متمایز است. اغلب به آن سرفه سیگاری می گویند.

آیا قهوه می تواند گلو شما را تحریک کند؟

قهوه می تواند گلوی شما را تحریک کند. در قهوه کافئین دار، این ممکن است علت سرفه موقت شما به دلیل اثرات آن پس از نوشیدن قهوه باشد. با این حال، در برخی موارد، کافئین موجود در قهوه باعث تحریک گلو می شود.

مصرف کافئین به بدن احساس افزایش انرژی، هوشیاری، بی قراری، اضطراب یا تنش، تحریک پذیری، مشکل خواب، سرگیجه، سردرد، سرگیجه، اختلالات گوارشی، لرزش عضلانی یا حتی سرفه می دهد. این واکنش ها پس از نوشیدن قهوه رخ می دهد و تا چند ساعت ادامه می یابد. بسیاری از مردم فکر می کنند که قهوه هیچ ارتباطی با سرفه شما ندارد، اما بسیاری از مطالعات ثابت می کنند که کافئین باعث خشکی گلو می شود. این امر باعث سرفه می شود و در برخی افراد آن را بدتر می کند.

علاوه بر این، برخی افراد به دلیل حساسیت به کافئین موجود در قهوه دچار سرفه می شوند. این نادر است، اما اتفاق می افتد. اگر بعد از نوشیدن قهوه سرفه، کهیر، اسهال، تهوع، استفراغ یا گرفتگی معده داشته باشید، به قهوه حساسیت دارید. باید مصرف قهوه خود را محدود کنید. این پدیده آلرژیک معمولاً در عرض چند دقیقه پس از نوشیدن قهوه ظاهر می شود و در عرض ۱-۲ ساعت از بین می رود.

اگر سرفه می کنید و در هیچ یک از شرایط فوق قرار نمی گیرید، به احتمال زیاد علت سرفه شما قهوه نیست و باید دلایل دیگر را پیدا کنید.

چطور وقتی قهوه می‌نوشم بلغم می‌گیرم؟

بلغم نوعی مخاط است. مخاط نوعی ماده است که به عنوان روان کننده برای کمک به فیلتر کردن و محافظت از سیستم تنفسی عمل می کند. غشای مخاطی که از بینی تا گلو می گذرد، مخاطی تولید می کند تا راه های هوایی را روان کند.

با این حال، بدن شما گاهی اوقات بیش از حد خلط تولید می کند که باعث ناراحتی و اغلب سرفه می شود. ریه های شما یا عادات غذایی شما می تواند باعث تولید اینرسی بیش از حد شود. بلغم زیاد باعث خارش گلو و گرفتگی گلو می شود که منجر به سرفه زیاد می شود.

قهوه و سینوزیت

اگر به قهوه حساسیت یا آلرژی دارید، مصرف آن می تواند باعث تنگ شدن مجرای سینوسی شود. آکادمی آمریکایی آلرژی آسم و ایمونولوژی توضیح می دهد که یک واکنش آلرژیک می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. علائم خفیف آلرژی به قهوه می تواند شامل گرفتگی بینی، عطسه و فشار یا درد در ناحیه اطراف سینوس ها باشد.

یک واکنش آلرژیک شدید می تواند باعث بسته شدن کامل راه های هوایی شما شود و یک اورژانس پزشکی است. آنتی هیستامین ها و ضد احتقان های بدون نسخه یا تجویزی می توانند به کاهش پاسخ آلرژیک کمک کنند اما آلرژی را درمان نمی کنند.

اگر بعد از نوشیدن قهوه دچار آبریزش بینی شده اید، می تواند ناشی از بیماری های سینوسی از قبل موجود مانند آلرژی های فصلی یا سینوزیت باشد. این شرایط می تواند با مصرف قهوه بهتر یا بدتر شود. بخاری که از یک فنجان قهوه خارج می شود می تواند به تسکین التهاب و باز کردن سینوس ها کمک کند.

علاوه بر این، از آنجا که کافئین موجود در قهوه منقبض کننده عروق است، می تواند تورم رگ های خونی را در داخل و اطراف مجرای بینی شما کاهش دهد. اگر به موادی که معمولاً به قهوه اضافه می شود مانند شیر یا دارچین حساسیت دارید، حذف این مواد می تواند به کاهش احتقان سینوسی کمک کند.

قهوه برای تب

اگر با سرماخوردگی یا بیماری خفیف مواجه هستید، نوشیدن قهوه خوب است ، اما بیماری‌های شدیدتر که با استفراغ یا اسهال همراه هستند، می‌توانند منجر به کم‌آبی بدن شوند و نوشیدن قهوه ممکن است این اثرات را تشدید کند.

آیا قهوه برای سردرد و تب مفید است؟

کافئین می تواند سردرد را تسکین دهد .
در طول سردرد، رگ‌های خونی متورم می‌شوند، سفت می‌شوند یا تغییرات دیگری را پشت سر می‌گذارند که باعث افزایش جریان خون در اطراف مغز می‌شود. این فشار جریان خون اعصاب اطراف را افزایش می دهد که پیام های درد را به مغز ارسال می کند.

 

قهوه برای سرماخوردگی خوبه

قهوه برای گلو درد خوبه

به گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP) ، گلودرد استرپتوکوکی که توسط باکتری استرپتوکوک ایجاد می شود، ممکن است باعث گلودرد، تب و تورم غدد گردن و همچنین علائم دیگر شود . Caroline West Passerrello، RDN، LDN ، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، می گوید: وقتی گلودرد استرپتوکوکی دارید، ممکن است تمایل زیادی به خوردن نداشته باشید و تحمل برخی از غذاها دشوارتر است بلع ممکن است دردناک باشد.

در زمانی که شما دچار کسالت می باشید با خرید آنلاین پودر و قهوه فوری انرژی خاصی را از قهوه دارک دریافت می کنید و می توانید قهوه خود را درب منزل تحویل بگیرید.

با این حال، مهم است که هنگام بیماری هیدراته بمانید ، و این بدان معناست که هر چه مایعات بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر بیشتر قهوه ها کافئین دارند، اما اگر در مصرف آن زیاده روی نکنید، همچنان می تواند آبرسانی کند.

طبق گفته کلینیک مایو ، حداکثر چهار فنجان قهوه کافئین دار در روز به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود چای و البته آب نیز می تواند به هیدراته نگه داشتن شما کمک کند.

پاسِرلو می‌گوید این که قهوه‌ی گرم و سرد بنوشید بستگی به این دارد که در زمان بیماری چه چیزی را تحمل کنید. نوشیدن قهوه‌ی طعم‌دار نیز اشکالی ندارد، اما مراقب چیزهایی که به قهوه‌تان اضافه می‌کنید، مانند شیرین‌کننده‌ها و خامه، باشید که می‌تواند کالری و شکر اضافه کند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه محدود کردن محتوای قند اضافه شده خود را به ۲۵ تا ۳۶ گرم (۶ تا ۹ قاشق چای خوری) در روز، بسته به جنس خود اختصاص داده در هنگام تولد.

با استراحت، یک رژیم غذایی سالم با غذاهای نرم، آب فراوان و مقدار معقول قهوه یا چای، در کمترین زمان احساس بهتری خواهید داشت.

با این حال، برخی از مواد غذایی وجود دارد که هنگام ابتلا به گلودرد استرپتوکوکی باید از آنها اجتناب کنید به گزارش AAFP، اینها شامل غذاهای تند مانند دانه ها و مغزها و همچنین غذاهای تند یا اسیدی مانند آب پرتقال است پاسرلو می گوید که همه اینها می توانند گلو را تحریک کنند.

قهوه برای سرماخوردگی خوبه

قهوه برای سرفه خوبه

مگر اینکه قهوه داغ خود را خیلی سریع بنوشید، بعید است که قهوه دلیل سرفه شما باشد. قهوه هیچ ماده ای ندارد که باعث سرفه شود. مایع تیره ابریشمی شانس بیشتری برای سوزاندن دهان شما نسبت به سرفه کردن دارد.

اگرچه قهوه ممکن است باعث سرفه نشود، شاید ماده فعال آن، کافئین، باعث سرفه شود.

در بیشتر موارد، این علائم در عرض یک ساعت پس از مصرف بیش از حد کافئین ظاهر می شوند. سرفه یک علامت نادر مصرف انبوه کافئین است، بسیار بیشتر از یک فنجان. اگر این اتفاق افتاد، علائم باید در عرض چهار ساعت فروکش کنند.

با خرید آنلاین دانه قهوه از فروشگاه قهوه دارک می توانید لذت نوشیدن یک فنجان قهوه را بچشید.

قهوه ادرار آور است، به این معنی که باعث می شود بیشتر از حمام استفاده کنید. اگر قهوه را در مقادیر بیشتر بنوشید، می تواند اثر کم آبی بدن شما داشته باشد. ما می دانیم که کم آبی می تواند باعث حملات طولانی مدت و شدیدتر سرفه شود.

بنابراین زمانی که سرما خورده اید یا آلرژی شما شروع می شود، بهتر است از مصرف قهوه خودداری کنید. این بیماری ها در حال حاضر باعث از دست دادن مقدار قابل توجهی آب می شوند، بنابراین با نوشیدن قهوه، مبارزه با آلرژن ها یا عوامل بیماری زا را برای بدن سخت تر می کنید.

از آنجایی که اگر قهوه بنوشید سرماخوردگی یا آلرژی شما بدتر می شود، سرفه شما نیز بدتر می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد سرفه خود را با قهوه مرتبط می دانند. مردم اغلب بعد از بیدار شدن از خواب و شروع روز خود با یک فنجان جو شروع به غلغلک دادن در گلوی خود می کنند.

اثرات کم‌آبی قهوه، سرفه‌های موجود را بدتر می‌کند. قهوه باعث سرفه نمی شود، اما آن را بیشتر به چشم می آورد.

قهوه و ابریزش بینی

اگر بعد از نوشیدن قهوه دچار آبریزش بینی شده اید، می تواند ناشی از بیماری های سینوسی از قبل موجود مانند آلرژی فصلی یا سینوزیت باشداین شرایط می تواند با مصرف قهوه بهتر یا بدتر شودبخاری که از یک فنجان قهوه خارج می شود می تواند به تسکین التهاب و باز کردن سینوس ها کمک کند.

علاوه بر این، از آنجایی که کافئین موجود در قهوه یک منقبض کننده عروق است، می تواند تورم رگ های خونی را در داخل و اطراف مجرای بینی شما کاهش دهد. اگر به موادی که معمولاً به قهوه اضافه می شود مانند شیر یا دارچین حساسیت دارید، حذف این مواد می تواند به کاهش احتقان سینوسی کمک کند.

قهوه برای سرماخوردگی خوبه

یک واکنش آلرژیک شدید می تواند باعث بسته شدن کامل راه های هوایی شود و یک اورژانس پزشکی است آنتی هیستامین ها و ضد احتقان های بدون نسخه یا تجویزی می توانند به کاهش پاسخ آلرژیک کمک کنند اما آلرژی را درمان نمی کنند.

آیا قهوه برای آنفولانزا خوب است

خبر خوب در مورد نوشیدن قهوه ارگانیک در هنگام بیماری این است که خواصی دارد که می تواند شما را سرپا نگه دارد. مطالعه ای که توسط روانشناسان دانشگاه بریستول انجام شد، به این نتیجه رسید که هم قهوه بدون کافئین و هم بدون کافئین تأثیر مثبتی بر علائم سرماخوردگی دارند.

در این مطالعه، به ۴۶ فرد مبتلا به سرماخوردگی قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین یا آب میوه داده شد. شرکت کنندگان در مطالعه که قهوه کافئین دار مصرف می کردند، افزایش هوشیاری و عملکردی را گزارش کردند که مشابه گروهی از افراد غیر بیمار بود.

خوب، شما بروید! در شرایط آب و هوایی، آب بنوشید تا هیدراته بمانید و یک فنجان قهوه بخورید!

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت