قهوه دارک چیست

Rate this post

قهوه دارک چیست

فرقی نمی‌کند سال‌ ها قهوه می ‌نوشید یا تازه وارد صحنه قهوه شده‌اید، احتمالاً می‌دانید که رست روشن و رست تیره دو روست محبوب هستند. اما ممکن است تفاوت ‌های بین قهوه روشن و تیره روست را ندانید یا درک شما از آنچه این دو رست را از یکدیگر متمایز می‌کند ممکن است مبهم باشد.

اگر این شما هستید و کنجکاو می باشید که جزئیات بیشتری در مورد قهوه برشته شده روشن در مقابل تیره بدانید، باید تا انتهای مقاله قهوه دارک همراه ما باشید. ما تفاوت ‌های قهوه دارک و قهوه روشن را فاش خواهیم کرد و چه کسی می‌داند، حتی ممکن است متوجه شوید که با هیجان در حال صحبت با قهوه‌ دوست‌ های قهوه‌ سوزی هستید!

قهوه برشته تیره به طور کلی طعمی غنی و پررنگ دارد. بسته به نحوه آسیاب و دم کردن، ممکن است طعم تلخ، ترش یا سوخته نیز داشته باشد. برخی از انواع دانه های برشته تیره می توانند طعم شیرین و شکلاتی مانند قهوه کونا را ارائه دهند.

این یک تصور رایج است که قهوه برشته تیره تمایل به طعم های عمیق دارد که برخی افراد ممکن است آن را ترش یا تلخ درک کنند. در حالی که طعم می تواند ذهنی باشد، قهوه دارک با کیفیت باید پر از  عطری غنی باشد. با این حال، طعم کلی ممکن است بسته به عوامل خاصی تغییر کند.

تلخی قهوه دارک می تواند تحت کنترل شما باشد، زیرا روش دم کردن شما یا تازگی لوبیا می تواند از طعم تند و گزنده جلوگیری کند.

به خاطر داشته باشید که دانه های قهوه برشته تیره و قهوه فرانسوی طولانی ترین کباب می شوند. مدت زمان طولانی برشته کردن، روغن لوبیا را بیرون می آورد و طعم تلخ و قوی ایجاد می کند.

اگر می خواهید قهوه ضعیف درست کنید، تغییر اندازه آسیاب ممکن است منجر به استخراج کم شود. در برخی موارد، این ممکن است باعث شود قهوه بو داده تیره طعم تند و تلخی پیدا کند.

برشته شدن بیش از حد از دمای بالاتر ناشی می شود. این فرآیند اسیدهای بیشتری را تجزیه می کند که طعم تلخی به قهوه بو داده تیره می دهد.

کباب روشن برای مدت زمان کوتاه تری و در دمای پایین تری نسبت به رست های تیره یا قهوه دارک گرم می شود. لوبیا یا قهوه می تواند به دمای بین ۳۸۵ تا ۴۱۰ درجه برسد. لوبیا ها معمولاً در حدود ۳۸۵ درجه رست می شوند (این صدای ترکیدن به «اولین ترک» معروف است). اولین ترک نشان می دهد که لوبیا به یک برشته سبک رسیده است.

از آنجایی که دانه های کمی رست شده به اندازه لوبیا های برشته تیره روی دستگاه برشته نمی ماند، رطوبت بیشتری در داخل دانه باقی می ماند و در نتیجه قهوه غلیظ تری به دست می آید. قهوه‌ های روست لایت با رنگ قهوه‌ای روشن، کمبود روغن در سطح دانه‌ها و بدنه‌ای روشن مشخص می‌شوند. 

دانه های قهوه برشته تیره برای مدت طولانی تری و در دمای بالاتری نسبت به دانه های برشته شده روشن روی دستگاه برشته می مانند. برای تیره شدن، لوبیاها باید تا دمای بالاتر از ۴۳۰ درجه (اما نه خیلی داغتر از ۴۴۰ درجه) تفت داده شوند، که پایان دومین ترک است. دانه ها در این فرآیند رطوبت بیشتری را از دست می دهند و در نتیجه قهوه غلیظ کمتری دارند.

دانه قهوه‌ های برشته تیره با روغن قهوه‌ای سوخته و تقریباً سیاه که سطح را براق می‌کند و بدنه‌ای قوی و کامل را آماده می کند رست داده می شود. قهوه برشته دارک معمولاً طعمی دودی و پررنگ دارد زیرا طعم های کشور مبدا قهوه دارک بر اساس میزان برشته و تیره تر شدن متفاوت تر است.

برخی از محبوب ‌ترین دانه های تیره قهوه ما عبارتند از: لوبیای تیره وینی، مخلوط کباب شده اسپرسو، کباب فرانسوی و سوماترا ماندلینگ، کباب تیره منشاء واحد است.

کباب‌ های روشن معمولاً طعم‌ های ظریف ‌تر و در عین حال پیچیده‌ تری نسبت به رست‌ های تیره دارند. کباب‌ های تیره طعم‌ های عمیق اما ساده دارند زیرا برخی از طعم‌ های اولیه دانه قهوه در طول فرآیند برشته شدن از بین می‌ روند یا تغییر می‌کنند.

قهوه رست شده سیاه گاهی اوقات به عنوان طعم تلخ تر از لوبیا روشن توصیف می شود. با این حال، تلخی قهوه می تواند ناشی از عواملی غیر از روش برشته شدن باشد، مانند زمان دم کردن، نسبت قهوه به آب مصرفی و آسیاب بسته به سیستم دم کردن است. 

 

کلماتی که اغلب برای توصیف قهوه برشته شده استفاده می شود ترد، اسیدی، گلدار و میوه ای است.

کلماتی که اغلب برای توصیف قهوه دارک یا همان برشته شده استفاده می شود عبارتند از: پررنگ، دودی، شکلاتی، آجیلی و قوی.

برای داشتن بهترین طعم در تهیه ی قهوه تیره، برشته کردن سبک توصیه می‌شوند و قهوه‌ های قطره‌ای و برشته ‌های تیره برای نوشیدنی ‌های اسپرسو یا نوشیدنی‌هایی که شیر یا خامه دارند، عالی هستند.

قهوه روست لایت دارای مشخصات طعمی پیچیده ای است که می توان آن را ترد و اسیدی توصیف کرد. قهوه برشته تیره مشخصات طعم ساده تری دارد و معمولاً پررنگ و قوی است.

قهوه دارک چیست

طرز تهیه قهوه دارک 

قهوه سیاه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. اعتقاد بر این است که این نوشیدنی کاهش وزن را تسریع می کند و ما می گوییم، این یکی از دلایل بزرگی است که واقعاً از روند خارج نشده است. بسیاری از افراد مشهور نیز در طول روز قهوه سیاه می نوشند تا وزن خود را حفظ کنند. از این رو، محبوبیت روزافزون این نوشیدنی در میان مصرف کنندگان قهوه در دنیا، بالا رفته است.

بسیاری فکر می کنند که تنها در صورت داشتن دستگاه قهوه ساز در خانه می توان از این نوشیدنی سالم لذت برد، اما این درست نیست. اگر شما هم عاشق فنجان قهوه سیاه خود هستید یا فقط می خواهید آن را در خانه امتحان کنید، ما یک دستور العمل آسان برای شما داریم. قهوه سیاه به سبک کافه ای در عرض چند دقیقه در خانه آماده می شود! 

قهوه سیاه را می توان به روش های مختلفی به دلخواه خود دم کرد. قهوه سیاه با نام های آمریکاییو یا کافه نوآر نیز شناخته می شود. قهوه ای که از دانه های تازه قهوه تهیه شده و با استفاده از پودر قهوه فوری تهیه شده است طعم بسیار متفاوتی دارد، اما هنوز با طراوت است. قهوه دارک در این پست وبلاگ روش های مختلفی برای تهیه یک فنجان قهوه سیاه به اشتراک گذاشته است. 

آموزش تهیه قهوه سیاه در خانه به روش های مختلف با استفاده از قهوه ساز دراپ، دستگاه اسپرسوساز، فرنچ پرس، موکا پات و همچنین استفاده از پودر قهوه فوری امکان پذیر است.

دانه قهوه سیاه: برای تهیه یک فنجان قهوه سیاه کامل تنها چیزی که نیاز دارید دانه های قهوه با کیفیت خوب است. می توانید دانه های قهوه را به صورت تازه در آسیاب قهوه یا آسیاب دستی آسیاب کنید. می توانید از قهوه آسیاب شده در فروشگاه ها استفاده کنید. اگر زمان زیادی در دسترس ندارید می توانید از پودر قهوه فوری استفاده کنید.

شما می توانید به دو صورت دانه های قهوه را آسیاب کنید.

آسیاب قهوه دستی – این یک مدل قدیمی است که به دلیل جمع و جور بودن و حمل آسان در هنگام مسافرت محبوب است. تیغه ها را می توان با یک صفحه تنظیم کرد تا سطح درشت آسیاب قهوه را تنظیم کند.

آسیاب قهوه برقی – آسیاب قهوه برقی می تواند برای آسیاب سریع استفاده شود. می توانید تایمر را تنظیم کنید تا مقدار کم یا زیاد قهوه آسیاب شده را بدست آورید. گزینه ها می توانند تغییراتی برای به دست آوردن بافت مناسب مورد نیاز برای تهیه نوع قهوه باشند. یک آسیاب قهوه کوچک که شبیه مخلوط کن است نیز در بازار موجود است. شما می توانید از مخلوط کن خود برای آسیاب قهوه استفاده کنید، اما توصیه می شود از مخلوط کن جداگانه فقط برای آسیاب دانه های قهوه استفاده کنید.

آب: برای تهیه قهوه سیاه به آب نیاز دارید، می توانید قهوه را به اندازه نیاز در آب رقیق کنید. آب بیشتری اضافه کنید قهوه سبک تر می شود.

شیرین کننده: از شربت افرا، آگاو، شکر، شکر قهوه ای یا قوطی عسل، برای شیرین کردن قهوه خود استفاده کنید.

نکته: اگر ترجیح می دهید می توانید از شیر معمولی، خامه، شیر سویا، شیر بادام یا شیر کم چرب در قهوه سیاه خود استفاده کنید، حتما قبل از تهیه به اندازه معقولی تست کنید و سپس استفاده نمایید.

 

طرز تهیه قهوه با دستگاه اسپرسو

یک  دستگاه اسپرسوساز  قهوه را با فشار دادن آب داغ در حال جوش از طریق قهوه آسیاب شده دم می کند و قهوه غلیظ و غلیظی به نام اسپرسو تولید می کند. اسپرسو برای تهیه قهوه سیاه یا آمریکانو با آب مخلوط می شود و برای تهیه کاپوچینو و انواع دیگر قهوه با شیر بخارپز مخلوط می شود.

  1. فیلتر دستگاه اسپرسوساز را بردارید. آن را با قهوه آسیاب شده پر کنید و با استفاده از دستگاه اسپرسوساز آن را فشار دهید.
  2. فیلتر را داخل دستگاه قرار داده و آن را قفل کنید. اکنون می توانید دستگاه را راه اندازی کنید. آب شروع به گرم شدن خواهد کرد. 
  3. حالا یک فنجان سرو را زیر فیلتر قرار دهید و قهوه را استخراج کنید.
  4. قهوه سیاه را داغ سرو کنید.

طرز تهیه قهوه با استفاده از قهوه ساز قطره ای

قهوه ساز یکی از ساده ترین راه ها برای تهیه قهوه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قهوه ساز را با آب پر کنید و تفاله قهوه را در فیلتر اضافه کنید. دکمه را روشن کنید و یک قهوه قطره ای بسیار ابتدایی خواهید داشت. من با خودم یک قهوه ساز پایه دارم که به قهوه قطره ای نیز معروف است. 

عناصر

۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه

۱ فنجان آب

طرز تهیه قهوه در قهوه ساز قطره ای

  1. آسیاب قهوه را به فیلتر قهوه ساز اضافه کنید. در قسمت جانبی که برای آب در نظر گرفته شده آب بریزید. روی قهوه ساز را بپوشانید و دستگاه را روشن کنید.
  2. ظرف چند دقیقه قهوه تازه در قوطی جمع آوری آماده می شود. قهوه را تازه از کتری بریزید و لذت ببرید. شما نیازی به مخلوط کردن آب داغ در این قهوه ندارید زیرا قهوه از قبل رقیق شده است.
  3. قهوه سیاه داغ و لذیذ که با استفاده از قهوه ساز درست شده است آماده لذت بردن است.

کافئین قهوه دارک

قهوه دم کرده

یک فنجان قهوه دم شده معمولا حاوی ۸۰ الی ۱۰۰ میلی گرم از کافئین

قهوه دم کرده شامل دم کردن دانه های آسیاب شده قهوه در آب داغ است. این مخلوط معمولاً در یک فیلتر کاغذی، فلزی یا پلاستیکی قرار می گیرد که تفاله قهوه را از مایع دم کرده جدا می کند.

مردم می توانند قهوه دم کرده را به روش های مختلفی مانند استفاده از فیلتر، پرکولاتور یا فرنچ پرس درست کنند.

دم کرده بدون کافئین

علیرغم نامش، قهوه بدون کافئین یا بدون کافئین ، همچنان حاوی مقداری کافئین است. به عنوان مثال، یک فنجان متوسط قهوه بدون کافئین دم کرده حاوی حدود ۲میلی گرم کافئین است.

دم سرد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که یک فنجان قهوه سرد می تواند بین ۱۵۳ تا ۲۳۸ میلی گرم کافئین داشته باشد.

قهوه سرد بدون حرارت درست می شود. برای تهیه آن، فرد باید تفاله های قهوه را به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت در آب در دمای اتاق قرار دهد.

این فرآیندی متفاوت از روش تهیه قهوه سرد است که صرفاً شامل سرو قهوه دم کرده روی یخ است.

قهوه فوری

قهوه فوری معمولا حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه تازه دم شده است. یک فنجان معمولی قهوه فوری معمولی حاوی حدود ۶۲ میلی گرم از کافئین

تهیه این نوع قهوه شامل افزودن آب داغ به پودر یا دانه های قهوه فوری است.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت