قهوه دله یا قهوه عربی

Rate this post

قهوه دله یا قهوه عربی چیست؟

طرز تهیه: قهوه عربی به طور سنتی در قابلمه ای به نام «دله» دم می شود و در فنجان کوچکی به نام «فنجان» سرو می شود. فرآیند دم کردن شامل جوشاندن قهوه آسیاب شده و ادویه جات ترشی جات در آب است و سپس اجازه می دهد قبل از سرو دم بکشد و ته نشین شود. معمولا بدون شیر یا شکر سرو می شود.

به دنیای معطر قهوه عربی خوش آمدید.

نوشیدنی غرق در تاریخ و سنت برای کشور های عربی است، برای قرن ها، قهوه عربی بسیار بیشتر از یک نوشیدنی بوده است و این امر نماد دوستی و فرهنگ است.

در این راهنما، مواردی که باعث انحصاری شدن قهوه عربی در جامعه عرب شده را مورد بررسی قرار می دهیم و روشی ساده برای تهیه آن در خانه به شما ارائه داده می شود.

قهوه عربی، معروف به «قهوا» گواهی بر فرهنگ غنی قهوه در کشورهای خاورمیانه است. آماده سازی منحصر به فرد، طعم های متمایز، و سرو سنتی ویژگی آن را مشخص می کند و قهوه عربی نوعی دم کرده سبک تر و چاشنی دار با هل و گاهی زعفران یا میخک است.

اهمیت فرهنگ قهوه عربی و ظرف سنتی دله

قهوه در فرهنگ عرب چیزی فرا تر از یک کافئین است و تهیه ی آن با ظروف سنتی دله راهی گرم برای پذیرایی از مهمانان است به طور سنتی میزبانان قهوه را در مقابل مهمانان آماده می کنند که به معنای احترام و مهربانی است.

طرز تهیه دم کردن قهوه عربی با دله: راهنمای گام به گام

برای تهیه قهوه عربی اصیل، به تجهیزات دم کردن قهوه زیر نیاز دارید:

قهوه عربی کمی برشته شده

آب

هل آسیاب شده

اختیاری: زعفران، میخک آسیاب شده، یا گلاب

یک دالا یا دله(قهوه‌دان سنتی)

فینجان (فنجان های کوچک قهوه)

دستورالعمل ها:

قهوه را آسیاب کنید: دانه های قهوه باید به صورت پودر ریز آسیاب شوند، کمی درشت تر از اسپرسو.

آب را بجوشانید: در دله، آب را بجوشانید.

قهوه و ادویه را اضافه کنید: دالا را از روی حرارت بردارید، قهوه و هل آسیاب شده (و هر ادویه دیگری که استفاده می کنید) را اضافه کنید و هم بزنید.

دم کردن: دالا را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد. مراقب باشید تا کف ملایمی روی سطح ایجاد شود.

سرو: به طور سنتی، سرو قهوه را از بلندی داخل یک فنجان می‌ریزد تا کف سبکی ایجاد کند. اما مراقب باشید که زمینه را در نظر نگیرید.

لذت بردن از قهوه عربی 

مردم معمولا از قهوه عربی به مقدار کم لذت می برند. مردم طعم غنی را به آرامی میل می کنند و اغلب با خرما یا شیرینی های کوچک همراه است.

نکته ای در مورد آداب معاشرت

هنگام سرو قهوه عربی به صورت سنتی، همیشه از دست چپ خود برای مهمانان استفاده کنید. دله را با انگشت شست که به سمت بالا اشاره می کند و دست راست خود فنجان را در دست بگیرید.

مهمانان شما نیز فنجان را با دست راست خود دریافت کرده و پس خواهند داد. این نشان دهنده احترام و بخشی از آداب ریشه ای قهوه است.

 

خرید قهوه درجه یک و ارگانیک از فروشگاه معتبر قهوه دارک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت