کارامل ماکیاتو

Rate this post

کارامل ماکیاتو

کارامل ماکیاتو به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های قهوه در سراسر جهان تبدیل شده است. سادگی تهیه ماکیاتو کاراملی در کنار طعم شیرین کاراملی آن، محبوبیت آن را هر روز بالا می برد. کارامل ماکیاتو برای کسانی که می خواهند کمی عطر کارامل به طعم اسپرسو اضافه کنند و از طعمی متفاوت لذت ببرند جذاب است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به تاریخچه، مواد اولیه، دستور پخت ماکیاتو کاراملی سرد و گرم باشیم.

تاریخچه کارامل ماکیاتو

این نوشیدنی برای اولین بار در ایتالیا به دنیا معرفی شد. در سال ۱۹۳۰، این نوشیدنی با نام “Caffè Macchiato” به معنی “قهوه لکه دار” شناخته شد و دلیل این نام گذاری این است که در تهیه این نوشیدنی از مقدار کمی شیر به شکل کف استفاده می شود که روی قهوه اسپرسو ریخته می شود. این کف مانند یک لکه روی قهوه ظاهر می شود و به همین دلیل به آن قهوه لکه دار می گویند. با گذشت زمان کارامل به عنوان یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی معرفی شده است. امروزه کارامل ماکیاتو یکی از محبوب ترین نوشیدنی های کافئین دار در سراسر جهان است.

 با ما همراه باشید تا همه چیزهایی را که برای تهیه یک ماکیاتوی کاراملی مهیج نیاز دارید به شما می گوییم.

ترکیبات کارامل ماکیاتو

برای تهیه یک لیوان ماکیاتو کارامل برای یک نفر به مواد زیر نیاز دارید:

اسپرسو یا قهوه فوری: یک شات

شیر: ¾ فنجان (برابر با ۱۸۰ میلی لیتر)

شربت کارامل: به مقدار لازم

دستور پخت ماکیاتو کاراملی داغ

برای تهیه یک ماکیاتو کاراملی متوسط ​​برای یک نفر، یک شات اسپرسو را داخل لیوان بریزید، سپس یک قاشق چایخوری شربت را با آن مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک لیوان شیر سرد و دستگاه فوم یا با روش های دیگر برای تهیه کف در منزل مقداری کف شیر درست کنید و به آرامی روی قهوه بریزید. در آخر نوشیدنی خود را با شربت کارامل تزیین کنید.

دستور تهیه ماکیاتو کاراملی سرد

برای تهیه ماکیاتو کاراملی سرد یک قاشق غذاخوری شربت کارامل کف لیوان بریزید و یک شات قهوه اسپرسو داخل آن بریزید. سپس با قاشق به آرامی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 پس از مخلوط کردن، چند تکه یخ به آن اضافه کنید. سپس با هر روشی که دوست دارید یک لیوان شیر سرد را به کف تبدیل کنید و کف را به آرامی روی قهوه بریزید. در آخر روی آن را با یک قاشق کارامل تزیین کنید.

به خاطر داشته باشید که کارامل ماکیاتو ممکن است به جز شربت کارامل با شربت های دیگری نیز سرو شود.

 برای مثال می توانید بر اساس ذائقه خود از شربت وانیل، شربت کارامل، شربت موکا و یا شربت های میوه ای مانند سیب، توت فرنگی و … استفاده کنید اما باید توجه داشت که هر شربت دارای ترکیب و طعم خاصی است که ممکن است مناسب نباشد. به طعم کارامل ماکیاتو. بهتر است از شربت های مختلف بر اساس ذائقه خود استفاده کنید تا طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

همانطور که می بینید، شربت ها نقش اصلی را در ترکیب یک ماکیاتو کاراملی منحصر به فرد دارند. به همین دلیل شربت سونیچ را به شما پیشنهاد می کنیم تا خیالتان از بابت کیفیت، طعم و عطر آن راحت باشد. همچنین پیشنهاد ویژه ما استفاده از شربت کارامل سونیچ ، شربت فندق سونیچ یا شربت وانیل سونیچ است .

نکاتی درباره دستور پخت کارامل ماکیاتو

مقدار اسپرسو برای تهیه کارامل ماکیاتو کاملا سلیقه ای است و قابل تغییر است.

کارامل ماکیاتو باید بعد از آماده شدن سریع سرو شود زیرا کف روی این نوشیدنی به سرعت از بین می رود.

برای لذت بردن از این نوشیدنی در تابستان گرم می توانید آن را سرد سرو کنید و از آن لذت ببرید.

تفاوت بین کارامل ماکیاتو و موکا

اگرچه هر دو کارامل ماکیاتو و موکا نوشیدنی های قهوه هستند، اما تفاوت های عمده ای با هم دارند.

از نظر استفاده از شیر:

اولین تفاوت این دو نوشیدنی در روش استفاده از شیر در آنهاست. هر دوی این نوشیدنی ها حاوی شیر هستند. اما در نحوه استفاده از شیر برای تهیه آنها با یکدیگر تفاوت دارند. در کارامل ماکیاتو کمترین مقدار شیر مصرف می شود و فقط مقدار کمی کف دارد. در حالی که در موکا از شیر غلیظ و خامه ای برای تقویت طعم قوی شکلات و قهوه استفاده می شود.

از نظر سلیقه:

تفاوت عمده دیگر در طعم این دو نوشیدنی است. کارامل ماکیاتو به دلیل افزودن شیر و شربت کارامل شیرین است. در حالی که طعم موکا بیشتر شبیه قهوه مخلوط شده با شکلات است.

طبق سلیقه:

موکا کمترین میزان شیرین کننده را دارد. بنابراین، برای کسانی که دوست دارند قهوه تلخ و قوی بنوشند مناسب است. همچنین به دلیل داشتن شکلات طرفداران خود را دارد. در عوض، کارامل ماکیاتو مناسب کسانی است که به دنبال نوشیدنی شیرین و خامه ای هستند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت