قهوه روبوستا بهتره یا عربیکا

Rate this post

قهوه روبوستا بهتره یا عربیکا

عربیکا در مقابل روبوستا، تفاوت این دو دقیقاً چیست؟

اگر در اطراف قهوه بوده اید، چه به عنوان یک عاشق قهوه نوپا یا یک طرفدار با تجربه، به احتمال زیاد بارها به طور منظم با این سوال مواجه شده اید. بیش از ۱۰۰ گونه قهوه در سرتاسر جهان رشد می‌کند و با این حال دو گونه – عربیکا و روبوستا، تقریباً ۹۵ درصد از قهوه‌ای را تشکیل می‌دهند که در سراسر جهان رشد و استفاده می‌شود.

پس این لوبیاها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ و کدام یک ممکن است برای شما انتخاب باشد؟ برای درک موضوع این مقاله را بخوانید.

 

کافه صاف و پیچیده عربیکا

وقتی صحبت از تولید دانه های قهوه عربیکا به میان می آید، باید دقت ویژه ای به خرج داد تا درختان حساس قهوه عربیکا به اندازه کافی رشد کنند و دارای محیطی با دمای ثابت در محدوده ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باشند و از یک منبع کافی از سایه و رطوبت برخوردار باشند.

به همین دلیل است که قهوه عربیکا در فلات های مرتفع، گاهی اوقات در دامنه کوه تولید می شود و اغلب توسط درختان احاطه شده است تا از آن محافظت کند.

عربیکا به داشتن طعم کامل تر، اسیدیته، رایحه های توسعه یافته تر و غلظت شگفت آور کمتر کافئین معروف است. اگر توصیف ما از قهوه عربیکا باعث شده است که شما هوس مصرف این نوشیدنی را کنید، پس پیشنهاد می کنیم دانه های قهوه دارک ما را بررسی کنید، یک روست ۱۰۰% عربیکا که شکلاتی تلخ، کارامل سوخته و طعم گردوی برشته شده را در پالت های شما به جا می گذارد و شما را مجذوب می کند. جوانه های عربیکا شما را وسوسه می کند تا برای مصرف بیشتر به سویش برگردید!

۳ تفاوت چشمگیر قهوه عربیکا و روبوستا

قهوه قدرتمند روبوستا

روبوستا، با حفظ نام خود، قهوه ای قوی است. این قهوه تقریباً ۳۰ درصد از قهوه تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. قهوه روبوستا در ارتفاعات کمتری نسبت به همزاد خود، در ارتفاعات حدود ۳۰۰ و ۸۰۰ متری از سطح دریا کشت می شود. همچنین مقاومت زیادی در برابر بیماری ها دارد و بازدهی بالاتری دارد.

قهوه روبوستا بدن پر تر و طعم قوی ‌تری را به همراه دارد، عطر کمتر توسعه یافته و دلپذیری دارد و همچنین غلظت کافئین بیشتری در مقایسه با عربیکا دارد.

این گیاه عمدتاً در آفریقا، اندونزی و هند رشد می کند. دانه‌های قهوه روبوستا همچنین دارای مزایای اضافی مکمل‌سازی مخلوط‌های مختلف است، به همین دلیل تولیدکنندگان از آن‌ها برای قهوه‌های پیش آسیاب شده و فوری استفاده می‌کنند.

عربیکا در مقابل روبوستا: تفاوت ها

ما با تیم باریستای با استعداد خود که سالها تجربه کار با بهترین دانه های قهوه از سراسر جهان را دارند جلساتی برقرار نموده ایم و از آنها خواستیم به سؤال عربیکا در مقابل روبوستا پاسخ دهند و این چیزی است که ما به دست آوردیم،

عربیکا محتوای کافئین کمتری نسبت به روبوستا دارد.

عربیکا طعم شیرین تر و نرم تری دارد ولی روبوستا به طور کلی برای جوانه های چشایی تلخ تر و خشن تر است.

عربیکا به دلیل شرایط خاص رشدی که نیاز دارد، گرانتر از همتای خود است.

گیاهان روبوستا در برابر آفات و بیماری ها مقاوم تر هستند. عربیکا، نه چندان.

گیاهان عربیکا در طول کشت و فرآوری به کار دستی ماهرانه‌ تری نیاز دارند، در حالی که فرآیند کشت و فرآوری روبوستا به طور کلی آسان‌تر است.

عربیکا و روبوستا هر دو لیستی از مزایا و معایب را به همراه دارند و برچسب زدن یکی از آنها برای بهتر بودن از دیگری منصفانه نیست. همه اینها به سلیقه و ترجیح شخصی بستگی دارد.

قهوه عربیکا به طور گسترده‌ای محبوب‌تر از روبوستا است، اما صحنه‌ها در حال تغییر هستند و افراد بیشتری قهوه روبوستای فرآوری شده بهتر را دوست دارند.

روبوستا برای کسانی که دوست دارند قهوه‌ شان غلیظ و کمی تلخ باشد توصیه می‌شود! عربیکا برای کسانی است که هنگام نوشیدن قهوه خود از داشتن ظاهری شیرین، پیچیده و معطر لذت می برند. اگر تازه وارد دنیای قهوه شده اید، مطمئن شوید که هر دو دانه قهوه را امتحان کنید.

این به شما کمک می کند ترجیحات شخصی خود را درک کنید و به این سوال کمک می کند که به روش منحصر به فرد خود پاسخ دهید، عربیکا در مقابل روبوستا.

آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد

افرادی که به تناسب اندام و سلامتی علاقه زیادی دارند، لوبیا روبوستا را دوست دارند این تا حدی به دلیل کافئین اضافی آنها و تا حدی به دلیل آنتی اکسیدان های باورنکردنی در کباب روبوستا است.

دانه های روبوستا ۲۵ تا ۸۰ درصد کلروژنیک اسید (CGA) بیشتری نسبت به متوسط ​​دانه های عربیکا شمادارند . CGA برای کاهش التهاب در داخل و خارج فوق العاده است، همانطور که اکثر آنتی اکسیدان ها هستند. این می تواند به درد مفاصل، مشکلات پوستی، کاهش وزن و حتی پیشگیری از دیابت کمک کند.

خرید قهوه ارگانیک و درجه یک از فروشگاه معتبر قهوه دارک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت