سختی اب برای قهوه + دشمن دستگاه های قهوه ساز

5/5 - (1 امتیاز)

آیا میدانستید سختی آب چه نقش مهمی در تهیه ی قهوه دارد؟

اگر عاشق قهوه هستید، تهیه قهوه یک مراسم مهم برای شروع روز است.

کیفیت آب موجود در قهوه نقش اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت در فرآیند ایجاد یک فنجان قهوه عالی دارد و در عین حال بر ماندگاری دستگاه قهوه ساز تأثیر می گذارد. مطمئناً شما فکر می کنید که همه آب ها یکسان هستند: بدون مزه، بو و رنگ. با این حال، سختی آب چیزی است که به شدت در تهیه نوشیدنی و حتی در بدن شما تأثیر می گذارد.

فرقی نمی کند که آب از منبع آب محلی تامین شود یا آب بسته بندی شده، عناصر اصلی آن عبارتند از:

مواد شیمیایی. از این مواد برای تصفیه آب استفاده می شود، به طوری که از نظر میکروبیولوژیکی خالص و عاری از باکتری است. یکی از مواد شیمیایی که آب در طول سفر و تصفیه برای از بین بردن باکتری ها جذب می کند، کلر است.

کلر دشمن شماره یک قهوه است. این به دلیل اثر اکسید کننده آن است که ساختار حسی قهوه را تغییر می دهد و طعم تلخ تری ایجاد می کند و در مورد اسپرسو لایه خامه ای روی سطح قهوه را سفید می کند.

مواد معدنی طبیعی این مواد معدنی طبیعی هستند و از خاکی که آب در آن قرار داشت می‌آیند، یا در طول سفری که آب از منبع به شیر آب ایجاد می‌کند جذب شده‌اند.

سختی اب برای قهوه چقدر است؟

وقتی صحبت از سختی آب می شود، به غلظت کلسیم و منیزیم موجود در آب اشاره دارد. این سختی را می توان در واحدهای مختلفی بیان کرد، اما مورد استفاده رایج در غلظت کربنات کلسیم (CaCO3) است که با میلی گرم لیتر آب اندازه گیری می شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) می توان درجه سختی آب را با توجه به غلظت کربنات کلسیم آن در چهار گروه طبقه بندی کرد.

آب نرم: آبی که کمتر از ۶۰ میلی گرم در لیتر CaCO3 دارد.

آب نیمه سخت: حاوی ۶۱ میلی گرم / ۱ تا ۱۲۰ میلی گرم / ۱ CaCO3 است.

آب سخت: بین ۱۲۱mg/l تا ۱۸۰mg/l CaCO3 دارد.

سخت ترین آب این سنگین ترین آب است که بیش از ۱۸۱ میلی گرم در لیتر CaCO3 دارد.

سختی ایده آل آب برای تهیه یک فنجان قهوه باید بین ۱۷ تا ۸۵ میلی گرم در لیتر باشد، یعنی آب نرم.

برای داشتن قهوه عالی با اب مناسب چه باید کرد؟

برای از بین بردن کلر که ماده ای برای پاکسازی آب است و از طرفی مضرر برای بدن است، باید از فیلترهای کربن فعال استفاده کنید یا به سادگی، آب را برای مدتی استراحت دهید، با توجه به اینکه کلر تمایل به تبخیر نسبتاً سریع دارد.

در مورد مواد معدنی محلول، اینها بیشتر کلسیم و منیزیم هستند که وظیفه سختی آب را بر عهده دارند، استخراج صحیح با تعادل بین این مواد جامد و کربنات ها مشخص می شود.

آبی که از منابع عمومی تامین می شود.

دقیق ترین روش آنالیز آن توسط یک آزمایشگاه تخصصی است. مطمئناً عملی ترین یا مقرون به صرفه ترین نیست، اما با انجام این کار می توانیم اطلاعات دقیق را از کجا شروع کنیم. یک جایگزین ارزان تر، خرید کیت آنالیز آب است که به راحتی با هزینه کم در دسترس است.

اما بدون شک داشتن یک فیلتر خوب برای آب در خانه و یک فیلتر عالی در داخل قهوه ساز شما که به طعم نفیس و بی نظیری از قهوه خواهید رسید، بهترین سرمایه گذاری برای رسیدن به فنجان عالی خواهد بود و متوجه خواهی شد که تاکنون طعم لذیذ قهوه را نچشیده اید.

به این ترتیب، دانه های قهوه خالص را که تحت سخت ترین مشخصات کیفی انتخاب شده اند، آزمایش خواهید کرد.

اکنون که می دانید چگونه از خرید قهوه خود لذت بیشتری ببرید بهتر است که به توصیه های تیم قهوه دارک که همیشه در تلاش بوده بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه دهد توجه کنید و در نتیجه شما می توانید بهترین قهوه ها را با خوش طعم و مزه ترین عطر و بو میل کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت