تمیز کردن قهوه ساز و رسوب زدایی قهوه ساز

5/5 - (1 امتیاز)

نظافت و تمیزی دستگاه های قهوه ساز

واقعا دستگاه قهوه ساز شما چقدر تمیز است؟ 

آیا به طور منظم آن را تمیز و رسوب زدایی می کنید؟

 مطمئناً، اگر انتظار داریم دستگاه‌های قابل اعتمادمان قهوه خوبی ارائه دهند، باید بهترین ها را که شایسته آن هستند به آنها بدهیم درست؟

اول از همه، نوع قهوه ساز شما، خواه دستگاه قهوه ساز دانه به فنجان، دستگاه قهوه اسپرسو یا دستگاه قهوه ساز کپسولی باشد، نوع مراقبتی را که هنگام رسوب زدایی و تمیز کردن به میان می آید، تعیین می کند.

 بنابراین، ارزش آن را دارد که در مورد اقدامات تمیز کردنی که باید انجام دهید، آگاهی کسب کنید. همچنین ایده خوبی است که روی برخی ابزارهای تمیزکننده مناسب سرمایه گذاری کنید تا این فرآیند بسیار آسان تر شود.

برای برخی از نکات تمیز کردن قهوه ساز و برای جلوگیری از طعم بد قهوه در صبح، آنچه را که در زیر می گوییم بررسی کنید.

نکات عمومی تمیز کردن

به طور کلی تمیز کردن دستگاه قهوه ساز بسیار ساده است. بیشتر اوقات، آنها دارای فرآیندهای تمیز کردن داخلی هستند که با لمس یک دکمه کار می کنند. اما به احتمال زیاد مجبور خواهید بود کارهای داخلی را به صورت دستی تمیز کنید. در مورد قسمت بیرونی اکثر دستگاه های قهوه، یک پاک کردن ساده با یک پارچه میکروفیبر کافی است.

به مرور زمان چیزهایی مانند رسوب آهک، گرد و غبار و بقایای دانه قهوه در دستگاه شما جمع می شوند. بنابراین، ارزش آن را دارد که در مورد تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه قهوه خود وارد یک روال معمول شوید، زیرا این کار همیشه قهوه با کیفیت و خوش طعم را تضمین می کند.

تمیز کردن قهوه سازهای دانه به فنجان

اگر خودتان را یک علاقه‌مند واقعی به قهوه می‌دانید، دستگاه قهوه‌ساز دانه‌به‌فنجان، همان ابزاری است که می‌خرید.

این دستگاه ها به معنای واقعی کلمه دانه های قهوه را در محل، هر زمان که بخواهید آسیاب می کنند تا قهوه شما همیشه تازه بماند.

در بیشتر مواقع، این ماشین‌ها دارای طیف وسیعی از نشانگرها و چراغ‌های هشدار هستند تا شما را در تمیز کردن معمول راهنمایی کنند و به شما اطلاع دهند که زمان رسوب زدایی فرا رسیده است. اما باید به یاد داشته باشید که قسمت‌های داخلی دستگاه قهوه‌ساز مخصوصاً قسمت‌هایی که اسپرسو را دم می‌کنند تمیز کنید.

اغلب، قهوه آسیاب شده ممکن است در داخل و در میان عملکرد داخلی گیر کند، که ممکن است به معنای از بین بردن دستگاه قهوه ساز و خارج کردن قهوه به صورت دستی باشد. اما قبل از انجام هر کاری، بهتر است دستورالعمل و راهنمای مراقبت را بخوانید زیرا باید نحوه حذف آن را توضیح دهد.

 در هر صورت، داشتن مجموعه ای از برس های تمیزکننده قهوه برای کمک به تمیز کردن و حذف قهوه های ناخواسته همیشه ارزشش را دارد.

متوجه خواهید شد که تمیز نگه داشتن لوله بخار نیز به همان اندازه مهم است. در غیر این صورت آن کف دوست داشتنی را در کاپوچینوی صبحگاهی خود نخواهید داشت. تنها چیزی که لازم است این است که لوله را با مقداری آب داغ شستشو دهید یا از مجموعه ای از پاک کننده های لوله استفاده کنید .

 قهوه دارک همچنین اشاره می کند که اگر دستگاه شما برنامه خود تمیز شوندگی ندارد، به احتمال زیاد دارای یک فیلتر رسوب آهک در پایین است. تیم قهوه دارک می گویند: برخی از اینها آبکشی و تعویض می شوند و برخی دیگر نیاز به تعویض کارتریج دارند.

تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسو دارای چیزی هستند که به آن سر دم می گویند و در اینجا آب داغ در قهوه پخش می شود. سر دم کرده باید به طور منظم تمیز شود و پس از هر بار استفاده با آب شسته شود.

اطمینان از تمیز بودن پورتافیلتر نیز بسیار مهم است، به خصوص اگر تمایل به استفاده از قهوه آسیاب شده دارید. این به این دلیل است که قهوه می تواند سبد فیلتر را مسدود کند و باعث افزایش فشار شود که می تواند منجر به نشت آب شود. برای تمیز کردن پورتافیلتر، از یک پین استفاده کنید (ممکن است یک پین به همراه دستگاه قهوه‌ساز ارائه شود).

این تیم همچنین پیشنهاد می‌کند بر روی یک برس اسپرسو سرمایه‌گذاری کنید، زیرا برای دست‌یابی به فضاهای کوچک دستگاه شما برای پاک کردن آسیاب‌های قهوه و سایر زباله‌ها عالی است.

در مورد لوله بخار، داشتن مجموعه ای از برس های لوله اختصاصی تمیز کردن را بسیار آسان می کند، زیرا این چیزی است که باید بلافاصله پس از هر بار استفاده تمیز شود.

دستگاه های قهوه ساز کپسول تمیز کننده

دستگاه های قهوه کپسولی ساده ترین تمیز کردن هستند، که منطقی است زیرا آنها بی دردسر ترین راه برای تهیه یک قهوه خوشمزه هستند (آنها همچنین معمولاً ارزان ترین هستند).

هنگام تمیز کردن دستگاه قهوه کپسول/غلاف، به سادگی قسمت بیرونی آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید تا هرگونه لکه قهوه از بین برود. قطعاتی مانند سینی قطره چکه و جای کپسول نیز باید با دست یا در ماشین ظرفشویی (در صورت قابل شستشو) شسته شوند. برای هر گونه دستورالعمل مراقبت بیشتر، دفترچه راهنما را بخوانید.

رسوب زدایی دستگاه قهوه

رسوب زدایی دستگاه قهوه بسیار مهم است و اغلب برای عملکرد دستگاه شما حیاتی است. برخی از مسائلی که هنگام نیاز به رسوب زدایی ایجاد می شود عبارتند از:

نشتی

چکیدن بیش از حد از دهانه

کاهش جریان آب

دستگاه به درستی گرم نمی شود

صداهای غیر معمول

برای اینکه دستگاه قهوه ساز خود را در بهترین حالت نگه دارید، به طور منظم رسوب زدایی کنید. برخی از ماشین ها استفاده از سرکه را برای رسوب زدایی مجاز می کنند، در حالی که برخی دیگر استفاده از رسوب زدای تجاری را توصیه می کنند.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت