تمپر و لولر دو ابزار مهم دستگاه اسپرسو

5/5 - (5 امتیاز)

معرفی دو ابزار مهم برای تهیه اسپرسو

در حال تحقیق در مورد ابزار های اسپرسوساز برای تهیه ی یک نوشیدنی گرم و پر انرژی لذیذ برای مصرف کنندگان هستیم و به این نتیجه رسیدیم تمپر و لولر دو گزینه برتر جهت درست کردن یک قهوه ناب به شما کمک می کند.

 

تامپر و لولر چیست؟

تامپر و لولر با در نظر گرفتن فیلتر Breville Portafilter 54 میلی متری طراحی و ساخته شده است.

ما می دانیم که لذت بردن از یک شات اسپرسوی ثابت و متعادل شامل متغیرهای زیادی از اندازه زمین تا دمای آب است.

استفاده از توزیع کننده ما کشیدن شات کامل شما را آسان تر می کند و اطمینان حاصل می کند که هر کیسه به طور مساوی در پورتافیلتر شما توزیع می شود.

این به جلوگیری از کانال‌کشی کمک می‌کند و در عین حال مطمئن می‌شوید که عکس‌های آزمایشی اولیه شما هنگام شماره‌گیری عکس کنترل می‌شوند.

طراحی منعطف ما به شما امکان می دهد عمق توزیع کننده را کنترل کنید تا بتوانید بسته به ترجیحات سلیقه خود کم و بیش در پورتافیلتر خود بسته بندی کنید.

با ورق زدن توزیع کننده، لوازم جانبی اسپرسو با طراحی هوشمندانه ما به شما این امکان را می دهد که عکس خود را به عمق عالی نیز بچسبانید.

ساخته شده با کار سنگین و فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا، می توانید مطمئن باشید که توزیع کننده  دستکاری شما برای سال های آینده دوام خواهد آورد و همچنین کاملاً مکمل دستگاه اسپرسوساز و تجهیزات شما خواهد بود.

دانه های قهوه خود را به میزان درشتی مورد نظر آسیاب کرده و با مقدار تنظیم شده خود، فنجان خود را پر کنید. به آرامی به پورتافیلتر خود ضربه بزنید تا آسیاب به طور یکنواخت جابجا شود.

با استفاده از سمت توزیع کننده، عمق را به ارتفاع دلخواه تنظیم کنید و توزیع کننده را به آرامی در جهت عقربه های ساعت ۳-۴ دور بچرخانید.

نکته حرفه ای – اطمینان حاصل کنید که عمق توزیع کننده روی ارتفاعی تنظیم شده است که دقیقاً در جایی که می خواهید آسیاب ها باشد بدون اینکه عملاً آسیاب ها خرد شود قرار گیرد.

گام بعدی این است که توزیع کننده را به اطراف برگردانید و از سمت دستکاری استفاده کنید تا فشار یکنواختی را به آسیاب ها وارد کنید.

نکته حرفه ای – مطمئن شوید که عمق دستکاری شما مطابق با آن تنظیم شده است تا هر بار یک گیره محکم و محکم ایجاد کنید.

تمپر و لولر

جنس دستگاه تمپر

مواد فولادی ضد زنگ: قهوه ساز از مواد فولادی ضد زنگ سنگین ساخته شده است که بادوام، بادوام، عمر طولانی، قابلیت عمل قوی، عمر طولانی و پایداری بالا است.

ایمنی و سلامت: سنگ شکن پودر قهوه از مواد فولادی ضد زنگ مناسب مواد غذایی ساخته شده است که ایمن، بهداشتی و سالم است.

می توانید بدون نگرانی در مورد عوامل زیاد از آن با خیال راحت استفاده کنید.

یک ضرورت برای زندگی روزمره شماست.

طراحی دسته ویژه: از طراحی دسته منحصر به فردی برخوردار است که نگه داشتن و فشار دادن پودر قهوه بسیار آسان است. کمک کننده خوبی برای استخراج قهوه است.

در دست گرفتن راحت تر است و در هنگام آسیاب کردن قهوه احساس سفت نمی کند.

تمیز کردن آسان: چکش پودر قهوه به راحتی تمیز می شود، ماشین ظرفشویی ایمن، تمیز و بهداشتی است.

کف دانه صاف است، پودر فشرده قوی تر است و می توانید از قهوه خوشمزه تری لذت ببرید.

سناریو کاربرد: دستگاه قهوه ساز استیل ضد زنگ برای استفاده در منزل یا محل کار بسیار مناسب است. برای انواع قهوه و یا به عنوان هدیه ای نفیس برای دوستداران قهوه مناسب است.

همچنین یک هدیه عالی برای جشنواره ها و صف ها است.

 

تمپر اسپرسو چیست؟

دستگاه اسپرسو دستگاهی است که ظاهری پیستونی دارد که برای بسته بندی یا به اختصار “چرب” کردن تفاله های قهوه در پورتافیلتر دستگاه اسپرسوساز استفاده می شود. آنها دو قسمت اصلی دسته و پایه هستند. پایه قسمتی است که در تماس با اسپرسو در طول فرآیند کوبیدن آسیاب می شود.

چرا بستن اسپرسو مهم است؟

فرآیند تهیه اسپرسو در ساده ترین شکل آن، جاری شدن آب در دانه های آسیاب شده قهوه است.

اگر آب خیلی سریع از داخل زمین عبور کند، هیچ اسپرسویی استخراج نمی‌کند یا شات نهایی آب می‌آید.

از سوی دیگر، اگر زمین های اسپرسو خیلی محکم بسته بندی شوند، جریان آب با مشکل مواجه می شود و در نتیجه یک شات تلخ از زمان استخراج طولانی ایجاد می شود. حتی بدتر از آن، آب ممکن است حتی از طریق آسیاب ها عبور نکند.

گرفتن یک گیره ناهموار می تواند مشکلاتی نیز ایجاد کند. این باعث می شود که آب سریعتر از یک طرف به سمت دیگر حرکت کند و منجر به استخراج ناهموار دانه های آسیاب شده شما شود. همچنین می تواند منجر به کانال سازی شود.

دستکاری ابزار اصلی است که باریستا در اختیار دارد تا مطمئن شود که زمین به درستی بسته بندی شده است. در کنار درشتی آسیاب ، تپ متغیر اصلی دیگر در معادله ساخت یک شات اسپرسوی منسجم و خوشمزه است.

بسیاری از دستگاه‌های اسپرسوساز تجاری با کیفیت بالا می‌توانند این متغیرها را با فناوری‌هایی مانند تزریق نرم کاهش دهند.

انواع اسپرسو تمپر

تمپرهای گنبدی یا مخروطی:  در یک تمپر محدب، پایین پایه کمی گرد است و به یک نقطه بسیار کسل کننده در مرکز می رسد. هنگامی که تپ خود را انجام می دهید، یک “حاشیه” جزئی در اطراف لبه سبد پورتا فیلتر باقی می گذارد.

متوجه می‌شوید که وقتی این تمپرها روی یک سطح صاف قرار می‌گیرند، محیط پایه کمی بالاتر می‌رود.

تمپر کالیبره شده: یک تمپر مدرج برای اعمال فشار ۳۰ پوندی (فشار ایده آل) به آسیاب های قهوه طراحی شده است. این یک مکانیسم داخلی دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون اتکا به فشاری که «احساس» می‌کند، این کار را بدون شکست انجام دهد.

دستکاری تخت: یک دستکاری مسطح و دسته دار معمولی ترین دستکاری است که می بینید. دارای پایه و دسته است که می توان آن را با رنگ های مختلف لاستیک، آلومینیوم چوب و غیره تکمیل کرد.

دستکاری دو سر:  دستکاری دو سر دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. به جای داشتن یک دسته و یک پایه، یک پایه در هر طرف و یک دسته در وسط وجود دارد. پایه ها نیز گاهی می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند.

پوک تمپر : پوک تمپر به این دلیل نام خود را گرفته است که شبیه یک پوک هاکی است. این یک دسته بسیار کوچکتر دارد که باریستا می تواند با انگشت اشاره و شست خود یا با اکثریت دست خود آن را بگیرد.

برخی از کاربران متوجه می شوند که مشخصات پایین ثبات بیشتری را فراهم می کند.

پالم تمپر: اساساً مشابه پاک تمپر است، اما زیبایی شناسی کمی متفاوت دارد.

لولر  قهوه چیست؟

لولر قهوه وسیله ای برای عصاره‌گیری بهتر از پودر قهوه می باشد.

در حالی که پودر قهوه را در مخزن یا محفظه پرتافیلتر اسپرسوساز قرار می‌دهید نیازمند وسیله‌ای می باشید که روزنه‌های هوا را در پودر قهوه پوشش دهد تا زمانی که آب با قهوه برخورد کرد به راحتی خارج  نشود و فرایند عصاره‌گیری بهتر صورت گیرد.

این امر سبب می گردد که شما مانند باریستا یک قهوه حرفه ای تهیه و میل نمایید. برای انجام این کار شما نیاز به یک وسیله گرد مانند دارید که بتواند با سطح قهوه داخل پرتافیلتر برخورد کند و سطح قهوه را یک دست کند. به این وسیله در لوازم جانبی قهوه، لولر قهوه می‌گویند.

بعد از این که سطح قهوه را به وسیله لولر صاف و یک دست کردید وقت آن رسیده است که قهوه فشرده شود، برای این کار احتیاج به تمپر قهوه دارید. تمپر قهوه نیز وسیله‌ای گرد است که در پرتافیلتر کیپ می‌شود و با تنظیمات مخصوص خود قهوه را فشرده می‌کند.

عمق آن به راحتی تنظیم می شود تا با سبد و دوز شما مطابقت داشته باشد، اطمینان حاصل می شود که قهوه به حداقل متراکم می شود و خطر انتقال آن را کاهش می دهد.
پایه V شکل قهوه را به طور یکنواخت بدون کلوخه پخش می کند. توزیع کننده را ۳ تا ۵ بار می چرخاند تا سطح پودر قهوه را حفظ کند. می توانید با تنظیم مقیاس روی پایه، عمق بهینه را تنظیم کنید.

تنظیم سریع و آسان است، با یک تنظیم پیچی که عمق ۴ تا ۱۲ میلی متر را ارائه می دهد.

چگونه از این ابزار استفاده کنیم؟

مرحله ۱: با آسیاب کردن و زدن یک دوز قهوه به طور معمول شروع کنید.

مرحله ۲: پیچ را با چرخاندن چرخ تنظیم بالایی در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید تا زمانی که احساس کنید شل شود.

مرحله ۳: این ابزار توزیع گوه را با استفاده از سبد کوبیده شده به عنوان مرجع، به عمق مناسب و دلخواه تنظیم کنید.

مرحله ۴: پایه را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت از پایین گسترش دهید. عمق پایه را با قرار دادن اسکنه بر روی سبد خود آزمایش کنید – اگر پایه با بستر کوبیده شده زمین برخورد کند، خیلی عمیق است و باید با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت، پایه را جمع کنید. اگر به بستر زمین دست نخورده اما خیلی کم عمق به نظر می رسد، ممکن است بخواهید آن را کمی بیشتر گسترش دهید.

مرحله ۵: هنگامی که تنظیمات مورد نظر خود را پیدا کردید، با چرخاندن چرخ تنظیم بالایی در جهت عقربه های ساعت تا زمانی که کاملاً نرم شود، پیچ را قفل کنید (مراقب باشید بیش از حد سفت نشود).

چرا ۵۸٫۵ میلی متر؟

پس از تحقیقات زیاد در مورد این موضوع، آزمایش شده است که با قطر ۵۸٫۵ میلی متر، ما اطمینان حاصل می کنیم که قهوه به طور یکنواخت در سطح سبد پخش می شود، که برای استخراج عالی بسیار مهم است. به این ترتیب، پاکت قهوه شما جامد، سفت، خشک می شود و به راحتی از پورتافیلتر جدا می شود. البته عوامل دیگری مانند دوز مناسب برای سبد شما و فشار فشار باید در نظر گرفته شود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت