طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی

5/5 - (12 امتیاز)

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی

حقیقت این است که می‌توانید با قهوه‌ساز برقی خانگی‌تان بهترین فنجان قهوه را دم کنید، و روز و موقعیت کاری خود را به نحو احسن شروع و پر انرژی باشید.

پس با قهوه دارک همراه باشید تا روش دم آوری قهوه را دستگاه قهوه ساز برای شما به زبانی روان توضیح دهیم.

۶ مرحله درست کردن قهوه با قهوه ساز برقی

۱٫ آماده سازی فیلتر
ابتدا یک فیلتر قهوه را در سبد فیلتر اضافه کنید. در حالی که می توان از فیلترهای طبیعی یا سفید شده استفاده کرد، توصیه می شود از نسخه های عمومی استفاده نکنید چون فیلترهای ارزان و استاندارد برای نتایج خوب سازگاری کمتری دارند.

بسیاری از قهوه سازها دارای فیلتر توری مخصوص خود هستند. اگر در دسترس باشد، معمولاً ساده ترین و سازگارترین انتخاب با محیط زیست است. به جای فیلتر کاغذی، از فیلتر تخصصی قهوه ساز استفاده کنید.

۲٫ تعیین میزان مصرف قهوه مقدار قهوه ی مورد نیاز خود را آماده کنید. در صورتی که مصرف بالایی دارید باید قهوه بیشتری در فیلتر بگذارید البته بسته به دستگاه قهوه ساز و نوع قهوه ای که درست می کنید، نسبت قهوه به آب ممکن است متفاوت باشد.

نسبت استاندارد حدود ۲ قاشق غذاخوری قهوه برای هر ۱۷۰ گرم آب است که قصد دم کردن آن را دارید (یا یک درب کامل آسیاب قهوه، نه بیشتر).

توصیه می شود هنگام تصمیم گیری در مورد نسبت قهوه و آب، دفترچه راهنمای قهوه ساز برقی خود را دوباره بررسی کنید.

مخلوط‌های قهوه مخصوص ممکن است نسبت قهوه آب خاصی داشته باشند بیشتر مخلوط‌های قهوه دستور العمل‌هایی روی بسته‌بندی دارند.

مطمئن شوید که از یک قاشق غذاخوری استفاده می کنید چون اکثر قهوه سازها با اسکوپ عرضه می شوند. دستورالعمل ها را بخوانید تا ببینید چه تعداد اسکوپ نیاز دارید.

۳٫ اندازه گیری آب مورد نیاز برای دم کردن قهوه آب کافی برای دم کردن قهوه‌تان را اندازه بگیرید، برای اندازه‌گیری، می‌توانید از خطوط اندازه‌گیری روی قوری قهوه یا کنار قهوه‌ساز استفاده کنید

.
آب قابلمه قهوه را داخل قهوه ساز بریزید، معمولاً یک فضای باز به نام مخزن در پشت یا بالای فیلتر وجود دارد.
برای کسانی که برای اولین بار از قهوه ساز برقی استفاده می کنند، تمایل دارند که آب را مستقیماً در سبد فیلتر بریزند اما این کار را نکنید. قبل از دم کردن، در محفظه ای که برای نگهداری آب در نظر گرفته شده است، بریزید. پس از ریختن، قابلمه قهوه را دوباره روی صفحه گرم کننده قرار دهید.

۴٫ قهوه ساز را روشن کنید قهوه‌ساز را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. برخی از قهوه ساز ها قهوه را به‌طور خودکار شروع به دم کردن می‌کنند در حالی که برخی دیگر تنظیم زمان دستی دارند.

۵٫ منتظر دم کشیدن باشید
قبل از ریختن قهوه صبر کنید تا کاملاً دم بکشد. برخی از قهوه سازها “مکث” دارند. تنظیم، که به شما امکان می دهد فرآیند دم کردن را مکث کنید و یک فنجان را قبل از اتمام آن پر کنید.

۶٫ نکاتی برای بعد از دم کشیدن قهوه
اگر از فیلتر کاغذی استفاده می‌کنید، آن را بعد از دم کردن دور بیندازید.
اگر تفاله‌های قهوه را بعداً جدا کنید، به دلیل طعم‌هایی که بعداً در حین دم کردن آزاد می‌شوند، دم کرده تلخ می‌شود.
اگر از فیلتر مش استفاده می‌کنید، کافی است تفاله‌های قهوه را در زباله‌ها بیندازید (یا آنها را بازیافت کنید) و فیلتر را بشویید. قهوه‌ساز خود را تمیز کنید.

مانند هر وسیله‌ای که از مقدار قابل توجهی آب گرم استفاده می‌کند، دستگاه‌های قهوه می‌توانند رسوبات معدنی را در طول زمان جمع کنند.

این رسوبات می توانند طعم تند و زننده ای به قهوه بدهند. قهوه ساز خود را به صورت دوره ای تمیز کنید تا بهترین طعم قهوه را داشته باشید.
اگر دستگاه قهوه شما بوی قابل توجه یا رسوبات قابل مشاهده ای در زمان عدم استفاده دارد، یا اگر به سادگی نمی توانید آخرین باری که دستگاه قهوه خود را تمیز کرده اید، به یاد بیاورید، احتمالاً زمان تمیز کردن آن فرا رسیده است.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی

نکاتی در مورد نوع قهوه برای قهوه ساز های برقی از لوبیاهای تازه آسیاب شده که به درستی نگهداری شده اند استفاده کنید.

برای داشتن قهوه‌ی تازه‌تر و طعم‌دارتر، باید دانه‌های قهوه تازه بخرید و آنها را آسیاب کنید، به جای خرید قهوه از قبل آسیاب شده.
طعم یک قهوه از ترکیبات طعمی ظریف درون سلول های دانه قهوه می آید.

هنگامی که آسیاب می شود، قسمت داخلی دانه قهوه در معرض هوا قرار می گیرد و به مرور زمان با آن واکنش نشان می دهد و باعث می شود قهوه برخی از خواص خود را از دست بدهد.

حتما دانه های قهوه خود را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. قهوه خاصیت جذب بو دارد – به همین دلیل است که تفاله قهوه را می توان به عنوان جایگزینی برای جوش شیرین در یخچال استفاده کرد. متأسفانه، این بدان معناست که اگر قهوه شما در یک ظرف در بسته نگهداری نشود، ممکن است طعم دیگری در قهوه خود داشته باشید.

دوستداران قهوه در مورد نگهداری دانه های قهوه در دمای پایین اختلاف نظر دارند. برخی توصیه می‌کنند در صورتی که دانه‌های قهوه را ظرف یک هفته استفاده کنید در یخچال نگهداری کنید و دانه‌هایی را که استفاده نمی‌شوند در عرض چند هفته به فریزر منتقل کنید. دیگران ترجیح می دهند به سادگی آنها را در یک مکان خنک و تاریک نگهداری کنند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت