قهوه دمی چیست؟ انواع قهوه دمی

2/5 - (1 امتیاز)

قهوه دمی چیست؟

طعم قهوه دمی نسبت به قهوه اسپرسو از تلخی نسبتا کمتری برخوردار است.

این گونه قهوه برای افرادی که به طعم شدید قهوه عادت ندارند، مناسب و مرغوب به نظر می‌رسد. دم کردن قهوه از روش های متعددی در خانه و یا در کافی شاپ‌ها امکان‌پذیر است؛ اما برای تهیه این نوع قهوه مانند قهوه اسپرسو به مهارت و تمرین احتیاج دارید.

قهوه دمی با داشتن کافئین بیشتر و همچنین سرعت آماده شدن و طعم خوب آن توانسته بسیار در قلب کسانی که دوستدار قهوه هستند جا بازکند.

وسایل تهیه قهوه دمی بسیار ارزان تر از دستگاه های اسپرسوساز و دیگر دستگاه های تولید قهوه می باشد و توانسته به یکی از قهوه های در دسترس تر تبدیل شود که دارای قدمت مناسبی می باشد.

البته برای تهیه قهوه دمی به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارید و این در دسترس بودن به معنای تهیه ساده آن نیست.

علت نام نهادن این نوع قهوه به “قهوه دمی” این است که این نوشیدنی همانند چای باید در آب جوش دم بخورد و با زمان دادن به آن آماده شود.

اما به طور فوق العاده ای می تواند عصاره و طعم قهوه را با خود حفظ کند.

یکی از روش‌های رایج برای دم کردن قهوه، اضافه کردن آب جوش روی تفاله قهوه تازه است که طعم لطیفی از قهوه را برای شما به‌دنبال دارد.

دومین روش تهیه این نوع قهوه، روش غوطه‌ور ساختن است. در این روش باید مقداری تفاله قهوه تازه را به آب داغ اضافه کنید تا به آرامی در آب حل شوند. پس از حل شدن تفاله‌های قهوه، برای صاف کردن آن باید از فیلتر کاغذی، پارچه‌ای و یا فلزی قهوه را رد کنید. سپس قهوه شما آماده است و می‌توانید از طعم آن لذت ببرید.

قهوه دمی چه مزه‌ای است؟

مزه اصلی قهوه با قهوه دمی حس می‌شود. نه به این معنی که بقیه قهوه‌ها مزه ندارد، بلکه قهوه دمی به خاطر نوع دانه‌های قهوه و نحوه دم‌‌‌آوری طعم خاصی دارد.

قهوه دمی طرفداران خاصی دارد.

دانه‌های قهوه برای روش دمی، معمولاً صددردصد عربیکاست و روبوستا ندارد.

بهترین قهوه دمی و انواع قهوه دمی

برند قهوه های فوری بن مانو، لاوازا، جاکوبز، ایلی و غیره از جمله برندهای ایده آل پودر قهوه دمی در دنیا می‌باشند و توصیه کافی پارس هم به شما خرید محصولات اصل، به جای پودر فله‌ای است چون قهوه خیلی زود، عطر و طعم خود را در مجاورت با هوا از دست می‌دهد و اکسیده می‌شود، همچنین هنگام خرید این محصولات حتما به زمان مصرف و زمان رست قهوه توجه کنید چون با گذشت زمان، طعم و مزه خود را از دست می‌دهند.

همچنین پیش از تهیه دانه قهوه دمی، به اصالت و کشور سازنده توجه نمایید تا طعم و مزه قهوه اصیل را تجربه کنید. در نهایت در کنار پودر قهوه عوامل دیگری مثل رعایت زمان لازم برای دم آوری، دما و کیفیت آب استفاده شده در طعم آن، تأثیرگذار می باشند.

قهوه های مناسب کشورهای مختلف برای قهوه دمی:

قهوه‌ های بسته‌بندی‌شده در دو مدل دانه قهوه و قهوه آسیاب شده به فروش می‌رسندکه بعد از خرید دانه قهوه باید آسیاب شود. بدست آوردن یک قهوه دمی خوب، علاوه بر دارا بودن مزرعه‌ای با خاک و سیستم آب‌رسانی مناسب، نیازمند برداشت و رست استاندارد نیز می باشد.

هر چقدر دانه‌های قهوه عالی باشند اما فرآیند رست به خوبی انجام نشود، محصول حاصل‌شده، بی‌کیفیت خواهد بود؛ با توجه به اینکه دانه‌های قهوه در شرایط آب و هوایی خاص و بر روی ارتفاعات عمل می آیند، در حال حاضر کشورهای خاصی قادر به پروش آن هستند نظیر برزیل، کلمبیا، اتیوپی، کنیا، پرو، جاوا، گواتمالا و مکزیک.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت