فرق قهوه و نسکافه

5/5 - (1 امتیاز)

فرق قهوه و نسکافه و کاپوچینو

تفاوت اصلی کاپوچینو با قهوه معمولی این است که کاپوچینو از اسپرسو، بخارپز و شیر کف شده تهیه می شود. می توانید قهوه معمولی را با هر روست دانه قهوه و بسیاری از قهوه سازهای مختلف درست کنید.

اسپرسو نوعی قهوه است که با فشار دادن آب تحت فشار به دانه های ریز آسیاب شده قهوه درست می شود. قهوه به دست آمده از نظر طعم غنی است و قوام غلیظی دارد.

شیر و کف به کاپوچینو اضافه می شود تا نوشیدنی خامه ای و کف آلود ایجاد شود.

اسپرسو بهتر است با دانه‌های برشته تیره تهیه شود، زیرا دارای غلظت بالاتری از روغن‌های لازم برای تولید طعم خاص اسپرسو هستند.

تفاوت اصلی بین کاپوچینو و قهوه در شیر است. کف یک کاپوچینو بیشتر از قهوه است و معمولاً در فنجان سرو می شود. شیر موجود در کاپوچینو قبل از اینکه به قهوه اضافه شود کف می شود، در حالی که قهوه فقط با آب داغ دم می شود.

برای کاپوچینو، ابتدا قهوه اسپرسو دم می شود. سپس شیر را بخارپز کرده و کف می کنند تا لایه ای از کف خوب روی شیر قرار گیرد.

سپس در قسمت های مساوی اسپرسو، شیر بخار پز و کف شیر در بالا ترکیب می شود.

قهوه از دم کردن دانه های آسیاب شده قهوه با آب داغ تهیه می شود. روش های زیادی برای دم کردن قهوه در خانه وجود دارد. برخی از گزینه های شما برای دم کردن قهوه به شرح زیر است:

شما می توانید قهوه را با دم کردن قهوه مانند Chemex یا Hario V60 دم کنید .این باعث می شود طعم قهوه متعادل شود.

برای یک فنجان قهوه قوی تر، می توانید قهوه را با استفاده از فرنچ پرس دم کنید .

از طرف دیگر، می توانید یک Americano درست کنید. آمریکایینو از ترکیب قهوه اسپرسو و آب داغ تهیه می شود. این نیز برای اکثر مردم قهوه معمولی در نظر گرفته می شود.

بنابراین بزرگترین تفاوتی که هنگام امتحان کردن این نوشیدنی ها متوجه خواهید شد این است که یکی از آنها با ۲/۳ شیر (کاپوچینو) تهیه می شود و قهوه فقط قهوه ای ساده بدون شیر است.

تفاوت اصلی نسکافه و کاپوچینو در طرز تهیه آنهاست.

NESCAFÉ قهوه فوری است که با خشک کردن انجمادی یا اسپری خشک کردن قهوه تهیه می شود، در حالی که کاپوچینو یک نوشیدنی پیچیده است که از دم کردن اسپرسو، بخار پز کردن شیر و افزودن کف شیر تهیه می شود.

طعم و بافت این دو نوشیدنی نیز متفاوت است.

قهوه فوری NESCAFÉ طعم ملایم تر و بافت خامه ای کمتری دارد، در حالی که کاپوچینو طعم قوی تر و خامه تری دارد.

فرق قهوه و نسکافه و اسپرسو

“قهوه آمریکایی” معمولی با مخلوط کردن تفاله دانه های قهوه بو داده با آب داغ دم می شود و اجازه می دهد مخلوط برای مدت کوتاهی دم بکشد و سپس تفاله های قهوه را صاف کنید.

این یک فرآیند بسیار ساده است.”قهوه معمولی” معمولاً به معنای یک فنجان ۴گرم قهوه آمریکایی با یک قاشق چایخوری شکر و مقدار کمی شیر یا خامه مخلوط شده در آن است.

اسپرسو را می‌توان با همان دانه‌های قهوه درست کرد و می‌توان آن‌ها را مانند قهوه آمریکایی برشته کرد، اگرچه گاهی اوقات از مخلوط‌های قهوه برتر – عمدتاً عربیکا – استفاده می‌شود (زیرا نوشیدنی به‌دست‌آمده غلیظ‌تر است و طعم قهوه پایین‌تری دارد. نادیده گرفتن آن سخت تر خواهد بود)، و گاهی اوقات از رست های تیره تر در اسپرسو برای طعم تندتر استفاده می شود.

اما اسپرسو را می توان با استفاده از همان قهوه و همان روست درست کرد. اما برای اسپرسو، قهوه باید ریزتر از آنچه برای قهوه آمریکایی لازم است آسیاب شود.

این به دلیل تکنیک دم کردن است.چیزی که این نوشیدنی را به “اسپرسو” تبدیل می کند، تکنیک خاص دم کردن است و تکنیک خاص دم کردن به این دلیل است که ما به یک “اسپرسوساز” خاص نیاز داریم.

اگرچه (مطمئناً) اسپرسو را می توان در قابلمه روی اجاق درست کرد، اما نتیجه پایین تر است و توصیه نمی شود.

برای اسپرسو، تفاله‌های قهوه به شکل یک “پاک” متراکم از قهوه فشرده می‌شوند و آب داغ (حدود ۱۹۵ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت، اما نه در حال جوش) تحت فشار بالا (بین ۹ تا ۱۵ بار) از داخل پاکت عبور می‌کند تا تولید شود.

عصاره ای که ما آن را “اسپرسو” می نامیم. استخراج باید حداقل ۲۵ ثانیه طول بکشد (تا زمان کافی برای تماس آب با قهوه وجود داشته باشد) اما نباید بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد.

آسیاب باید به اندازه کافی خوب باشد تا یک پوک متراکم ایجاد شود تا بتوان فشار را در طول استخراج حفظ کرد.دستگاه اسپرسوساز آب را در دمای مناسب نگه می دارد و فشار و مدت زمان استخراج را کنترل می کند.این را نمی توان روی اجاق گاز انجام داد.

عصاره حاصل، اسپرسو، طعم بسیار شدیدتری نسبت به قهوه معمولی دارد .به همین دلیل است که فنجان های اسپرسو کوچک هستند. سرو معمولی اسپرسو حدود یک ۷ گرم با ۳۰ میلی لیتر مایع است – همان شات.

شیر یا خامه هرگز در اسپرسو ریخته نمی‌شود (به جز زمانی که نوشیدنی‌های دیگری درست می‌شود که دیگر «اسپرسو» نامیده نمی‌شوند)، اگرچه در صورت تمایل می‌توان اسپرسو را با شکر شیرین کرد.

 

کاپوچینو و لاته نوشیدنی هایی هستند که با اسپرسو و شیر تهیه می شوند.وجه تمایز این است که در کاپوچینو، شیر (با استفاده از میله بخار که بخشی از هر دستگاه اسپرسوساز است) به یک «میکروفوم» تبدیل می شود که تقریباً دو برابر حجم شیر اصلی است.

در لاته، شیر صرفاً “بخار” می شود (گرم می شود، در نتیجه شیر داغ با سر کوچک کف است) با استفاده از همان چوب بخار، اما روشی متفاوت.برای کف کردن، شیر به یک “میکروفوم” تبدیل می شود.

ریزحباب‌های موجود در فوم با فشار دادن هوای داغ به داخل “پارچه” محکم ایجاد شده توسط مولکول‌ های پروتئین در شیر ایجاد می‌شوند.

بنابراین از قضا، شیر بدون چربی، با داشتن پروتئین بیشتر، کف حجیم تری نسبت به شیر کامل تولید می کند.برای لاته، هدف ایجاد کف زیاد نیست، بنابراین هر نوع شیری کار می کند.

برای کاپوچینو، با مقادیر مساوی اسپرسو و شیر شروع می کنیم.سپس شیر (در یک پارچ مخصوص کف کردن) به یک میکروفوم تبدیل می شود که تقریباً دو برابر حجم اصلی شیر است.سپس میکروفوم روی اسپرسو ریخته می شود.

اگر اسپرسو را در میکروفوم بریزید، نوشیدنی “لاته ماکیاتو” نامیده می شود.

برای لاته، با دو برابر شیر اسپرسو شروع می کنیم.سپس شیر با استفاده از میله بخار تا دمای ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت (اما نه داغتر) گرم می شود (اما کف نمی کند).سپس شیر داغ و اسپرسو را با هم در یک فنجان سرو بریزید.

هر میکروفومی که در فرآیند بخارپز ایجاد شده بود روی قسمت بالایی لاته ریخته می شود. گاهی اوقات فوم را هنرمندانه می ریزند تا طرح های فانتزی روی نوشیدنی ایجاد شود.

تفاوت نسکافه و قهوه فوری

قهوه های فوری منحصر به فرد را کشف کنید که می توانید هر زمان که مناسب باشد درست کنید. از برشته‌ های منطقه‌ای گرفته تا قهوه‌های با طعم کامل، انواع غنی قهوه فوری نسکافه را کشف کنید .

فرق نسکافه گلد و کاپوچینو

یکی از محبوب‌ترین و محبوب‌ ترین قهوه‌ها در سراسر جهان، کاپوچینو، تعادل کاملی از اسپرسو، شیر بخار پز و کف است. کاپوچینو که منشا آن ایتالیاست، ساختار و حتی تقسیم همه عناصر به یک سوم مساوی است. این تفاوت اصلی بین کاپوچینو و قهوه است. یک کاپوچینوی ماهرانه باید غنی باشد، اما اسیدی نباشد و طعم ملایمی از شیر داشته باشد و چون شیر در واقع با آن مخلوط نمی شود، طعم قوی تری به اسپرسو می دهد.

اسپرسوی NESCAFÉ ما از ۱۰۰% دانه های عربیکا که در بهترین مناطق قهوه رشد می کند تهیه می شود.

ما دانه‌ های قهوه را برشته می‌کنیم تا طعم غنی و شدیدی که برای این نوع قهوه کلاسیک لازم است به دست آوریم.

یک فنجان کوتاه اما عمیقاً رضایت بخش با لایه کرمای مخملی طلایی-قهوه ای – راهی آسان برای لذت بردن از یک اسپرسو.

تفاوت قهوه و اسپرسو در چیست؟

اسپرسو و قهوه چیزهای متفاوتی نیستند. اسپرسو نوعی قهوه است که به طور خاص، این روشی برای دم کردن قهوه است که از فشار بالای آب و دانه های ریز آسیاب شده برای ایجاد یک شات کوچک و غلیظ استفاده می کند (این اصطلاح به خود شات نیز اشاره دارد).

در حالی که دانه های تیره برشته شده از نظر تاریخی در ایتالیا، جایی که اسپرسو اختراع شد، محبوبیت بیشتری داشته است، از هر نوع دانه قهوه با هر مبدا و در هر سطح برشته می توان برای تهیه اسپرسو استفاده کرد.

یکی از ویژگی های بارز اسپرسو، جدای از طعم غلیظ و بدنه شربتی تر آن، لایه رویی فوم معروف به کرما است که محصول جانبی فرآیند استخراج با فشار بالا است. اسپرسو را می توان با شیر (یا آب اضافی) ترکیب کرد تا دیگر نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو مانند ماکیاتو، کورتادو، کاپوچینو، لاته، سفید مسطح، ماروچینو، آمریکانو و غیره تهیه شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت