طرز تهیه قهوه کنیا و نحوه دم کردن این قهوه خوشمزه

5/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه قهوه کنیا

در حالی که سایر کشورهای آفریقایی ممکن است زودتر شروع به رشد و کشت دانه‌های قهوه کرده باشند، کنیا یکی از نخبه‌ترین و خاص‌ترین قهوه‌های جهان را با برخی از معتبرترین طعم‌ها و اسیدیته شراب معروفی که در سراسر جهان توسط دوستداران قهوه شناخته شده است، تولید می‌کند. با این حال، کنیا نه تنها به خاطر قهوه‌اش معروف است، بلکه به خاطر سیستم تعاونی تولید و مناطق کامل کشت قهوه نیز مشهور است.

در طول دهه ها، کنیا یک سیستم تعاونی تولید، فرآوری، آسیاب و بازاریابی را اجرا کرد. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر قهوه ساز، ۷۰ درصد از تولید قهوه کنیا توسط کشاورزان کوچک اداره می شود.

قهوه کنیا

قهوه کنیا نوعی از قهوه است که از کشور کنیا به دست می‌آید. کشور کنیا یکی از کشورهای معروف تولیدکننده قهوه در قاره آفریقا است. قهوه کنیا معمولاً با کیفیت بالا و طعم مطلوبی شناخته می‌شود. این نوع قهوه معمولاً دارای تندی ملایم و طعم میوه‌ای با بوی گل‌ها و نکاتی از شکر می‌باشد.

تولید قهوه در کنیا در مناطقی مانند پناما، نایروبی، مومباسا و کرینیا صورت می‌گیرد. همچنین، برخی از انواع محبوب قهوه کنیا شامل “AA”، “AB” و “PB” هستند که به نوع برش‌های دانه قهوه اشاره دارند.

قهوه کنیا همچنین به عنوان یکی از قهوه‌های متمایز جهانی به حساب می‌آید و طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد.

طرز تهیه قهوه کنیا

تمام دانه‌های قهوه سبز کنیایی با منشاء واحد، تحت پردازش مرطوب قرار می‌گیرند تا طعم توت و مرکبات را از بین ببرند و یک فنجان قهوه تمیزتر، روشن‌تر و میوه‌تر ایجاد کنند. پس از شستن، لوبیاها تا ۳۶ ساعت تخمیر می شوند تا پوشش لزج و شیرین آن از بین برود. سپس آنها را در آفتاب خشک می کنند و به مرحله آسیاب می روند، جایی که میوه از پوسته خشک خارج می شود.

پس از آسیاب، دانه های قهوه کنیا یی درجه بندی می شوند. نمرات بر اساس اندازه، وزن، شکل و رنگ آنها تخصیص داده می شود. لوبیاها را می توان در هر جایی از E (برای فیل) تا AA تا C (یکی از کوچکترین اندازه ها) برچسب زد. هرچه لوبیا بزرگتر، غلیظ تر، سالم تر و متراکم تر باشد، طعم بهتری دارد.

در حال حاضر، تولید قهوه کنیا یکی از پیشرفته‌ترین تولیدات در جهان است زیرا بر اساس سیستم تعاونی کار می‌کند. تأسیسات تحقیقاتی از تولید قهوه حمایت می کنند و به آینده نگاه می کنند، زیرا آنها سعی می کنند دانه های قهوه ای را اختراع کنند که بتواند در برابر بیماری مقاومت کند.

در طول فصل برداشت، صادرات حراج آزاد هر سه شنبه انجام می شود تا جنگ قیمت ایجاد شود و بازار قهوه زنده بماند. این یک سنت چند دهه ای است که به نسل ها برمی گردد. کشاورزان در مقیاس کوچک اغلب لوبیاها را به خریداران بزرگتر یا ایستگاه های فرآوری می فروشند که لوبیاها را مرتب می کنند و سپس به دیگران می فروشند.

مناطق در حال رشد

بهترین نوع دستگاه برای تهیه قهوه ای خوش طعم، خرید سایفون می باشد.

کنیا شرایط مناسبی برای رشد دانه های قهوه دارد. برای رشد یک دانه قهوه خوب، ارتفاع، بارندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کیفیت خاک همگی نقش دارند.

بسیاری از دانه های قهوه کنیا در فلات های مرتفع بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ فوت از سطح دریا مانند کوه کنیا، رشته کوه Aberdare و Kisii کشت می شوند. ارتفاعات بالا شرایط رشد سخت تری دارند که گیاهان قهوه را مجبور به مبارزه برای زنده ماندن و ایجاد مواد مغذی بیشتر می کند.

هرچه مواد مغذی موجود در یک گیاه قهوه بیشتر باشد، قهوه حاصل اسیدی و طعم‌دارتر است. از آنجایی که دانه‌های قهوه در چنین ارتفاعات بلندی رشد می‌کنند، واجد شرایط دریافت دانه‌های کاملاً سخت (SHG) / Strictly Hard Bean (SHB) هستند .

از آنجایی که کنیا به خط استوا نزدیک است، گیاهان قهوه مقدار ثابتی از آفتاب را تجربه می کنند. در برخی از مکان‌ها، که در آن سایه وجود ندارد، دانه‌ها حتی بیشتر از روشنایی مشخصه‌ای دارند که دانه‌های قهوه کنیایی به آن معروف هستند. این در حالی است که دمای هوا در مناطق کوهستانی بین گرم و سرد در نوسان است و بارندگی را تشویق می کند.

بسیاری از مناطق در حال رشد کنیا بر روی خاک آتشفشانی قرار دارند که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد گیاهان قهوه و تغذیه مواد مغذی آن کمک می کند. این به نوبه خود طعم ظریف دانه های قهوه را افزایش می دهد.

همه این فاکتورهای رشد طبیعی به کنیا کمک می کنند تا یک قهوه لذیذ ثابت و درجه یک را ارائه دهد.

طرز تهیه عرق قهوه کنیا

عرق قهوه کنیا یک نوشیدنی لذیذ و ملایم است که از دانه‌های قهوه کشور کنیا تهیه می‌شود. در زیر، یک روش ساده برای تهیه عرق قهوه کنیا را برای شما توضیح می‌دهم:

مواد لازم:
۱. دانه‌های قهوه کنیا تازه تردید شده یا آسیاب شده: ۲ قاشق غذاخوری
۲. آب: ۲ پیمانه
۳. قوری یا ماشین اسپرسو

طرز تهیه:

۱. دانه‌های قهوه کنیا را آسیاب کنید تا به شکل ریزی متوسط درآید.
۲. آب را در قوری یا مخزن اسپرسو خود بریزید و به دمای ۹۰-۹۵ درجه سانتی‌گراد برسانید.
۳. دانه‌های قهوه آسیاب شده را در فیلتر قوری یا ماشین اسپرسو بریزید و با دقت فشار دهید.
۴. آب داغ را به صورت آهسته و مستمر روی دانه‌های قهوه بریزید تا عرق قهوه اسپرسو تهیه شود.
۵. عرق قهوه را در فنجانهای قهوه ریخته و برای افزودن شکر یا شیر اگر تمایل دارید، آماده مصرف است.

توجه داشته باشید که عملکرد و طعم نهایی عرق قهوه بستگی به نوع دانه‌های قهوه، نسبت آب به قهوه، دمای آب و فشار و زمان استخراج دارد. امکان استفاده از دستگاه‌های اسپرسو نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی عرق قهوه مورد نظر خود را تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه کنیا

قهوه خوب

دانه‌های قهوه کنیایی به خاطر طعم شدید، بدن کامل و عطر دلپذیر خود شناخته می‌شوند. در حالی که هر منطقه در حال رشد ترکیب کمی متفاوت از نت مرکبات و طعم استوایی را تولید می کند، موضوع اصلی یک پیچیدگی متعادل با ابعاد عمیق است.

قهوه دارای رنگ‌های لذیذ و شیرین است که به دلیل ارتفاعات بالا و خاک آتشفشانی، در برابر اسیدیته شراب مانند قرار می‌گیرد. طعم های پررنگ هر فنجان را با رنگ هایی از توت توت سیاه تا مرکبات ترش می پوشانند. طعم پس از آن معمولاً طعم شراب یا پوست لیمو را نشان می دهد. پردازش مرطوب یک فنجان پر جنب و جوش، تمیز و ترد ایجاد می کند که سرشار از طعم و نت های میوه ای واضح و پیچیده است.

کنیا دانه‌های قهوه عربیکا را تولید می‌کند که کیفیت بالایی دارند و اغلب به عنوان “جام خبره” شناخته می‌شوند.

فرهنگ

دانه‌های قهوه در کنیا کشت نمی‌شد تا اینکه در دهه ۱۸۹۰ گروهی از مبلغان فرانسوی به نام پدران روح‌القدس از جزیره‌ای در نزدیکی ساحل به کنیا رسیدند. مزارع ماموریتی که آنها مستقر شدند به هسته رشد قهوه کنیایی برای چندین دهه تبدیل شدند. در حال حاضر، کشت قهوه در سراسر کشور گسترش یافته است و عمدتا توسط گروه‌هایی از کشاورزان کوچک انجام می‌شود.

از قضا، بیشتر مردم کنیایی نوشیدن چای را به قهوه ترجیح می دهند. اما وقتی قهوه می نوشند، نوشیدنی سنتی به نام «کاهاوا چونگه» یا «قهوه تلخ» را تهیه می کنند. این یک قهوه تند و سیاه است که در خانه یا در بازار دم می شود و شما می توانید با خرید ایروپرس بهترین ها را سرو نمایید.

قهوه تلخ در یک کتری برنجی روی اجاق زغالی دم می شود. ادویه هایی مانند زنجبیل، هل و دارچین اغلب در کتری ریخته می شوند تا با قهوه دم بکشند و آن را تلخ می کنند. قهوه در فنجان های مینیاتوری با خرما یا سایر خوراکی های شیرین در کنار آن سرو می شود. در برخی از مکان ها، آنها “Kahaw Tamu” را دم می کنند که طعم شیرین تر و رنگ روشن تر از “Kahawa Chunghu” معمولی است.

طرز تهیه قهوه کنیا

سبک های دم کردن قهوه کنیا

از آنجایی که دانه‌های قهوه کنیا بسیار اسیدی هستند، بهترین روش دم کردن، روشی است که به طور کامل تمام طعم‌های ظریف را از بین می‌برد و در عین حال قهوه‌تان را با اسیدیته غرق نمی‌کند. اگر می خواهید قهوه کنیایی را در خانه درست کنید، می توانید از فرنچ پرس ، آئروپرس یا دم سرد استفاده کنید، برای خرید فرنچ پرس وارد فروشگاه قهوه دارک شوید.

این روش‌ها طعم لطیف گلی و میوه‌ای دانه‌ها را حفظ می‌کنند، که همان چیزی است که قهوه را بسیار خوشمزه می‌کند. اگر می‌خواهید اسیدیته قهوه را برجسته کنید، قوی‌تر دم کنید و ریزتر از حالت معمولی این روش‌های دم‌آوری دم کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت