دانه قهوه نیکاراگوئه

Rate this post

دانه قهوه نیکاراگوئه

یک قهوه نیکاراگوئه ای خوب، روشنایی ملایم و میوه ای را نشان می دهد و به جای احساسات کم رنگ مانند پاپایا، زردآلو و شکلات، به سمت ویژگی های با رنگ بالاتر مانند احساس مرکبات و گل ها تمایل دارد.

قهوه‌های نیکاراگوئه به طور کلی مشخصه قهوه‌ های آمریکای مرکزی هستند، اگرچه معمولاً از نظر اسیدی نسبت به سایر قهوه ‌های آمریکای مرکزی ملایم‌ تر هستند. قهوه نیکاراگوئه فرآوری شده مرطوب (شسته شده) است.

در حالی که معمولاً گواهی ارگانیک ندارند (اگرچه برخی از آنها در بازار تأیید شده اند)، بیشتر درختان قهوه به دلیل کمبود زیر ساخت و بودجه در مناطق به صورت ارگانیک رشد می کنند.

نیکاراگوئه دارای برخی از ارتفاعات کمتر در حال رشد در میان قاره آمریکای مرکزی است، اما اکثر آنها واجد شرایط رشد بالا هستند و Strictly High Grown (SHG) در دسترس است.

انواع گیاه قهوه نیکاراگوئه

نوع گیاه قهوه بوربون که در نیکاراگوئه رشد می کند به تولید دانه های قهوه با طعم های ملایم مختلف از جمله وانیل، گلابی، شکلات و پوسته پای معروف است.

 واریته های کمتر رایج شامل

کاتورا

پاکامارا

ماراگوگیپ

ماراکاتورا

کاتوای زرد و قرمز

کاتیمور

نیکاراگوئه که با کاستاریکا و هندوراس مرز مشترک دارد، طیف وسیعی از قهوه‌ها را برای بازار قهوه تخصصی و همچنین قهوه‌های درجه پایین‌ تر تولید می‌کند. برخی از محبوب ترین نام های بازار برای قهوه نیکاراگوئه Segovia، Jinotega و Matagalpa هستند.

 مناطق رشد کمتر برجسته عبارتند از:

استلی

مادریز

ماناگوا / گرانادا

صادرات قهوه نیکاراگوئه

تجارت قهوه نیکاراگوئه از زمانی که در اواسط دهه ۱۸۰۰ شروع شد، دوران پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است و دوره های تقاضای بالا و پایین را پشت سر گذاشته است.

در دهه‌ های اخیر تجارت قهوه نیکاراگوئه به دلیل جنگ داخلی و طوفان‌ها و همچنین ممنوعیت ایالات متحده برای واردات نیکاراگوئه در طول جنگ سرد آسیب دیده است.

قهوه نیکاراگوئه اکنون شروع به بازگشت به محبوبیت سابق خود کرده است. قهوه های نیکاراگوئه بر اساس ارتفاعی که در آن رشد می کنند طبقه بندی یا درجه بندی می شوند.

این توسط واردکنندگان قهوه سبز وارد می شود، که با توزیع کنندگان و دلالان در آمریکای مرکزی همکاری می کنند تا قهوه سبز بو داده نشده را در مقادیر ظرفی (معمولاً ۴۵۰۰۰ پوند) به ایالات متحده و کانادا تحویل دهند.

سپس کیسه های انبوه تولید شده را برای فروش عمده به شرکت های روست قهوه که از آن در برند ها و ترکیبات خود استفاده می کنند، جدا می کنند.

مناطق در حال رشد

نیکاراگوئه یک تولید کننده پربار است، با مناطق، گونه ها و سطوح مختلف کیفیت در جهان سبب شده از سایر کشور های تولید کننده مجزا شود. برای کمک به بازاریابی و ایجاد استانداردها، نگاهی به مناطق مختلف و آنچه که آنها به آن معروف هستند، مفید است.

منطقه جینوتگا

Jinotega یک قهوه معتبر است که در نیکاراگوئه رشد می کند و منطقه اصلی کشت قهوه در نیکاراگوئه است.  یک نام بازار است که از کلمه xinotencatl گرفته شده است که ممکن است به معنای “شهر پیرمرد ها” یا “همسایگان Jinocuabos” باشد.

Jinotega  قهوه های Caturra و Bourbon را تولید می کند که بین ۱۱۰۰ تا ۱۷۰۰ متر رشد می کنند.

جینوتگا توسط تعاونی Soppexcca با روش‌ های پرورش سایه در زیر درختان موز و انبه رشد می‌کند، اگرچه دارای گواهینامه مناسب برای پرندگان یا سایه رشد نیست. این یک قهوه گرد است که شیرین و عمیق است.

منطقه ماتاگالپا

پایتخت ماتاگالپا نام خود را به این منطقه داده است که از املاک و تعاونی های بسیاری تشکیل شده است. قهوه‌های اینجا معمولاً از انواع Caturra و Bourbon هستند و بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ متر رشد می‌کنند.

منطقه سگویا

نیکاراگوئه سگوویا گاهی اوقات “Nueva Segovia” با نت ‌های میوه‌ای غنی و رایحه‌هایی از شکلات، شیرینی بادام دارد. به ندرت در بازار موجود است و بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ متر رشد می کند.

برای برجسته کردن قهوه ‌های Caturra یا Bourbon در نیکاراگوئه Segovia که غنای متعادلی دارند، روست متوسط ​​تاریک توصیه می‌شود. این یک قهوه لذیذ برای نوشیدن در طول روز است.

لوبیا فیل

در نیکاراگوئه، یک گیاه قهوه نیز وجود دارد که برگ ها و توت های بسیار بزرگ و همچنین بزرگترین دانه های قهوه سیاره را تولید می کند. آنها به عنوان لوبیا فیل شناخته می شوند و رقم آن گونه ای خود به خودی از عربیکا تیپیکا است. این گیاه در ارتفاعات بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ فوت از سطح دریا بهترین رشد را دارد.

این گونه جهش یافته از این گیاه عربیکا تایپیکا برای اولین بار در برزیل رشد کرد و اکنون در نیکاراگوئه رشد می کند. در حالی که عملکرد ماراگوگیپ زیاد نیست، لوبیا مطمئناً زیاد است.

قهوه Nicaraguan Maragogype Elephant Bean به خاطر جنس خوب ، تعادل نفیس، اسیدیته روشن و طعم تمیزش شناخته شده است. مقدار مصرف کباب متوسط ​​توصیه می شود و نه بیشتر.

گیاه تایپیکا عملکرد کمتری دارد (مثلاً گیلاس قهوه کمتر) اما گفته می‌شود که دانه‌ای برتر با طعم غلیظ ‌تر و در نتیجه فنجان قهوه دم‌شده بهتر تولید می‌کند.

این قهوه های خوش طعم، صاف و متعادل برای قهوه دم شده سرد استثنایی هستند، که اسیدیته را بیشتر کاهش می دهد و نوشیدنی تابستانی با طراوت و نوشیدنی آسان را ایجاد می کند.

نیکاراگوئه پاکامارا یک قهوه با دانه های درشت است که ترکیبی از گونه دورگ السالوادوری  و گونه Maragogype است.

کشت پاکامارا نسبتاً آسان است اما خمیر و خشک کردن مناسب آن دشوارتر است. تجهیزات آسیاب نیاز به کالیبراسیون مجدد دارند و باید در طول تخمیر و شستشو با افزایش چرخش در بسترهای خشک کن دقت ویژه ای صورت گیرد.

خرید قهوه نیکاراگوئه

نیکاراگوئه تجارت قهوه نسبتاً خوبی دارد و عرضه ثابت آن در بازار موجود است. اکثر روست‌ کننده‌های قهوه تخصصی یک قهوه نیکاراگوئه را حمل می‌کنند، توصیه می‌کنیم قهوه‌ای را پیدا کنید که آن را تازه برشته کند و ظرف یک هفته پس از سفارش شما تحویل دهد.

سعی کنید از مارک های درجه یک استفاده کنید، زیرا این قهوه ها معمولاً هفته ها یا ماه ها قبل از اینکه در نهایت به شما تحویل داده شوند، بو داده می شوند و طعم خود را در این فرآیند از دست می دهند.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت