قهوه باریستا چیست

Rate this post

قهوه باریستا چیست

یک باریستای چیره دست می تواند هنر دم کردن قهوه را بدون دردسر جلوه دهد. در حالی که صنعت رستوران‌داری فرصت‌های شغلی زیادی را ارائه می‌دهد، تنها یک متخصص واقعی در مورد قهوه و نوشیدنی‌های مرتبط با آن وجود دارد.

این فرد ماهر که اغلب از آن به عنوان “هنرمند قهوه” یاد می شود، دانش گسترده ای در زمینه قهوه دارد و در هنر تهیه قهوه، تزیین و خدمات رسانی به مشتریان مهارت دارد.

 باریستا چیست؟

در ساده ترین حالت، یک باریستا کسی است که قهوه و نوشیدنی های مبتنی بر قهوه درست می کند و یا سرو می کند.

اینها می تواند شامل اسپرسو و نوشیدنی های تهیه شده از اسپرسو مانند لاته، کاپوچینو و نوشیدنی های قهوه سرد باشد.

یک باریستا در تهیه نوشیدنی های تهیه شده از قهوه مهارت دارد و معمولاً دانش گسترده ای در مورد انواع مختلف قهوه موجود در سراسر جهان دارد.

شغل باریستا چگونه است؟

کار به عنوان یک باریستا می تواند معانی مختلفی داشته باشد. یک باریستا در کافه هتل فقط می‌تواند قهوه و نوشیدنی اسپرسو را تهیه و سرو کند، در حالی که یک باریستا در یک قهوه‌خانه کامل اغلب نوشیدنی‌های دیگری مانند چای، اسپریتزر و نوشیدنی‌های منجمد را نیز سرو می‌کند.

یک باریستا در کافی شاپ یا کافه ممکن است غذاهای سبک مانند ساندویچ، شیرینی، کیک یا اقلام صبحانه نیز سرو کند. این شغل شامل کار با مردم تقریباً بدون وقفه است.

باریستاها در کار خود متخصص هستند و درک عمیقی از مخلوط قهوه، هنر برشته کردن قهوه، پیچیدگی های کار و نگهداری دستگاه های اسپرسوساز و مهارت ظریف کف کردن شیر دارند. این مهارت‌های ارزشمند را می‌توان از طریق دوره‌های تخصصی باریستا به‌دست آورد، جایی که متخصصان مشتاق قهوه می‌توانند اسرار ایجاد یک فنجان قهوه عالی را کشف کنند و بر هنر این حرفه مسلط شوند.

ویژگی های یک باریستای خوب

  1. دانش پیشرفته قهوه

یک باریستای خوب هر نوع قهوه ای را چشیده است و کام خوبی برای تشخیص طعم های مختلف قهوه دارد و می تواند دستور العمل ها را با توجه به درخواست مشتری تطبیق دهد.

  1. شنونده خوبی باشید

از آنجایی که هر مشتری دیدگاه منحصر به فرد خود را در مورد آنچه که فنجان قهوه عالی او را می سازد، دارد، مهم است که به درخواست های ویژه مانند “فوق داغ”، “دبل شات”، “یک شات شربتی” گوش فرا دهید.

  1. دانش قهوه در سراسر جهان

باریستاهایی که در یک هتل یا شهر چندفرهنگی کار می کنند و برای مشتریان بین المللی قهوه سرو می کنند، باید توجه ویژه ای داشته باشند زیرا آیین ها و انواع مختلفی از قهوه در سراسر جهان وجود دارد.

  1. خلاقیت و دست ثابت

یک باریستای ماهر نیز یک هنرمند واقعی است که به خاطر تسلط خود در “لاته آرت” شهرت دارد. آنها توانایی ایجاد طرح های پیچیده لبخند بر روی سطح کاپوچینو را با ریختن ماهرانه کف شیر روی اسپرسو دارند.

  1. مهارت های خدمات مشتری

علاوه بر این، داشتن مهارت‌های عالی در خدمات مشتری و سریع بودن نیز از ویژگی‌های کلیدی یک باریستای موفق است.

  1. حافظه خوب

یک باریستای خوب می‌تواند تمام دستور العمل‌های نوشیدنی‌های محبوب را به خاطر بسپارد و همچنین آماده‌سازی چندین سفارش قهوه را به طور همزمان بدون از دست دادن کسی انجام دهد.

چشم انداز شغلی باریستا

فرصت های شغلی به عنوان یک باریستا متنوع و هیجان انگیز است. ممکن است امکان کار در رستوران، کافه، کافی شاپ یا هتل وجود داشته باشد. به علاوه، در بسیاری از شهرهای بزرگ چرخ دستی های قهوه لذیذ وجود دارد که به کارگران ماهر نیز نیاز دارند.

این کاری است که می توان آن را در هر نقطه از جهان از جمله شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک انجام داد.

قهوه همچنین نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری کارآفرینی بزرگ است، زیرا هزینه‌های راه‌اندازی برای کامیون قهوه حداقل است و اگر با دقت انجام شود، می‌توان آن را افزایش داد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت