عوارض قهوه تلخ

Rate this post

عوارض قهوه تلخ

کافئین پرمصرف ترین ماده روانگردان در جهان است. بسیاری از مردم هر روز را با کافئین به شکلی شروع می کنند تا به آنها کمک کند هوشیاری، انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشند.

این برای بسیاری از مردم چیز بدی نیست. اگر سلامت کلی شما خوب است و هیچ بیماری دیگری ندارید، رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد کافئین بیش از حد مصرف می کنید عبارتند از:

داشتن مشکل در خواب
اضطراب، بی قراری یا تحریک پذیری
تجربه مشکلات معده یا سوزش سر دل
سرگیجه یا لرزش
ضربان قلب سریع یا ضربان قلب شما به صورت ناموزون

کافئین هم یک محصول طبیعی و هم یک دارو است. این یک کیسه ترکیبی از خوب و نه چندان خوب است. اگر برای شما کار می کند، دلیلی برای ایجاد تغییر وجود ندارد.

چقدر کافئین زیاد است؟

اکثر پزشکان توصیه می کنند که بزرگسالان باید مصرف کافئین را به حدود ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند. مصرف کافئین کودکان باید بسیار محدود باشد، اگر اصلا وجود داشته باشد.

نمونه ای از ۲۰۰ میلی گرم کافئین:

حدود دو فنجان قهوه.
حدود چهار قوطی یک نوشیدنی کولا.
حدود چهار فنجان چای.
حدود یک نوشیدنی انرژی زا (بسته به برند)
برخی افراد می توانند تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز را مدیریت کنند. اما کارشناسان موافقند که ۶۰۰ میلی گرم (چهار تا هفت فنجان قهوه) احتمالاً زیاد است.

به حجم کولای بزرگی که همراه با یک وعده غذایی عرضه می شود و میل می نمایید توجه کنید و حتی ممکن است در برخی از داروهای بدون نسخه هم نیز کافئین مصرف کنید.

حتما در مواقعی که دارو مصرف می کنید به میزان مصرف بی رویه آن توجه کنید چون از کافئین بالایی برخوردار هستند و از طرف دیگر سایر نوشیدنی هایی که کافئین بالا دارند را نباید روزانه زیاد میل نمود چون ممکن است پیامد های منفی برای شما به بار آورد.

برخی از افراد بر خلاف اطرافیانشان نسبت به کافئین حساس تر هستند. مهم نیست که چقدر کافئین مصرف می‌کنید، وقتی تمام راه ‌هایی را که روی بدنتان تأثیر می‌گذارد بررسی می‌کنید، ممکن است تعجب کنید.

چه زمانی باید کافئین را محدود کنید؟

اگر مشکلات سلامتی دارید یا دارو مصرف می کنید، توجه بیشتری به میزان کافئین خود داشته باشید. کافئین می تواند شرایط پزشکی مانند مشکلات قلبی، دیابت، پوکی استخوان و سایر موارد را بدتر کند زمانی که:

باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند و فشار خون شما را بالا می برد.
به حملات پانیک کمک می کند.
سطح قند خون را افزایش می دهد (به خصوص در نوشابه یا زمانی که شکر به قهوه و چای اضافه می شود).
جذب کلسیم را مسدود می کند و منجر به تحلیل استخوان ستون فقرات می شود.
اسیدیته معده را افزایش می دهد، روده را تحریک می کند، جذب آهن را کاهش می دهد.

کافئین همچنین می تواند برخی داروها و مکمل های غذایی را کم اثر کند. اگر مشکلات سلامتی دارید یا دارو مصرف می کنید، ایده خوبی است که با پزشک یا داروساز خود در مورد کافئین مشورت کنید.

کافئین همچنین باعث می شود بیش از حد معمول ادرار کنید و می تواند منجر به کم آبی بدن شود. همچنین می تواند منجر به مشکلات فوری یا بی اختیاری ادرار شود .

هنگامی که محصولات کافئین دار مصرف می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید تا هیدراته بمانید.

عوارض قهوه تلخ

چگونه می توانید کافئین را محدود یا حذف کنید؟

علاوه بر تمام عوارض جانبی منفی احتمالی، کافئین اعتیاد آور است. تغییر مصرف ممکن است یک چالش باشد.
بهترین راه برای کاهش مصرف کافئین بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما بهتر است.
اگر به یکباره آن را ترک کنید، می توانید منتظر عوارض جانبی مانند سردرد، خستگی یا حالت تهوع باشید. عوارض جانبی معمولاً پس از چند روز از بین می روند.

در اینجا چند راه برای نزدیک شدن به ترک یا محدود کردن مصرف تدریجی وجود دارد:

با یک نوشیدنی کافئین دار کمتر در روز شروع کنید.
نوشیدن کافئین را در ظهر متوقف کنید.
به کافئین بدون کافئین بروید و ممکن است آنقدر تغییر را متوجه نشوید.
نوشیدنی کافئین دار خود را با یک جایگزین سالم تر مانند آب یا چای گیاهی جایگزین کنید.
قطع یا محدود کردن کافئین می تواند یک چیز عالی باشد. پس از ایجاد تغییر، ممکن است اضطراب، بی قراری، سوزش سر دل، سرگیجه، سوء هاضمه و مشکل خواب کمتری داشته باشید. خلاص شدن از شر عوارض جانبی می تواند زندگی شما را از نظر احساسی و جسمی بهتر کند.

قهوه حاوی کافئین می تواند باعث بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی شود. مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

خطرات کافئین در دوران بارداری

مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری ممکن است خطر عوارضی از جمله سقط جنین، مرده زایی، وزن کم هنگام تولد و یا داشتن نوزادی کوچک برای سن حاملگی را افزایش دهد.

برخی از زنان متوجه می‌شوند که در دوران بارداری نسبت به کافئین حساس‌تر می‌شوند و گزارش می‌دهند که حتی مقادیر کم آن‌ها را دچار اضطراب و عصبانیت می‌کند.

کافئین همچنین می تواند بر خواب تأثیر بگذارد و باعث بی خوابی بارداری شود و ممکن است حالت تهوع صبحگاهی را بدتر کند. یکی دیگر از عوارض جانبی، تکرر ادرار نیاز به دفعات بیشتر ادرار کردن و تحریک مثانه است.

کاهش یا قطع کامل کافئین برای برخی از زنان که گزارش می دهند اغلب بوی آن را در این دوران دوست ندارند، آسان تر می شود.

خرید قهوه درجه یک و ارگانیک رو از فروشگاه های بزرگ معتبر انجام بدین.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت