طرز تهیه قهوه

Rate this post

طرز تهیه ی قهوه

نوشیدن در اولین جرعه قهوه مانند بهشتی است که جوانه های چشایی را ماساژ می دهد. همانطور که یک شرکت قهوه در قوطی مدت ها پیش متوجه شد که این بهترین بخش بیدار شدن از خواب است.

برای یک لحظه در کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان، یا در حالی که انگشتانتان لیوان مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه بغل می‌کنند، به صحنه آخرین تعطیلاتتان برده شده‌اید، نگرانی‌های روز لحظه‌ای از بین می‌رود و به شما اجازه می‌دهد در آرامش آفتاب نفس بکشید. همانطور که کافئین به مغز شما ضربه می زند.

درک این نکته دقیقاً به همین دلیل است که مصرف صحیح اولین فنجان روز برای هر عاشق قهوه بسیار مهم است.

یک بار آن فنجان عالی را میخ کنید و دیگر نمی خواهید به عقب برگردید.

به طور خلاصه، درست کردن یک فنجان قهوه عالی، بیش از هر چیز به سه عنصر نیاز دارد: آب مناسب، برشته مناسب و این نکته مهم است.

هر چند وسوسه انگیز باشد که آسیاب های خود را در دستگاه قهوه ساز مستر بیندازید و راه بروید، اما احتمالاً نتایج مورد نظر شما را به همراه نخواهد داشت. با این حال، قهوه خود را در فرآیند دم کردن مقداری عشق نشان دهید و در ازای آن مقدار زیادی عشق، یا حداقل چند قاشق غذاخوری به شما می دهد.

پیدا کردن کباب مناسب

واقعیت: هیچ قانون دقیقی در مورد بهترین زمان مصرف قهوه بو داده وجود ندارد. اما می‌توانید روی یک کباب تازه حساب کنید که نتیجه‌ای با کیفیت دارد. کاری که می‌خواهید در جستجوی سن کباب و کباب مناسب انجام دهید این است که سؤال کنید چه کسی کباب را به شما می‌فروشد.

برخی از قهوه‌ها (بسیاری از آنها در واقع) آنهایی هستند که می‌خواهید در عرض پنج روز پس از تاریخ برشته شدنشان برای نتایج بهینه مصرف کنید، در حالی که بسیاری دیگر از نظر کیفیت تا حدود یک ماه پس از تاریخ برشته شدن کاملاً ثابت هستند.

اما اینکه چه طعم هایی را استخراج می کنید کاملاً به میزان متخلخل شدن لوبیا در طول زمان و واکنش آنها به آب بستگی دارد.

این یک “علامت سوال” بزرگ است که حتی با استعدادترین باریستا هم نمی تواند آن را پاک کند. اگر می خواهید بدانید که آیا لوبیاهای شما کهنه هستند، به نحوه ریختن آن در فنجان توجه کنید.

اگر آن کف خفیفی که در بالای فنجان شما حباب می زند  احتمالاً برای استفاده از قهوه خود خیلی منتظر بوده اید.

دریافت کیفیت و دمای مناسب آب

اگرچه ممکن است خوشایندترین راه برای فکر کردن به آن نباشد، مشخصات طعم قهوه شما بستگی به این دارد که چقدر دانه ها را به هم می زنید. یا بهتر بگوییم چقدر آب باقلا را به هم می زند. دمای آب شما بیشترین اهمیت را در تعیین طعم قهوه دارد: در دمای پایین تری (۱۸۵ درجه) بریزید و طعم کمتری از دانه ها را استخراج کنید و با طعم تلخ تری پایان دهید.

در دمای بالاتر (۲۰۵ درجه) بریزید، و قهوه ای را خواهید دید که بیشتر از دانه ها استخراج می شود. این فرآیند هیدرولیز تکان دادن ترکیبات مختلف شل در قهوه شما است. همچنین، همانطور که ممکن است حدس بزنید، کیفیت آبی است که استفاده می کنید. به طور خلاصه: هر چه مواد معدنی در آب کمتر باشد، بهتر است. از آنجایی که کیفیت آب لوله کشی از شهری به شهر دیگر متفاوت است، روی فیلتر قفسه بالایی مانند بریتا سرمایه گذاری کنید.

همچنین، هرگز آبی را که در فرآیند گرم شدن طی کرده است، دوباره جوش ندهید (بله، ما می دانیم که گذاشتن آب در یک کتری چقدر راحت است)، و حدود ۳۰ ثانیه پس از گرم کردن آب خود صبر کنید تا در واقع شروع به ریختن روی قهوه شما شود. و اگر واقعاً می خواهید در مورد آن شیمیدان شوید، آب خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در محدوده PH 7 قرار دارد.

دست به کار شوید

همه خرد کردن یکسان نیست. هیچ اندازه آسیاب یکسانی برای تهیه یک فنجان قهوه با کیفیت وجود ندارد.

در حقیقت، آنچه که «ساخت درست» را تشکیل می دهد، کاملاً بر اساس ترجیح سلیقه شما است. اما شما به یک آسیاب نیاز دارید. دو نکته اساسی که هنگام آسیاب کردن قهوه باید در نظر بگیرید: آیا یک فنجان شیرین تر می خواهید و آیا یک فنجان کافئین دار می خواهید؟ یک آسیاب ریزتر – که به معنای ذرات کوچکتر با سطح بزرگتر برای کاهش حرکت آب است طعم بیشتری از قهوه را استخراج می کند، در حالی که یک آسیاب درشت فنجانی تولید می کند که حاوی کافئین در سطح مایک تایسون است.

همچنین، اگر از کباب‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، تقریباً همیشه می‌خواهید که آسیاب ریزتر را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که تا حد امکان طعم بیشتری خواهید داشت. مخلوط کردن آسیاب‌های قهوه نیز می‌تواند تلاش شما را برای دنبال کردن فنجان خراب کند. برای جلوگیری از این امر، آسیاب خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، حتی اگر فقط یک ضربه به دستگاه برای تکان دادن بقایای لوبیا باشد.

ممکن است واضح نباشد، اما باقیمانده قهوه‌های آسیاب شده از برانچ یکشنبه گذشته، کباب تازه‌تان را بسیار تلخ‌تر می‌کند. آخرین نکته در مورد آسیاب کردن: همچنین هیچ سیستم استانداردی برای تنظیمات آسیاب وجود ندارد به همان اندازه که ممکن است در اتوپیای قهوه ایده آل باشد

تاثیر روش های دم کردن

به طور طبیعی، یکی از بزرگترین متغیرها در نحوه بیرون آمدن فنجان، چیزی است که برای ریختن آن استفاده می کنید. از یک Chemex یا هر ابزار مشابه دیگری استفاده کنید تا فنجانی ابریشمی تر و به طور کلی اسیدی تر بسازید

این روش ترجیحی برای قهوه‌هایی است که نت‌های مرکباتی یا گلی دارند. با فیلتر Chemex، قهوه کمتر در معرض آب قرار می گیرد و تلخی کمتری دارد. در مقام مقایسه، یک فرنچ پرس – که به هر حال هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که در فرانسه اختراع شده است – یک فنجان قهوه روغنی تر و پر بدن تولید می کند. فکر کنید: مخملی تر از ابریشم.

از آنجایی که این یک روش خیساندنی است، بدون در نظر گرفتن طعم قهوه برشته شده یا هدفمند، احتمالاً طعم ثابت تری با فرنچ پرس خواهید داشت. اما به خصوص برای قهوه های خاکی تر ایده آل است.

در عین حال، دم‌کرده‌ها و دم‌آوری‌های دسته‌ای، نتیجه نسبتاً ثابتی را برای قهوه شما ارائه می‌دهند، اما کنترل کمتری بر فرآیند ارائه می‌دهند.

در همین حال، AeroPress – به هر حال حیوانی است که باید با آن مقابله کرد – ترکیبی از روش‌های Chemex و French Press را به شما ارائه می‌دهد و تنوع زیادی در نحوه استفاده از آن ارائه می‌دهد.

نحوه دم کردن با استفاده از فرنچ پرس

در نهایت، در اینجا گام به گام چیزهایی است که برای دم کردن فنجان ایده آل خود باید بدانید با استفاده از فرنچ پرس. خارج از دستگاه قهوه ساز که ممکن است هنوز در انبار شما از دهه ۸۰ باقی بماند، فرنچ پرس همان چیزی است که اکثر ما به عنوان دم کردن دستی با آن آشنا هستیم.

بنابراین، در اینجا خلاصه ای از کارهایی است که باید انجام دهید تا فنجان (یا دو) قهوه خود را کامل کنید.

قهوه خود را اندازه بگیرید نسبت استاندارد تقریباً ۲ قاشق غذاخوری قهوه در هر استکان آب است. از افزودن چند دانه اضافی نترسید تا مطمئن شوید. می توانید بعد از آسیاب کردن قهوه خود را با استفاده از ترازو اندازه گیری کنید.

قهوه خود را آسیاب کنید. بسیار خوب، اینجاست که فرآیند تولید قهوه واقعاً آغاز می شود. اگر می‌خواهید یک فنجان قهوه شیرین‌تر بنوشید، به سراغ یک کباب ریزتر بروید، یا اگر می‌خواهید یک قهوه تلخ و رضایت‌بخش را انتخاب کنید، از آسیاب درشت‌تر استفاده کنید. قبل از استفاده از تمیز بودن آسیاب اطمینان حاصل کنید، سپس با خیال راحت دکمه جادویی را فشار دهید.

آب را آماده کنید: شما باید آب را آخرین بار آماده کنید تا مطمئن شوید که دمای آب در دمایی است که در نظر دارید. از صافی بریزید و اجازه دهید آب به مدت ۳۰ ثانیه از روی جوش بماند قبل از اینکه تفاله قهوه خود را در فرنچ پرس فرو کنید.

تفاله ها را به طور یکنواخت با یک ریزش صاف و یکنواخت اشباع کنید که تفاله های قهوه را به هم بزند. هنوز درب را روی آبجو قرار ندهید.

خیس کنید و هم بزنید. قبل از هم زدن، اجازه دهید تا حدود ۳۰ ثانیه آب را جذب کند.

دم کنید: اجازه دهید آب به مدت ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه از زمین خارج شود. کمتر از آن، و خواهید دید که قهوه شما ممکن است خیلی شیرین یا حتی ترش باشد و قهوه شما بیش از حد استخراج می شود و به طرز غیر اشتها آور تلخ می شود بنابراین، یک تایمر تنظیم کنید.

غوطه: واقعاً هیچ راه اشتباهی برای فشار دادن به اینجا وجود ندارد فقط یک فشار ساده و حتی صاف از طریق فیلتر به پایین.

نت های طعم قهوه شما با سرد شدن فنجان تغییر می کند. اگر در ابتدا چیزی را که در نظر گرفته شده بود نمی‌چشید، اجازه دهید به تنظیم ادامه دهد؛ وقتی در دمای ولرم سرد می شود چه چیزی را می چشید.

نتیجه

همانطور که بهشت ​​در چشم بیننده است، فنجان قهوه عالی نیز چنین است. لذت قهوه – فراتر از اثرات انتقالی که کافئین آن در صبح ارائه می دهد – این است که چقدر آزمایش در آن وجود دارد. این آزمون نهایی آزمون و خطا است.

از آزمایش اندازه آسیاب، برشته کردن قهوه، دمای آب و روش های دم کردن تا زمانی که فنجان قهوه «درست» خود را پیدا کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت