بهترین خواص قهوه

5/5 - (1 امتیاز)

خواص و فواید قهوه چست؟

مهمترین خاصیت های قهوه که از آن شاید در طول زندگی بی خبر بودیم را برای شما شرح می دهیم.

 

مطالعات اخیر نشان می دهد که قهوه حملات آسم و آلرژی را کاهش می دهد، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند، سوزاندن چربی در بدن را فعال می کند، کمبود پتاسیم را جبران می کند و به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک می کند. علاوه بر این، قهوه و چای منبع قوی آنتی اکسیدان هستند.

تقویت بدن با آنتی اکسیدان در قهوه

در واقع، قهوه فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای سبز و کاکائو، دو فوق ستاره آنتی اکسیدانی، نشان می دهد.

دانشمندان تقریباً ۱۰۰۰ آنتی اکسیدان را در دانه های قهوه فرآوری نشده شناسایی کرده اند و صدها آنتی اکسیدان دیگر در طول فرآیند بو دادن ایجاد می شوند که این امر سبب چربی سوزی و تقویت سیستم دفاعی در بدن می شود.

مطالعات متعدد قهوه را به عنوان منبع غذایی اصلی و در برخی موارد، اصلی منبع آنتی اکسیدان برای افراد مورد مطالعه ذکر کرده اند.

چگونه کار می کند: آنتی اکسیدان ها با التهاب مبارزه می کنند، چربی های عروق و شکم را پاکسازی می کنند، علت زمینه ای بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله آرتریت، آترواسکلروز و بسیاری از انواع سرطان را دفع می کنند.

آنها همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، که به طور طبیعی به عنوان بخشی از عملکردهای متابولیک روزمره رخ می دهد. به عبارت دیگر، آنتی اکسیدان ها با محافظت از سلول های ما در برابر آسیب، به حفظ سلامت ما در سطح میکرو کمک می کنند.

در نهایت، اسید کلروژنیک، یک آنتی اکسیدان مهم که تقریباً به طور انحصاری در قهوه یافت می شود، نیز تصور می شود که به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

بهترین قهوه برای شادابی

جلوگیری از ابتلا به سرطان با قهوه

مردانی که قهوه می نوشند ممکن است در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان تهاجمی پروستات باشند.
علاوه بر این، تحقیقات جدید دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان آندومتر را در زنان تا ۲۵ درصد در مقایسه با زنانی که کمتر از یک فنجان در روز می نوشند، کاهش می دهد

.
محققان همچنین بین نوشیدن منظم قهوه و میزان کمتر سرطان های کبد، روده بزرگ، سینه و رکتوم ارتباط پیدا کرده اند.
قهوه چگونه ضد سرطان در بدن کار می کند

پلی فنول ها، فیتوکمیکال های آنتی اکسیدانی موجود در قهوه، خواص ضد سرطان زایی را در چندین مطالعه نشان داده اند و تصور می شود که به کاهش التهابی که می تواند مسئول برخی از تومورها باشد، را سرکوب و غیرفعال نگه می دارند.

خواص قهوه در پیشگیری از دیابت ۲

تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد که بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط وجود دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان داد که خطر ابتلا به دیابت به ازای هر فنجان قهوه روزانه ۷ درصد کاهش می یابد.

مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی گزارش داده بود که افرادی که زیاد قهوه می نوشند (کسانی که به طور منظم روزانه چهار فنجان یا بیشتر می نوشند) در مقایسه با افرادی که سبک می نوشند یا نمی نوشند، ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

دانشمندان بر این باورند که قهوه ممکن است از راه های مختلفی در پیشگیری از دیابت مفید باشد:

۱٫ با کمک به بدن در استفاده از انسولین و محافظت از سلول های تولید کننده انسولین، تنظیم موثر قند خون.
۲٫ جلوگیری از آسیب بافتی؛
۳٫ مبارزه با التهاب، یک عامل خطر شناخته شده برای دیابت نوع ۲

یکی از اجزای قهوه به نام کافئیک اسید مشخص شده است که به ویژه در کاهش تجمع سمی رسوبات پروتئینی غیرطبیعی (فیبریل های آمیلوئید) موجود در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مهم است.

تصور می شود که قهوه بدون کافئین مفید است یا بیشتر از معمولی.

توجه: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قهوه حساسیت سلول‌های ماهیچه‌ای را به اثرات انسولین کاهش می‌دهد، که ممکن است متابولیسم قند را مختل کند و سطح قند خون را افزایش دهد. با این حال، اهمیت این یافته هنوز نامشخص است.

خواص قهوه

قهوه برای کبد مفید است؟

مصرف قهوه علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، با بروز کمتر سیروز به ویژه سیروز الکلی مرتبط است.

قهوه برای کبد چگونه عمل می کند: دانشمندان یک رابطه معکوس بین نوشیدن قهوه و سطح خون آنزیم های کبدی پیدا کردند. افزایش سطح آنزیم های کبدی معمولا منعکس کننده التهاب و آسیب به کبد است. هر چه افراد قهوه بیشتر می‌نوشیدند، سطح آنزیم‌هایشان کمتر می‌شد.

تاثیر قهوه بر افزایش انرژی بدن

قهوه برای ورزشکاران بسیار مناسب و بدون تاثیر منفی در بدن می تواند سبب افزایش انرژی در بدن گردد.

ما شرطی شده‌ایم که باور کنیم کافئین باعث کم‌آبی بدن می‌شود، یکی از دلایل اصلی که کارشناسان تناسب اندام مصرف قهوه را قبل و بعد از تمرین توصیه می‌کنند.

با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف متوسط ​​کافئین تا حدود ۵۰۰ میلی گرم یا حدود پنج فنجان در روز به اندازه کافی بدن ورزشکاران را کم نمی کند تا در تمرین آنها اختلال ایجاد کند.

علاوه بر این، قهوه به مبارزه با خستگی کمک می کند و شما را قادر می سازد مدت طولانی تری ورزش کنید و از سطح انرژی بالایی برخوردار باشید.

کافئین یک تقویت کننده عملکرد و استقامت است. نه تنها با خستگی مبارزه می کند، بلکه انقباض عضلانی را نیز تقویت می کند، درک ورزشکار از درد را کاهش می دهد و اسیدهای چرب در خون را افزایش می دهد که استقامت را تقویت می کند.

آیا قهوه افسردگی را کاهش می دهد؟

مطالعات متعدد، نوشیدن قهوه را با کاهش میزان افسردگی در مردان و زنان مرتبط دانسته اند. در چندین مطالعه، داده ها رابطه معکوس بین مصرف قهوه و افسردگی را نشان می دهد: به عبارت دیگر، به نظر می رسد افرادی که قهوه می نوشند کمترین خطر (تا ۲۰ درصد) افسردگی را دارند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که قهوه چگونه افسردگی را از بین می برد، اما مشخص است که کافئین انتقال دهنده های عصبی را فعال می کند که خلق و خو را کنترل می کنند، از جمله دوپامین و سروتونین.

کافئین می تواند سردرد را تسکین دهد.

در طول سردرد، رگ‌های خونی متورم می‌شوند، سفت می‌شوند یا تغییرات دیگری را پشت سر می‌گذارند که باعث افزایش جریان خون در اطراف مغز می‌شود. این فشار جریان خون اعصاب اطراف را افزایش می دهد که پیام های درد را به مغز ارسال می کند. این باعث سردرد می شود.

کافئین دارای خواص منقبض کننده عروق است، به این معنی که رگ های خونی برای محدود کردن جریان خون باریک می شوند و در نتیجه درد را کاهش می دهند.

همچنین، هنگامی که کافئین همراه با داروهای ضد درد مانند آسپرین، ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف شود، جذب و قدرت دارو را افزایش می‌دهد تا تسکین سریع‌تری داشته باشد.

قهوه برای عفونت

چربی سوزی با بالا رفتن متابولیسم

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. خوشمزه و انرژی زا است و نشان داده شده است که دارای تعدادی از مزایای سلامتی از جمله کاهش وزن است. بله شما آن را درست خواندید.

اگر در مسیر کاهش وزن خود هستید، سعی کنید یک فنجان قهوه به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بهترین نتایج را ببینید. قهوه می تواند با سوزاندن چربی های انباشته شده به کاهش وزن موثر کمک کند. این منبع خوبی از کافئین است که می تواند به کاهش اشتها و بهبود عملکرد ورزشی کمک کند.

متابولیسم را افزایش می دهد

نوشیدن مقدار محدودی قهوه در روز می تواند سوخت و ساز بدن شما را تا ۱۱ درصد افزایش دهد. این بدان معنی است که شما در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزانید، حتی زمانی که ورزش نمی کنید.

اشتها را کاهش می دهد

اگر می خواهید هوس غیرضروری خود را به غذاها کاهش دهید، سعی کنید قهوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کافئین می تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند.

این عمدتاً به این دلیل اتفاق می افتد که باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که گرسنگی را سرکوب می کنند.

باعث افزایش چربی سوزی می شود

یکی دیگر از دلایل خوب برای افزودن قهوه به رژیم غذایی خود هنگام تلاش برای کاهش وزن این است که می تواند به سوزاندن چربی های انباشته شده کمک کند. این کار را با افزایش ترشح اسیدهای چرب از سلول های چربی شما انجام می دهد.

برای خرید قهوه از فروشگاه بزرگ و معتبر قهوه دارک اقدام کنید که کاملا تضمینی و درجه یک است

میتوانید برای خرید عمده قهوه هم به این فروشگاه مراجعه کرده

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت