طرز تهیه قهوه با آب جوش

5/5 - (4 امتیاز)

طرز تهیه قهوه با آب جوش

آیا به قهوه ساز دسترسی ندارید؟ آیا در سفر هستید یا کوله پشتی می کنید و به قهوه در آتش کمپ نیاز دارید؟ مشکلی نیست، ما روشی داریم که وقتی ابزار مطمئن قهوه‌سازی خود را ندارید کار می‌کند.

در اینجا نحوه درست کردن قهوه بدون قهوه ساز این قهوه کابوی نیز نامیده می شود، روشی آسان برای تهیه یک فنجان جو بدون هیچ گونه تجهیزات فانتزی است.

مواد و ابزار لازم تهیه قهوه با آب جوش

اگر بدون قهوه ساز سرگردان هستید، هرگز نترسید، شما می توانید یک فنجان قهوه عالی را بدون هیچ ابزار فانتزی درست کنید. این کار زمانی که در سفر هستید، کمپینگ هستید، یا اگر در خانه دستگاه قهوه ساز ندارید، این پیشنهاد ما برای شما کارساز است.

تنها چیزی که نیاز دارید برای جوشاندن، آب است، که شما می توانید از طریق دستگاه چای ساز آب را جوش آورید یا از طریق شعله آتش در کمپینگ.

در اینجا مواد و ابزار مورد نیاز شما آمده است:

۳ قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده ی متوسط.
۱ پیمانه نمک
روش برای جوشاندن آب، کتری چای، قابلمه و غیره.
قوطی کنسرو یا قابلمه کوچک
صافی یا سایر روش های صافی

چگونه بدون قهوه ساز و با آب جوش قهوه درست کنیم

هنگامی که تمام ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه کردید، بیایید بدون دستگاه قهوه درست کنیم، در اینجا مراحل اولیه وجود دارد، یا به دستور زیر بروید:

آب را  با هر روشی که به آن دسترسی دارید و در قسمت فوق توضیح دادیم، بجوشانید.
قهوه و نمک را به یک قابلمه کوچک، شیشه یا لیوان قهوه اضافه کنید. به اندازه یک سوم آب جوش اضافه کنید تا پودر قهوه خیس شود و اجازه دهید ۳۰ ثانیه بماند. بعد از ۳۰ ثانیه، لیوان را با آب جوش پر کنید و هم بزنید.
قهوه را دم کنید ۴ دقیقه صبر کنید.
تفاله ها را صاف کنید: توصیه می کنیم از صافی برای صاف کردن قهوه در لیوان استفاده کنید. اگر صافی ندارید، کمی آب سرد در بالای قهوه داغ بریزید، که باعث می‌شود تفاله‌ها به پایین فرو بروند.

روش های صاف کردن قهوه

اگر قهوه ساز ندارید، ممکن است به صافی هم دسترسی نداشته باشید. یک ترفند استاندارد برای صاف کردن تفاله‌ های قهوه این است که کمی آب سرد روی آن بریزید تا تفاله‌ها به پایین بروند.

ریختن آب سرد روی تفاله های قهوه دم کشیده شده، پاسخ مثبت می دهد و شما می توانید یکبار برای امتحانی انجام دهید شما با ریختن کمی آب سرد روی قهوه داغ، باعث می شود تفاله قهوه به ته برسد.

گاهی اوقات بعضی از مصرف کنندگان با انجام این کار موفق نمی شوند و راهی دیگر را برای ته نشین شدن می خواهند که به شما پیشنهاد می کنیم بهتر است زمانی قهوه را داخل کاپ ریخته شده به مدت سی الی چهل ثانیه بدون حرکت فنجان یا کاپ را روی زمین قرار داده تا تفاله کاملا ته نشین شود.

صاف کردن قهوه بهترین روش است. آن را طبق توضیحات فوق در یک لیوان صاف کنید، ممکن است هنوز چند تفاله قهوه شناور وجود داشته باشد، اما این روش بخش عمده ای از تفاله ها را می گیرد.

چگونه بدون قهوه ساز قهوه درست کنیم. نظر خود را در مورد این فرآیند در نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

روش دیگر: قهوه سرد!
روش دیگری برای تهیه قهوه بدون دستگاه؟ قهوه سرد!
قهوه سرد به هیچ وجه نیازی به قهوه ساز ندارد. به سادگی تفاله ها را با آب سرد ترکیب کرده و به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید. طعم فوق العاده ای دارد و اگر هوس قهوه یخی دارید عالی است. به نحوه درست کردن قهوه سرد بروید.

طرز تهیه اسپرسو بدون قهوه ساز

در حالی که به دنبال اسپرسو هستید راه های زیادی برای تهیه اسپرسو بدون دستگاه وجود دارد! می توانید از فرنچ پرس، موکا پات یا آئروپرس برای تهیه اسپرسوی مناسب استفاده کنید. همچنین مارک های بزرگی از اسپرسوسازهای دستی وجود دارند که برای مسافرت عالی عمل می کنند. به نحوه تهیه اسپرسو بدون ماشین بروید.

روش های بهتر برای تهیه قهوه

درست کردن قهوه بدون قهوه ساز ایده آل نیست پس از چه روشی استفاده می کنیم؟ Chemex قهوه روزمره ماست. همچنین بسته به نوع قهوه از روش های زیر استفاده می کنیم:
بهترین قهوه ما را برای نوشیدن روزانه امتحان کنید.
قهوه فرنچ پرس را انتخاب کنید.
موکا پات قهوه اسپرسو مانند با طعمی تیره درست می کند.

طرز تهیه اسپرسو در اینجا آمده است: روش های متعدد!
دستورالعمل ها
*روش جایگزین: می‌توانید قهوه سرد بدون قهوه‌ ساز هم درست کنید.

طرز تهیه اسپرسو با آب جوش

آب را به نقطه جوش برسانید و بهتر است از آب تسویه شده استفاده کنید.
قهوه و نمک را به یک قابلمه کوچک، دیگ قهوه ساز یا لیوان کریستال نشکن اضافه کنید. به اندازه دو قاشق غذاخوری آب جوش به لیوان یا کاپی که پودر قهوه داخل آن ریخته اید، اضافه کنید تا مقداری پودر قهوه به حالت آزاد یا شناور در بیاید و برای مدت زمان چند ثانیه به همین حالت منتظر بمانید و با گذشت حدودا ۳۰ ثانیه، لیوان را با آب جوش پر کنید و در نهایت ترکیب نمایید.

چهار الی شش دقیقه صبر کنید.
تفاله ها را صاف کنید اما چطور؟شما قهوه آماده شده را در یک لیوان بزرگتر بریزید و چند ثانیه بدون تکان داده صبر نمایید و سپس متوجه ته نشین شدن تفاله های قهوه خواهید شد، حالا از نوشیدن این قهوه بدون دستگاه لذت ببرید.

*طبق تجربه تیم قهوه دارک، ترفند آب سرد به طور موثر کار نمی کند

برای خرید قهوه به فروشگاه بزرگ قهوه دارک مراجعه کنید .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت