کدام قهوه کرمای بیشتری دارد

5/5 - (6 امتیاز)

کدام قهوه کرمای بیشتری دارد

نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو چیست؟

نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو قهوه‌هایی هستند که سه ماده مشترک دارند: اسپرسو، شیر بخارپز و شیر کف. تفاوت بین این دم‌نوش‌ها، نسبت موادی است که به هر نوشیدنی اختصاص می‌یابد.

حتی اگر این نوشیدنی ها سه ماده مشترک را به اشتراک بگذارند، طعم و مزه نوشیدنی متفاوت خواهد بود.

شما همچنین می توانید قهوه خود را سفارشی کنید و موادی مانند شکلات آسیاب شده روی کاپوچینو یا ویسکی در قهوه ایرلندی اضافه کنید. برخی از قهوه ها می توانند با اسپرسوهای دوتایی یا حتی سه گانه قوی تر شوند. بنابراین، وقتی به کافی‌شاپ محلی خود می‌روید و «کوچک، متوسط ​​یا بزرگ» را می‌بینید، حتما بررسی کنید که چه تعداد شات اسپرسو در نوشیدنی‌تان می‌رود.

در فراوری قهوه پنج مدل رست داریم که اگر بخواهیم بر اساس میزان رست آن ها نام ببریم به ترتیب لایت سپس مدیوم، شکلاتی که در راس کرمای قرار دارد و داوطلب زیاد دارد فقط بخاطر کرمای بالای آن است، بعد از این سه نوع روست مدیوم دارک و دارک را داریم.

اکثرا دنبال روست شکلاتی هستند چرا؟ چون از کرمای بسیار زیادی برخوردار هستند ولی به نوع عطر و طعم قهوه توجهی ندارند و برعکس باید به فکر گزینه های نامبرده باشید.

تفاوت طعم و مزه میان روست های لایت، مدیوم، دارک و دارک مدیوم و شکلاتی

بهترین گزینه اولویت دار در برشته کاری قهوه، استخراج طعم‌ و عطر های درونی دانه های قهوه است. در روست دادن قهوه ها روغن‌های طبیعی موجود در دانه‌ها خارج می‌شوند و عطر و طعم متمایزی ایجاد می‌کنند.

بسته به زمان روست کاری، دانه های قهوه می‌توانند طعم های مختلفی از سبک و میوه ای گرفته تا غنی و شکلاتی ایجاد کنند و این امر سبب محبوبیت در نوع قهوه های روست داده می شود و سپس گزینه ی بعدی که افراد دنبال آن هستند، کرمای قهوه است که بر اساس میزان روست و نوع آن متغیر است.

قهوه مدیوم رست دارای رنگ قهوه ای روشن تا متوسط است که روی سطح آن هیچ روغنی دیده نمی‌شود. این نوع رست را تقریبا همه دوست دارند و از آن لذت می‌برند. بدون اینکه خیلی تلخ باشد طعمی غنی دارد و می‌توان آن را با شیر یا بدون آن میل کرد.

دانه های قهوه مدیوم روست برای مدت زمان طولانی تری نسبت به دانه های لایت روست برشته می‌شوند که به آنها اجازه می‌دهد طعم بیشتری آزاد کنند. بادی ای سبک با اسیدیته کمتر از لایت رست ها دارد.

برشته کاری تیره باعث می‌شود طعم قهوه شدیدتر شود و دانه ‌های قهوه اغلب رنگ تیره تری داشته باشند. بسیاری از مردم از قهوه برشته شده تیره به دلیل طعم غنی و بادی بالای آن لذت می‌برند. با این حال، در مجموع آن را با مشخصه قوی یا تلخ می‌شناسند.

در رست قهوه، زمان بسیار مهم و تاثیر است! زمانی که رست قهوه آغاز می شود، همانند دانه های ذرت از خود واکنش نشان می دهند. یعنی پس از اینکه مدت زمانی حرارت ببینند، شما شاهد ترکیدن و ترک برداشتن دانه های قهوه خواهید شد. از این زمان، رست دانه های قهوه شما از الترا لایت به سمت مدیوم لایت و سپس دارک تغییر می کنند. البته در زمان بسیار کم!

بنابراین زمانی که شما برشته کاری قهوه را از مشاهده ترک های قهوه مشاهده کنید، رست قهوه ‌شما الترا لایت شده است. البته این کار به این ساده گی هم نیست و نیاز به مهارت و دستگاههای مخصوصی دارد.

قهوه رست شده مدیوم دارک و دارک

دانه های مدیوم دارک هنگام رست شدن به دمای داخلی ۲۲۵ درجه سانتی‌گراد تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسند. این در اینجا روی سطح دانه‌ها روغن دیده می‌شود، زیرا دما به اندازه کافی بالا است. رست قهوه مدیوم دارک طعمی غنی‌تر دارد و اسیدیته آن کمتر از انواع دیگر است.

دمای رست کردن دانه‌های قهوه دارک، بین ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد است. دارک رست طعم شیرین‌تری نسبت به بقیه روست ها دارد، زیرا قندهای موجود در دانه های قهوه زمان کاراملی شدن را دارند. طولانی‌تر بودن فرآیند رست کردن به آن کمک می‌کند تا عطر و طعم غنی‌تر و کامل‌تری ایجاد کند که این موضوع اغلب منجر به داشتن روکش کره‌ای می‌شود. همچنین آنها کمترین اسیدیته را در بین تمام انواع رست قهوه دارند.

قهوه رست شده شکلاتی

مانند تمام قهوه های طعم دار ، “کرم شکلاتی” ترکیبی با کیفیت از بهترین دانه های عربیکا از آمریکای جنوبی و مرکزی است.
این ترکیب ۱۰۰% عربیکا نفیس،  عطر  و بوی قهوه و شکلات را به یک  تجربه طعمی زنده و قدرتمند ترکیب می کند. ترکیب همسان قهوه های برشته شده، شیرینی دلپذیری  را به این تنوع عطر می بخشد. یک تغییر خوش آمد به نوع نوشیدنی شماست.

در اینجا انواع مختلف قهوه و نسبت هر یک از مواد تشکیل دهنده آن آورده شده است.

کرمای اسپرسو چیست؟

اسپرسو یک روش قهوه‌سازی است که ریشه در ایتالیا دارد. برای تهیه اسپرسو به مقدار کمی آب تقریباً در حال جوش نیاز دارید که تحت فشار از طریق دانه های آسیاب شده قهوه وارد شود.

می توانید یک اسپرسوی تهیه شده با انواع دانه های قهوه و رست تهیه کنید. چیزی که اسپرسو را متمایز می کند این واقعیت است که قوام غلیظ تری دارد و روی آن کرم کف آلود دارد. اسپرسو به دلیل فرآیند دم کردن تحت فشار، غلظت بیشتری دارد.

کرمای لاته چیست؟

لاته نسبتاً شبیه کاپوچینو است، اگرچه نسبت اسپرسو، شیر بخار پز و کف شیر متفاوت است. یک لاته را باید در لیوان لیوانی سرو کرد، اگرچه در حال حاضر بیشتر دیده می شود که آن را به عنوان یک لیوان قهوه معمولی می بینیم.

برای ایجاد عصاره لاته عالی یک شات اسپرسو، سپس شیر بخار پز شده را روی آن بریزید. لاته باید دارای حداقل مقدار کف شیر باشد که برای ایجاد “لاته آرت” استفاده می شود.

لاته کلمه ایتالیایی شیر است و در ایتالیا این نوشیدنی به معنی قهوه شیر است. با این حال، لاته خیلی بیشتر از قهوه با شیر روی آن است. شیر بخار پز شده جذابیت ستاره ای در لاته است که روی آن فقط کمی کف وجود دارد. بسیاری از کافی‌شاپ‌های دنیا باریستاهای خود را آموزش می‌دهند تا برخی از باورنکردنی‌ترین لاته‌آرت‌هایی را که می‌توانید تصور کنید خلق کنند.

 کرمای موکا چیست؟

موکا تلاقی بین کاپوچینو و شکلات داغ است. اگر یک دندان شیرین دارید، این احتمالا بهترین گزینه برای شماست. شما می توانید یک موکا را به شکل فوق العاده ساده پیدا کنید که یک شات اسپرسو با شکلات داغ است. اما موکای پیچیده‌تر دارای یک شات اسپرسو، قسمت کوچکی از شکلات داغ (یا شربت شکلات داغ)، با شیر بخار پز و کف شیر است.

ایده پشت موکا این است که یک نوشیدنی فوق العاده عجیب و غریب بخورید. هات چاکلت باید ابریشمی و صاف باشد و با شیرینی شیر و تلخی اسپرسو ترکیب شود، شما عالی ترین و مقوی ترین نوشیدنی را دارید.

اما موکا به عنوان یک نام می تواند کمی گیج کننده باشد. قهوه موکا با دانه های قهوه موکا یکی نیست. لوبیا موکا از محلی به نام موکا در یمن می آید. نکته خنده دار این است که دانه های موکا به داشتن مقداری شکلات معروف هستند.

در هر صورت، موکا را می توان با پودر یا شربت شکلات خوشمزه درست کرد یا می تواند به یک موکای سفید زیبا تبدیل شود که به جای آن با شکلات سفید درست می شود.

برای تهیه موکای عالی، یک شات اسپرسو را در یک فنجان استخراج کنید. یک قاشق پودر شکلات را به اسپرسو اضافه کنید و مخلوط کنید.

روی آن را با شیر بخار پز و حدود ۳ سانتی متر کف شیر پر کنید. در صورت تمایل می توانید روی آن پودر شکلات بپاشید.

کرمای ماکیاتو چیست؟

یکی از نوشیدنی های ناهار مورد علاقه من، ماکیاتو خوشمزه است. ماکیاتو اساساً یک اسپرسو است که ریزترین کفه شیر روی آن قرار دارد. ماکیاتو در ایتالیایی به معنای لکه دار یا خالدار است و این دقیقاً همان کاری است که ما در اینجا با اسپرسو انجام می دهیم: آن را با کمی کف شیر لکه دار می کنیم.

این از باریستاهایی است که باید تفاوت بین یک اسپرسو و یک اسپرسو با کمی شیر را به پیشخدمت ها نشان دهند.

کرمای آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو یک قهوه دسر است که در فصل تابستان بهتر است سرو شود. معمولا بعد از شام به صورت ترکیبی از اسپرسو و بستنی سفارش داده می شود. برای تهیه آفوگاتو، یک پیمانه بستنی (وانیلی) را در لیوان لیوانی بریزید و یک اسپرسو یک یا دوتایی روی بستنی بریزید.

آفوگاتو ایتالیایی به معنای غرق شدگی است. ایده این است که یک پیمانه بستنی وانیلی را با یک شات اسپرسو غرق کنید. انواع دیگری از این دسر وجود دارد که شامل یک شات لیکور نیز می شود.

در ایتالیا، آفوگاتو مطمئناً یک دسر است، اگرچه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی را در خارج از ایتالیا خواهید یافت که آن را به عنوان یک نوشیدنی دسته‌بندی می‌کنند. در برخی مکان‌ها از انواع طعم‌های بستنی نیز استفاده می‌شود، اگرچه روش اصلی تهیه آن با بستنی وانیلی است.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت