کتل قهوه چیست

Rate this post

کتل قهوه چیست 

کتل وسیله ای است که برای گرم کردن آب استفاده می شود و سپس آن آب را روی چیزی می ریزد تا هر چیزی که هست در آب گرم شما پخش شود و آن «چیزی» معمولاً چای یا قهوه است.

کتل یا کتری درجه دار برای دم کردن یک فنجان قهوه در هر زمانی که بخواهید برای شما در دسترس است و به اندازه ای که  شما فکر می کنید دم کردن یک فنجان قهوه هم سخت نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب را در کتل درجه دار بجوشانید و وقتی آب آماده شد پودر قهوه را اضافه کنید. فنجان قهوه کامل شما در عرض چند دقیقه آماده خواهد شد.

کتل وسیله ای است که برای گرم کردن آب استفاده می شود و سپس آن آب را روی چیزی می ریزد تا هر چیزی که هست در آب گرم شما پخش شود. آن «چیزی» معمولاً چای یا قهوه است.

چند تفاوت بین یک کتری معمولی و یک کتری قهوه وجود دارد، یعنی فواره. چای در مورد تکنیک ریختن شما کمی بخشنده تر است. حداقل تا آنجایی که ما قهوه خورها می دانیم، به نظر نمی رسد تفاوت زیادی داشته باشد.

با روش های دم کردن دستی مانند روش ریختن: تکنیک ریختن واقعاً می تواند بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. دما نیز برای طعم قهوه شما بسیار مهم است.

در حالی که می توانید هر دوی این موارد را بدون ریختن تخصصی روی کتری قهوه کامل کنید، استفاده از کتری که برای این کار طراحی شده است بسیار کارآمدتر و قابل اعتمادتر است. در این مقاله، ما در مورد اینکه چگونه دما و ریزش بر دم کردن شما تأثیر می گذارد صحبت خواهیم کرد و سپس نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه کتری های مختلف قهوه می توانند به شما در رسیدن به کمال کمک کنند.

کتل قهوه دمی

کتل های قهوه  دمی معمولا برای شما معمولا ناشناخته است اما قهوه ترک و یا دانه قهوه اسپرسو شناخته تر هستند. قهوه هایی مانند کمکس، V60، ایروپرس از این نوع کتل استفاده می کنند.

همیشه بیاد داشته باشید که قهوه های دمی اصول و استاندارد های مهمی برای دم کردن و آماده سازی دارد. اگر از طرفداران قهوه های خوش طعم دمی هستید، باید بدانید که خرید یک دستگاه قهوه ساز مخصوص، تنها راه برای تهیه قهوه خوب نیست، بلکه دقت در میزان آب، آداب سرو قهوه و همچنین نوع دم کردن و آماده سازی آن، نقش مهمی در طعم قهوه دمی دارد.

همچنین زمانی که با استفاده از انواع دستگاه های قهوه ساز در خانه قهوه درست کرده باشید، متوجه می شوید که نتیجه کار با قهوه ای که در کافی شاپ می نوشید، بسیار متفاوت است.

این به دو دلیل اتفاق می افتد؛ یا مهارت درست کردن این قهوه ها را ندارید و یا اینکه تجربه آن را دارید ولی ابزارهای کافی برای دم آوری را ندارید. اینجاست که داشتن ابزاری مثل kettle قهوه و یا اسکیل باریستا به شما کمک می کند.

انواع مختلف کتل قهوه 

کتری های چای برقی، اجاق گاز و یقه غاز همه در طیف وسیعی از مواد از جمله فولاد ضد زنگ، سرامیک، شیشه، مس و آلومینیوم عرضه می شوند. کتری های چای اجاق گاز نیز در چدن سنگین موجود است. تصمیم گیری بین این مواد مختلف در نهایت به سلیقه و میزان سرمایه گذاری شما بستگی دارد.

هر کتری خوب برای ریختن روی قهوه باید آن دهانه گردن غاز را داشته باشد .
هر چیز دیگری به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید یک کتری قهوه برقی پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد دمای خاص آب را برنامه‌ریزی کنید تا دیگر نیازی به حدس زدن دما یا اندازه‌گیری مکرر آن با دماسنج نداشته باشید.

کتری‌ های قهوه با طیف گسترده‌ای از قیمت ‌ها از «خوب، من می‌توانم آن را تحمل کنم» تا «خدای عزیز، چرا کسی باید آنقدر پول خرج یک کتری کند؟» دارد. قیمت های مختلف ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهد.

در اینجا برخی از ویژگی هایی است که خواهید یافت. آنهایی را که برایتان مهم ‌تر هستند انتخاب کنید و سپس شروع به خرید کتری کنید که مناسب شما باشد.

دهانه: مزیت اصلی این فوران منحنی کوچک و زیبا است که جریان آب را کند و تنظیم می کند. شما همچنین می توانید یک محدود کننده جریان دریافت کنید در صورتی که دهانه به اندازه کافی سرعت آن را کاهش نمی دهد، اما، به نظر ما، اگر نیاز به خرید یک محدود کننده جریان برای آن دارید، این یک کتری قهوه بسیار موثر نیست، بنابراین ممکن است بخواهید یک کتری قهوه را به فنر بزنید. در آن جبهه نیازی به کمک ندارد.

فولاد ضد زنگ این ماده ضد زنگ همچنین برای گرم کردن بالای اجاق گاز بادوام و ایمن است. اگر کتری برقی تهیه می کنید چندان مهم نیست اما ظاهر زیبایی دارد.

الکتریک: چیز مورد علاقه ما در مورد استفاده از برق زمانی است که برنامه ریزی دما را ارائه می دهد. در غیر این صورت، هیچ تفاوت واقعی از نظر عملکرد بین صفحه اجاق گاز و برقی وجود ندارد. ممکن است کمی سریع‌ تر باشد، اما به اندازه‌ای نیست که هزینه‌های بیشتری را برای آن تضمین کند.

دماسنج: اگر به شما اجازه نمی دهد دما را برنامه ریزی کنید، یک دماسنج داخلی که به شما بگوید دما چقدر است می تواند بسیار مفید باشد. 

همچنین به یاد داشته باشید که باید آن را هر ۴ تا ۶ هفته یکبار تمیز کنید. حتی اگر فقط آب را نگه می دارد، آن آب می تواند مقداری مواد معدنی از خود به جا بگذارد که بر طعم تأثیر می گذارد و می تواند شروع به مسدود شدن دهانه کند. از جوش شیرین و آب داغ استفاده کنید. یا خیساندن سرکه برای مقابله با تجمع سخت انجام دهید.

 

آیا می توانید از هر کتری برای ریختن روی قهوه استفاده کنید؟

اگر شما قهوه درست می کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک کتری گردن غاز یا یک کتری با دهانه مشخص است که به شما امکان می دهد جریان آب را کنترل کنید.

دهانه برازنده و دسته ارگونومیک به شما بیشترین کنترل را بر اینکه آب کجا می رود و به کندی بیرون می ریزد را به شما می دهد و بر کل زمان دم کردن کنترل می کند و عطر کامل قهوه شما را به نمایش می گذارد.

کتری ایمن برای استفاده در تهیه و دم آوری و قهوه و چای است. کتل یا کتری قهوه پورور از فولاد ضد زنگ درجه یک، بدون BPA و بدون زنگ ساخته شده است. مناسب برای قهوه فرنچ پرس است و مانند بسیاری از کتری های مشابه گردن غازی به راحتی نمی شکند.

دمای دقیق – کتری گردن غازی ما دارای یک ترموستات سنج یکپارچه است که به شما امکان می دهد جوشاندن خود را روی قهوه در دمای مطلوب (۳۲-۲۲۰ درجه سانتیگراد) دم کنید. هر بار یک فنجان قهوه عالی با دماسنج قهوه خوان ما درست کنید!

BARISTA GRADE QUALITY – ساخته شده با کیفیت ممتاز فولاد ۱۸/۸ و طراحی کف سه گانه، که برای همه اجاق گاز و کمپینگ عالی و ایمن است و طراحی ممتاز سه لایه فولاد ضد زنگ ما تضمین می کند که این ریختن روی کتری برای چندین دهه بدون زنگ زدگی باقی می ماند. کتری گردن غازی روی همه اجاق گاز، گازی، برقی، تابشی، هالوژنی، القایی کار می کند و این یک کتری قهوه با کیفیت بسیار خوب است.

از هر فنجان لذت ببرید و کتری چای گردن غاز ما در یک جعبه رنگارنگ شیک، آماده ارائه و تحت تاثیر قرار دادن عرضه می شود. دیگر به دنبال هدیه ای دلگرم کننده برای معشوق، والدین، فرزندان، همکار یا دوست خود نباشید!

خرید قهوه درجه یک و ارگانیک از قهوه دارک

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت