طرز تهیه چای لاته

Rate this post

طرز تهیه ی چای لاته با فرنچ پرس

چطور کمتر در پنج ثانیه چای لاته با فرنچ پرس درست کنیم؟

چای لاته نوشیدنی است که به اندازه چای و شیر، بخار پز می شود. این یک تنوع در سیستم کافه لاته است، یک لاته ساخته شده با اسپرسو، چای لاته درست مانند کافه لاته از لایه ای کف دار و خوشمزه تهیه می شود و شما می توانید میل کنید.

یکی از بهترین نوشیدنی های پر طرفدار و محبوب به حساب می آید و خوش طعم بودن این چای به علت وجود ادویه‌ های چای ماسالا هندی در ترکیباتش می باشد.

شما می توانید از هر نوع چای قوی برای تهیه ی لاته چای استفاده کنید. به طور معمول آنها با چای سیاه درست می شوند. انواع زیادی از چای سیاه مانند چای صبحانه انگلیسی، دارجلینگ، آسام یا ارل گری وجود دارد.

شما می توانید توشیدنی مورد علاقه خود را استفاده کنید!

از ۱ کیسه چای سیاه یا ۱ قاشق چایخوری چای برگ شل در یک صافی چای استفاده کنید و همچنین می توانید این نوشیدنی را با چای سبز یا ماچا نیز درست کنید.

بهترین شیر برای یک چای لاته

بهترین نوع شیر برای چای لاته؟ شیر کامل یا همان پر چرب است، چرا؟ چربی شیر همان چیزی است که به ساخت کف ‌دار ترین خامه چای کمک می‌کند. طعم غنی و خامه ای آن چیزی است که از طعم چای لاته قهوه خانه ای، انتظار دارید.

آیا نمی خواهید از شیر کامل استفاده کنید؟ این اولین انتخاب ما در اینجا است، اما چند شیر جایگزین وجود دارد.

شیر پر چرب (گزینه برتر)، این بهترین فوم کف‌ دار را می‌سازد و غنی‌ترین طعم را دارد.

شیر کم چرب حدود ۲۰ درصد هم جواب میدهد، به دستورالعمل کف کردن چای لاته بروید (اما از چای سیاه برای پایه استفاده کنید).

شیر جو دوسر، یک تنوع گیاهی مناسب برای کف دار کردن چای لاته است.

به صورت حرفه ای چای لاته کف  دار تهیه کنید.

یک فنجان

شیر به اندازه لازم

سه قاشق غذاخوری پودر کارامیلی (به اندازه لازم)
درست کردن چای لاته آسان است! قسمتی که بیشترین تکنیک را می طلبد کف کردن شیر است. در اینجا چند نکته برای طرز تهیه چای لاته در خانه و تهیه بهترین کف وجود دارد:

قبل از شروع تهیه ی چای لاته، آب را مانند آبجوش برای چای معمولی  بجوشانید.

از شیر تازه استفاده کنید چون همین امر سبب می شود بهترین کف و خامه را تهیه کنید. اگر شیری که استفاده می کنید مدتی در یخچال مانده باشد، ممکن است کف نکند.

شیر را با دمای ۱۵۰ درجه حرارت دهید تا به درجه مورد نظر برای چای لاته برسد، مهم این است که شیر را فقط بجوشانید، اما نه به جوش بیاورید. اندازه‌گیری دما با دماسنج غذا ساده ‌ترین کار است، اما می‌توانید با انگشت خود نیز اندازه‌گیری کنید: زمانی که گرم است و حباب‌های کوچک در لبه‌ها شروع به تشکیل می‌کنند، آماده است.

از فرنچ پرس، کف کن دستی یا همزن استفاده کنید. ما از فرنچ پرس خود برای کف کردن شیر استفاده کردیم و بسیار عالی جواب پس داد.

می‌توانید از کف‌گیر دستی هم استفاده کنید ولی بهترین گزینه همان فرنچ پرس است، یا به سادگی شیر را به شدت هم بزنید، برای فرنچ پرس، ۲۰ ثانیه پمپ کنید تا حباب های کوچک و یکنواختی ایجاد شود.

شیر داغ را در فرنچ پرس بریزید و سپس پودر  کاراملی قهوه دارک را برای هر لیوان سه پیمانه بریزید و به مدت سه دقیقه با فرنچ پرس دستی شروع به هم زدن کنید و کف بسیار عالی برای شما به همراه شیر تهیه می شود که به آن چای لاته فوم دار می گویند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت