قهوه برای چه کسانی خوب است

5/5 - (1 امتیاز)

قهوه برای چه کسانی خوب است

“برای اکثر مردم، مصرف متوسط ​​قهوه را می توان در رژیم غذایی سالم گنجاند.”
مصرف متوسط ​​قهوه – حدود ۲ تا ۵ فنجان در روز – با احتمال کمتر دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، سرطان کبد و آندومتر، بیماری پارکینسون و افسردگی مرتبط است.

۱٫ خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

قهوه روزانه شما ممکن است خطر ابتلا به یک نوع سرطان را کاهش دهد. کسانی که روزانه قهوه می نوشند دارند:
احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان ۲۰ درصد کمتر است.
کاهش ۲۵ درصدی خطر ابتلا به سرطان آندومتر در زنان.
۴۰% احتمال کمتر سرطان کبد (و همچنین کاهش شانس بیماری کبد)

شانس کمتر برای ایجاد کارسینوم سلول بازال (داده های در حال ظهور نشان می دهد که کافئین ممکن است به پیشگیری کمک کند این نوع سرطان پوست)

برای دریافت این فواید، شرکت کنندگان تقریباً ۴ فنجان قهوه در روز می نوشیدند. اگر کسی عادت قهوه شما را زیر سوال برد، به او بگویید که برای سلامتی شماست!

۲٫ کاهش وزن را تسریع می کند

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این یک راه خوشمزه برای انجام آن است. قهوه حاوی پتاسیم و منیزیم است که به طور مثبت روی انسولین را تحت تاثیر قرار می دهد و از هوس های ناسالم جلوگیری می کند که هر دو از کاهش وزن حمایت می کنند.
خبرهای خوب بیشتری هم وجود دارد: قهوه به بدن کمک می کند سلول های چربی را تجزیه کند تا برای سوخت بسوزانند. حتی متابولیسم شما را تسریع می کند.

۳٫ عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد

قهوه شما به زودی جدیدترین دوست باشگاه شما خواهد بود. نوشیدن یک فنجان قهوه یک ساعت قبل از ورزش می تواند عملکرد شما را ۱۱-۱۲% افزایش دهد. به این دلیل که قهوه سطح آدرنالین ما را تقویت می کند، زمان پاسخ بدن را بهبود می بخشد و ضربان قلب را افزایش می دهد.

۴٫ قند خون را متعادل می کند

مصرف طولانی مدت کافئین با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مردان و زنان مرتبط است. شناخته شده است که حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و تحمل بدن به گلوکز را مختل می کند. (فقط مطمئن شوید که آن را با خامه های پر از شکر جفت نکنید!)

اثرات غیرقابل انکار هستند: یک مطالعه نشان داد که برای هر فنجان قهوه روزانه، هر فنجان قهوه خطر ابتلا به دیابت را تا ۷ درصد کاهش می دهد.

۵٫ در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند

مصرف منظم قهوه از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها و شرایط مختلف محافظت می کند.

مصرف قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا ۵۸% کاهش دهد و در برابر آسیب سلول های عصبی.
نوشیدن منظم ۲ تا ۴ فنجان قهوه در روز می تواند خطر سکته مغزی را در زنان تا ۳۸% کاهش دهد.

نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان هشت اونس در روز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را تا خیره کننده ۶۵% در طولانی مدت کاهش دهد.

قهوه نه تنها شانس ابتلا به این شرایط سلامتی را کاهش می دهد، بلکه یک فنجان قهوه نیز مملو از آنتی اکسیدان است. این مواد شیمیایی در برابر رادیکال‌های آزاد که به بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره کمک می‌کنند، محافظت می‌کنند.

۶٫ تمرکز را افزایش می دهد

چه در حال نوشتن یک مقاله ترم یا آماده شدن برای بهترین بازی گلف خود باشید، یک فنجان قهوه سیاه تقریباً توانایی تمرکز و سطح انرژی کلی شما را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می‌دهد مصرف کافئین می‌تواند سرعت شناختی را در طول آزمون افزایش دهد.

۷٫ خلق و خو را تقویت می کند

اگر اهل فانک هستید، کافئین ممکن است بتواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. کافئین جشنی را برای سیستم عصبی و انتقال دهنده های عصبی شما آغاز می کند. به دلیل افزایش سطح دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین و بهبود خلق و خوی کلی شما شناخته شده است.

برای خرید قهوه درجه یک و ارگانیک از فروشگاه بزرگ و معتبر قهوه دارک اقدام کنید

اثرات قهوه حتی ثابت شده است خطر خودکشی را تا حدود ۵۰% کاهش می دهد.

مضرات نوشیدن قهوه

آیا قهوه برای شما مضر است؟برای اکثر افراد، مصرف منظم قهوه برای آنها مضر نیست سلامتی. اما در حالی که فواید قهوه برای سلامتی بسیار گسترده است، مصرف نوشیدنی های کافئین دار در برخی موارد هنوز هم می تواند اشکالاتی داشته باشد.

معایب نوشیدن قهوه ممکن است مشکلات گوارشی، افزایش اضطراب، مسمومیت بالقوه، خواب ضعیف و نگرانی‌های مربوط به سلامت قلب. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از این موارد نادر هستند و قابل اجتناب.

مضرات قهوه

۱٫ می تواند مشکلات روده را تشدید کند

این یکی از مهمترین عوارض جانبی نوشیدن قهوه است: اسیدیته موجود در قهوه می تواند باعث سوزش سر دل، ، و حتی برخی شرایط گوارشی.

برای جلوگیری از این امر، نوشیدن قهوه را با غذا در نظر بگیرید، نه با معده خالی. همچنین می‌توانید قهوه‌ای با رست کم که اسیدیته کمتری نسبت به مارک‌های معمولی دارد، امتحان کنید.

۲٫ ممکن است اضطراب را ترویج کند

برای برخی افراد، کافئین ممکن است احساس اضطراب را افزایش دهد”آشفتگی کافئین” ممکن است به اعصاب شدیدتری برای افراد خاص تبدیل شود.

ما دوست داریم نظرات مشتریانمان را بشنویم مبنی بر اینکه قهوه برشته شده طلا ما مانند سایر دانه‌های قهوه باعث اضطراب نمی‌شود، علیرغم اینکه ۵۰ درصد محتوای کافئین بیشتری دارد.

با این حال، اگر مشکلات اضطرابی دارید یا زیر ۱۸ سال دارید، معمولاً بهتر است قهوه را در حد اعتدال بنوشید. به یک فنجان یا کمتر در روز بچسبید و به تأثیر آن بر خلق و خوی خود توجه کنید

.
۳٫ نگرانی های مسمومیت

دانه های بد می توانند منجر به نوشیدن یک فنجان قهوه نگران کننده شوند. نگرانی اصلی مربوط به آفت کش هایی است که در رشد بسیاری از دانه های قهوه با کیفیت پایین استفاده می شود.

آفت‌کش‌ها با نگرانی‌های جدی سلامتی مانند آسیب عصبی، مشکلات تولید مثل، تحریک پوست، و خطرات بالاتر سرطان مرتبط هستند.

از این رو استدلال ما برای انتخاب قهوه فقط از ارائه‌دهندگان ارگانیک و دارای منابع اخلاقی است که به کشاورزان برای دانه‌هایی که برای نسبت طلایی پرورش می‌دهند، منصفانه پرداخت می‌کنند. دانه های قهوه با کیفیت بهتر به معنای قهوه سالم تر است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت