اجزای دستگاه اسپرسو ساز را بیشتر بشناسیم

4.3/5 - (9 امتیاز)

مقدمه:

قهوه از گیاهانی است که به دلیل طعم دلچسب و داشتن کافئین، طرفداران زیادی دارد. قهوه به شیوه های مختلف، آماده می شود اما یکی از محبوب ترین انواع قهوه ها، اسپرسو است.

اساس آماده کردن قهوه اسپرسو، عصاره گیری از قهوه می باشد. دستگاه های اسپرسو ساز می توانند به صورت نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک، در دسترس قرار داشته باشند. اما به طور کلی دستگاه های اسپرسو ساز از اجزای مشترکی ساخته شده اند و تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند.

این فرآیند توسط دستگاه اسپرسو و یا ماشین اسپرسو ساز، صورت می گیرد؛ طراحی ویژه این دستگاه، منجر شده تا به یکی از نیاز ها اولیه و اساسی یک کافی شاپ تبدیل شود.

اساس کار ماشین اسپرسو ساز، از طریق آسیاب کردن و فشردن قهوه و استفاده از دمای بالا، به وسیله آب داغ است. در ادامه به بررسی جزئیات دستگاه اسپرسو ساز می پردازیم. این ماشین از سه قسمت اصلی، مخزنی برای آب داغ و بخار آب، پرتافیلتر و هدگروپ ، تشکیل شده است.

نام برخی از تجهیزات تهیه ی قهوه

جزوه مسی

جزوه مسی  معمولا دارای دسته چوبی و مسی هستند و مخصوص قهوه ترک می باشند، این نوع جزوه مسی به قهوه جوشهایی اطلاق میشود که روی گاز یا آتش در کمپینگ ها مورد استفاده قرار میگیرد .

طراحی آن بگونه ای است که قهوه با شعله بسیار کم در آن به خوبی دم کشیده و سرو آن درون فنجان را راحت می کند.

نیدل قهوه جیه ؟

توزیع‌کننده سوزن دقیق، توده‌ های آسیاب‌ های قهوه را از بین می‌برد و حتی قبل از اینکه شروع به کوبیدن کنید، به قهوه کامل نزدیک‌ تر می‌شوید. نیدل به گونه ای طراحی شده است که پودر های تازه آسیاب شده قهوه را به طور یکنواخت در سبد فیلتر بدون ایجاد آشفتگی پراکنده می کند.

این توزیع کننده قهوه دارای یک قطر ۵۸ میلی متری با سوزن هایی است که به طور استراتژیک روی ابزار قرار گرفته اند و به شما امکان می دهد قهوه را با کمترین تلاش در اطراف پخش کنید. توزیع کننده سوزن دقیق که برای ماندگاری ساخته شده است، دارای پایه آلومینیومی و سوزن های نقره ای است که همچنین به جلوگیری از آلودگی متقابل کمک می کند.

ناک باکس چیست؟

ناک باکس یک جعبه ضربه ای برای خارج کردن کیسه های اسپرسوی مصرف شده از سبد پورتافیلتر استفاده می شود.

از آنجایی که شات‌های اسپرسو با فشار ۹ بار (نیروی مستقیم) کشیده می‌شوند، پیک‌های مصرف ‌شده اغلب به داخل سبد اسپرسو متصل می‌شوند و برای تکان دادن آن‌ها به یک ضربه محکم خوب نیاز دارند.

پورتا فیلتر در تهیه ی قهوه چه نقشی دارد؟

اگر تا به حال یک دستگاه اسپرسوساز دیده باشید، احتمالاً متوجه «دسته‌ای» شده‌اید که از جایی که قهوه از آن خارج می‌شود، بیرون آمده است.

این پورتا فیلتر (همچنین گاهی اوقات به عنوان “دسته گروه” نامیده می شود).

این دستگاه شبیه قاشق دارای سبدی است که در واقع همان چیزی است که تفاله های قهوه را در حین کشیدن یا استخراج شات اسپرسو نگه می دارد.

دسته و بریدگی‌ های کوچک پورتا فیلتر به کاربر یا باریستا اجازه می ‌دهد تا آن را در دستگاه قفل کند تا در طول فرآیند پودر قهوه در حال عصاره گیری از بین نرود.

به طور دقیق تر، یک پورتا فیلتر در «سرگروه» مربوطه دستگاه، قفل می شود.

اسپرسوساز های کوچکتر معمولاً دارای یک سر گروه هستند، در حالی که دستگاه های اسپرسوساز تجاری بزرگتر دارای تعداد بیشتری هستند تا حجم و تقاضای بالاتری داشته باشند.

 

متعلقات دستگاه اسپرسو

مطمئن شوید که لوازم جانبی مناسب دستگاه خود را دریافت می کنید. به عنوان مثال، یک پورتافیلتر ممکن است برای اسپرسوساز شما مناسب نباشد، حتی اگر از نظر فنی قطر مناسبی داشته باشد. باله ها ممکن است طراحی اشتباهی داشته باشند، در مورد سبدها هم همینطور می باشد.

بهترین ابزار باریستا

موارد ضروری :

کوبش باکس

دستکاری

مقیاس

پارچ شیر

خوش دست بودن :

تراز کننده

شیکر کور / دوز فنجان

سبد دقیق

پورتافیلتر برهنه

ابزار WDT

صفحه نمایشگر

قیف

محصولات پاک کننده:

کافيزا

فیلتر کور

قلم مو

تشک بار

  1. کوبش 

اولین لوازم جانبی در این لیست یک جعبه ضربه است. ممکن است چیز مهمی به نظر نرسد، اما اگر تا به حال سعی کرده‌اید از پورتافیلتر بیرون بیاورید و وارد سطل زباله کنید، می‌دانید که این یک سردرد بزرگ است.

  1. دستکاری

در مرحله بعد، ما دستکاری را داریم. اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز با دستکاری‌های ضعیفی عرضه می‌شوند که از نظر بازخورد لمسی زیاد ارائه نمی‌دهند. 

امروزه هزاران مدل در دسترس است، بنابراین برای هر سلیقه ای چیزی وجود دارد.

با این حال، قبل از سفارش، باید مطمئن شوید که مناسب سبد/پورتافیلتر شما است. 

برخی از تامپرها، دستکاری‌کننده‌های دقیق هستند، به این معنی که فقط چند میلی‌متر بزرگ‌تر از اندازه استاندارد هستند – بنابراین به جای ۵۸٫۰ میلی‌متر، ۵۸٫۴ میلی‌متر هستند.

میلی‌مترهای اضافی به این معنی است که لبه‌های پوک نیز فشرده می‌شوند و دیگر نگران کانال‌های جانبی نخواهید بود. 

  1. ترازو اسپرسو

اگر می خواهید در مورد تهیه ی قهوه خود جدی باشید، یک ترازو ضروری است. 

مطمئناً، اگر می‌خواهید از آن برای کاپوچینو استفاده کنید، می‌توانید شات را به چشم بزنید یا از اندازه‌گیری‌های حجمی استفاده کنید، اما من این رویکرد را برای باریستاهای در حال رشد توصیه نمی‌کنم. 

اگر می‌خواهید دقیقاً نسبت ۱:۲ را رعایت کنید، تنها راه برای انجام مداوم آن استفاده از مقیاس اسپرسو است. 

البته، شما می توانید از هر ترازو دیجیتالی استفاده کنید، تا زمانی که در سینی قطره چکه شما قرار گیرد، اما من پیشنهاد می کنم یکی از آنها را تهیه کنید که مخصوص قهوه ساخته شده است، زیرا دارای تایمر است. تایمر برای شماره گیری بسیار مفید است و می تواند به ثبات کمک کند. 

  1. پارچ شیر (لوازم جانبی کاپوچینو)

اگر می خواهید مقداری شیر بخارپز کنید، به یک پارچ نیاز دارید. گاهی اوقات آنها با دستگاه اسپرسوساز به عنوان لوازم جانبی عرضه می شوند، اما اغلب مجبورید یک دستگاه جداگانه بخرید. 

لزومی ندارد که یک برند فانتزی یا طراحی خلاقانه باشد. 

تا زمانی که اندازه درستی داشته باشید و دهانه مناسبی برای ریختن لاته آرت داشته باشید، باید خوب باشید. 

برخی از پارچ های لاته آرت بدون دسته یا با نوک باریک تر وجود دارد، اما اینکه آیا این سبک شما باشد کاملاً به ترجیح شخصی بستگی دارد. 

  1. پورتافیلتر برهنه/بدون ته

یک پورتافیلتر برهنه (یا بدون ته) بخشی کاربردی و بخشی به دلایل زیبایی شناختی است. 

شکی وجود ندارد که محبوبیت گسترده پورتافیلترهای برهنه به دلیل شگفتی بی‌نظیر تماشای چکیدن شربت اسپرسو از سبد است. 

با این حال، پرتافیلتر های برهنه نیز هنگام شروع سفر اسپرسو مفید هستند، زیرا بازخورد ارزشمندی در مورد دوز، توزیع و کوبیدن شما به شما می دهند. 

اگر از یک پورتافیلتر معمولی استفاده کنید، بسیاری از عیوب مورد توجه قرار نمی گیرند. 

من فکر می کنم یکی دیگر از مزایای قابل توجه پورتافیلترهای برهنه این است که بیرون آوردن سبد را بسیار آسان تر می کنند تا بتوانید بعد از هر شلیک آن را تمیز کنید. 

  1. سبد دقیق

سبد دقیق یکی دیگر از لوازم جانبی است که اکثر باریستاهای خانگی تمایل دارند زودتر روی آن سرمایه گذاری کنند. 

سبدهایی که با دستگاه های اسپرسوساز سطح ابتدایی عرضه می شوند ، معمولاً دارای نقص های کوچکی هستند.

سبدهای دقیق برای ایجاد سوراخ‌های کاملاً سوراخ‌دار و یکنواخت به فناوری منحصربه‌فردی تکیه می‌کنند که به ثبات و یکنواختی کمک می‌کند. 

 می توانید آنها را برای اندازه ها و قطرهای مختلف دریافت کنید. آنها همچنین سبدهای بدون رج یا سبدهای رج دار تولید می کنند. 

ارزش آن را دارد که قبل از سفارش یک سبد، کمی بررسی کنید، زیرا ممکن است برای همه پورتافیلترها مناسب نباشند.

دکمه های روی دستگاه اسپرسو

اغلب از ما می پرسند که کدام دکمه را برای یک شات دوبل در دستگاه اسپرسوساز خود فشار دهم؟

حالا این یک سوال است.

می توان آن را در کافی شاپ شما سفارشی کرد که از کدام دستگیره استفاده می کنید، که می تواند بر میزان قهوه مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. اکثر دستگاه های قهوه ساز دارای دکمه هستند. بعضی ها این کار را نمی کنند، اما بیشتر این کار را انجام می دهند.

ممکن است دستگاهی با ۵ دکمه داشته باشید. برخی ممکن است ۶ داشته باشند. اولین دکمه ما معمولاً اسپرسوی ما است – یک شات در یک فنجان.

 دکمه دوم ما معمولاً اسپرسو دوتایی ما در یک فنجان است، دکمه سوم معمولاً به صورت «تقسیم کردن» یک شات/اسپرسو (از یک دسته دوتایی) به دو فنجان مجزا در کنار هم تنظیم می‌شود. 

همچنین ممکن است یک دکمه برنامه وجود داشته باشد به عنوان ستاره یا P نشان داده شده است، لطفاً این دکمه را فشار ندهید و نگه ندارید.

نازل قهوه ساز

ساخته شده از پلاستیک، و بی بو و سالم، ایمن و غیر سمی است، هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارد، قابل شستشو و بادوام است، نازل را می توان شستشو داد و برای استفاده طولانی مدت بادوام است.

نازل دستگاه قهوه را می توان برای تهیه فوم قهوه استفاده کرد، استفاده آسان. نصب نازل بر روی قهوه ساز آسان، استفاده راحت است. این یک ابزار مفید برای شما برای تهیه قهوه است، می توان از آن به طور مکرر استفاده کرد.

هدگروپ چیست

سر گروه آخرین توقف قبل از رسیدن قهوه به فنجان شما است. این قسمتی است که آب داغ و تحت فشار را با کیسه فشرده قهوه در تماس قرار می دهد. انواع مختلفی از سر گروه وجود دارد، اما همه آنها از یک قسمت اصلی در پیکربندی های مختلف تشکیل شده اند.

اجزای دستگاه اسپرسو ساز: مخزنی برای آب داغ و بخار آب ماشین اسپرسو ساز

همان طور که اشاره شده، از محتویات ضروری در تهیه اسپرسو، آب با دمای بالا می باشد. این آب در مخزنی نگهداری می شود. بعد از پر کردن مخزن قهوه، آب داغ با استفاده از اهرم روی پودر قهوه، فشرده می شود.

این اولین مرحله از تهیه اسپرسو (عصاره گیری از قهوه) است. این قسمت از ماشین اسپرسو ساز، به کنترل دما و فشار، جهت عصاره گیری از قهوه، می پردازد. این مخزن عموما به یک لوله کشی متصل می شود و بسته به نوع ماشین اسپرسو ساز که خانگی باشد یا مختص به کافی شاپ ها یا هتل ها و …، ظرفیت متفاوتی برای نگهداری آب دارند. آب بعد از ورود به دستگاه، ابتدا تصفیه شده و سپس، به مصرف می رسد.

در این قسمت پمپی نیز، تعبیه شده که بسته به نوع ماشین اسپرسو ساز، این پمپ می تواند، لرزشی، چرخشی و یا برقی باشد. پمپ های لرزشی، با نیروی الکترومغناطیسی کار می کنند. پمپ های چرخشی با نیروی مکانیکی کار می کند.

 با این وجود پمپ های لرزشی کوچک ترند و از لحاظ اقتصادی به صرفه ترند. این در حالی است که پمپ های چرخشی، سر و صدای کم تری دارند و طول عمر بیشتری برای دستگاه دارد. عملکرد هر دو پمپ بسیار مناسب بوده است ، آن چه تعیین کننده نوع پمپ مصرفی است برند دستگاه است.

 

علاوه بر مخزن و پمپ، این قسمت شامل دیگ بخار نیز هست، و یکی از مهم ترین و حساس ترین، بخش های این ماشین است چرا که فشار و دمای معین برای عصاره گیری در این بخش تنظیم می شود و بخشی است که نیاز به کالیبراسیون دما دارد.

 

اجزای دستگاه اسپرسو ساز: پرتافیلتر ماشین اسپرسو ساز

به مخزنی که پودر قهوه در آن ریخته می شود، پرتافیلتر می گویند. پرتافیلتر ها، ساختار سبدی شکا داشته و گاها آسیاب قهوه نیز در این بخش اتفاق می افتد. در واقع جایگاه نگهداری و فشرده سازی، قهوه می باشد.

ماشین اسپرسو ساز بر اساس پرتافیلتر، در دو نوع تک گروپ و دو گروپ وجود دارد. بسته به نیاز و کاربرد، می توانید هر یک از دو نوع را برای منزل و یا کافی شاپ خود تهیه کنید.

 

نوع تک گروپ پرتافیلتر ها، یک شات (۲۵ تا ۳۰ میلی لیتر از قهوه)، اسپرسو آماده می کند و یک خروجی برای خارج کردن قهوه دارد. در نوع دو گروپ پرتافیلتر ها، دو شات از اسپرسو را می توان از ماشین اسپرسو ساز، تحویل گرفت؛ و در واقع دو خروجی برای خارج کرده عصاره قهوه دارد.

 در ماشین های اسپرسو ساز نیمه اتومات، پرتافیلتر به نیروی محرکه اهرمی و نیروی محرکه پمپی، وصل می شود. پرتافیلتر ها دارای دستگیره هستند و این دستگیره ها می توانند از جنس چوب یا پلاستیک باشد.

اما خود پرتافیلتر (بخش سبدی) از جنس فلز برنج است؛ برنج به حفظ گرما در این بخش کمک می کند.

در تقسیم بندی دیگری پرتافیلتر ها به دو دسته؛ نازل دار و بدون نازل، تقسیم می شوند. نوع بدون نازل با عنوان های بدون ته و عریان نیز، شناخته می شوند. در نوع بدون نازل این پرتافیلتر ها، سبد قهوه از نمای پایین دیده می شود. برتری این نوع از پرتافیلترها، این نکته است که؛ تماس قهوه با فلز سبد به حداقل رسانده شده است.

این جز از ماشین اسپرسو ساز، در تحلیل کیفیت قهوه و روند حرکت آب داغ روی پودر قهوه، نقش بسزایی دارد. از سبد پرتافیلتر به عنوان فیلتر این دستگاه نیز، یاد می کنند زیرا که کف آن دارای سوراخ های ریز و زیاد است. این سبد ها بر اساس اندازه، به دو دسته تک و دوبل ساخته می شوند.

  جیمیلای ۳۰۰۵ با طراحی ویژه  پر قدرت و کاملاً کاربردی برای مصارف خانگی و یا کافه ها با تخفیف ویژه خریداری کنید

اجزای دستگاه اسپرسو ساز: هدگروپ ماشین اسپرسو ساز

هدگروپ ها، به سرگروپ و یا به طور عمومی، گروپ نیز شناخته می شوند. وظیفه پخش یکنواخت و مساوی روی تمامی قسمت های قهوه را دارد. از نظر ظاهری، ساختاری مشابه با صافی دارد. یک دستگاه اسپرسو ساز می تواند تا ۷ هدگروپ، داشته باشند.

 

خروجی ماشین اسپرسو ساز، هدگروپ، نامیده می شود. به این ترتیب که بعد از پرکردن پرتافیلتر از پودر قهوه و فشردن آن، پرتافیلتر را روی هدگروپ قرار داده و بعد از روشن کردن ماشین، آب داغ از روی پودر رد شده و عصاره از خروجی (های) پرتافیلتر، خارج می شود.

 

اجزای جانبی دستگاه اسپرسو ساز:

قهوه طی فرآیندی، با عنوان تمپ کردن، فشرده می شود؛ به این منظور و برای سهولت کار از ابزاری با عنوان تمپر، استفاده می کنیم. بعد از ریختن قهوه در پرتافیلتر، ابتدا سطح آن را با دست صاف کرده، و بعد با فشاری ملایم و یکنواخت به کمک تمپر، پودر قهوه را فشرده می کنیم.

ملایم و یکنواخت بودن فشار تمپر، اهمیت زیادی دارد زیرا که چسبیده شدن بیش از حد ذرات به یکدیگر، موجب می شود آب داغ به خوبی از روی پودر قهوه رد نشود و قهوه بسوزد.

 

از دیگر اجزای جانبی ماشین اسپرسو ساز، می توان به نازل بخار، اشاره کرد. برای فوم گیری از شیر، استفاده می شود. اساس کار این جز، فشار بالاست.

فوم گیری علاوه بر قوام دهی به شیر، با نفوذ دادن ذرات هوا بین ذرات شیر، باعث تشکیل فوم (کف) روی شیر می شود. در قسمت نوک نازل، به منظور جلوگیری از هدر رفت بخار و جلوگیری از آلودگی نازل، روی آن نصب می شود.

 

قطعه ی دیگر که روی دستگاه های اسپرسو ساز تمام اتوماتیک نصب می شود و تمام زحمت را از دوش فرد برداشته . تمام مراحل را به صورت دیجیتالی و تمام اتوماتیک انجام می دهد و امکان خطای انجام کار را به حداقل می رساند و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کند.

 

لوازم یدکی دستگاه اسپرسو ساز:

با دانستن لوازم یدکی به کار برده شده در این ماشین، می توان در صورت بروز مشکل، می توانید با اشراف بیشتر، به تعمیر و یا گزارش مشکل به تعمیر کار بپردازید.

لوازم یدکی به کار برده شده عبارتند از؛ پایه ها، تاچ پد، بورد، المنت های به کار برده شده در هدگروپ ها و بویلر، اورینگ، سبد های پرتافیلتر (فیلتر ها)، بویلر، پمپ، سینی، سنسور (الکتریکی و حرارتی)، ترموستات، صفحات، برچسب ها، شیر برقی، شاور و جا شاور، موتور ها، کاردریج المنت گرمایی، ساختمان بدنه، اهرم ها و دستگیره ها، سوپاپ، نازل بخار، شیر بخار آب، واشر ها ، خروجی های پرتافیلتر، میکرو سوئیچ، لوله های هیدرولیک مسی، فنر، کابل و سیم کشی، فیلتر های تصفیه و نشانگر های تعیین کننده سطح آب.

اجزای قهوه ساز

دکانتر یا کاراف یک شیشه یا عایق چند لایه فولاد ضد زنگ است که در قهوه سازهای فیلتر قطره ای رایج است. کاراف‌های عایق‌شده معمولاً کارآمدتر هستند، زیرا انرژی کمتری برای گرم نگه داشتن قهوه دم ‌شده مورد نیاز است.

یک پمپ الکتریکی یا پیستون به فرآیند دم کردن اجازه می دهد تا آب سرد را از مخزن آب پمپ کند و آن را تحت فشار بیش از ۱۰۰ psi به دیگ تزریق کند. فشار آب ورودی، آب داغ موجود در دیگ را به داخل گروه یا سر دم می کشد.
یک موتور الکتریکی به یک آسیاب نیرو می دهد تا دانه های کامل قهوه را برای دم کردن آماده کند.

یک المنت حرارتی مقاومت الکتریکی در مخزن آب برای گرم کردن آب برای دم کردن در قهوه سازهای قطره ای استفاده می شود.

یک ریزپردازنده برای کنترل عملکردهای مختلف محصول قابل انتخاب توسط کاربر، از جمله پیش گرم کردن کاراف و تایمرهای شروع/توقف دم کردن خودکار استفاده می شود.

ظرفی که در آن مخلوط بخار و هوا به شیر کف ریخته می شود. دارای مجرای دارای ورودی ورودی هوا و خروجی تخلیه هوا می باشد.

دیگ بخار یا ترموبلاک اجزای دستگاه اسپرسوساز هستند که آب گرم را برای دم کردن و بخار برای کف کردن ایجاد می کنند. ماشین‌های غیر پمپ از فشار بخار استفاده می‌کنند که با جوشاندن آب در یک محفظه مهر و موم شده ایجاد می‌شود. در چیدمان ترموبلاک، پمپ آب پرفشار، آب سرد را پس از گرم شدن ترموبلاک وارد آن می‌کند.

برای نگهداری قهوه دم شده در دمای بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ درجه فارنهایت از بخاری مقاومت الکتریکی استفاده می شود.

اجزا دستگاه قهوه ساز را بصورت کاملا مفید و شفاف برای شما توضیح داده ایم و شما می توانید در هنگام خرید قهوه ساز حتما به این نکات و اصل بودن آن ها توجه نمایید.

 

اسم دستگاه قهوه ساز

به طور کلی، دو نوع دستگاه قهوه ساز وجود دارد: دستی و اتوماتیک. با این حال، اشتباه است اگر فرض کنیم که قهوه سازهای دستی همیشه ارزان تر از همتایان اتوماتیک خود هستند.

در حالی که اغلب اینطور است، اما همیشه اینطور نیست. قیمت بیشتر تابعی از طراحی است تا عملکرد، اگرچه این درست است که هر چه زنگ ها و سوت های بیشتری به ماشین اضافه کنید، قیمت را بیشتر می کند.

گزینه های جذاب زیادی برای دم کردن دستی قهوه وجود دارد. به طور عمده،  قهوه سازهای دستی دو مزیت کلیدی دارند قابلیت حمل و قیمت. شما می توانید آنها را به هر جایی ببرید و در کل هزینه یک دست و پا ندارند.

این بدان معنا نیست که نمی توانید قهوه سازهای دستی گران قیمت را پیدا کنید، اما آنها به جای قاعده، استثنا هستند ما رایج ترین انواع را دقیقاً در زیر بیان می کنیم.

قهوه ساز Cold Brew

اگر عاشق قهوه‌ای هستید که اسیدیته آن پایین است (و بدتان نمی‌آید کمی صبر کنید تا آماده نوشیدن شود)، یک قهوه‌ساز سرد می‌تواند برای شما مناسب باشد. قهوه دم کرده سرد که با خیساندن تفاله های درشت قهوه با آب دمای اتاق به مدت چند ساعت تا یک شبه درست می شود، دنیای قهوه را طوفان کرده است.

قهوه ساز تک فنجانی

برای سلف‌سرویس، قهوه‌سازهای تک فنجانی عالی برای دم کردن قهوه در اتاق‌های هتل، لابی و اتاق‌های کنفرانس بدون دردسر دستگاه بزرگ و حجیم هستند.

خروجی: ۱ فنجان در یک زمان

بهترین برای: اتاق های هتل، خانه های تعطیلات، اتاق های استراحت، و اتاق های انتظار

اجزای پرتافیلتر

پرتافیلتر یک نوع وسیه ای است که دارای دستگیره می باشد و بر روی گروپ اسپرسو ساز های نیمه اتوماتیک و نیرو محرکه اهرمی و نیرو محرکه پمپی وصل می شود .

اجزای پرتافیلتر بسیار زیاد نیست و دارای یک ظرف فیلتر سبد است که به آن سبد پرتافیلتر بسک می گویند و جای قرارگیری آن داخل پرتافیلتر است و قهوه آسیاب شده در داخل آن قرار گرفته و توسط شما یا باریستا فشرده و کوبیده می شود و در نهایت به گروپ دستگاه بسته شده تا عصاره گیری شروع گردد.

پرتافیلتر به علت برخورداری از سبد و یا همان صافی که سبب جلوگیری از عبور ذرات ریز قهوه به درون فنجان می شود در همه دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که ممکن است در بعضی دستگاه ها پرتافیلتر از صافی اسپرسوساز مجزا می باشد.

اجزای قهوه جوش

قهوه جوش ها دارای مزیت بسیار عالی هستند چرا که در سفر هم می توانید با داشتن یک شعله ملایم و مقداری آب، قهوه لذیذ و مورد رضایتی را درست کنید و سرو نمایید.

قهوه جوش از اجزا بسیار ساده و سبکی، مناسب حمل کردن ساخته شده است.

پرتافیلتر

مخزن آب داغ

بخار آب

هد

مخزن آب داغ و بخار آب دستگاه اسپرسو

از اجزای دستگاه قهوه جوش مخزنی است که آب داغ می شود و سپس بخار آب در آن نگهداری می گردد و به کمک اهرم های کنترلی دستگاه، آب داغ با فشار و دمای مشخص برای عصاره گیری به سمت پودر قهوه فشرده شده، هدایت می‌شود.

تجهیزات دستگاه اسپرسو

فنرها سبدها را در جای خود نگه می دارند. در پورتافیلتر با چسباندن به شیاری که در سطح داخلی بدنه پورتافیلتر آسیاب می شود، نگه داشته می شود. برخی در نیمرخ و محیط گرد هستند، اما اکثر آنها به شکل شش ضلعی با یک انتهای باز خم شده اند.

سبد پورتافیلتر صفحه فیلتری است که در پورتافیلتر قرار دارد. اینها در دو اندازه دوتایی و تکی هستند و توسط فنر در جای خود ثابت می شوند.

واشر گروه یک O-ring لاستیکی بزرگ است که پورتافیلتر و سبد پورتافیلتر را به گروه می‌بندد. در یک شیار که در گروه تعبیه شده است وارد می شود. اگر پورتافیلتر نشتی دارد، معمولاً واشر گروه قطعه ای است که باید تعویض کنید. اغلب سبد پورتافیلتر و واشر گروه باید با هم عوض شوند.

صفحه گروه نیز در گروه قرار دارد. گاهی اوقات از آن به عنوان صفحه پراکندگی، صفحه دوش یا دوش یاد می شود.

این سوئیچ تقریباً مانند صفحه کلیدهای دوز عمل می کند، اما معمولاً یک کلید روشن/خاموش ساده است که در بالای گروهی که فعال می کند قرار دارد. برخی از دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک نیز دارای دکمه توزیع به عنوان وسیله کار اضافی هستند.

صفحه کلید دوز در دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک و فوق اتوماتیک یافت می شود. آنها دکمه هایی هستند که برای فعال کردن سر گروه روی دستگاه فشار می دهید. صفحه کلیدها افسانه ای از زمان ها و مقادیر مختلف توزیع و همچنین برنامه ریزی و جریان مداوم را نشان می دهند.

برخی به این عصا یا شیر آب آمریکایی می گویند، اما به سادگی یک شیر آب گرم است. آن را هر چه می خواهید بنامید اینجا جایی است که آب گرم می دهید.

نکته آخر

با توجه به نوع نیاز به دستگاه اسپرسو ساز، که یک دستگاه خانگی لازم دارید یا دستگاهی برای هتل، کافی شاپ یا رستوران خود، می توانید دستگاه اسپرسو ساز خود را تهیه کنید و با آشنایی با اجزا و کارکرد آن، قهوه اسپرسو مورد علاقه خود را چه به عنوان یک نوشیدنی ایتالیایی و چه به عنوان پیش ساز نوشیدنی های دیگر، استفاده کنید.

بعد از خرید کالا، می توانید با تسلط بر شمای کلی و جزئیات محصول، در صورت جدا بودن اجزا، آن ها را روی هم سوار کنید و از آماده کردن و خرید قهوه لذت ببرید.

سوالات متداول

دکمه دستی دستگاه اسپرسوساز برای چیست؟

دستگاه اسپرسوساز دستی با فشار دادن و کشیدن یک اهرم کار می کند. همانطور که اهرم را بالا می برید، آب را به داخل محفظه دم می کشد تا تفاله های قهوه اشباع شود. مرحله ای که به عنوان پیش انفوزیون شناخته می شود. عقب کشیدن اهرم به سمت پایین باعث ایجاد فشار می شود و آب را از طریق تفاله قهوه وارد فنجان زیر می کند.

نازل در دستگاه قهوه ساز برای چیست؟

نازل دستگاه قهوه را می توان برای تهیه فوم قهوه استفاده کرد، استفاده آسان، نصب آسان نازل بر روی قهوه ساز، راحت برای استفاده. این یک ابزار مفید برای شما برای تهیه قهوه است و می توان آن را به طور مکرر استفاده کرد.

تفاوت بین هد گروه و پورتافیلتر چیست؟

سر گروه و پورتافیلتر نقش مهمی در عملکرد یک قهوه ساز دارند. سر گروه آب را روی لوبیاها اسپری می کند. از طرف دیگر، پورتافیلتر حبوبات را نگه می دارد زیرا آب طعم را استخراج می کند و به فنجان شما جاری می شود.

 

 

خرید قهوه ساز و اسپرسو ساز

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت