طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر یه نوشیدنی پرطرفدار

5/5 - (14 امتیاز)

طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر

طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر یکی از سوالات همیشگی کسایی که عاشق ترکیب شیر و قهوه ارگانیک عربیکا هستند.اگر به دنبال روشی عالی برای دم کردن عربیکا هستید، به روشی نیاز دارید که بر روی آشکار کردن آهسته طعم و نت های قهوه شما تمرکز کند.

این به این معنی است که شما به یک دوره استخراج طولانی‌تر و روشی نیاز دارید که بتوانید تقریباً هر عنصری از فرآیند دم کردن را کنترل کنید.

اولین و راحت ترین روش استفاده از فرنچ پرس است این روش بهترین چیزهایی را که قهوه شما ارائه می دهد به نمایش می گذارد و به همین دلیل تقریباً بهترین روش دم کردن قهوه تا کنون در نظر گرفته می شود.

یک فرنچ پرس به شما این امکان را می دهد که در مورد دمای آبی که استفاده می کنید، مدت زمان دم کشیدن قهوه را تعیین کنید و همچنین قهوه آسیاب شده را از دم کردن واقعی دور نگه می دارد.چ

فرنچ پرس اصل بزرگ‌تر است، بنابراین اگر برای شلوغی دم می‌کنید، می‌توانید ۲ تا ۳ فنجان قهوه کامل در اینجا تهیه کنید یا بیشتر، با توجه به بزرگی فنجان های شما.

اگر روشی را می‌خواهید که به شما امکان می‌دهد قهوه سردی بنوشید که با تکه‌های یخ رقیق نمی‌شود (برای شروع نیازی به آن نیست)، پس به دنبال دم کردن سرد هستید .

یک دم نوش سرد حتی عمق طعم بیشتری نسبت به فرنچ پرس به ارمغان می آورد، اما دم کردن آن بی نهایت بیشتر طول می کشد (۱۸ ساعت فکر کنید) شما واقعاً فقط قهوه آسیاب شده درشت را در آب سرد دم می‌کنید، و باید آن را یک شبه رها کنید تا عطر کاملی داشته باشید.

طرز تهیه ی قهوه عربیکا با شیر

موادلازم در طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر

می‌توانید یک فنجان قهوه واقعاً برای خودتان درست کنید شما می توانید با سطوح مختلف میکس بازی کنید تا آن را آنطور که دوست دارید بسازید!

برخی از رایج ترین میکس ها عبارتند از:

اب

شیر

کرم رنگ

قند

فرنچ پرس

آسیاب قهوه

صافی توری و پارچه پنیر

اگر بخواهیم منصف باشیم، در واقع به یکی از این موارد نیاز ندارید شما می توانید با قهوه از قبل آسیاب شده سرد دم درست کنید، اما اگر می خواهید بهترین طعم را داشته باشید، توصیه می کنم آسیاب قهوه خود را تهیه کنید.

در حالی که صافی توری کار را آسان تر می کند، مهمترین چیزی که برای یک فنجان صاف می خواهید، پارچه پنیر است. این نام به این دلیل است که در ابتدا کاربرد اصلی آن درست کردن پنیر بود که به عنوان فیلتر هم کاربرد دارد.

درست به نظر می رسد فقط یک یادداشت در مورد آب برای بهترین نتیجه، استفاده از آب فیلتر شده را توصیه می‌کنم، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، ممکن است با استفاده از آب لوله‌کشی نتایج متفاوتی دریافت کنید این به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما آب فیلتر شده سرد بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

در پایان روز می خواهید طرز تهیه قهوه عربیکا مورد علاقه خود را در سایت ما بخوانید و درست کنید ، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تازگی (به عنوان مثال قهوه محلی که خودتان آسیاب می کنید در مقابل قهوه از قبل آسیاب شده از فروشگاه مواد غذایی)

کباب روشن در مقابل متوسط ​​در مقابل کباب تاریک

سطح کافئین (بله می توانید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید)

طرز تهیه ی قهوه عربیکا با شیر

روش دیگری که از نوع قهوه عربیکا سرد است را توضیح میدهم

ابتدا دانه های قهوه عربیکا خود را آسیاب کنید. برای تهیه ۴ فنجان قهوه سرد به ۱ فنجان تفاله قهوه نیاز دارید. قهوه خود را (در صورت نیاز به صورت دسته‌ای) در حد متوسط ​​آسیاب کنید. بنابراین می‌خواهید که زمین‌هایتان بیشتر شبیه خرده‌های نان یا نمک طبخ شده باشد که از اندازه شکر دانه‌ریز کوچکتر نباشد. از قرار گرفتن بیش از حد زمین مانند پودر خودداری کنید.

در کاسه یا شیشه بزرگ خود را با ۴ فنجان آب صاف شده سرد پر کنید. تفاله های قهوه را به طور یکنواخت روی سطح آب بپاشید . اجازه دهید قهوه اصل برای حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه روی آب “شکفته” شود (معروف به آن اجازه دهید آب خیس بخورد) . با هم هم بزنید.

روی آن را بپوشانید و به یخچال منتقل کنید. برای بهترین نتیجه ۱۲ تا ۱۴ ساعت استراحت دهید.

پارچه پنیر را در یک صافی مشبک بریزید و روی یک کاسه/شیشه بزرگ قرار دهید قهوه دم کرده سرد را در پارچه پنیر صاف کنید برای صافی بیشتر دوبار صاف کنید کنسانتره قهوه دم کرده سرد خود را در یخچال نگهداری کنید تا دو هفته بماند.

برای سرو روی یخ، نسبت کامل آب، شیر و یا شکر اضافه شده به کنسانتره را پیدا کنید.

یک نکته کوچک که دوست دارم به اشتراک بگذارم، از شربت ساده به عنوان شیرین کننده استفاده کنید، درست در مقابل شکر که باید هم بزنید تا آب شود هم بزنید.

اکثر مردم توصیه می کنند که ۵۰/۵۰ آب کنسانتره را با یخ/آب/شیر کم کنید.

از هر روش دم آوری که تصمیم به استفاده از آن دارید، می توانید مطمئن باشید که عربیکا شما از آن سود خواهد برد.

استفاده از روش های دیگر دم کردن با دمای آب بالا به نوعی طعم عربیکا را می سوزاند و حیف است که یک روش مخصوصا خوب داشته باشید و استفاده از چیزی مانند دستگاه اسپرسوساز به آب زمان کافی نمی دهد تا به درستی تمام طعم را از عربیکا استخراج کند، که باز هم حیف است بهتر است از روش کندتر استفاده کنید.

هر زمان که در حال خرید قهوه هستید، حتماً یک برچسب “۱۰۰% عربیکا” را در جایی پیدا خواهید کرد. یا برخی از کافی شاپ های جدید فقط به سرو قهوه عربیکا افتخار می کنند.

طرز تهیه قهوه عربی با شیر

برای آماده‌سازی قهوه عربی با شیر، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

  • قهوه عربی خوب کیفیت
  • شیر
  • شکر (اختیاری)

طرز تهیه:

  1. در یک قوری کوچک، مقدار مناسبی از قهوه عربی ریخته و آن را با آب داغ تازه‌ی جوشیده بریزید. معمولاً برای هر فنجان قهوه، یک قاشق قهوه خوری قهوه عربی معمولاً کافی است.
  2. قوری را روی حرارت قرار دهید و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس آتش را کم کنید و قهوه را بگذارید تا به آرامی جوش بیاید. اگر می‌خواهید قهوه شیره‌ای بسازید، می‌توانید شکر را به طعم دلخواه اضافه کنید.
  3. در همین حین، شیر را در یک دیگ جداگانه گرم کنید. می‌توانید از پیچ شیرفراز یا دیگ دوغ‌ساز استفاده کنید.
  4. وقتی که قهوه آماده و گرم شده است، شیر گرم را به آرامی به قهوه اضافه کنید. می‌توانید مقداری از کره شیر را بر روی قهوه اضافه کنید تا طعم و کیفیت آن را بهبود ببخشید.
  5. بعد از اضافه کردن شیر، قهوه را به مدت کوتاهی دیگر بگذارید تا گرم شود و تمام طعم‌ها مخلوط شوند.
  6. سرو کنید و از قهوه عربی با شیر لذت ببرید

دو سوال رایج در مورد قهوه عربیکا

بنابراین قهوه عربیکا چیست و از کجا می آید؟

قهوه عربیکا اولین قهوه تاریخ است. این دانه قهوه ارگانیک  است که جوانه زده و به دوستدارترین نوع انسان تبدیل شده است و منشأ آن از اتیوپی (قاره آفریقا) به چندین قرن پیش می‌رسد.

طرز تهیه ی قهوه عربیکا با شیر

قهوه عربیکا – چیست و چرا اینقدر عالی است؟

هر زمان که در حال خرید قهوه عربیکا ارگانیک هستید، حتماً یک برچسب “۱۰۰% عربیکا” را در جایی پیدا خواهید کرد یا برخی از کافی شاپ های جدید فقط به سرو قهوه عربیکا افتخار می کنند.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت