طرز تهیه قهوه عربیکا به ۷ روش فوق العاده عالی

4.1/5 - (14 امتیاز)

طرز تهیه قهوه عربیکا به ۷ روش متفاوت و ساده

در این مقاله ما قصد داریم طرز تهیه قهوه عربیکا با ۷ روش و ۷ دستگاه متنوع را برای شما همراهان عزیز به اجرا بگذاریم و شما می توانید با همراهی کردن مرحله به مرحله ی نوشته ها از نوشیدن قهوه ای با عطر و طعم فوق العاده با ۷ دستگاه مختلف لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه عربیکا با قهوه جوش موکاپات

افراد برای تهیه قهوه عربیکا به وسیله ی دستگاه قهوه جوش موکاپات به مواردی نیاز دارند که از جمله این موارد می توان به پودر قهوه اسپرسو باکیفیت و تازه رست (برای عطر و طعم با کیفیت تر نوشیدنی، آب سرد، شکر دستگاه موکاپات و فنجان ‌های کوچک اشاره کرد.

همه ی این موارد برای تهیه نوشیدنیی با کیفیت فوق العاده بی نظیر و با عطر و طعم عالی نیاز است و اگر در هنگام تهیه قهوه حتی یکی از این مواد را به موقع مورد استفاده قرار ندهید، در نهایت نوشیدنی شما باب سلیقه تان نخواهد بود و دستگاه قهوه ای نامطلوب و نامرغوب به شما تحویل خواهد داد.

اگر قهوه تان از قبل آسیاب شده می باشد این پله را مورد توجه قرار ندهید اما اگر دان قهوه آسیاب نشده است، ابتدا باید اقدام به آسیاب کردن قهوه نموده و سپس در مرحله بعد به نکات گفته شده عمل کنید. بدین منظور درجه آسیاب را بر روی درجه موکاپات تنظیم نموده و سپس اقدام به آسیاب کردن قهوه کنید.

قهوه آسیاب شده برای موکاپات نباید به میزان بقیه دستگاه ها مانند اسپرسو ساز برقی باشد و حتما می بایست یک درجه از آن کمتر آسیاب شود، زیرا اسپرسو ساز های برقی از قدرت بیشتری نسبت به موکاپات ها برخوردار است.

موکاپات را تا جایی که معمولاً با خط مشخص می‌شود از آب پر کنید و توجه داشته باشید که آب نباید در هنگام عبور از صافی نشت کند زیرا این مسئله باعث می‌ شود قهوه آبکی شود و طعم آن را تحت تأثیر قرار می‌ دهد که در این صورت دستگاه به شما نوشیدنیی به شما تحویل بدهد که باب سلیقه ی شما نخواهد بود.

سبد موکاپات را با استفاده از پودر قهوه پر کنید و دقت داشته باشید که پودر از لبه ‌های محفظه بیرون نریزد.همچنین می ‌توانید با انگشت یا پشت قاشق به آرامی روی قهوه را صاف کنید و پودر اضافه را کنار بگذارید.

در این مرحله باید سبد قهوه در محل خود قرار گیرد زیرا آب جوشیده شده با فشار وارد آن می شود. نکته: قبل از این که موکاپات را به طور کامل ببندید همه قسمت‌های آن را به خوبی پاک کنید.

در این مرحله با کمی صبوری، نوشیدنی مورد نظر شما شروع به آماده شدن می کند و می توانید برای خود یا دیگران سرو کرده و نوش جان کنید.

 

( تفاوت موکاپات و موکا کرم چیست موکا کرم نسل جدیدی از دستگاه های قهوه ساز رو گازی و از مجموعه ی موکاپات قرار دارد با این اختلاف که به شما این امکان را میدهد که بر خلاف موکاپات های قدیمی بتوانید قهوه ای با کرم و فوم عالی برای افرادی که عاشق کرم هستند، تهیه کنید مانند کافه ها که زمانی مراجعه می کنید از موکا های آنجا لذت می برید.درب انعطاف پذیر و شفاف موکا این اجازه را به شما می دهد تا کرم را در حالت محافظت شده کامل کنترل کنید )

محصول موکا کرم رومانتیک هوم با قیمت فوق العاده ویژه همراه با تخفیف ویژه

 

طرز تهیه قهوه عربیکا

طرز تهیه قهوه عربیکا با قهوه ساز برقی

برای تهیه و سرو کردن قهوه عربیکا به وسیله ی قهوه ساز برقی ابتدا به وسایل و مواردی نیاز دارید که این موارد عبارت از: آب تازه و تصفیه شده، دستگاه قهوه ساز برقی فیلتری، فیلتر کاغذی، قاشق غذا خوری، قهوه آسیاب شده مناسب برای دستگاه و آسیاب قهوه درصورت وجود دانه قهوه به جای پودر هستند.

آب تصفیه شده و زلال اولین پله برای تهیه یک قهوه با کیفیت بی نظیر می باشد، ابتدا قوری دستگاه را بردارید و تا مقدار مورد نیاز آن را با آب تصفیه شده پر کنید. دقت کنید که قبل از انجام مراحل بعد، قهوه ی مورد نظر را به مقداز لازم آسیاب کنید.

در مرحله بعدی یک فیلتر کاغذی جدید بردارید و از سلامت فیلتر اطمینان حاصل فرمایید. پس از آن فیلتر را باز کرده و درون قسمت قیفی شکل دستگاه قرار دهید.

نکته: برای محاسبه میزان قهوه مورد نیاز به ازای هر ۱۸۰ میلی‌لیتر آب باید ۲ قاشق غذاخوری قهوه را درون فیلتر بریزید.

درب بالایی دستگاه را بسته و دکمه روشن را بزنید تا دستگاه شروع به تهیه فرایند قهوه کند. در این گام قوری شیشه ای را از دستگاه جدا کنید و درون فنجان ها بریزید. نوشیدنی شما حاضر است، نوش جان!

طرز تهیه قهوه عربیکا با قهوه ساز خانگی

کار با این دستگاه بسیار راحت بوده و نیاز ه انش خاصی برای تهیه نوشیدنیی مطلوب نیست.

در مرحله اول مخزن دستگاه باید از آب پر شده و سپس پرتا فیلتر قهوه ساز را را از پودر قهوه عربیکای آسیاب شده پر نموده و سپس با تمپر سطح روی قهوه را صاف نمایید.

در گام بعد پرتا فیلتر را در جای خود گذاشته و دقت کنید که پرتا فیلتر را به صورت کامل بچرخانید که در دستگاه قفل نشود. در مرحله بعدی هنگامی که چراغ تهیه قهوه روشن شد دکمه شروع را بزنید و بعد از چند ثانیه شاهد خروج قهوه از زیر پرتا فلیتر خواهید شد.

طرز تهیه قهوه عربیکا

طرز تهیه قهوه عربیکا با اسپرسو ساز اتوماتیک

اسپرسو یکی از پرطرفدار ترین روش های تهیه قهوه به شمار می رود که بعد از قهوه ترک قدیمی ترین روش سرو کردن قهوه است. دستگاه اسپرسو سازدرانواع گوناگونی مانند اسپرسو ساز دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تولید می شوند.

این دستگاه تمامی مراحل تهیه قهوه را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می دهد و به هیچ وجه نیاز به دخالت دست در این دستگاه نیست و فقط کافی است دکمه ها را فشار بدهید.

استفاده از این دستگاه بسیار کار راحتی است، به طوری که اگر شما مایل به نوشیدن قهوه عربیکا هستید پودر قهوه آسیاب شده، آب و شیر(در صورت تمایل) را در جای مخصوص بریزید و بعد دکمه شروع را فشار دهید و منتظر بمانید تا قهوه مورد نظرتان آماده شود.

طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر

طرز تهیه قهوه عربیکا با اسپرسو ساز زیگما

این نوع اسپرسو ساز محصول مناسبی برای سرو کردن انواع نوشیدنی های گرم مانند قهوه عربیکا می باشد.

اسپرسو ساز زیگما شباهت زیادی با اکثر قهوه سازها دارد و لذت چشیدن یک قهوه خوب و باکیفیت را به کاربر ارائه می دهد.

همچنین این محصول برای استفاده شخصی و حرفه ای مناسب است و در اکثر کافه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برند زیگما یکی از برند های فعال در زمینه تولید انواع دستگاه های قهوه ساز می باشد.

یکی از مهم ترین قابلیت های این دستگاه توان بالای آن در تهیه انواع نوشیدنی ها است، توان اسپرسو ساز زیگما برابر با ۸۵۰ وات بوده و فشار بار آن ۱۵ است که معمولا توان و بار این دستگاه از بقیه قهوه ساز ها بیشتر است و با توجه به این ویژگی ها به طرز تهیه ساده و راحت تر کمک بسیاری خواهد کرد.

نحوه دم کردن قهوه عربیکا

بهترین نوع قهوه ای که همه قهوه دوستان از مشتریان ثابت آن هستند قهوه عربیکا هست که به شما انرژی بی نظیری را قبل از شروع روز کاری هدیه می دهد.

طریقه دم نمودن۱۱ قهوه عربیکا

۱٫حجم قهوه و آب را اندازه بگیرید، معمولاً این نسبت باید یک قاشق غذاخوری قهوه به ازای هر فنجان آب باشد. در صورت اضافه کردن هل، مقدار آن باید به ازای هر سه قسمت قهوه یک قسمت باشد.

۲٫ دانه های قهوه جوش داده شده را با استفاده از آسیاب قهوه درشت آسیاب کنید. می توانید هل را همراه با قهوه آسیاب کنید و وقتی اسپرسو آسیاب شد، هل را می توان با هاون و هاون له کرد.

۳٫به مقدار دلخواه آب در یک دالا بریزید و آن را حرارت دهید تا بجوشد.

۴٫ وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حالا می توانید قهوه آسیاب شده و هل را اگر در دانه های قهوه آسیاب شده بود اضافه کنید و هل را هم اگر جدا له شده بعدا اضافه کنید.

۵٫ آب، قهوه و هل را تقریباً ده تا دوازده دقیقه گرم کنید.

۶٫ هل له شده را اگر بعداً به قهوه اضافه نشد اضافه کنید. همچنین می‌توانید میخک را به مخلوط در حال جوش اضافه کنید.

۷٫ مخلوط را یک بار هم بزنید و زمان دهید تا پنج دقیقه دیگر بجوشد.

۸٫ در حین جوشاندن قهوه، باید قمقمه را با استفاده از آب جوش از قبل گرم کنید. قبل از انتقال قهوه به داخل فلاسک، ابتدا باید آب را خارج کنید.

۹٫ دالا را بعد از پنج دقیقه جوشیدن بردارید.

۱۰٫ قبل از انتقال به فلاسک، اجازه دهید تفاله های قهوه ابتدا به ته نشست، مخلوط را مخلوط نکنید.

۱۱٫ قمقمه را خالی کنید، در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری گلاب و همچنین مقداری زعفران را در ظرف خالی بریزید.

۱۲٫ قهوه جوشیده را از طریق صافی در فلاسک بریزید تفاله قهوه و لاشه ادویه باقیمانده توسط صافی گرفته می شود.

۱۳٫ بگذارید قهوه حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از سرو تراوش کند. قهوه عربیکا مخصوص قهوه دارک را امتحان کنید تا ببینید طعم قهوه عربیکا چقدر خوب است.

 

برای خرید قهوه  شما را دعوت می کنم به فروشگاه معتبر دانه قهوه عربیکا ، فقط کافیست روی لینک کلید نمایید.

طرز تهیه قهوه عربیکا روی گاز

در یک کاسه عمیق، به ازای هر فنجان دلخواه ۱ قاشق غذاخوری قهوه عربیکا اضافه کنید، آب جوش تصفیه شده را آماده کرده و روی قهوه درون ظرف بریزید تا اشباع شود و سپس روی شعله گاز ملایم قرار دهید تا به آرامی شروع به دم کشیدن کند و بعد از اینکه عربیکا آماده شد، نوش جان نمایید.

قهوه عربی و آب را به قوری یا قابلمه اضافه کنید.

قهوه را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به شدت بجوشانید.

ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

قهوه را از صافی در دالا، قمقمه یا قوری صاف کنید و در کنار خرما یا شیرینی سرو کنید.

طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر جوش

قهوه عربیکا با تهیه آن مشخص می شود نه قهوه خاص، می توانید از هر نوع لوبیا استفاده کنید، البته باید خیلی ریز آسیاب شوند. اگر می‌خواهید چگونه قهوه عربیکا درست کنید، بهتر است با دانه‌های قهوه تازه و خوشمزه شروع کنید.

به طور سنتی، این قهوه بدون صافی سرو می‌شود و تفاله‌های ریز آن در پایین آن قرار می‌گیرد. اضافه کردن کمی آب سرد به ته نشین شدن تفاله های قهوه در ته دیگ کمک می کند.

مراقب باشید که آخرین جرعه را ننوشید، در غیر این صورت ممکن است با یک لقمه تفاله نوشید. اگر تفاله دوست ندارید، می توانید قهوه خود را در یک صافی خوب بریزید.

می توانید هل را از قبل آسیاب شده یا به صورت غلاف کامل خریداری کنید. مانند قهوه، قوی ترین طعم را از هل تازه آسیاب شده دریافت خواهید کرد و می توانید دانه های قهوه عربیکا و غلاف هل را با هم یا جداگانه آسیاب کنید. اما نگران نباشید – هل از قبل آسیاب شده نیز خوشمزه است، و این چیزی است که ما برای این راهنما استفاده کردیم.

قهوه جوش بریکی را راه اندازی کنید.

اولین قدم در تهیه قهوه عربی، راه اندازی قهوه جوش است. آب و شکر (در صورت تمایل) را در تابه یا بریکی بریزید روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا بجوشد.

قهوه و هل را اضافه کنید.

وقتی آبتان به جوش آمد، قهوه آسیاب شده و هل را با دقت اضافه کنید.

به جوش برگردانید.

نزدیک باشید، زیرا این به سرعت اتفاق می افتد.

 وقتی مخلوط کف کرد، برای مدت کوتاهی آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کف آن فروکش کند.

تکرار

بریکی را روی حرارت برگردانید و اجازه دهید مخلوط دوباره کف کند. سپس آن را بردارید و بگذارید کف ته نشین شود. این کار را حداقل دو بار انجام دهید تا به بافت فوم مناسب برسید.


سرو کنید و لذت ببرید.

قهوه عربیکا شما اکنون آماده نوشیدن است! آن را با احتیاط در فنجان های کوچک یا قافی برای سرو بریزید. در صورت تمایل از صافی استفاده کنید.

قوری مخصوص قهوه عربی

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید معمولا این قهوه جوش عربی دارای کفی نسبتا پهن نسبت به بالای آن است قدی بلند دارد و یک دسته برای جابجایی دله به شما کمک می‌کند. معمولا درب دله با بخشی لولا مانند روی بنده وصل می‌شود.

قسمت خروجی نوشیدنی، طراحی جالبی دارد، شبیه منقاری هلالی شکل. دله در بالا حالت مخروطی شکل به خود می‌گیرد و بر خلاف ایبریک ها، دله ها دارای درب در قسمت بالایی خود هستند. دله نیز مانند دیگر ابزارهای تهیه قهوه در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند.
بر روی دله ها معمولا حکاکی های مختفلی انجام می‌شود از جمله:

عرب ها از دله در مراسم های رسمی، غیر رسمی و جشن ها استفاده می‌کنند و به گونه ای سنت و یک نماد فرهنگی برای شان محسوب می‌شود. در اهواز و خوزستان و قسمت های عرب زبان ایران نیز، این ابزار جایگاه خود را حفظ کرده است.
این سنت در شبه جزیره عربی و مناطق بادیه نشین نیز مرسوم بوده است که تهیه و سرو این قهوه با دله و نوشیدن آن یکی از نشانه های مهمان نوازی و تشریفات محسوب می‌شد.

 

سوالات متداول

 

چه قهوه ای ۱۰۰% قهوه عربیکا است؟

قهوه با برچسب ۱۰۰% عربیکا حاوی قهوه روبوستا نیست . هانا می گوید که برندها از این برچسب برای نشان دادن کیفیت بالای قهوه خود استفاده می کنند. او توضیح می دهد: «زمانی که عربیکا بر بازارهای جهانی تسلط داشت، قبل از اواسط قرن بیستم، نیازی به بازاریابی این گونه نبود.

 

قهوه عربیکا چگونه تهیه می شود؟

قهوه عربی از دانه های قهوه به آرامی برشته شده با ترکیبی از ادویه های معطر مانند هل، زنجبیل، میخک و زعفران تهیه می شود. قهوه سنتی عربی معمولاً شیرین نشده است، اما بسته به ترجیح مصرف کننده می توان در حین آماده سازی شکر اضافه کرد.

 

آیا درست کردن قهوه در قابلمه مسی بی خطر است؟

درست کردن قهوه در قابلمه مسی ایمن نیست ، به همین دلیل است که آن را قلع اندود می کنند. اگر پس از سال ها استفاده (یا چند هفته سوء استفاده، مانند هم زدن با ظروف فلزی، مالش دادن با پشم فولادی، یا شستن در ماشین ظرفشویی)، مشاهده کردید که مس در داخل ظاهر می شود، آن را دور بیندازید.

 

خرید قهوه عربیکا

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت