آسیاب قهوه چیست کاربرد های مهم آن

5/5 - (17 امتیاز)

آسیاب قهوه چیست

آسیاب قهوه (که به آن آسیاب نیز می گویند) می تواند تمام عطر و طعم قهوه تازه آسیاب شده را در خانه به شما بدهد در اینجا بهترین ها را با قیمت های مختلف از جمله مدل های الکترونیکی و دستی انتخاب می کنیم.

برای تضمین خوشمزه‌ترین و معطرترین فنجان قهوه، دانه‌ قهوه تازه را برای استفاده با کافه ، فیلتر، هواپرس یا دستگاه قهوه آسیاب کنید . آسیاب‌های قهوه – که به آنها آسیاب قهوه نیز گفته می‌شود – از مکانیزم آسیاب استفاده می‌کنند که دانه‌ها را به تفاله تبدیل می‌کند و می‌توان از آن برای درست کردن قهوه بلافاصله استفاده کرد.

مکانیسم‌های مورد استفاده در آسیاب‌های قهوه به یکی از دو دسته تقسیم می‌شوند: آسیاب‌های حفره‌ای (که قهوه را بین یک جفت سطح ساینده گردان آسیاب می‌کنند) و آسیاب‌های تیغه‌ای که از یک تیغه چرخان استفاده می‌کنند.

تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد انواع تیغه معمولاً گزینه مقرون به صرفه تری هستند، اما آسیاب های حفره دار تمایل دارند به طور مداوم آسیاب شوند و بنابراین قهوه آسیاب شده یکنواخت تولید می کنند.

حصول اطمینان از اینکه تفاله‌های یک دسته قهوه دارای اندازه‌های مشابهی با طرفداران قهوه هستند ، زیرا اندازه تفاله تعیین می‌کند که قهوه برای کدام روش‌های دم‌آوری مناسب است. دستگاه‌های اسپرسوساز به آسیاب بسیار ریز نیاز دارند، قهوه‌خانه‌ها بهتر است با دانه‌های درشت پر شوند، و قهوه فیلتر باید جایی در میان باشد.

دستگاه اسپرسوسار جیمیلای ۳۶۰۵ با قیمت ویژه با کارایی خیلی بالا و کیفیت عالی

اگر قهوه آسیاب شده مخلوطی از ریز و درشت باشد، نمی توان آن را به صورت ایده آل برای هیچ هدفی آماده کرد.

بهترین آسیاب‌ها یا آسیاب‌های قهوه می‌توانند دانه‌های قهوه را تا سطوح مختلف ظرافت آسیاب کنند، بنابراین می‌توان از قهوه آسیاب شده به روش‌های مختلفی استفاده کرد. آسیاب های سوراخ دار این تطبیق پذیری را با مکانیسم هایی برای تنظیم فاصله بین سطوح آسیاب خود به دست می آورند، در حالی که آسیاب های تیغه ای تمایل دارند از روش کمتر مؤثر کنترل روشن/خاموش دستی استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی های تعیین کننده یک آسیاب قهوه نحوه تغذیه آن است: با برق یا دست. آسیاب های برقی دارای مزایای قدرت و راحتی هستند. آنها بسیار سریعتر (و به قیمت تلاش بسیار کمتر) از هر آسیاب دستی که با آن برخورد کرده ایم آسیاب می شوند. مهمتر از همه، آنها همچنین به احتمال زیاد به طور مداوم آسیاب می شوند.

آسیاب کردن قهوه با دست نیز فواید خود را دارد. آسیاب های دستی معمولا کوچک هستند و به راحتی قابل نگهداری هستند. آنها از برق استفاده نمی کنند و بنابراین مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست هستند.

از هر روشی که استفاده می کنید، آسیاب کردن دانه های خود و نوشیدن قهوه تازه آسیاب شده می تواند مزایای بیشتری نسبت به نوشیدن قهوه از قبل آسیاب شده داشته باشد. قهوه تازه طعم بیشتری دارد – دانه های بو داده شده نسبت به قهوه آسیاب شده در مغازه دیرتر کهنه می شوند و بوی قهوه آسیاب شده در اطراف خانه به خودی خود لذت بخش است.

قهوه برای اندام

تاریخچه آسیاب قهوه چیست

در قرن بیستم، صنعت قهوه تحولی را از روش پرکولاتور به روش قطره‌ای دم‌آوری قهوه تجربه کرد اکنون در قرن بیست و یکم، ما شاهد توسعه غلاف ها، کپسول ها و سایر فناوری های پیچیده دم کردن در سراسر جهان هستیم.

برای برآورده کردن این پیشرفت‌ها و خواسته‌های تکنولوژیکی، آسیاب قهوه نیز تکامل یافته است.

LaCimbali Elective  یک سیستم بلوتوث است که در مدل های M34 و M100 آن تعبیه شده است.

اولین آسیاب قهوه که قدمت آن به پیدایش قهوه باز می گردد، هاون و هاون بود.

مردم در اتیوپی، خاورمیانه و کشورهایی که قهوه می‌نوشیدند، از چماق و کاسه کوچک برای آسیاب کردن دانه‌های قهوه برای دم کردن استفاده می‌کردند.

در حالی که هاون و هاون هنوز یک وسیله محبوب برای تولید پودر و خمیر است، این روش غیرعملی و ناسازگار بود زیرا مصرف قهوه در سراسر جهان گسترش یافت. در قرن پانزدهم، مردم از آسیاب دستی ادویه یا آسیاب غلات برای آسیاب قهوه استفاده می کردند.

اولین آسیاب قهوه که به طور خاص برای آسیاب کردن دانه های قهوه ساخته شد، توسط انگلیسی نیکلاس بوک در اواخر قرن هفدهم اختراع شد. قهوه در بالای دستگاه اهرم قرار داده شد و در کشوی پایینی آسیاب شد.

به لطف موفقیت آن، بسیاری از مخترعان و شرکت های دیگر دستگاه های دستی خود را در قرن هجدهم عرضه کردند. اینها تا اواخر دهه ۱۸۰۰، زمانی که شرکت آمریکایی هوبارت اولین آسیاب برقی قهوه را تولید کرد، اقلام خانگی بودند که منجر به تغییر به سمت آسیاب‌هایی شد که امروزه می‌شناسیم.

از آن زمان، پیشرفت‌ها در آسیاب قهوه ادامه یافت، اما به روش‌های کمتر، این دستگاه با مواد جدید ساخته شدند و عملکرد آنها را بهبود بخشیدند، وزن هم برای اندازه گیری خروجی قهوه معرفی شد تغییرات جزئی طراحی برای بهبود گردش کار انجام شد.

قهوه ساز

کاربرد آسیاب قهوه چیست

آسیاب‌های قهوه صرفاً مینی‌پردازنده‌های غذا هستند، اما مجهز به توانایی بسیار مفید برای تنظیم درشتی آسیاب شما بر اساس ترجیحات شما هستند. این تطبیق پذیری آنها را به یک وسیله آشپزخانه ضروری برای استفاده یک بار تبدیل می کند که همچنین آنها را به هدیه ای عالی برای دوستان شما تبدیل می کند.

در اینجا چند روش مورد علاقه من برای استفاده از آسیاب قهوه آورده شده است، اما به خاطر داشته باشید: تعداد راه هایی که می توانید از این ابزار مفید استفاده کنید نامحدود است!

آسیاب های قهوه دارای سیم برق هستند. قبل از استفاده از آسیاب قهوه، مطمئن شوید که دوشاخه به طور کامل در پریز قرار گرفته است. پس از آن، آسیاب را روشن کنید و بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند تا در صورت سرد بودن تیغه ها گرم شود.

می‌خواهید با قرار دادن دانه‌های قهوه در آسیاب شروع کنید. ممکن است لازم باشد در حین روشن کردن درب آن را فشار دهید تا بتوانید آنها را به طور یکنواخت روی تیغه ها قرار دهید و همه آنها در یک نقطه جمع نشوند.

علاوه بر این، آسیاب قهوه به نوع دستگاهی که استفاده می کنید بستگی دارد. به طور کلی، هر کدام از شما نیاز دارند که ظرفی را در زیر دهانه قرار دهید تا وقتی آن را خاموش و روشن می‌کنید، تمام تفاله‌های قهوه مستقیماً داخل آن بریزند.

انواع آسیاب قهوه چیست

آسیاب های تیغه ای

آسیاب های تیغه ای معمولاً ارزان تر هستند و انتخاب خوبی برای مبتدیان یا افرادی هستند که کاملاً آماده نیستند تا به زندگی خود آسیاب شوند.

آسیاب‌های تیغه‌ای گاهی اوقات به عنوان آسیاب‌های پروانه‌ای شناخته می‌شوند، زیرا تیغه‌ها مانند پروانه‌های هواپیما نوسان می‌کنند. لوبیاها در چرخ چرخانده می شوند و به صورت تصادفی برش می زنند، به این معنی که آسیاب شما به اندازه یکنواخت نخواهد بود.

آسیاب ناهموار بر طعم دم کرده شما تأثیر می گذارد، اما قهوه شما را خراب نمی کند. به احتمال زیاد، افرادی که با دنیای قهوه‌های خانگی تازه‌تر هستند، تفاوت را متوجه نمی‌شوند. با این حال، اگر آماده هستید که واقعاً بازی خود را بهبود ببخشید، آسیاب حفاری گزینه بهتری است.

فرز آسیاب

آسیاب های فر از دو صفحه دندانه دار استفاده می کنند (اینها “خرزها” هستند) که برای خرد کردن هر دانه در نوسان هستند. آنها طوری طراحی شده اند که تفاله های قهوه شما را فقط زمانی که به اندازه مناسب خرد شده اند بیرون بیاورند. به همین دلیل، آنها زمین های یکنواخت تری نسبت به آسیاب تیغه ای تولید می کنند.

فرزها اغلب از سرامیک یا فولاد ساخته می شوند. آسیاب های سوراخ دار فولادی مقرون به صرفه تر هستند و کار خوبی انجام می دهند، اما ممکن است عمر طولانی نداشته باشند. فرزهای سرامیکی اغلب برای فرزهای دستی مورد استفاده قرار می گیرند و طول عمر بیشتری دارند، اگرچه آنقدرها مقرون به صرفه نیستند.

تمام فرزها به شما این امکان را می دهند که فاصله بین فرزها را تنظیم کنید تا اندازه زمین خود را تغییر دهید. چه از AeroPress استفاده کنید ، یک قطره چکان قهوه ، یا یک قهوه جوش خوب قدیمی، هر بار زمین های مناسبی خواهید داشت.

اکثر فروشگاه های مواد غذایی که آسیاب قهوه را در فروشگاه ارائه می دهند از آسیاب های فرز استفاده می کنند. اگر از آسیاب تیغه‌ای استفاده می‌کنید، اما می‌خواهید تفاوتی را که یک فرز می‌تواند ایجاد کند، ببینید، از آسیاب فروشگاه مواد غذایی خود استفاده کنید و آن را آزمایش کنید!

آسیاب های اتوماتیک

اگر در برنامه صبحگاهی خود جایی برای آسیاب کردن دانه های قهوه خود ندارید، یک آسیاب اتوماتیک را امتحان کنید. به سادگی آن را وصل کنید، تنظیمات خود را انتخاب کنید، دانه های خود را در آن بریزید و یک دکمه را فشار دهید! آسیاب از بقیه مراقبت خواهد کرد.

آسیاب های اتوماتیک راه طولانی را پیموده اند. می‌توانید آسیاب‌های خودکار را با تیغه یا فرز تهیه کنید و آسیاب‌های خودکار خودکار همان آسیاب یکنواختی را که ما دوست داریم تولید می‌کنند!

آسیاب قهوه چه مارکی خوبه

Rancilio Rocky  آسیاب قهوه اتوماتیک تخت فولادی است که برای آسیاب اسپرسو طراحی شده است. این در مدل های دوز (استاندارد) یا بدون دوز (SD) موجود است

Rancilio Rocky برای مصارف خانگی است اما شامل قطعات با کیفیت تجاری مانند فرز و موتور است. این آسیاب اتوماتیک دارای فرزهای فولادی مسطح ۵۰ میلی متری همراه با ۱۷۲۵ دور در دقیقه است، به این معنی که می تواند مقادیر زیادی دانه قهوه را آسیاب کند. همچنین دارای ۵۵ تنظیمات آسیاب کالیبره شده در انتهای ظریف تر ترازو است تا بهترین آسیاب قهوه اسپرسو را انتخاب کند. مدل استاندارد Rocky دارای یک قیف پلاستیکی حبوبات است، در حالی که Rocky SD دارای یک نگهدارنده پورتافیلتر است. هر دو مدل دارای قیف دانه های رنگی UV برای محافظت از دانه های قهوه شما در برابر نور خورشید هستند.

Capresso Infinity یک آسیاب خودکار مخروطی است و یک ماشین سطح پایه طراحی شده است تا برای افرادی که تازه وارد کار در خانه شده اند آسان باشد. آسیاب اینفینیتی کاپرسو ۵۶۵٫۰۵ دارای فرزهای مخروطی فولادی سخت شده ۴۰ میلی متری است که توسط یک موتور ۴۵۰ دور در دقیقه تغذیه می شود.

موتور RPM کم به این معنی است که این آسیاب از بسیاری دیگر بی صداتر است و در هنگام آسیاب خنک می ماند. علیرغم سرعت کم، Capresso Infinity یک آسیاب بسیار کارآمد با خروجی حداکثر ۳g/s است.

آسیاب قهوه Infinity دارای ۱۶ حالت آسیاب است که به دو دسته Extra Fine، Fine، Medium و Coarse تقسیم می شود. این می تواند آسیاب های بسیار ریز ایجاد کند، اما به دلیل طیف کم تنظیمات آسیاب، برای دم کردن اسپرسو مناسب نیست.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت