نحوه مصرف قهوه فوری با تمام نکات مهم در بارداری و شیردهی

Rate this post

نحوه مصرف قهوه فوری

اگر مجبور به خوردن قهوه فوری هستید، توصیه می شود که مقدار کمی از آن را مصرف کنید، یک قاشق غذاخوری کامل قهوه فوری را در یک زمان مصرف نکنید، نصف قاشق چای خوری پودر قهوه می تواند برای بسیاری از افراد مقوی و مورد رضایت باشد.

حتما میزان مصرف خود را مشخص کنید و متوجه مقدار خوراک خود از نوشیدن قهوه باشید و سپس بر اساس آن برنامه ریزی نموده و قهوه را میل کنید.

راه هایی برای طعم و مصرف قهوه فوری

  • برای طعم بهتر، یک فنجان قهوه مناسب با خامه یا شیر درست کنید.
  • قهوه فوری را در سایر غذاها بپاشید. 
  • هنگام پخت، می‌توانید مقداری پودر قهوه فوری یا پودر اسپرسو بپاشید تا طعم قهوه را روی کاپ‌کیک‌ها و دیگر محصولات نانوایی‌تان ببخشید. 
  • همچنین می‌توانید قهوه فوری را به کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های دیگر اضافه کنید هم به صورت مخلوط یا پاشیده.

راه های دیگری برای خوردن قهوه فوری که احتمالاً نمی دانستید

از آن برای میلک شیک و اسموتی استفاده کنید

هنگام درست کردن شیک یا اسموتی، اگر وقت کافی برای تهیه اسپرسو ندارید، یک قاشق قهوه فوری به همان خوبی کار می کند آن را همراه با ماست، موز، عسل و شیر خود بریزید.

به عنوان یک چاشنی خوش طعم برای استیک

درست کردن قهوه فوری روی

آیا می دانستید گوشت و قهوه با هم عالی هستند؟ قهوه فوری را به عنوان یک ماده پنهان در چاشنی های خوش طعم برای بریان و استیک اضافه کنید. قهوه فوری، شکر قهوه ای ، پاپریکا دودی و ادویه های خشک را با هم مخلوط کنید.

برای اینکه بدانید چه مقدار قهوه فوری باید اضافه کنید، از کم شروع کنید. یک قسمت قهوه را به دو قسمت ادویه و شکر تقسیم و درست کنید و آن را با طعم تنظیم کنید (توصیه شود که با پختن گوشت، شدت طعم قهوه افزایش می یابد).

قهوه فوری برای لاغری

مصرف قهوه فوری در شیردهی

کافئین ترکیبی است که در برخی گیاهان یافت می شود و به عنوان یک محرک برای سیستم عصبی مرکزی شما عمل می کند. می تواند سطح هوشیاری و انرژی را بهبود بخشد.

اگرچه کافئین بی خطر تلقی می شود و حتی ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، بسیاری از مادران در مورد ایمنی آن در دوران شیردهی تعجب می کنند.

در حالی که قهوه، چای و سایر نوشیدنی های کافئین دار ممکن است برای مادران کم خواب انرژی بیشتری ایجاد کند، نوشیدن بیش از حد این نوشیدنی ها ممکن است پیامدهای منفی هم برای مادر و هم برای نوزادانشان داشته باشد.

اگرچه کافئین توسط مردم در سراسر جهان مصرف می‌شود و می‌تواند انرژی را برای مادران کم‌خواب تامین کند، اما اگر شیر می‌دهید، ممکن است نخواهید زیاده روی کنید.

توصیه می شود مصرف کافئین خود را در دوران شیردهی محدود کنید، زیرا مقدار کمی از آن می تواند وارد شیر مادر شود و در طول زمان در کودک شما جمع شود.

با این حال، حداکثر ۳۰۰ میلی گرم – حدود ۲-۳ فنجان (۴۷۰-۷۱۰ میلی لیتر) قهوه یا ۳-۴ فنجان (۷۱۰-۹۴۶ میلی لیتر) چای – در روز به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.

فواید قهوه فوری در شیردهی

مصرف قهوه فوری در بارداری

محدود کردن میزان مصرف کافئین در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا سطوح بالای آن با عوارض بارداری مانند وزن کم هنگام تولد مرتبط است. همچنین با سقط جنین  و مرده زایی مرتبط است.

دستورالعمل های فعلی NHS توصیه می کند که زنان باردار باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز مصرف کنند و این مقدار حدود ۲ فنجان قهوه فوری است.

با این حال، تحقیقات جدید از مراکز تحقیقاتی تامی ما نشان می دهد که خطر کافئین هر چه بیشتر باشد افزایش می یابد. بنابراین ایده خوبی است که مقداری را که در اختیار دارید تا حد امکان کاهش دهید تا خطرات احتمالی کاهش یابد. اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما سعی کنید نگران نباشید زیرا خطر برای کودک شما هنوز بسیار کم است.

مصرف زیاد قهوه فوری

قهوه برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. نوشیدن بیش از ۶ فنجان در روز ممکن است باعث “کافئینیسم” با علائمی مانند اضطراب یا بی قراری شود. افرادی که روزانه مقدار زیادی قهوه می نوشند ممکن است نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری داشته باشند تا اثرات مشابهی داشته باشند.

آنها همچنین ممکن است به حدی به «وابستگی» به قهوه تبدیل شوند که اگر ناگهان نوشیدن قهوه را متوقف کنند، علائم ترک را نشان دهند.

قهوه حاوی کافئین می تواند باعث بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی شود. مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

نوشیدن قهوه بدون فیلتر می تواند کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح دیگری از چربی خون به نام تری گلیسیرید را افزایش دهد. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

نگرانی هایی وجود دارد که نوشیدن بیش از ۵ فنجان قهوه در روز ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بی خطر نباشد. اما برای افرادی که بیماری قلبی ندارند، نوشیدن چندین فنجان در روز به نظر نمی‌رسد احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که نوشیدن گاه به گاه قهوه ممکن است باعث حمله قلبی در برخی افراد شود. به نظر می رسد افرادی که معمولا بیش از یک فنجان قهوه در روز نمی نوشند و همچنین دارای چندین عامل خطر برای بیماری قلبی هستند، در عرض یک ساعت پس از نوشیدن قهوه در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. اما به نظر نمی رسد افرادی که به طور منظم مقادیر بیشتری نوشیدنی می نوشند این خطر را داشته باشند.

قهوه-فوری-برای-صبحانه

تاریخ مصرف قهوه فوری

همه ی ما می دانیم که هر گونه محصولی که وجود دارد یک تاریخ انقضایی را به خوداختصاص داده است و در قهوه ها هم دقیقا همین گونه عمل می شود.

قهوه های فوری به علت ترکیباتی که دارند دارای تاریخ مصرفی هستند که باید حتما مراقب باشید مبادا دچار مصمومیت و یا گاهی وقتا بی اثر روی بدن پاسخ دهد.

طریقه مصرف قهوه گلد

از مزایای قهوه طلا می توان به اسیدیته کم، طعم صاف و راحتی آن اشاره کرد. به علاوه، قهوه طلایی Golden Ratio در کیسه های قهوه ارگانیک عرضه می شود که درست مانند چای کیسه ای آن ها را خیس می کنید. شما با قهوه کامل سر و کار ندارید یا مجبور نیستید آن دستگاه اسپرسوساز گرد و غبار را بیرون بکشید، در هر زمان آماده رفتن است.

برای یک فنجان قهوه طلای داغ، یک کیسه قهوه را به یک فنجان آب گرمی که در کتری یا مایکروویو خود آماده کرده اید، اضافه کنید. بر اساس میزان قوی بودن قهوه خود، اجازه دهید تا دم بکشد. پنج تا ۱۰ دقیقه زمان استاندارد انتظار است، با ۱۰ دقیقه طعم قوی تری به شما می دهد.

قهوه طلا به عنوان دم کرده سرد نیز خوشمزه است.

برای یک نوشیدنی خنک، یک کیسه قهوه با نسبت طلایی را در فنجان آب خود بیندازید و بگذارید یک شب دم بکشد. صبح که از خواب بیدار شدید، نوشیدنی سرد خوشمزه شما منتظر شما خواهد بود و برای طراوت بهینه آن را ظرف ۴۸ ساعت بنوشید.

نسبت طلایی برای یک وعده مصرفی است و هر کیسه قهوه برای یک فنجان مناسب است. برخی از بررسی ‌های مشتریان اشاره کرده‌اند که فنجان دوم به همان اندازه خوب است، اگر کمی سبک‌تر از فنجان اول باشد، بنابراین با خیال راحت آزمایش کنید تا ترجیحات قهوه طلایی شخصی خود را کاهش دهید.

برای کاهش وزن خوب است. قهوه سیاه معمولی شما ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد، اما قندها و خامه های اضافه شده می توانند آن فنجان را به یک بمب کالری تبدیل کنند قهوه طلا به خودی خود لذیذ و لذیذ است، بنابراین احتمالاً برای داشتن طعم عالی به هیچ افزودنی نیاز نخواهید داشت.

مقدار مصرف قهوه گلد

مصرف مقدار مجاز قهوه گلد در روز یک کاپ می باشد و با همین اندازه مصرف در طی ماه و سال می توانید از بیماری هایی نظیر : سکته مغزی ، سرطان ، بیماری پارکینسون ، دمانس ( زوال عقل ) و همچنین چاغی و اضافه شدن چربی به درون رگ های قلب پیشگیری کنید و همچنین خطر ابتلا به این بیماری ها رو کاهش می دهد و از دیگر مزایای به اندازه مصرف کردن قهوه گلد افزایش قدرت حافظه و تمرکز را برای ما در پی خواهد داشت.

دانشمندان معتقدند که قهوه مجموعه ای فوق العاده قدرتمند از ترکیبات فعال بیولوژیکی است و به همین علت نیز مقدار مجاز مصرف قهوه را در روز برای هر فرد در شرایط مختلف مشخص کرده اند.

به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه سبب پوکی استخوان، تپش قلب بسیار بالا و ریفلاکس معده را برای افرادی که ناراحتی معده دارند به همراه خواهد داشت.

 

خرید قهوه فوری از فروشگاه قهوه دارک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت