بهترین آموزش میکس قهوه محبوب برای عاشقان قهوه

3/5 - (5 امتیاز)

آموزش میکس قهوه

اسپرسوی تقریباً ۳۰ میلی لیتر قهوه خوب، یک اسپرسو شگفت انگیز می تواند باشد چون پیچیده، خوش طعم و مخاطب پسند است این می تواند بهترین نوشیدنی شما در روز شما باشد.

اسپرسو به خودی خود فقط یک نوشیدنی نیست همچنین قلب نوشیدنی های مورد علاقه بسیاری از مشتریان است، مانند لاته، کاپوچینو، آمریکایینو، سفید مسطح، کورتادو، ماکیاتو و غیره…

به عبارت دیگر، یادگیری طرز تهیه شات اسپرسو ممکن است یکی از مهم ترین چیزهایی باشد که به عنوان یک باریستا یاد می گیرید و به عنوان کسی که روزهایم را به مربیگری باریستا می گذراند، چه برای استخدام یا قهرمانی در قهوه ، من اینجا هستم تا در مورد نحوه انجام این کار با شما صحبت کنم.

یک هشدار: تهیه یک اسپرسوی عالی نیاز به فداکاری، توجه به جزئیات و ثبات دارد اما تلاش همیشه ارزشش را دارد بنابراین، بیایید شروع کنیم!

آموزش میکس قهوه

آموزش میکس دانه قهوه

توصیه می کنیم در هر ترکیب بیش از پنج قهوه درست نکنید. هر قهوه باید حداقل ۸ درصد از محصول نهایی را تشکیل دهد. وقتی اسپرسو درست می کنید، ۱۷ گرم قهوه را آسیاب می کنید که به طور متوسط ​​بیش از صد دانه قهوه است.

قهوه را می توان در دسته های بزرگتر دم کرد. هنگام دم کردن، مهم است که در مورد هدف ترکیب و نحوه سرو آن فکر کنید.

نحوه انتخاب قهوه های کامپوننت یا مخلوط

محصول نهایی شما باید متمایز بوده و منحصر به سلیقه شما باشد. در اینجا برخی از اجزای کلیدی برای انتخاب ترکیب قهوه آورده شده است. این مفید است که بدانید چه طعم هایی را دوست دارید و چگونه آنها به بهترین وجه با هم کار می کنند. برای انجام این کار، می‌توانید منشا قهوه‌هایی را که در ترکیب‌هایتان ترکیب می‌کنید فهرست کنید تا به انتخابی آگاهانه از میان آن‌ها کمک کنید.

شما باید با استفاده از ۴۰ درصد نت پایه شیرین، ۴۰ درصد نت میانی و ۲۰ درصد نت های بلند شروع کنید. به آرامی این نسبت ها را در طول فرآیند تغییر دهید تا زمانی که از مشخصات طعم خود راضی شوید. ممکن است بخواهید قهوه های جزء را جداگانه در دسته های کوچک برشته کنید، سپس آنها را با هم دم کنید و قهوه مایع را با نسبت های مختلف ترکیب کنید، یعنی ۴۰:۴۰:۲۰، ۳۰:۳۰:۴۰ یا ۶۰:۲۰:۲۰٫

تجهیزاتی که باید مانند یک حرفه ای ترکیب کنید

برای شروع ترکیب قهوه خود به چند چیز نیاز دارید.

انواع دانه های قهوه با مشخصات طعم دهنده

یک قاشق یا قاشق اندازه گیری

یک قهوه ساز

آسیاب قهوه

آب فیلتر شده برای یک فنجان قهوه عالی

یک کاسه با اندازه متوسط ​​برای کمک به مخلوط کردن ترکیب شما

بهترین ترکیب قهوه برای اسپرسو

در حالی که اسپرسو را می توان با هر نوع دانه قهوه درست کرد، ویژگی های خاصی نتیجه بسیار خوشمزه تری ایجاد می کند.

اول، کباب اسپرسو به طور کلی با قهوه برشته تیره بهترین است زیرا دانه های تیره تر نسبت به دانه های روشن شیرین تر، متعادل تر و اسیدی تر هستند.

وقتی با کیسه‌های قهوه با برچسب «روست اسپرسو» روبرو می‌شوید، عمدتاً به این دلیل است که دانه‌ها برای مدت طولانی در دمای بالا برشته شده‌اند. یکی دیگر از جزئیاتی که باید به خاطر داشته باشید، مخصوصا برای کسانی که قهوه از قبل آسیاب شده می خرند، این است که اسپرسو به اندازه آسیاب بسیار ریز نیاز دارد.

اگر خیلی درشت باشد، اسپرسوی شما ضعیف، آبکی و فاقد کرم خواهد بود. این احتمال وجود دارد که دانه های قهوه شما بتوانند هم قهوه قطره ای و هم اسپرسو را دم کنند، به خصوص اگر قهوه برشته شده فرانسوی یا ایتالیایی باشد.

پارامترهای اساسی یک اسپرسو

هنگام تهیه هر نوشیدنی قهوه، باید دوز تفاله دانه قهوه خشک، مقدار آب، زمان استخراج و حجم نهایی را بدانید همه این عوامل مرتبط هستند و با اسپرسو، در حال حاضر می توانید حجم آب را نادیده بگیرید.

بیایید آن را تجزیه کنیم:

به طور کلی یک مکان شروع خوب برای زمان استخراج ۲۵ ثانیه است این را تا زمانی که آماده آزمایش دستور العمل های اسپرسو شوید، ادامه دهید .

مقدار تفاله قهوه بسته به سبد اسپرسوی شما متفاوت است، اما احتمالاً از ۸ تا ۱۰ گرم در هر دوز استفاده می کنید.

یک شات اسپرسو به طور کلی ۲۵ تا ۳۵ میلی لیتر است که با این پارامترها به راحتی قابل دستیابی است.

به دنبال دستورالعمل های پیشرفته تر هستید؟ راهنمای یک باریستا برای کامل کردن شات های اسپرسو را بررسی کنید!

با این حال، به یاد داشته باشید که اینها دستورالعمل های انعطاف پذیر هستند، نه قوانین سخت و سریع هر قهوه متفاوت است برخی با زمان استخراج کوتاه تر طعم بهتری خواهند داشت، برخی دیگر با زمان کمی طولانی تر مشخصات برشته و اندازه آسیاب نیز بر بهترین پارامترها تأثیر می گذارد.

کشف تفاوت های بین اسپرسو و RISTRETTO

در حالی که طرز تهیه اسپرسو را یاد می گیرید، از این دستورالعمل ها به عنوان پایه استفاده کنید اما با پیشرفت در دانش قهوه، از آزمایش کردن نترسید به یاد داشته باشید طعم و مزه کلیدی است. آن لحظه ای که شما اسپرسو می نوشید، زمانی است که می دانید آیا یک شات عالی کشیده اید یا خیر این پارامترها به شما در انجام این کار کمک می کنند، اما معیاری نیستند که مشتریان نوشیدنی خود را بر اساس آن قضاوت کنند.

آموزش میکس قهوه

و اکنون شما پارامترهای خود را دارید، زمان شروع است.

مرحله ۱: جام

گرم کردن فنجان قبل از استفاده بسیار مهم است آن را با آب داغ بشویید تا ظروف چینی یا لیوان در اثر ضربه، نوشیدنی شما را خنک نکند.

مرحله ۲: پورتافیلتر و سبد

سپس دسته پورتافیلتر خود را بررسی کنید تا از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید به یاد داشته باشید، باقی مانده قهوه قدیمی بر طعم اسپرسوی جدیدی که در حال تهیه آن هستید تأثیر می گذارد یک سبد مرطوب بر استخراج تأثیر می گذارد، زیرا قهوه را مرطوب می کند.

مرحله ۳: آسیاب و دوز

قهوه آسیاب شده خود را در پورتافیلتر خود مصرف کنید به اندازه آسیاب و همچنین دوز آن توجه کنید تا مطمئن شوید که شات خود را زیاد یا کمتر از آن استخراج نمی کنید به یاد داشته باشید: قهوه کم استخراج شده طعم ترش خواهد داشت؛ قهوه ای که بیش از حد استخراج شده تلخ خواهد بود. اگر یک آسیاب کالیبره شده بر اساس تقاضا دارید، بررسی دوز آن آسان است اگر نه، بهتر است از ترازو استفاده کنید.

مرحله ۴: توزیع زمین

دسته پورتا فیلتر را به آرامی روی کفپوش ضربه بزنید تا قهوه آسیاب شده به طور یکنواخت پخش شود، یا اگر دارید از ابزار توزیع استفاده کنید این یک مرحله بسیار مهم است، زیرا تضمین می کند که هیچ حباب هوا در قهوه وجود ندارد وجود حفره های هوا به این معنی است که آب به جای پخش شدن یکنواخت، مسیرهای خاصی را از طریق قهوه آسیاب شده طی می کند. به نوبه خود، این بدان معنی است که برخی از زمینه ها بیشتر از سایرین استخراج می کنند

مرحله ۵: ضربه بزنید

مرحله بعدی تامپر کردن است باز هم، هدف این است که هر کیسه هوا را بردارید و مطمئن شوید که قهوه کاملاً تراز است.

آموزش میکس قهوه

تامپر خود را بردارید و آن را روی قهوه آسیاب شده فشار دهید، مطمئن شوید که هم صاف می‌زنید و هم فشار کافی اعمال می‌کنید فشار مهم است زیرا این اطمینان را ایجاد می کند که قهوه به اندازه کافی فشرده شده و کیک شکل خود را حفظ می کند. با این حال، با وجود این افسانه رایج ، احتمالاً نیازی به فشار زیادی ندارید به طور مشابه، یک ضربه مستقیم باعث می شود که قهوه یکنواخت باشد به این ترتیب، به شما کمک می کند تا از کانال کشی و به نوبه خود، بیش از حد، زیر یا استخراج ناسازگار جلوگیری کنید.

مرحله ۶: پولیش

در نهایت با استفاده از تمپر سطح قهوه آسیاب شده را پولیش کنید برای انجام این کار، تمپر را در بالای پاک قرار دهید و بچرخانید. این کار برجستگی‌های کوچک را صاف می‌کند و سطح قهوه واقعاً صاف و صاف است.

مرحله ۷: تمیز کردن

آیا می توانید تصور کنید که یک کاپوچینو سفارش دهید و تفاله قهوه در آن پیدا کنید؟ برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که قهوه خشک اضافی را از قسمت بالایی، گوش‌ها و دهانه‌های پورتافیلتر خود تمیز کنید.

مرحله ۸: آبکشی کنید

قبل از قرار دادن پورتافیلتر سر گروه را بشویید در صورت نیاز سر گروه را برس بزنید این کار ذرات قهوه قدیمی را از سر دوش پاک می کند مراقب باشید این مرحله را نادیده نگیرید اگر هر یک از آن ذرات به اسپرسوی شما تبدیل شد، می توانید انتظار داشته باشید که طعم آن ناسازگار یا کهنه باشد.

مرحله ۹: اسپرسو را بکشید

در نهایت، شما آماده هستید که دسته پورتافیلتر را در سر گروه قرار دهید و شروع به دم کردن اسپرسوی خود کنید! مطمئن شوید که فورا دم کردن را شروع کنید، در غیر این صورت گرما ممکن است باعث سوختن سطح قهوه شود.

مرحله ۱۰: سرو کنید

هنگامی که دستگاه متوقف شد – به طور خودکار یا به دلیل اینکه به صورت دستی آن را در ۲۵ ثانیه متوقف کرده اید – فنجان را از سینی دستگاه خارج کنید. اکنون می توانید اسپرسو را سرو کنید یا شروع به بخارپز کردن شیر برای لاته یا کاپوچینو کنید

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت