انواع قهوه ساز دمی و نحوه استفاده از آن

5/5 - (13 امتیاز)

قهوه ساز دمی

قهوه ساز های مختلفی برای تهیه ی یک نوشیدنی لذیذ و گرم از قهوه وجود دارند و در مورد یکی از آن ها صحبت می کنیم، یک نوع قهوه ساز ها میان سایر قهوه ساز ها می باشد که به آن ها قهوه سازهای نسل سوم یا دمی می گویند و این دستگاه کاملا راحت و ساده از نظر کارکرد می باشد.

از نظر طراحی ظاهری بسیار زیبا و مورد تایید مصرف کنندگان قرار گرفته شده است که با داشتن شکل و شمایل خاص باعث جذب مخاطبان خود شده است.

در برهه ای از زمان که قهوه در حال دم کشیدن است بسیار خوش عطر و بو خواهد بود و این عطر سبب پیچیده شدن در محیط شما می شود و باعث تحریک کسانی که تمایل به نوشیدن ندارند، می شود.

قهوه ساز دمی یک فیلتر کاغذی مخصوص به خود دارد که پودر قهوه در هنگام عصاره گیری از این فیلتر عبور می کند و در صورتی که املاح و چربی همراه عصاره باشد را از طریق فیلتر گرفته می شود،

راستی افرادی از چرب بون عصاره قهوه ترس دارند و عزیزانی که برای مشکلاتی از جمله بالا رفتن کلسترول خون بدنشان از نوشیدن قهوه پرهیز می کنند به اطلاع این دسته از افراد می رسانیم که با این قهوه ساز شما با خیال راحت قهوه را میل بفرمایید، چطور؟

اولا که خود قهوه سبب چربی سوزی می شود و ثانیا زمانی که در حال تهیه قهوه هستید فیلترهای کاغذی که در مسیر قهوه ساز دمی وجود دارند باعث می شود که روغن قهوه گرفته شود و قهوه ای بدون حتی یک قطره روغن را  برای سرو در اختیارتان قرار می دهد.

شما اگر برای خرید اصل و غیر اصل بودن قهوه ساز تردید دارید با مراجعه به فروشگاه قهوه دارک می توانید بهترین نوع دستگاه و دانه و پودر قهوه را تهیه نمایید.

انواع قهوه ساز دمی

کمکس: قهوه ساز دمی کمکس از دو مخزن تشکیل شده است، مخزن بالایی که مخصوص قهوه آسیاب شده و آب جوش است و مخرن پایینی برای عصاره قهوه می باشد که وارد آن می شود، فیلتر کاعذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط این دو مخرن قرار می گیرد، جنس این قهوه ساز از شیشه می باشد، همین ویژگی این امکان را به ما می دهد تا نظارت بیشتری بر روند دم کردن قهوه داشته باشیم.

ایروپرس: قهوه ساز ایروپرس شبیه فرنچ پرس می باشد با این تفاوت که به جای داشتن اهرم، دو استوانه یا سلندر به داخل یکدیگر می روند. زمانی که قهوه دم کشید و خواستید آن را به داخل فنجان بریزید برای سرو نمودن، استوانه کوچکتر را به سمت بالا کشانده و سپس مابقی مراحل را انجام می دهید. این قهوه ساز هم قابل حمل می باشد و فیلتر دستگاه بر روی خود آن قرار دارد  و از جنس کاغذ نیست.

فرنچ پرس: دستگاه قهوه ساز فزنچ پرس یک قهوه ساز دمی بسیار محبوب در میان سایر قهوه ساز های دمی می باشد زیرا علاوه بر کارایی بسیار راحتی که دارد، قابل حمل بوده و می توان آن را به کمپ، مسافرت و یا محل کار برد.

فرنچ پرس یک استوانه شیشه ای درب دار است که درب آن دارای یک اهرم می باشد. برای دم کردن دانه قهوه، اهرم در پایین ترین حالت خود قرار می گیرد و زمانی که قهوه آماده شد، اهرم را به سمت بالا می آوریم. همچنین فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه یکی از بهترین قهوه ساز ها می باشد.

کافه قهوه و قهوه ساز

انواع قهوه ساز دمی

قهوه ساز فرنچ پرس دارای فیلتر فلزی می باشد که بر روی خود دستگاه نصب شده است.
قهوه ساز قطره ای این نوع قهوه ساز تقریباً به همان اندازه ای است که شما در مورد دم کردن روزانه خود می خواهید. فقط آب و خاک خود را به آن اضافه کنید و اجازه دهید دستگاه مراقب بقیه باشد با استفاده از روش مشابهی برای دم کردن قهوه به عنوان پرکولاتور، قهوه سازهای قطره ای از بخار آب جوش به تفاله های قهوه استفاده می کنند.

تنها تفاوت آن در این است که کنسانتره قهوه به یک کافه قهوه فیلتر می‌شود، که منجر به قهوه نرم‌تری می‌شود که تلخ یا بیش از حد پخته نشده باشد.

بنابراین، اگر می‌خواهید قهوه‌ای با طعم بهتر در دسته‌های بزرگ درست کنید، از دستگاه پرکولاتور صرفنظر کنید و قهوه‌ساز قطره‌ای خودکار را انتخاب کنید. آنها مقرون به صرفه هستند، می توانند چندین فنجان را در یک زمان دم کنند، و مدل های جدیدتر حتی ویژگی های قابل برنامه ریزی مانند دم کردن زمان دار و خاموش شدن خودکار را ارائه می دهند.

فرنج پرس قهوه دارک

قهوه ساز تک سرو :شگفت آور است که قهوه سازهای تک نفره چقدر محبوب هستند از بسیاری جهات منطقی است. دم کردن یک قابلمه پر برای یک یا دو نفر معنی ندارد قهوه قدیمی می شود و باید مدت زیادی برای آن صبر کنید سازندگان تک سرو هر دو این مشکلات را با تولید سریع یک فنجان قهوه تازه حل می کنند.

سیفونی: دستگاه دارای دو محفظه است آب به اولی می رود قهوه به دومی خرد می شود آب گرم می شود، فشار آب گرم را با آسیاب های قهوه به داخل محفظه بالایی می راند قهوه به دست آمده از طریق یک فیلتر به محفظه پایینی می چکد و در نتیجه قهوه دم کرده در محفظه پایینی ایجاد می شود.

نحوه استفاده از انواع قهوه ساز دمی

همانطورکه در پاراگراف های فوق توضیح دادیم هر دستگاه قهوه ساز با یکدیگر متفاوت عمل می کنند و شما حتما باید در زمانی که مشغول دم کردن قهوه هستید به دستورالعمل ها توجه کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی گرم و پرانرژی را برای خود و دوستانتان به ارمغان آورید.

نکات مهم و قابل توجهی را برای استفاده از قهوه ساز دمی را در زیر برای شما آورده ایم، از اینکه مطالعه بفرمایید حتما به ثمر نخواهد بود.

انوع قهوه دمی

قهوه دمی، قهوه ای است که برخلاف سایر قهوه ها، دم کردنی است آن هم با روشی کاملا ساده و سریع می باشد. با ریختن آب کاملا جوشیده بر روی قهوه ای که درون فیلتر کاغذی ریخته اید، آماده می شود!

روش تهیه و دستگاه قهوه دمی به صورتی است که شما تا ساعت ها قهوه دمی را می توانید گرم نگه دارید یعنی آب جوش ریخته شده درون دستگاه و یا لیوان شما همچنان در تماس با قهوه است!

فنجان و دستگاه قهوه دمی در سایز بزرگ هستند و به طور متوسط می توانید تا ۱۲ فنجان قهوه را برای دوستانتان آماده سرو کنید، البته برای ریختن قهوه دمی در لیوان یا ماگ قهوه  چیزی حدود ۴ فنجان می باشد. در نتیجه از نظر کمیت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه است.

روش های تهیه دستی و با فیلتر کاغذی وجود دارد. روش استفاده از دستگاه مخصوص آن و همچنین جدیدا مدل های کیسه ای آن برای همه جا و همه موقع در دسترس بودن تولید شده اند مانند نورسکا که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است!

قهوه ساز دمی

پرکولاتور قهوه

اگر با دستگاه پرکولاتور آشنا نیستید، تنها نیستید: محبوبیت آن در دهه ۷۰ به اوج خود رسید و توسط قهوه سازهای قطره ای تک فنجانی غلاف غلبه کرده است. یک دستگاه پرکولاتور شبیه یک کتری چای برقی است، اما در داخل، یک ساقه بلند وجود دارد که از قفسه پایینی که آب در آن نگهداری می شود، تا سبد به سمت بالا که در آن تفاله قهوه در آن نگهداری می شود، امتداد دارد.

هنگامی که آب در دستگاه پرکولاتور گرم می شود، باعث می شود بخار و آب به سمت بالای آن ساقه توخالی حرکت کند و از طریق تفاله قهوه حرکت کند.

دو نوع اصلی پرکولاتور قهوه وجود دارد: اولی پرکولاتور برقی است که با تایمر کار می کند و حالت گرم نگه داشتن دارد. دومی اجاق گاز پرکولاتور است که روی اجاق گاز گرم می شود، درست مانند کتری چای.

طبق تجربیات افراد، نسخه اجاق گاز کمی بیشتر به نگهداری از کودک نیاز دارد، بنابراین ما یک نمونه برقی را ترجیح می دهیم، مانند دستگاه پرکولاتور کلاسیک.

ما بهترین پرکولاتورهای الکتریکی موجود در بازار را بررسی کردیم که کنترل بیشتری بر فرآیند دم کردن دارند. پرکولاتورهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ بهترین کار برای جلوگیری از طعم ناخوشایند و مواد شیمیایی مضر از قهوه شما هستند.

مانند یک قهوه ساز قطره ای استاندارد، می توانید بین دو تا ۱۲ فنجان قهوه را در یک دستگاه پرکولاتور استاندارد دم کنید. فقط کافی است قفسه را با هر مقدار آب که دوست دارید پر کنید و مقدار مناسبی از قهوه را در یک فیلتر بریزید صدایی شبیه به قهوه ساز قطره ای، درست است؟

اشتباه، تقریباً همه چیز در مورد فرآیند دم کردن متفاوت و وارونه است.

قهوه دارک توضیح می‌دهد که پرکولاتور به‌صورت همرفتی عمل می‌کند: همانطور که آب گرم می‌شود، از منبع گرما به شکل حباب و بخار حرکت می‌کند که از طریق ساقه توخالی به سمت سبد قهوه در بالا حرکت می‌کند. این روند تا زمانی که دم به قوت کامل برسد تکرار می شود. قهوه سازهای قطره ای اساساً به آب داغی که از داخل زمین می چکد برای تهیه قهوه ای که می نوشید متکی هستند.

بهترین قهوه دمی

قهوه های دمی شاخه های بسیاری دارد که برخی آنها متعلق به فرهنگ های مختلفی در جهان است و یا مردم یک کشور به نوع خاصی از نوع های قهوه دمی علاقه دارند، پس ما نمی توانیم لیست کاملی از قهوه های دمی را ارائه دهیم و کاری عملا غیر ممکن است.

سه نوع از این قهوه ها دارای بیشترین علاقه مندان در سرتاسر جهان است و در منوی اکثر کافی شاپها براحتی یافت میشوند.

برای خرید قهوه از فروشگاه بزرگ و معتبر قهوه دارک اقدام کنید .

دستگاه های قهوه دمی

قهوه ساز کمکس

قهوه ساز دمی کمکس برخوردار از دو عدد مخزن بسیار با کیفیت است. مخزن فوقانی در کمکس مخصوص قهوه های آسیاب شده و همچنین آب جوشیده می باشد و مخرن زیرین برای عصاره گیری قهوه است که وارد آن می شود. فیلتر کاغذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط مخزن بالایی و پایینی قرار می گیرد.

جنس بدنه قهوه ساز کمکس از شیشه می باشد.

قهوه ساز ایروپرس

اختراع AeroPress Original که در بین علاقه مندان به قهوه در سراسر جهان محبوبیت دارد، نوع جدیدی از پرس قهوه است که از فرآیند دم کردن سریع و غوطه وری کامل استفاده می کند تا قهوه ای صاف، لذیذ و با طعم کامل و بدون تلخی و اسیدیته پایین درست کند.

AeroPress Original با دم‌آوری سریع، از تلخی و اسیدیته بالا ناشی از زمان طولانی و تند مورد نیاز فرنچ پرس جلوگیری می‌کند. بعلاوه، میکرو فیلتر کاغذی AeroPress ریزش را از بین می برد و به این معنی است که تمیز کردن چند ثانیه طول می کشد.

همه کاره: به راحتی ۱ تا ۳ فنجان قهوه دمی در هر فشار دادن در حدود یک دقیقه درست می کند. برخلاف فرنچ پرس، می‌تواند قهوه سرد (فقط در دو دقیقه!) یا قهوه اسپرسو را برای استفاده در لاته، کاپوچینو و سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو درست کند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت