قهوه جوش چیست همه چیز در مورد بهترین مارک آن

5/5 - (8 امتیاز)

قهوه جوش چیست

قهوه جوش ابزاری برای تهیه قهوه است که بهترین نوع و جنس مناسب برای قهوه جوش ها مس، استیل و آلومینیوم می باشد اما بعضی مواقع از جنس روی و برنج نیز برای ساخت قهوه جوش استفاده می شود.

اکثر قهوه جوش ها دارای دسته های معمولا بلند چوبی یا پلاستیکی هستند و شما با این نوع قهوه جوش می توانید انواع قهوه ها از جمله قهوه ترک و سایر را تهیه و سرو نمود.

خرید قهوه ترک از فروشگاه معتبر

بهترین قهوه جوش چیست

همه ما شاهد حضور ده ها نوع دستگاه قهوه جوش با مدل های گوناگون و همچنین قیمت های مختلفی در بازار هستیم که قرار است بهترین های مورد تایید فروشگاه قهوه دارک را به شما معرفی کنیم.

موکاپات: یکی از دستگاه های رایج برای تهیه قهوه، موکاپات یا به اصطلاح ساده قوری قهوه است. عملکرد دستگاه قهوه جوش موکاپات شبیه به دستگاه اسپرسو ساز می باشد، چرا؟ چون که فشار بخار آب از میان پودر قهوه عبور کرده و موجب تهیه قهوه می شود.

قهوه جوش

جذوه یا قهوه جوش: این دستگاه طرفداران خاص خود را در میان مصرف کنندگان قهوه دارد و در بین قهوه دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار است که آن با نام های قهوه جوش، جذوه و ایبریک می شناسند.

اگر به دنبال لذت بردن از تهیه نوشیدنی قهوه هستید و می خواهید قهوه ای با کیفیت خاص و عالی و فومی جذاب تر داشته باشید حتما توصیه می کنم از ایبریک استفاده کنید چون مختص به قهوه ترک می باشد.

فرنچ پرس: از سنتی ترین و مسن ترین دستگاه های قهوه ساز ، فرنچ پات یا فرنچ پرس است. افرادی که دنبال قهوه غلیظ و خوش طعمی هستند حتما از این دستگاه فاصله نگیرید و تهیه نمایید و در منزل یا محل کار داشته باشید.

فرنچ پرس یک ظرف استوانه ای شیشه ای یا فلزی دارد و دارای یک فیلتر شیب دار که تشکیل شده از سیم های کوچک است و همچنین درپوش پلاستیکی است.
فیلتر سیمی در اصل دانه های قهوه را جدا می کند. خصوصیت اصلی این دستگاه این است که روغنهای اصلی قهوه در آن حفظ می شود، البته باید گفت که این دستگاه فاقد منبع حرارتی مستقل است.

قهوه جوش جذوه

فیلتر قهوه جوش چیست

دستگاه های قهوه جوش و قهوه ساز هر کدام دارای فیلتر هایی هستند که به دو نوع تقسیم می شوند که به کاغذی و فلزی ختم می شوند و فیلتر برای دستگاه های قهوه جوش و قهوه ساز همیشه باید وجود داشته باشد و برای درست کردن قهوه با قهوه‌ساز‌های قطره‌ای استفاده می‌شود و نقش این فیلتر‌ها در جذب زیاد و بافت محکمی که دارد و چربی و ذرات اضافه را نگه می دارد و درنهایت قهوهٔ شفاف‌تری برای سرو نمودن در اختیار ما قرار می دهد.

انتخاب فیلتر کاغذی مناسب به سه عامل بستگی دارد؛ وسیله‌ای که می‌خواهیم با آن قهوه دم کنیم مقدار قهوه‌ای که می‌خواهیم دم کنیم و طعمی که انتظار داریم از قهوه بچشیم و در تهیه فیلترهای کاغذی حتما دقت نمایید و توجه داشته باشید که فیلتر های کاغذی یکبار مصرف هستند و فیلتر های فلزی ماندگاری دارند و بسیار عالی می باشند.

قهوه جوش ترک چیست

قهوه جوش یا جذوه یکی از برترین و قدیمی ترین نوع قهوه ساز هستند که قدمت آن میان ترک زبانان و ترک ها اوج گرفته و سبب شده که با این دستگاه قهوه ترک تهیه شود و خصوص قهوه ترک گردد.

این نوع قهوه جوش زمانی که قهوه ترک را دم می کند مزه و طعم فوق العاده را به شما می دهد و از نوشیدن این نوع قهوه لذت خواهید برد.

قهوه جوش چه مارکی خوبه

قهوه جوش های بسیار زیادی با کیفیت های متعددی در بازار عرضه می شود ولی به نظر ما بهتر است از قهوه جوش هایی که از نظر کیفیتی روی مزه و خوش طعمی تاثیر می گذارد استفاده نمایید و شما با مراجعه به فروشگاه قهوه دارک می توانید از برند های کمکس، کتل، جذوه و سایر برند های معتبر دیدن نموده و بهترین و جالب ترین دستگاه را سفارش داده و از تهیه ی قهوه با آن لذت ببرید و نوش جان فرمایید.

قهوه دارک جذوه قهوه ترک

روش استفاده از قهوه جوش


دانه های قهوه را اندازه بگیرید در صورت استفاده از قهوه آسیاب شده به مرحله ۳ بروید. توجه قهوه آسیاب شده باید درشت باشد، نه خوب.

دانه های قهوه را آسیاب کنید شما می خواهید سنگ زنی تا حد امکان درشت باشد. آسیاب باید بیشتر شبیه خرده نان باشد تا ماسه. خاک را در فرنچ پرس بریزید.

آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، سپس بگذارید ۱ دقیقه خنک شود ۴ فنجان آب را اندازه کنید و به کتری یا قابلمه خود اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. دمای مناسب برای قهوه فرنچ پرس حدود ۱۹۵ درجه فارنهایت است. این درست زیر جوش است. آب را روی یک کاسه اجاق گاز یا کتری برقی گرم کنید تا به جوش بیاید، سپس قبل از تهیه قهوه، حدود ۱ دقیقه کامل از حرارت بردارید. اگر می‌خواهید از دمای مناسب آن مطمئن شوید، می‌توانید از دماسنج نیز استفاده کنید.

آب را به فرنچ پرس اضافه کنید پس از ۱ دقیقه خنک شدن آب، قهوه را به فرنچ پرس اضافه کنید.

هم بزنیدبه مدت ۳۰ ثانیه به شدت هم بزنید.

۴دقیقه دم کنید اجازه دهید قهوه ته نشین شود و آب را به مدت ۴ دقیقه اشباع کند، یک انفجار قوی و خوش طعم در قهوه شما ایجاد می کند. برای تولید تن های مختلف در قهوه خود با زمان بازی کنید. توجه هنوز   غوطه ور نشوید اجازه دهید پیستون درست روی آب شناور بماند تا قهوه شما کاملاً خیس بخورد.

مطبوعات را غوطه ور کنید بعد از ۴ دقیقه دست را روی قسمت بالای فرنچ پرس روی پیستون قرار دهید و به آرامی، اما به آرامی تا انتهای آن فشار دهید.

بلافاصله بریزید و لذت ببرید حتماً بلافاصله پس از غوطه‌ور شدن بریزید، حتی اگر قرار نیست بلافاصله آن را بنوشید. اگر قهوه را در فرنچ پرس بگذارید، با سرد شدن، اسیدی تر می شود. برای بهترین نتیجه در یک قمقمه یا مستقیماً در فنجان قهوه مورد علاقه خود بریزید.

چه قهوه ای برای قهوه جوش مناسب است ؟

برای قهوه‌ی جوش، قهوه‌ی تنباکویی بهترین گزینه است. این نوع قهوه‌ با تنوع طعم و قوامشان می‌توانند با دمای بالا و زمان طولانی قهوه جوش را به ایده‌آلی تبدیل کنند. معمولاً قهوه‌هایی با ترکیباتی از روشن‌ترین رست‌ها انتخاب می‌شوند تا طعم قهوه در برابر حرارت و زمان جوش متوازن بماند و لذت مصرف آن افزایش یابد.

نام دیگر قهوه جوش

قهوه جوش همچنین با نام “قهوه فرانسوی” یا “قهوه ترکی” نیز شناخته می‌شود.

اسم ظرف قهوه جوش

 

ظرفی که برای جوشاندن قهوه در روش قهوه جوش استفاده می‌شود، به طور عمومی به عنوان “دابه” یا “دمبله” شناخته می‌شود.

قهوه جوش شیشه ای

ظرفی که برای جوشاندن قهوه استفاده می‌شود و از شیشه ساخته شده، به طور عمومی به عنوان “قوری شیشه‌ای” یا “ظرف قهوه شیشه‌ای” شناخته می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت