بهترین خواص قهوه تلخ فوری برای زنان و مردان

4.6/5 - (25 امتیاز)

خواص قهوه تلخ فوری

تمام تولیدات قهوه فوری شامل برشته کردن دانه های قهوه و سپس دم کردن آنها در آب داغ است. قبل از اینکه دم نوش تبدیل به قهوه فوری شود، اکسیژن و ذرات نامحلول مانند تفاله قهوه باید حذف شوند. پس از این، دم کرده با یکی از دو روش خشک می شود تا قهوه فوری درست شود.

یکی از راه‌های متداول خشک‌کردن دم‌نوش، خشک‌کردن با اسپری است: قهوه از طریق یک نازل اسپری می‌شود تا قطرات کوچکی به اندازه ۳۰۰ میکرومتر تولید شود که از طریق برج‌های خشک‌کن می‌ریزند تا زمانی که به صورت پودر خشک شده به پایه برسند.

برج های خشک کن در فشار و دمای بالا نزدیک به ۲۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری می شوند. پودر قهوه خوب ممکن است دوباره خیس شود تا دانه های بزرگتری تولید شود که خشک شده و در نهایت بسته بندی می شوند.

برای نوشیدنی یک قهوه ناب و خاص بعد از خرید قهوه فوری حتما از قهوه جوش اصل استفاده نمایید.

خواص قهوه تلخ فوری

در فرآیند خشک کردن انجمادی، قهوه دم شده ابتدا منجمد و سپس خرد می شود تا اندازه گرانول مورد نظر به دست آید. محصولات استاندارد و جایگزین (SAAP) که محصولات قهوه فوری را تولید می کند، برای مثال گرانول هایی با قطر حدود ۳ میلی متر را هدف قرار می دهد.

گرانول هایی که خیلی بزرگ یا کوچک هستند ذوب شده و دوباره منجمد می شوند. گرانول های منجمد با اندازه مناسب در محفظه های خشک کن کم فشار در دمای -۵۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرند و با گرم شدن محفظه خشک کن با تصعید آب خارج می شود.

هر دو فرآیند خطر از دست دادن ترکیباتی را دارند که به مطلوبیت نوشیدنی کمک می کنند. به عنوان مثال، کافئین در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فشار اتمسفر تصعید می‌شود، بنابراین دمای بالا در محفظه‌های خشک‌کننده اسپری ممکن است بر محتوای کافئین قهوه فوری و محتوای ترکیبات آلی که طعم و عطر را ایجاد می‌کنند، تأثیر بگذارد.

هر فرآیندی که استفاده شود، محصول نهایی اغلب تحت دی اکسید کربن یا نیتروژن بسته بندی می شود زیرا وجود اکسیژن باعث از بین رفتن بیشتر عطر و طعم می شود.

بسیاری از مردم از قهوه اجتناب می کنند زیرا نوشیدنی اسیدی است که ممکن است رفلاکس اسید را تحریک کند .

رفلاکس اسید وضعیتی است که در آن اسید معده به طور مکرر از معده شما به مری شما سرازیر می شود و باعث تحریک می شود.

اسیدیته قهوه باعث بروز بیماری های دیگری مانند سوء هاضمه و سوزش سر دل نیز می شود .

مقیاس pH میزان اسیدی یا قلیایی بودن محلول را از ۰ تا ۱۴ اندازه گیری می کند که ۷ خنثی، اعداد پایین تر اسیدی تر و اعداد بالاتر قلیایی تر هستند.

دم کرده سرد و قهوه داغ به طور کلی دارای سطوح اسیدی مشابهی هستند، حدود ۵ تا ۶ در مقیاس pH، هر چند این می تواند بسته به دم نوش ها متفاوت باشد.

خواص قهوه تلخ فوری برای مردان

قهوه خوب از جمله نوشیدنی های محبوب صبحگاهی است که می تواند باعث سرحال تر شدن و نشاط صبحگاهی انسان شود اما مصرف قهوه نه تنها باعث سرطان نمی شوند بلکه همراه با خواص بسیاری نیز می باشد.
تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که مصرف قهوه می تواند باعث حفظ و ارتقاء قدرت جنسی در آقایان شود.

خواص قهوه تلخ فوریدر این مطالعات نتایج نشان داده اند که دریافت  کافیین بیشتر در مردان می تواند باعث کاهش احتمال بروز اختلالات نعوظ در آنها شود؛ اگر چه این امر در خصوص مردان مبتلا به دیابت صدق نمی کند و مصرف کافیین بیشتر تاثیری در کاهش احتمال بروز اختلالات جنسی در آنها ندارد.

فراموش نکنید برای داشتن یک روز رویایی بهترین قهوه را با موکاپات برقی اصل در کمترین زمان می توان دم نمود.

آزمایشات نشان داده است مردانی که روزانه ۸۵ الی ۱۷۰ میلی گرم کافیین به بدنشان می رسد در مقایسه با آنهایی که صفر تا ۷ میلی گرم کافئین مصرف می کنند ۴۲ درصد کمتر به اختلال نعوظ مبتلا می شوند ، این مقدار برای آن دسته که کافئین مصرفیشان چیزی حدود ۱۷۱ تا ۳۰۳ میلی گرم است معادل ۳۹ درصد است.

قهوه همچنین می تواند باعث ایجاد نشاط و سرحالی برای مردان پس از گذشت یک روز پرمشغله کاری ایجاد کند که همین موضوع باعث افزایش تحریک پذیری آنها در منزل و کنار همسرشان می باشد و به همین خاطر می توانید به وضوح نقش قهوه بر زندگی زناشویی خود را مشاهده کنید.

همچنین کافئین می ‌تواند باعث تحریک سلول‌ های مغزی شود، این امر باعث بهبود تمرکز می‌ شود و واکنش نسبت به موضوعات مختلف که یکی از آنها ایجاد ارتباط جنسی می باشد را سریع‌ تر می ‌کند.

کافئین  می تواند همچنان مانند یک محرک برای فعالیت قلب به حساب بیاید که نتیجه آن خون رسانی بالا و ایجاد گرم شدن مردان و همچنین زنان شود که نتیجه آن تاثیر قهوه بر زندگی زناشویی می باشد.

خواص قهوه فوری تلخ برای زنان

پژوهشگران ژاپنی اعلام کردند: بر اساس دستاوردی که آن ها به دست آورده اند، نوشیدن روزانه قهوه توسط زنان موجب کاهش خطر ابتلای آنان به سرطان رحم می شود.

پژوهشگران ژاپنی گفتند، در جریان تحقیقات خود متوجه شده اند که خطر گسترش سرطان رحم در بین زنانی که روزانه دو فنجان و یا بیشتر قهوه می نوشند، در مقایسه با زنانی که یک تا دو فنجان قهوه در هفته می نوشند، به نصف می رسد.

پژوهشگران همچنین دریافته اند که نوشیدن قهوه با هورمون های جنسی زنان در ارتباط است و به طور آشکار بر یائسگی آنان تاثیر دارد.

پروفسور کیوشی ایتو یکی از اعضای تحقیقاتی دانشگاه توهوکو گفت: ترکیبات مختلف قهوه برای کاهش خطر ابتلای افراد به سرطان، با یکدیگر در ارتباط هستند.

ایتو افزود: اگر این تیم ژاپنی بتواند این موضوع را تعیین کند که کدام یکی از ترکیبات قهوه بزرگترین نقش را در کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد، کمک بزرگی در پیشگیری از بروز سرطان و درمان این بیماری خواهد کرد.

خواص قهوه تلخ فوری

با در نظر گرفتن عواملى همچون استعمال دخانیات پژوهشگران تاکید مى ورزند زنان سالمى که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه کافئین دار مى نوشند، به طور میانگین ۱۹ درصد کمتر از دیگر زنان مبتلا به سکته مغزى مى شوند.

نوشیدن چهار فنجان قهوه یا بیشتر در روز هم خطر سکته مغزى را تا ۲۰ درصد کاهش مى دهد. نتایج مطالعات نشان داده است، این تاثیرات مثبت نوشیدن قهوه، تنها در افراد سالم بروز مى کند.

به عبارت دیگر کسانى که از عوارضى همچون بى خوابى، اضطراب، پرفشارى خون و نارسایى هاى عروقى رنج مى برند، باید هوشیار باشند که مصرف قهوه ممکن است شرایط آنان را وخیم تر کند.

خواص قهوه تلخ برای لاغری

بسیاری از مردم قهوه را به وفور دوست دارند. آنها به محض اینکه از تخت خود بیرون آمدند یک فنجان قهوه تازه می خواهند. برای این افراد، قهوه چیزی بیش از یک نوشیدنی یا نوشیدنی گرم صبحگاهی است. مانند سوختی است که باتری بدن آنها را شارژ نگه می دارد.

برخی افراد قهوه تلخ را به دلیل تلخی آن دوست ندارند. با این حال، اگر قهوه تلخ را به روش صحیح مصرف کنید، می تواند به بهبود بدن شما کمک کند. حداقل ده ها دلیل علمی وجود دارد که چرا باید  هر روز قهوه بنوشید. با این حال، آیا می دانید نوشیدن قهوه سیاه یا همان قهوه تلخ چگونه بر بدن و ذهن شما تأثیر می گذارد؟ فواید سلامتی آن چیست؟

قهوه سیاه به سادگی مخلوطی از آب جوشیده و یک قاشق غذاخوری قهوه بدون افزودن شیر، شکر یا عسل است. برای افراد حساس به لاکتوز، قهوه سیاه یک مزیت است زیرا برای تهیه آن نیازی به شیر نیست. این نوشیدنی از نظر کافئین بالاست. بنابراین، برای جلوگیری از اثرات مضر بالقوه کافئین بر سلامت، باید عاقلانه مصرف شود. 

حقایق تغذیه ای قهوه سیاه 

به خاطر داشته باشید که مزایای تغذیه ای قهوه سیاه برای ۱۰۰ میلی لیتر قهوه سیاه ساده و شیرین نشده و بدون شیر است.

 قهوه به طور طبیعی سرشار از ویتامین B-2، ویتامین B-3، منیزیم، پتاسیم و ترکیبات مختلف فنلی است. همچنین از آنجایی که قهوه سیاه و بدون شیر یا شکر است، حاوی ۰ درصد چربی و کربوهیدرات یا پروتئین است. 

یک فنجان قهوه سیاه همچنین منبع خوبی از سایر ریزمغذی ها مانند منگنز، سدیم، ریبوفلاوین و نیاسین است. 

فواید قهوه سیاه قبل از تمرینات ورزشی از محتوای کافئین موجود در این نوشیدنی نشات می گیرد، به هوشیاری شما کمک می کند و عملکرد را بهبود می بخشد. این دلیلی است که اکثر مردم قهوه می نوشند.

 بسته به نوع قهوه سیاه (از قهوه فیلتر گرفته تا اسپرسو)، یک فنجان ۱۰۰ میلی لیتری ممکن است بین ۶۴ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین داشته باشد. در نهایت، قهوه به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ملانوئیدین است.

فواید قهوه اسپرسو را بخوانید

فواید قهوه تلخ برای لاغری 

وزن را کاهش می دهد :

قهوه سیاه یک نوشیدنی بدون کالری است که ممکن است به حفظ وزن سالم کمک کند. سرشار از کافئین است که ممکن است متابولیسم را تحریک کرده و سطح انرژی شما را افزایش دهد و گرسنگی را سرکوب کند. 

قهوه سیاه حاوی اسید کلروژنیک است که به کاهش سرعت تولید گلوکز کمک می کند. بنابراین، اگر بعد از غذا یک قهوه سیاه بنوشید، می تواند به کاهش سرعت تشکیل گلوکز کمک کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند با مدیریت وزن مقابله کند.

قهوه حاوی مواد مغذی مانند نیاسین، پتاسیم ، منیزیم و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند سلامت گوارش را بهبود بخشد، از عملکرد ماهیچه‌ها حمایت کرده و به سلامت قلب بهتر منجر شود. همچنین حاوی کافئین است که متابولیسم را افزایش می دهد، انرژی را بهبود می بخشد و می تواند باعث کاهش وزن شود. 

در اینجا برخی از مزایای سلامتی و کاهش وزن این نوشیدنی تقویت کننده انرژی آورده شده است:

قهوه سیاه یک نوشیدنی کم کالری است. کاهش وزن با کمبود کالری همراه است، یعنی زمانی که شما کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی خود مصرف می کنید. یک راه محبوب برای کمک به کمبود کالری، مصرف کالری کمتر از کالری دریافتی معمول است. 

قهوه سیاه یک نوشیدنی ایده آل برای کاهش وزن است زیرا حاوی کمتر از ۵ کالری در هر وعده یک فنجان است. با این حال، فقط اگر آن را سیاه بنوشید، کم کالری است. 

شاو می گوید: «در حالی که قهوه سیاه کم کالری است، وقتی شیرها و قندهای مختلف به آن اضافه می شود، می تواند به سرعت کالری، قند و چربی بالایی داشته باشد. 

کافئین متابولیسم را افزایش می دهد. متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن مواد مغذی را تجزیه می کند و از کالری غذاها در طول روز استفاده می کند. کافئین، محرکی که در قهوه یافت می شود، یکی از معدود موادی است که ممکن است میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش دهد ، همچنین به عنوان سرعت کالری سوزی در هنگام استراحت شناخته می شود. 

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که شرکت‌کنندگانی که در طول دو ماه قهوه مصرف کرده‌اند، متابولیت‌های بیشتری دارند که محصول متابولیسم است. متابولیسم بالاتر یا سریعتر به شما این امکان را می دهد که در زمان استراحت یا در حین فعالیت بدنی کالری بیشتری بسوزانید که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. 

شاو می‌گوید: “تحقیقات رو به رشدی در مورد ارتباط مثبت مصرف قهوه با BMR وجود دارد، با این حال مهم است که به خاطر داشته باشید که ما غذاها و نوشیدنی‌ها را با سرعت‌های متفاوتی متابولیزه می‌کنیم. قهوه ممکن است میزان متابولیسم یک فرد را افزایش دهد اما در دیگری نه.”

کافئین ممکن است احساس گرسنگی را کاهش دهد. اشتها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوع غذایی که می خورید، سطح فعالیت بدنی و هورمون ها است. در حالی که تحقیقات کافی برای تعیین رابطه علت و معلولی برای کاهش اشتها کافئین وجود ندارد، مطالعات نشان داده اند که ممکن است سطوح گرلین ، هورمونی که باعث احساس گرسنگی در شما می شود، کاهش دهد. 

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که شرکت کنندگان احساس سیری را افزایش داده و مصرف غذای خود را فقط در عرض چهار هفته پس از نوشیدن روزانه قهوه بر اساس سطح گرلین کاهش دادند. 

شاو می گوید : “کافئین همچنین هورمون سیری پپتید YY (PYY) را تحریک می کند . PYY بیشتر به این معنی است که شما احساس سیری و گرسنگی کمتری خواهید داشت.” 

 

توصیه های مصرف قهوه تلخ 

توصیه می شود که بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنید. مقدار ایده آل قهوه ۱-۲ فنجان در روز است. بیش از ۴ فنجان قهوه در روز مصرف نکنید. برای اطمینان از اینکه قهوه تغییری نمی‌کند یا در خواب شما اختلال ایجاد نمی‌کند، از مصرف قهوه حداقل ۶ ساعت قبل از خواب خودداری کنید.

 

برای تهیه و خرید قهوه و پودر قهوه و همچنین  موکاپات روگازی اصلی به سایت قهوه دارک مراجعه نموده و از محصولات متنوع این فروشگاه لذت ببرید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت